Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

hentz

Quote from: bogdymol on March 25, 2012, 09:41:27 PM
QuoteIntrebare pentru @nenea ,@alecu sau cine se mai pricepe:Se decapeaza fix cat este trama sau mai mult ?.Mi se pare loc suficient de 2+2 si din ce imi amintesc nu era prevazut.

Din cate stiu eu se decapeaza pe toata latimea viitorului drum + latimea ocupata de taluzuri. Daca rambleul care se construieste este mare poate parea zona decapata excesiv de lata.

Multumesc de raspuns @bogdymol.
Ai dreptate  se formeaza practic un trunchi de con in profil transversal 

adsailton92

Quote from: Ionut on March 23, 2012, 08:02:28 PM
Noutati si de la Tg Mures!

QuoteContract de Servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate, A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures"

Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din Romania S.A. a semnat vineri, 9 martie 2012, contractul de servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate,  A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures". 

Obiectivul contractului este de a revizui/actualiza studiul de fezabilitate, proiectul tehnic detaliile de executie si documentatia de atribuire pentru varianta de ocolire Târgu Mures.

Valoarea totală a acestui contract este de  287.000,00 lei (făra TVA), din care  69,25% reprezintă finantare nerambursabilă ce va fi acordată de Comisia Europeană prin  Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.  Prin implementarea proiectului se urmăreste îmbunătătirea calitătii vietii locuitorilor orasului Târgu Mures si a conditiilor de mediu prin transferarea traficului national si international în afara centrului urban. De asemenea, realizarea variantei de ocolire Târgu Mures va contribui la dezvoltarea economică a zonei, fluidizarea traficului, precum si la îmbunătătirea gradului de sigurantă a circulatiei.

Contractul de servicii ,,Revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate, A Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Executie si Documentatia de Atribuire pentru Varianta de Ocolire Târgu Mures" a fost atribuit prin cerere de ofertă (OUG34/2006) firmei SC ARCADIS EUROMETUDES SA. Pentru realizarea obiectivului prestatorul are la dispozitie conform contractului 45 de zile.

sursa: CNADNR

Nu inteleg totusi cum vine varianta asta.... Tg Mures are centura de autostrada pe sud prin Autostrada Transilvania si Tg Mures-Iasi. "Are" in sensul ca va fi intr-un viitor anume. :) Aceasta centura e pe nord?
Salut,
Mai jos ai o plansa, pusa la dispozitie de @alecu, cu ceva vreme in urma, dar din care poti sa iti faci o idee; la vremea respectiva, parerea lui @alecu a fost "destul de proasta solutia la o prima vedere si facuta asa...de carpeala".
Ca simplu cetatean, orasul are nevoie de centura ca de aer, ca multe orase din aceasta tara. Ce exista la ora actuala sunt improvizatii, mai precis o cvasi centura, care incepe, culmea, dupa ce intrii bine in oras si iasa in E60, inainte de satul Corunca. Portiunea e OK, dar scurta. Restul sunt improvizatii, prin cartiere superaglomerate.
Ca si o concluzie, ce avem, e un fel de centura care face legatura dinspre directia Cluj-directia Brasov, un fel de Centura de Sud.
In rest nu mai e nimic...dar in schimb la nivel politic se da din gura la greu.

Ionut

Multumesc adsailton92 pentru explicatii! "Centura" formata din cele doua autostrazi imi este cunoscuta, am si eu o harta prin calculator. Posibil si pe nord sa fie nevoie de centura...

nenea_hartia

Quote from: hentz on March 25, 2012, 07:00:52 PM
Am ajuns ieri pe centura Alexandria,din pacate nu am avut si camera foto asa ca ne multumim si cu telefonul
Mulţumesc pentru poze!

