Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Eurocopter

Quote from: frunzaverde on December 08, 2015, 08:17:09 PM
Restul trenurilor pe B-Constanta sunt limitate la 150 km/h.

Not quite. Poza de acum 2 saptamani, aplicatie GPS.




TibiV

Interesant "Avg" şi, mai ales, "Max" !!!...
Măsoară corect GPS-ul ăla ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#1367
Quote from: Eurocopter on December 09, 2015, 11:28:30 PM
Not quite. Poza de acum 2 saptamani, aplicatie GPS.

Daca vitezele maxime din GPS au fost inregistrate intr-un tren regulat Bucuresti - Constanta, softul nu e calibrat bine. Daca mecanicul de locomotiva merge cu 161 km/h cand livretul ii spune 160 km/h, are desfacut contractul de munca la sfarsitul zilei. Fara exceptie. Si se lasa cu investigatie AFER (echivalentul romanesc al NTSB pe feroviar) si cu raport detaliat de depasire a vitezei si, daca se dovedeste ca a facut intentionat depasirea fara ordin, isi pierde atestatul de mecanic.

Sunt incredibil de stricti cand vine vorba de viteze - uite aici un raport de 11 pagini facut pentru ca mecanicul unui tren marfar a mers cu (pana la) 37 km/h in loc de 30: http://www.afer.ro/agifer/rap-finale-ro/Raport%20Investigare%20Navodari%20C-ta%20Marfuri%2013%2003%202015.pdf. Si aici se circula "cale libera" iar infrastructura suporta mai mult de 50 km/h (limitarea de 30 km/h este scriptica, pentru a se reduce din costurile de administrare a liniei industriale de marfa de catre gestionarul de infra).

Daca ai fost intr-un tren de proba, atunci intrebarea e ce au testat si de ce?

In rest, m-am exprimat un pic gresit. Exista trenuri pentru care viteza maxima in livret este 160, altele pentru care viteza maxima este 150, altele pentru care v. max e 140 (sezoniere de lung parcurs pentru ca atat pot vagoanele tip 20-49 si unele cusete/dormitoare, de exemplu), si altele pentru care v. max e 120 (vagoanele 26-16 etajat modernizat, din circulatia trenurilor regio atat pot).

Si pe Bucuresti - Ploiesti e la fel, unele trenuri au 140, altele 120 ca nu pot avea procent de franare corespunzator, si unele au 100 pentru ca oricum opresc din kilometru in kilometru in toate haltele, asa ca n-are rost sa-i faca o trasa pentru 120 cand ar economisi maximum 10 secunde intre Bucuresti si Ploiesti; asa ca-l pot baga intre doua marfare. La fel, Prietenia Bucuresti - Ploiesti - Iasi - Chisinau nu poate merge cu mai mult de 100 pentru ca vagoanele vechi basarabene nu au boghiuri apte de mai mult.

P.S. : Cadou - harta vitezelor maxime la CFR pentru 2016:



Ca noutate, CFR scapa de una din rusinile maxime : au reparat un fir pe Buzau - Faurei, si se circula cu 70 in loc de 30 pe toata distanta; trenurile de calatori circula toate pe firul reparat. In plus, o parte din infrastructura reabilitata pe CIV intre Sighisoara si Simeria se da cu 120.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

District EA

Quote from: stangabriel on December 09, 2015, 09:09:53 PM
http://www.timisoarastiri.ro/autostrada-timisoara-lugoj-lotul-ii-este-gata-de-receptie-ministrul-transporturilo-vine-joi-pe-santier/

Joi, 10 decembrie 2015, începând cu ora 10.00, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, va efectua o vizită de lucru la Gara Arad pentru inaugurarea obiectivului de investiții "REABILITAREA LINIEI C.F. FRONTIERĂ – CURTICI – SIMERIA PARTE COMPONENTĂ A CORIDORULUI IV PAN – EUROPEAN PENTRU CIRCULAŢIA TRENURILOR CU VITEZA MAXIMĂ DE 160 KM/H".

