Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Valix2RO

Quote from: Popescu_V on June 27, 2024, 09:59:24 PMDetaliile despre traseu încă nu le-am actualizat în comentarii, urmează să le fac zilele următoare. Între porțiunea dintre Copșa Mică și Mediaș se circulă foarte încet (30-40 km/h), nu cunosc motivul.

Felicitari pentru filmare! E foarte reprezentativa.
Factual, intre Copsa Mica si Medias se intampla niste lucruri - se excaveaza pe ambele parti ale caii ferate, (posibil si sub?), in preajma zonei neutre, iar cateva din semnalele TMV BLA sunt scoase din functiune - cel putin mie asa mi se par 4:20:17.
De asemenea, e de remarcat ca intre Valea Lunga si Copsa Mica s-a schimbat prismul de piatra, mai trebuie doar burat cu o masinuta d'aia specializata... Ramane sa vedem cand se va intampla asta. Le-a luat cca. 1 luna sa schimbe doar balastul, poate peste inca o luna vom vedea in sfarsit acea restrictie ridicata (sper). Poate ne spune cineva cu expertiza daca e ok ce s-a facut sau - 04:04:45

Popescu_V

Postez și filmarea pe traseul BRAȘOV-SIBIU-SIMERIA-ARAD din IR 77 (fostul 74 Făgăraș). În Simeria a decuplat primul vagon (MAV) care era defect (nu funcționa clima) și s-a cuplat cu IR 74 (de la Cluj).

Am filmat din spate doar de la Vărădia de Mureș. Se circulă greu între Tălmaciu și Șelimbăr (am fost deviați pe la Sibiu Triaj).

IR 77 (74) a ajuns în Arad cu o întârziere de 45 de minute (la 15:42).


daniel_avram

@Popescu_V Multumim pentru filmari. Apreciabil efortul tau. O rugaminte as avea, la clipuri asa lungi in masura in care poti sa pui timestamps.

Whyse1



Xenos

Pare ceva usor pro causa/scos din context, dar nu ar strica niste intrebari.
Specialitatea casei Webuild, tras de timp si revendicari. Daca ar fi chemati in judecata pt fondurile UE pierdute?

cristi5

@Cetatean de la CFR mi-au zis ca-l vor contacta pe Etves ca sa-i explice cum sta treaba. N-am insistat ca era weekend. Intrebasem mai ales despre aia cu tablierul podurilor, proiectat gresit etc. Sincer mie articolul mi se pare o reglare de conturi cu niste firme de constructii. Nu stiu daca a zis ceva despre asta la "Drumurile noastre" ieri. Mi se pare f senzationalist Etves (e presa, deci nu e de mirare)

----

A aparut o filmare Arad-Teius-Brasov.  Multumim @Popescu_V !

Are si timestamps in descriere. Nu stiu care a fost intentia dar daca primul timestamp este 0:00 apar capitolele pe "bara de timp" YouTube.


Fiind mult traseu nou, nu se vad bine lucrarile Albesti-Feldioara dar ce se vede nu e incurajator. Nici Feldioara-Brasov...

Powered by API/PUM imgur uploader

daniel_avram

Nu e deloc incurajator, dar daca citesti noul raport CFR SA aparent Aktor merge cu pedala la maxim, ai sa vezi progrese serioase, apropo, vreo veste de de la TBM-uri?

cristi5

Quote from: Valix2RO on June 27, 2024, 11:57:11 PMFactual, intre Copsa Mica si Medias se intampla niste lucruri - se excaveaza pe ambele parti ale caii ferate, (posibil si sub?), in preajma zonei neutre, iar cateva din semnalele TMV BLA sunt scoase din functiune - cel putin mie asa mi se par 4:20:17.

Se aude ca ar fi vorba de un cablu de 1kV "taiat". Nu stiu daca din greseala, sau vreun furt. Cablul alimenteaza BLAI si sistemele de comunicare prin fibra optica.

Oricum nu e o defectiune a instalatiei, si pare ca se remediaza. Noroc c-au apucat sa termine testele ETCS in zona inaintea "taierii".

————

@daniel_avram am intrebat dimineata la CFR cand actualizeaza pe luna mai. A aparut imediat ceva, dar era o copie a situatiei din aprilie... Apoi au corectat si a descoperit Club Feroviar

https://clubferoviar.ro/avansul-santierelor-feroviare-in-luna-mai/

Asta arata si ca nu putem judeca din backviews. Nici din drona din pacate (vezi Poieni-Aghires)

————

In other news Alstom se lauda cu terminarea testelor dinamice ETCS pe Sighisoara-Simeria. Din alte parti se aude de neconformitati, vom vedea.

