News:

.

Main Menu

Fortele Terestre Romane

Started by Ionut, December 16, 2016, 08:19:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Cobra II depasea cerintele de greutate din caietul de sarcini. Nu stiu cum au rezolvat turcii problema fara compromisuri la blindaj...

tom_sawyer

#121
Se pare că nu depășește cerințele:

In cadrul programului Autovehicul Tactic Blindat de Tip Usor (ATBTU), singurele cerinte ce au fost facute publice sint masa proprie in stare de functionare de maximum 10.580kg si protectia balistica de nivel minim STANAG 4569 K2, M2a si M2b.

Cerinta legata de masa proprie in stare de functionare a bagat discutiile despre ATBTU intr-o ceata deasa, in principiu din cauza confuziei intre termeni. Lucrurile incep sa devina mai clare daca se tine seama de faptul ca masa proprie in stare de functionare nu este acelasi lucru cu masa maxima (tehnic admisibila).

Veriga lipsa dintre ele este masa utila, asa cum ne asigura chiar UE (n-am gasit alta... rima):

    ,,masa utilă" înseamnă diferența dintre masa maximă tehnic admisibilă și masa în stare de funcționare la care s-a adăugat masa pasagerilor și masa echipamentelor opționale;
   
Mai simplu, masa in stare de functionare inseamna un vehicul alimentat, cu sofer, insa fara pasageri sau incarcatura (masa) utila. De exemplu, in cazul ATBTU, probabil ca cei 80 de kg din masa proprie de 10.580kg ceruta in specificatii ii corespund soferului.

Problema este ca, in general (exista si exceptii, asa cum se va vedea mai jos ), masa in stare de functionare nu apare in brosurile comerciale, in majoritatea cazurilor fiind specificata doar masa maxima sau "greutatea maxima", uneori fiind mentionata doar ca "greutate".


https://www.tehnomil.net/2024/10/10/fabricatie-integrare-asamblare-episodul-2/

Un articol foarte documentat, recomand citirea integrală.