Vineri, însă, pe 11 decembrie, sunt așteptați oficiali din partea Ministerului Transporturilor, ca să taie panglica lucrărilor de la Gara Arad.
http://www.aradon.ro/gara-arad-se-pregateste-de-inaugurare/1598448

Pe cine sa mai crezi?



cristi5


Quote from: nenea_hartia on December 10, 2015, 12:25:26 PM
Se testează sistemul ETCS/ERTMS nivel 2.

Testare cu fatza umana nu s-a inventat pe plaiul mioritic? CFR pare sa trateze calatorii tot ca oile pe care le mana-n strunga candva, mai incolo...

Pana se termina de implementat si testat toate aceste modernizari, reputatia CF va fi la pamant tocmai datorita modernizarilor...

frunzaverde

#1373
Quote from: cristi5 on December 10, 2015, 04:16:36 PM
Testare cu fatza umana nu s-a inventat pe plaiul mioritic? CFR pare sa trateze calatorii tot ca oile pe care le mana-n strunga candva, mai incolo...

Din pacate, nu au cum face chestia asta altfel.

Montarea ERTMS-ului a necesitat inchiderea completa a sistemului de centralizare (dispecerizare), de semnalizare BLA/TMV si de autostop Indusi pe perioada punerii in functiune a ERTMS-ului. E nevoie de asta pentru cele doua sisteme vechi vor functiona in paralel si vor comunica unul cu celalalt - sistemul vechi trebuind inchis pentru compatibilizare cu cel nou.

Pe perioada in care se intampla asta, se circula pe distanta Brazi - Chitila fara semnalizare de orice fel. Semafoarele sunt ori stinse ori pe rosu de la un cap la altul, autostopul nu functioneaza deloc. Si pana cand testezi ambele sisteme, sunt in stare "nesigura" si nu se pot folosi la o aplicatie critica.

Asa ca, in momentul asta, se circula pe Bucuresti - Ploiesti fara semnalizare, "ochiometric". Exista instructii pentru asta, bineinteles, dar vorbim de constrangeri foarte mari - din motive de siguranta, un tren poate urma altui tren doar dupa ce trenul anterior a ajuns in urmatoarea gara si a fost confirmat de un impiegat de miscare ca "trecut" (reavizare). Si circulatia se face cu viteza maxima de 30 km/h pentru siguranta. Capacitatea e bineinteles ultra-ultra-limitata (pe tot Bucuresti - Ploiestiul pot fi maximum 5 trenuri odata (avem Brazi, Crivina, Peris si Buftea ca puncte de reavizare, care se tarasc cu 30 la ora), asa ca multe marfare sunt redirijate pe Ploiesti - Targoviste - Titu - Chitila. Pentru pasageri nu e o optiune, ocolul luand mai mult decat intarzierea (e nevoie si de schimbare de locomotive).

Maine ar trebui sa reintre totul in normal.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Andi

Cand vom vedea viteza de 160 km/h si pe acest tronson? In noul plan de mers 2015-2016 sunt trasate in continuare trenuri cu Vmax 120 km/h, nici macar 140...  :)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5


Quote from: frunzaverde on December 10, 2015, 11:07:47 PM
Din pacate, nu au cum face chestia asta altfel.

Eu inteleg ca tehnic e complicat dar ma refer la oameni. Anuntat din timp, estimat intarzierile cu macar o saptamana inainte, etc.  Cei care vor sa ajunga la timp si nu vor sa riste intarzieri pot sa planifice altfel...

Deci din punct de vedere al relatiei cu publicul si clientii, sigur se poate altfel!!

MNU

Quote from: frunzaverde on December 10, 2015, 12:00:32 AM

P.S. : Cadou - harta vitezelor maxime la CFR pentru 2016:


Timisoara-Lugoj prin Remetea (magistrala 900) e mai proasta (70-79) decat varianta neelectrificata prin Buzias.