Alstom face si aluzie la operare comerciala ETCS in 2024, eu am auzit "peste 2 ani" sau cand o fi ETCS continuu Curtici-Sighisoara.

https://mobilitate.eu/alstom-etcs-sighi-simeria/

Se spune si ca pt Ilteu-Gurasada poate exista o solutie de ETCS fara tunelele Salciva, posibil sa nu fi inteles bine, dar e din 2 surse deci poate se "coace" ceva.

cristi5

Montare TBM la portalul 3 Racos. Sursa linkedin via whatsapp











Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos


cristi5

Nu stim de TBM, ca la orice tunel se poate afla doar oficial, ca nu poti trimite drona sau avionul sa verifici. Pe Aktor nu-i poti crede pe cuvant, trebuie aflat cat a certificat inginerul FIDIC.

In plus, trenul a plecat, finantarea se termina in cateva luni daca nu se intampla o minune si mai prelungesc CEF. Daca vedem toate TBM pornite pana e gata finantarea eu zic sa fim multumiti.

Lotul de capete e mult mai important pt CFR si acolo vor "faza" pe alta finantare (PTul ala supracontractat probabil). Atat timp cat Aktor face iesirile pe 4 fire din Apata Y, Racos X si Y si Cata X,  tunelurile lungi sunt "bonus" pt CFR. Ei sunt multumiti ca-si pot duce marfa pe linie dubla prin Augustin si Rupea, cu declivitate buna.

Fiind optionale, finantarea tunelurilor lungi nu cred ca va fi o prioritate pt stat. Mai ales ca la anul vine decontul populismului din ultimii ani. Cu noroc vor plati de la buget cate 1 km pe an sa zicem, apoi poate vor deconta din ceva program european.

Deci de-asta nu intrebam de tunelurile lungi, ca numai ne consumam "creditele" la surse. S1+S3 sunt mult mai importante. Daca primim cate un update anual despre cele 4 tuburi eu zic ca ajunge. Putem urmari si stadiul fizic publicat lunar...

———

Apropo zicea cineva recent ca au ridicat putin tunelurile ca sa iasa mai scurte. Rezultatul: niste viaducte uriase la intrarea in tuneluri, care si alea costa de rup... Ormenis, Cata...

Xenos

Viaductul de intrare de la Apata e de o grandomanie demna de Ceausescu, intr-adevar. Nu vedeam sensul. Am tot spus si eu ca in ordine tronsoanele 1 si 3 mi se pare prioritate zero - in rest un RK prin defileul Racos si treaba merge.


Konter

Firma TerraWorks a început lucrările de demolare a gării din Deva, moment important în proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare.
Gara municipiului Deva a fost construită la mijlocul anilor '80, în locul unei clădiri mai vechi, degradate și a fost inaugurată în decembrie 1987, odată cu fosta cale ferată Deva – Brad.

Potrivit ediției locale Adevărul, din vara anului 2021, clădirea de călători a intrat în șantier pentru a fi reabilitată, în cadrul unui proiect amplu de modernizare a infrastructurii de cale ferată din vestul României, pe magistrala feroviară Simeria Arad (141 de kilometri).
La începutul anului 2022, după doar câteva luni de la începerea lucrărilor de reabilitare a gării, șantierul a fost oprit din cauza unor probleme legate de fundația clădirii.

,,În urma intervenţiilor de desfacere a finisajelor şi a pardoselilor, precum şi a lucrărilor de săpătură la fundaţiile liftului proiectat, au fost relevate aspecte neprevăzute, legate de geometria şi starea fizică a elementelor structurale, ceea ce a impus necesitatea adaptării soluţiilor tehnice la situaţia existentă în teren", informa compania Căile Ferate Române.
A fost nevoie de completarea expertizei tehnice inițiale cu o altă expertiză a clădirii decopertate, pentru a se stabili dacă se impune demolarea ei, ori doar întărirea fundațiilor acesteia.
Lucrările la gara municipiului Deva au fost reluate recent, după doi ani de la suspendarea lor. Constructorii lucrează la fundațiile clădirii, iar potrivit autorităților, vor fi și lucrări de demolare a unor structuri din clădirea de călători.

Proiectul de modernizare a clădirii de călători din stația CFR Deva prevede amenajarea spațiilor de la parterul și primul etaj al acesteia, cu săli de aşteptare, grupuri sanitare, spaţii comerciale, birouri de informaţii şi bilete și o zonă de birouri cu accese individuale. Etajul al doilea va fi recompartimentat, iar deasupra lui va fi realizat, parţial, al treilea etaj, care va funcţiona ca spaţiu expoziţional.
Pentru accesul la etajele 2 şi 3, unde se vor amenaja spaţiile pentru diverse activităţi culturale, întruniri, expoziţii, se va monta un lift în exteriorul clădirii, un lift panoramic, din sticlă, cu vedere spre cetate.











Powered by API/PUM imgur uploader