Quote from: hentz on March 25, 2012, 07:00:52 PM
BTW ,Ionut nu trantesti si o cafenea la drum ,pai nenea unde ne mai povesteste ,si acusa vine 1  si este meciul cu Gyor! O:-)
Mi-am aranjat să-mi iau bilet (la ,,liber" e imposibil), dar tare mă tem că nu va fi mult de povestit.  ???

adsailton92

Salut,
Ieri am trecut pe Centura Cluj-ului de doua ori, dimineata si dupa-amiaza. Este foarte trist ce se intampla acolo. Absolut nici o activitate nu era pe santier;am impresia ca s-au demontat si din baraci, probabil ale ungurilor, care au dat faliment, ma gandesc....
Peste toate, nu se lucreaza absolut deloc.

udar


se pare ca aceasta centura de la Cluj o sa mai dureze pana se rezolva in totalitate , aici sunt 2 factori care incetinesc terminarea ei: unul ar fi greutatea si costurile cu care se repara un lucru facut gresit(analiza terenului) si altul ar fi de natura politica cand omul care trimitea bani in zona nu mai este la butoane "B.." ;)

Earthchild

#156
 :) Bine v-am (re)gasit nenea_hartia, bogdymol, MHN de pe forumul devenit cunoscut si de MT, unde ati facut si unii inca mai faceti o treaba extraordinara. Sper din toata inima sa ramana la fel de valoros si acel forum. Felicitari Ionut pentru initiativa, eu am venit aici si pentru pozele lui "nea_hartie" -dupa expresia unui user haios- carora le simteam mult de tot lipsa  ;)
Printre altele, mai aveti cunostinta despre evolutia lucrarilor la ingrozitoarea centura a Targovistei?

Ionut

Bine ai venit, Earthchild! :cheers: Multumesc pentru aprecieri! Vad ca nenea_hartia a atras multi useri, e intr-adevar un om care a contribuit foarte mult cu updateuri si poze excelente!

Eu nu stiu nimic de centura Targoviste...

Ionut

Info de la Centura Iasi.

QuoteCentura s-a scumpit pe masura ce s-a scurtat: 3,5 milioane de euro/ km

Cei 14 kilometri construiti pina acum au ajuns sa coste aproape cit cei 32 kilometri de sosea prevazuti in proiectul initial. De la demararea lucrarilor si pina acum, proiectul a fost schimbat din mers in mai multe rinduri. Fiecare schimbare a adus o noua umflare a facturii finale. Desi va avea numai o banda pe sens, pretul final se apropie de cel al unei autostrazi.

In mare parte, este un drum cu cite o banda pe fiecare sens. Costurile mai ridicate au fost date, sustin sefii DRDP, in special de problemele de sol, soseaua de centura traversind sesul Bahluiului. Un alt motiv pentru care s-a ajuns la acest cost per kilometru ar fi legat de realizarea lucrarilor de arta, cinci viaducte, un pasaj si un pod.






















sursa, multe alte detalii si mai multe poze: Ziarul de Iasi

valexandru

    De ce suntem doamne prosti si nu gandim si noi in perspectiva??!! :ohno:
    Atata timp cat va trece pe acolo si autostrada Tg Mures-Iasi , macar s-o fi facut-o astfel incat s-o upgradeze mai usor, daca nu pot sa o faca full profile deodata!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

robert

Legat de centura Targoviste stiu ca este in derulare si aproape avizat planul final de semnalizare si amenajare la Companie

radu24

#161
Au început lucrările la două tronsoane ale Ocolitoarei Brasovului



Astăzi(28.03.2012) au început lucrările la tronsoanele I şi III al ocolitoarei Braşovului. Valoarea lucrărilor este de peste 200 de milioane de lei fără TVA.

valexandru

^^ :cheers: pt faptul ca au inceput lucrarile. Dar, are cineva planurile sa vad si eu pe unde vine mai exact...?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"


valexandru

^^ Va fi cu 2 benzi pe sens!!! (cu profil de autostrada)  :banana2: :banana::cheers: :excited:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"