Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

iuli

Nu, din cate stiu eu nu este niciun plan, idee, sau altceva de genul acesta!  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

#1021
Inca un video mai vechi, care cred ca nu s-a pus, cu Centura Brasov,  tronson3:
http://www.youtube.com/v/AMsWo0Iz8dc

MHN

Quote from: disney on December 07, 2013, 01:17:13 PM
Este in plan continuarea Centurii Lugoj catre Sud, adica intre DN58A si DN6? Aveti ceva detalii?

Dar pentru continuarea Centurii Caransebes catre Vest, intre DN58A si DN6?
Mai mult ca sigur administratia locala (adica cea din Lugoj) isi doreste continuarea centurii.

Iar avand in vedere ca seful DRDP Timisoara este si consilier local al municipiului Lugoj si ca intr-o sedinta de prin luna Aprilie acesta declara ca DRDP TM si CNADNR au avizat traseul urmatorului lot (din A6) de vreo 8-9 Km:
- s-ar putea sa vedem centura Lugojului completa, mai repede decat ne-am putea dori
- asa se explica de ce Lugojul are acces rapid la A1, adica cei ~10 Km din primul lot al autostrazii A6
- asa se explica de ce Timisoara nu are acces rapid la A1 si nici nu va avea prea curand
- asa se explica de ce centura de Sud a Timisoarei nu are prioritate la finantare

A se vedea si o schita cu traseul propus aici.

bogdymol

Mi se pare aiurea sa faci o asemenea centura la Lugoj. Chiar nu ii vad utilitatea. Daca tot vor sa aiba Lugojul o centura cum trebuie, e suficient sa faca bucatica dintre DN6-est si DN58A (intre punctele A si B pe harta). Nu cred ca traficul de tranzit prin Lugoj ce trece pe DJ592 e atat de mare incat sa trebuiasca sa faci un inel complet. Cel putin pana Timisoara nu va avea un inel complet e aiurea sa faci asta la Lugoj.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

disney

Si eu ma refeream exact la bucata directa intre A si B, care cred ca ar fi suficienta pentru multi ani de acum inainte odata ce e gata si TM - Lugoj Lot 2.
Plus ca pentru a face inelul complet, ar trebui sa mai faca si citeva pasaje peste CF.

nenea_hartia

#1025
Quote from: MHN on December 08, 2013, 10:44:06 AM
Quote from: disney on December 07, 2013, 01:17:13 PM
Este in plan continuarea Centurii Lugoj catre Sud, adica intre DN58A si DN6? Aveti ceva detalii?

Dar pentru continuarea Centurii Caransebes catre Vest, intre DN58A si DN6?
Mai mult ca sigur administratia locala (adica cea din Lugoj) isi doreste continuarea centurii.

Iar avand in vedere ca seful DRDP Timisoara este si consilier local al municipiului Lugoj si ca intr-o sedinta de prin luna Aprilie acesta declara ca DRDP TM si CNADNR au avizat traseul urmatorului lot (din A6) de vreo 8-9 Km:
- s-ar putea sa vedem centura Lugojului completa, mai repede decat ne-am putea dori
- asa se explica de ce Lugojul are acces rapid la A1, adica cei ~10 Km din primul lot al autostrazii A6
- asa se explica de ce Timisoara nu are acces rapid la A1 si nici nu va avea prea curand
- asa se explica de ce centura de Sud a Timisoarei nu are prioritate la finantare

A se vedea si o schita cu traseul propus aici.
De acord cu @bogdymol. De altfel, noi am mai vorbit despre acest lucru.
Personal, mi se par foarte bizare declarațiile șefului DRDP. Mă îndoiesc prima dată de avizare, iar a doua oară de traseul propus. Am ca argument proiectul inițial al celor de la Tirrena Scavi pentru nodul drumului de legătură (A6) cu centura Lugoj. Înainte de a se modifica soluția și a se transforma într-o simplă bretea cu un giratoriu, nodul era unul complex și prevedea, pe câteva sute de metri, dublarea centurii Lugoj la standard de autostradă. Mai mult, cine a circulat pe centură nu se poate să nu fi observat că pe vreo 2 km aceasta este în aliniament, adică perfect dreaptă, și astfel s-ar putea construi ușor încă o cale de rulare (inclusiv încă un pasaj peste DN68A). Eu cred că asta se dorește, adică suprapunerea A6 cu centura până pe la strada Tapiei, apoi continuarea A6 spre sud, și mi se pare soluția cea mai simplă. Terenul e plat ca în palmă și necesită demolări minimale (doar la pasajul peste DN68A). Am pus spre exemplificare planul de situație și cel de încadrare în zonă din proiectul inițial. Ca să fie mai clar, am încărcat planul de situație și pe Google Maps:





