Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

cred ca e vorba de 2C si 3. Adica Ilteu-Gurasada si Gurasada-Simeria.

Loturile 2a si 2b se deschid azi daca nu ma insel.

Si din ce am auzit a depus oferta si Pizzaroti.

PS: Azvi sunt in JV cu Corsam-Corviam.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dan_c

Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava si 2b: Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu"

loc 1. JV Azvi-Corsan Corviam-Comsa

loc 2. Pizzarotti

loc 3. JV FCC-Convensa(parte din FCC specializata in lucrari feroviare)link: http://www.ferropedia.es/wiki/Convensa

alecu26

Deci cam același clasament și la 2 a și probabil și la 2 b.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Ofertele pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada":

   1.763.200.526,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea ALSTOM TRANSPORT SA (ROMANIA) + ALSTOM TRANSPORT SA (FRANTA) + ALSTOM FERROVIARIA SPA + ALSTOM BELGIUM SA + AKTOR SA + SC ARCADA COMPANY SA
2. ? RON fara TVA    Asocierea STRABAG AG + THALES TRANSPORTATION SYSTEMS GMBH + SC THALES SYSTEMS ROMANIA SRL + ELEKTRIZACE ZELEZNIC PRAHA AS + LEONHARD WEISS GMBH & CO KG + SC STRABAG SRL + SC STRACO GRUP SRL + SC DELTA RAILWAY CONSTRUCTION SRL + TRACKJA PRKII SA
3. ? RON fara TVA    Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA + SAIPEM SPA + PIZZAROTTI SA
4. ? RON fara TVA    Asocierea FCC CONSTRUCCION SA + ASTALDI SPA + SIEMENS SA + SIEMENS AKTIENGESELLSCHAFT OSTERREICH + SIEMENS NEDERLAND NV + SIEMENS SRL + CONSIS PROIECT SRL + VERTA TEL SRL
5. ? RON fara TVA    Asocierea COMSA SA + AZVI SA + CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION SA + ISOLUX INGENIERIA SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS NEDERLAND NV


Ofertele pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 3: Gurasada – Simeria":

   2.638.789.917,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea STRABAG AG + THALES TRANSPORTATION SYSTEMS GMBH + SC THALES SYSTEMS ROMANIA SRL + ELEKTRIZACE ZELEZNIC PRAHA AS + LEONHARD WEISS GMBH & CO KG + SC STRABAG SRL + SC STRACO GRUP SRL + SC DELTA RAILWAY CONSTRUCTION SRL + TRACKJA PRKII SA
2. ? RON fara TVA    Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA + SAIPEM SPA + PIZZAROTTI SA
3. ? RON fara TVA    Asocierea FCC CONSTRUCCION SA + ASTALDI SPA + CONVENSA SA + SIEMENS SA + SIEMENS AKTIENGESELLSCHAFT OSTERREICH + SIEMENS NEDERLAND NV + SIEMENS SRL + CONSIS PROIECT SRL + VERTA TEL SRL
4. ? RON fara TVA    Asocierea COMSA SA + AZVI SA + CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION SA + ISOLUX INGENIERIA SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS NEDERLAND NV + SIEMENS AG OSTERREICH + SIEMENS SA SPANIA

adiarc

dupa Alba Iulia spre Sb , in zona intersectiei spre Vintu...se lucreaza in ritm alert.....de fiecare data cand trec prin zona













momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Ofertele pentru "Întretinere si reparatie Coridor IV Paneuropean, tronson Lehliu Constanta intre km. 150+000/179+000; 179+000/210+000; 210+000/216+000":

   2.528.791,35 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea SC DARIA CONST SRL + SC RO-THERMIT SRL + SC COMPANIA CONSTRUCTII FEROVIARE SA
2. ? RON fara TVA    Asocierea LEONHARD WEISS GMBH & CO KG + SC DELTA RAILWAY CONSTRUCTION SRL
3. ? RON fara TVA    Asocierea SC EURO CONSTRUCT SA CONSTANTA + SC RO-THERMIT SRL OZUN + SC SIRCUC BRASOV SRL
4. ? RON fara TVA    SC WIEBE ROMANIA SRL

sebba

Quote from: District EA on March 19, 2015, 06:35:31 PM
Km 614 - Arad in 19 martie 2015
S-au montat noile bariere si se fac probe


cum se va face actionarea barierelor? tot cu 10 minute inainte de a trece un tren la 20km/h?

"p-afara" chiar iti mai place cand prinzi bariera, ca trenul trece la nici un minut dupa ce se lasa bariera... si nu stiu cum se face ca a dracu bariera se si ridica aproape instantaneu dupa ce a trecut trenul... parca ar avea ochi barierele alea!

le-au pus "ochi" mai smecheri si la astea noi ale noastre sau tot chioare sunt?
Sailing away! S/Y Haimana

nirolf

Astea noi sunt ca afară, cel puțin pe M800 am prins pe Andonache barieră și trenul a trecut după 1-2 minute, apoi bariera s-a ridicat imediat.