MHN

Eu doar am interpretat declaratiile sefului DRDP TM din sedinta consilului local Lugoj (la care a asistat autorul articolului), fara sa fiu neaparat partizanul acestei variante prin Vest si Sud.

Pe de alta parte, nenea, au cam trecut ceva ani de cand tot discutam noi (doi :)) despre Centura TM de Sud, cea cu proiect tehnic finalizat, avizat si aprobat de DRDP & CNADNR! Din pacate, nimic concret pentru clarificarea finantarii si demararea licitatiei pentru executia lucrarilor.
Ba mai mult, nea' (Titu) presedintele CJ Timis, prin luna mai, declara ca doreste sa se revizuiasca proiectul pentru adaugarea de noduri suplimentare (?!) si cine mai stie ce.

nenea_hartia

^ Uf, ai mare dreptate :(. Oricum, mesajul meu nu îți era adresat ție sau autorului articolului, ci comentam doar ideea șefului DRDP. În mod normal nu mă deranjează opiniile locale; de multe ori CNADNR ar trebui să țină cont de ele, pentru că la nivel local se vor folosi, exploata, deservi sau întreține pe viitor drumurile. Numai că, în acest caz particular, ideea e bizară. Nu spun mai mult, pentru că ar putea exista în spatele el motivații pe care eu nu le cunosc. Dar, ca și bogdymol, eu nu cred că schița aceea se inspiră din ceva real.

Acum, odată cu vârsta, m-am cam oprit din criticat și trebuie să admit că, deși drumurile se construiesc cu mare întârziere și cu nenumărate probleme sau schimbări de soluții, ele par să urmeze totuși un plan coerent stabilit de multă vreme. Mi-am dat seama de acest lucru după ce mici piese au început să se așeze ușor, ușor, într-un puzzle mai mare. Spre exemplu, o piesă mi se pare decizia de acum foarte mult timp de a reabilita DN6 și a îi construi numeroase centuri, știindu-se că în următorii (mulți) ani nu se va mai face altceva pe acel coridor. O altă piesă e hotărârea ca drumul de legătură  spre Lugoj să aibă profil de autostradă și, mai mult, aceasta să fie chiar finanțată. Dacă am dreptate în privința suprapunerii parțiale a centurii cu A6, asta ar fi alta piesă, pentru că centura a fost gândită și construită acum ani buni, iar acea linie dreaptă poate că nu a fost pusă acolo chiar întâmplător. Apoi bucățica de A1 la la Arad spre DN7. Noi am râs de ea, dar cine știe, poate în viitor chiar se va face acel drum rapid spre Oradea. Nu neapărat autostradă sau drum expres, dar măcar o relocare a DN79 care să evite localitățile și care, evident, ar putea fi mai ușor proiectată astfel încât să ocolească acel câmp de sonde. Ca să rezum, eu cred că cineva chiar a gândit acum multi ani rețeaua viitoare de drumuri și că, în ciuda multor sincope, aceasta se construiește pas cu pas conform ideii inițiale. Cred, deci, că A6 se va suprapune parțial cu centura Lugoj (deci avem deja în circulație vreo 2 km de half-profile :lol:) și că, într-un viitor mai îndepărtat, lucrarea chiar se va executa. Sunt ferm convins că se va face și centura Timișoara chiar pe amplasamentul propus, nu pe altul, oricare ar fi diligențele de la nivel local. Posibil să se modifice numărul și forma intersecțiilor, posibil să fie și alte modificări minore, dar atât.
Ce mi-aș dori eu: ca CNADNR să vadă în continuare în perspectivă, să termine cu economiile unde nu e cazul și să facă de la început lucrările așa cum au fost ele gândite vizionar. Adică:
- să renunțe la a mai construi noduri temporare ce vor fi ulterior demolate, precum bretelele și giratoriile de la Sibiu, Șoimuș, Ploiești sau Lugoj;
- să construiască tot ce era în proiectul inițial, adică tunelul de la Plugova, jumătatea de nod Arad Nord sau nodul drumului de legătură cu centura Lugoj;

Ca o concluzie, eu cred că există un proiect rudimentar de masterplan și că acesta va fi urmat pană la capăt, în ciuda declarațiilor de doi bani ale trecătorilor (de doi bani și ei) Șova sau Ponta privind schimbările de trasee și strategii.

Goldmund

^^
nenea_hartia,, superb sintetizat. Totusi eu nu as subestima puterea decizionala a unor politicieni slab pregatiti, dar foarte ambitiosi si foarte sustinuti de membri din partidul poporului(coalitia actuala).
Din '90 si pana acum nu am dus lipsa de oameni inteligenti si priceputi si idei chiar exceptionale, insa realitatea indica valoarea celor care au decis pana acum si puterea lor decizionala la nivel national...

MHN

Chiar ca ai sintetizat fain, nenea. Si s-ar putea ca lucrurile sa se intample precum spui.
Dar sa vedem cat de ambitios este actualul sef al DRDP TM :)

NGC

Quote from: disney on December 07, 2013, 01:17:13 PM
Este in plan continuarea Centurii Lugoj catre Sud, adica intre DN58A si DN6? Aveti ceva detalii?

Dar pentru continuarea Centurii Caransebes catre Vest, intre DN58A si DN6?

Si la Caransebes cum e pina la urma?

Exista ceva in plan si la Arad pe directia Est - Sud, intre DN7 (de la sensul giratoriu de la Selgros) si nodul A1 / DN69?

bogdymol

^^ Cand s-au inceput lucrarile la Centura Arad + Autostrada Arad-Timisoara, primarul Aradului, Falca, spunea ca pe viitor doreste si realizarea unei conexiuni in genul celei spuse de tine, dar care sa ocoleasca si comuna Vladimirescu de langa Arad. Ideea lui era unirea punctelor A si B de pe harta asta: http://goo.gl/maps/eLnE3

De atunci nu s-a mai facut nimic. A ramas doar la stadiul de idee.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


adigsm

Centura municipiului Satu Mare
Am observat ca de SM nu se vorbeste asa ca pun eu un mic update referitor la ce se intampla aici:
"Primaria municipiului Satu Mare impreuna cu Consiliul Judetean au dat in folosinta ieri, 28 noiembrie de la ora 10.00, tronsonul de drum care va permite camioanelor de mare tonaj sa mearga in partea de nord a orasului." sursa: http://www.ziare.com/satu-mare/articole/centura+ocolire+satu+mare
Aici si harta cu punctele care le uneste acest nou drum pentru TIRuri: https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m4!1m3!1d24837!2d22.8575294!3d47.8199989!2m1!1e3!4m29!3m20!1m4!3m2!3d47.8304214!4d22.8775395!6e2!1m5!1sDN19A%2C+Romania!2s0x473805873e8c7f55%3A0x8cd91cb22dd4242d!3m2!3d47.8192462!4d22.8428541!3m8!1m3!1d3104!2d22.8774966!3d47.8306086!3m2!1i1280!2i890!4f13.1!5m2!13m1!1e1!7m4!11m3!1m1!1e1!2b1&fid=0i7
Odata cu inaugurarea acestui drum TIRurile vor ocoli tot orasul daca vin din Ungaria si vor dori sa o ia spre Carei (ceea ce nu prea se intampla). Directiile majore de circulatie pentru cei care intra in tara pe la Petea fiind spre Baia-Mare si Zalau.

In alta ordine de idei se pare ca totusi exista intentii de o centura adevarata la SM:
Centura de ocolire a municipiului Satu Mare a trecut de faza aprobării indicatorilor tehnico-economici http://www.satmareanul.net/2013/12/06/centura-de-ocolire-a-municipiului-satu-mare-a-trecut-de-faza-aprobarii-indicatorilor-tehnico-economici/
Harta centurii propuse aici:



alecu26

daca e doar la faza de indicatori tehnico economici...puteti uita de ea. Cred ca sunt alte zeci in aceasta faza.

Eu nu inteleg de ce nu apare nimic inca pe CNSC referitor la centura Bacau, Stei, Alesd, TGM. Din ce stiu...toate sunt atribuite si contestate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).