Probleme la licitatiile de 2 miliarde de euro pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar: Alstom amenita cu contestatii si sustine ca CFR le-a respins oferta dupa ce ar fi modificat netransparent locatia de depunere
QuotePe 18 si 19 mai au fost termenele de depunere a ofertelor la licitatiile de circa 2 miliarde de euro pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km). Licitatiile au fost demarate inca de anul trecut, dar au fost ba suspendate, ba anulate din cauza unor erori in documentaria de atribuire. Dupa un an pierdut si amanari peste amanari, problemele nu par a se fi terminat. Alstom, una dintre companiile interesate de licitatie, a precizat pentru HotNews.ro ca i s-a respins oficial oferta, "sub pretext ca aceasta ar fi fost intarziata, desi locatia de depunere a acesteia a fost discretionar si netransparent modificata de catre CFR".

dr4qul4

Lasa ca am prins eu pe Petricani de am stat 30 de minute pana sa treaca trenul. Mai era si marfar, nu sageata.
Dupa ce a trecut, bariera s-a ridicat imediat. Dar de ce au coborat-o cu 30 minute inainte? Probabil ca sa-si umple frigiderul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on May 21, 2015, 02:19:00 PM
Lasa ca am prins eu pe Petricani de am stat 30 de minute pana sa treaca trenul. Mai era si marfar, nu sageata.
Dupa ce a trecut, bariera s-a ridicat imediat. Dar de ce au coborat-o cu 30 minute inainte? Probabil ca sa-si umple frigiderul.

Nu exista un nene care apasa pe buton sa se lase barierele, si apoi sa le ridice. Sistemul este automatizat - ai aici o descriere (alaturi de multe, multe alte instalatii SCT): http://www.creeaza.com/afaceri/transporturi/CUNOASTEREA-CONSTRUCTIVAFUNCTI414.php

Explicatie pe scurt si non-tehnica:

Pe calea ferata din Romania, ca pe majoritatea cailor ferate, trenurile circula din semnal in semnal - intre doua semnale consecutive nu exista control al circulatiei (control punctiform). Distanta intre doua semnale se numeste bloc de linie (intreg sistemul de semnalizare, in terminologia CFR, se numeste BLA - bloc de linie automatizat). In momentul in care trenul intra intr-un bloc, un circuit electric (CDC - circuit de cale, popular "joanta", dupa modul cum e implementat circuitul) se inchide, indicand ca trenul a ocupat respectivul bloc. Printre altele, in momentul in care un tren intra intr-un astfel de bloc, semnalul tocmai trecut de tren se pune pe rosu, centralizarea de circulatie primeste informatii ca trenul a intrat pe un bloc nou (se updateaza luminoschema de circulatie) etc. etc.. Acest circuit controleaza si bariera.

Blocul care controleaza bariera nu este ultimul dinainte de bariera, ci, in general, penultimul. De ce? Simplu - e masura de siguranta - daca bariera e defecta, trebuie ca mecanicul locomotivei sa poata fi anuntat sa opreasca. Si cum e anuntat? Simplu, printr-un semnal ROSU la intrarea pe urmatorul bloc. Cat de lungi sunt blocurile?

Simplu - sunt mai lungi ca distanta maxima de franare a unui tren pe sectia respectiva (astfel incat, din clipa in care mecanicul vede ROSU la semnalul urmator, sa aiba timp sa opreasca fara a depasi stalpul cu semnalul care indica rosu), adica 1200 - 2200 m, in functie de teren si de viteza maxima permisa (viteza stabilita, sau VS in terminologia CFR). Cum distanta de franare creste patratic cu viteza, pe sectii de circulatie cu viteza mare, blocurile vor fi mai lungi.

Deci, pe Bucuresti - Constanta, bariera se va cobori in clipa in care trenul trece de semnalul care comanda lasarea barierei, si se va ridica in momentul in care trece de semnalul care comanda ridicarea acesteia. Cat ii ia trenului sa parcurga distanta? Daca e IR1581 care circula cu 160 km/h, foarte putin. Daca e marfarul cu cazane dotate cu "roti patrate" si incarcat pana la refuz cu pacura si tras de un DA vai-mama-lui, care nici daca vrea nu prinde mai mult de 25 km/h, ai de stat, pentru ca distanta de siguranta gandita pentru 160 km/h se va parcurge intr-o infinitate de timp.

Dar, in continuare, sistemul e calibrat pentru 160, pentru ca atunci cand trece IR1581 (si celelalte IR-uri) cumpenele sa aiba timp sa se lase, si, in acelasi timp, trenul sa aiba timp sa franeze pana-n bariera daca bariera nu s-a lasat.

De ce nu se intampla de-astea in Germania? Se intampla, pentru ca sistemele lor de semnalizare si control sunt asemantoare cu ale noastre pe liniile conventionale (si liniile HS n-au treceri de nivel) - unele din ele sunt chiar identice cu sistemul DB. Doar ca mult mai rar - la ei marfarele circula cu viteze rezonabile (70-120 km/h), pe cand trenurile de pasageri circula cu 120-140 km/h. La noi, din cauza de material rulant (printre altele), inclusiv pe linii reabilitate ai trenuri care merg cu 30-40 km/h. Si dat fiind ca liniile nu sunt la capacitate, si dat fiind faptul ca operatorii au vagoanele si locomotivele pe care le au, si ca sunt dispusi sa plateasca mai mult in TUI decat sa cumpere material nou, vei vedea in continuare marfare trasate cu viteze mici sau foarte mici.

Iar pe liniile nereabilitate, se intampla sa ai restrictii fix in zona de control a barierelor, asa ca un sistem gandit si calibrat pentru 100 km/h e parcurs de toate trenurile cu 30 km/h pentru ca e slabit terasamentul sau pentru ca sina are bube sau pentru ca... De exemplu, aici: https://goo.gl/maps/xoZeO se sta o eternitate la bariera, sistemul fiind calibrat pentru 100 km/h, trenurile avand azi VS de 30 km/h.

Quote from: NGC20 on May 20, 2015, 09:02:40 AM
Tronsonul 2 subtronsonul 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada (24 km):  1.763.200.526,00 RON fara TVA   
Trosonul 3 : Gurasada - Simeria (39 km) : 2.638.789.917,00 RON fara TVA


Ajung din ce in ce mai mult la concluzia unui batran ceferist, ca toata ideea de reabilitare a coridoarelor este o porcarie totala... Vorbim de lucrari in valoare de 16 milioane de EUR / km... Si da, vorbim de constructie noua, de la zero, peste o constructie in trafic, asa ca e normal sa fie scump ca dracu... Si sa dureze cate 4-5 ani lucrarea, dat fiind ca la fiecare 20 minute trebuie oprita munca, degajat frontul de lucru, lasat trenul sa treaca si apoi montat la loc si inceput din nou...

N-are nici un sens - vorbim de miliardul de euro si mai mult pe suta de km pentru a reconstrui complet o linie de la 120 km/h la 160 km/h (de la fundatie la sine)... Pentru ce, ca sa economisim cel mult 1h de la Bucuresti la Curtici? N-ar fi fost mai ok folosirea sumelor astora imense de bani pentru aducerea intregii retele la viteze de 110-120-140 km/h prin RK-uri conventionale, cu mici sectoare la 160?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

istvan78

Frunzaverde,  :notworthy: !!
Cred ca multa lume ar scapa de multi nervi la bariere daca ar citi explicatiile tale. Nu ca ar ajuta practic, dar intelegi ca nu e vorba de indolenta personalului CFR cabd stai cate 15 minute la o bariera ca sa treaca o rabla cu 5 vagoane, ci pur si simplu in conditiile existente in sistemul feroviar romanesc, atat se poate.  :(

dr4qul4

@frunzaverde,
Stiu ca sunt sisteme automate, insa mai avem si manuale. NU sunt cu buton ci cu manivela. Sau poate ca manivela se foloseste in locurile unde BLA-ul este defect.

La Petricani BLA-ul este functional, dar probabil are ceva defectiuni, sau poate la semnalizare, sau pur si simplu exces de zel (in loc de penultimul semnal, si-au mai pus si rezerva)
Oricum ai da-o, chiar gandit pt 160 km/h (desi pe acolo sageata are restrictie, ca doar e in oras), chiar daca acel marfar mergea cu 30 km/h si tot nu avea nevoie de 30 min ca sa parcurga cei 2,2 km. (ci de maxim 5 min).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Quote from: florin74 on April 17, 2015, 02:06:35 PM

Datele la 31.03.2015.
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-61%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 61%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 72,89%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 46,26%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 4,3%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 88%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 5%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 27,57%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 0%


Datele la 30.04.2015.
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-62%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 62%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 73,9%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 47,5%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 5,93%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 88,9%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 5%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 30,16%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 0%

mariansb

poze de joi din zona unde din DN1 se ramifica drumul spre Vintu







"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

disney

Apropo de acea zona de la Vintu de Jos.
Va ramane acea bariera si trecere la nivel acolo sau vor construi ceva viaduct / pasaj?