Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Vazand pozele astea ma bucur ca n-au foat in zadar toate povestile legate de realizarea peroanelor. O dat domnu' si au scos mizeria aia de cornier de pe margine. Acuma numa sa alinieze bine prefabricatele. 
Cat despre faptul ca tot asfalt s-a asternut...

Ionut

Discuții pe thread-ul dedicat semnalizării/centralizării.

API pe Facebook

Cum crește ETCS siguranța feroviară și... rutieră? În ultimul episod al serialului nostru despre ETCS vă prezentăm modul cum acesta supervizează și ajută mecanicul la intrarea trenului-laborator Alstom în stația Arad, la vizita de marți, 21 mai.

Ținut deocamdată "la naftalină", pentru trenuri speciale, ETCS poate întări siguranța... rutieră la trecerile la nivel. Dacă bariera nu e coborâtă complet ("talonată"), trenul, aflat în permanență în contact cu ETCS prin GSM, primește imediat o comandă de frânare, câștigându-se secunde prețioase față de frânarea manuală din sistemul actual bazată pe observarea de către mecanic a semnalului roșu din apropierea barierei.

ETCS asigură și frânarea graduală la limitări de viteză. Pe filmare apare mai întâi o limitare de viteză la 80 km/h, aferentă intrării în stația Arad, apoi la minutul 1:20 trenul se apropie de o limitare la 40 km/h.

Frânarea este supravegheată de ETCS care este pregătit să intervină dacă trenul nu este încetinit suficient. Chiar așa se întâmplă la minutul 1:57 când acul vitezometrului devine galben, apoi portocaliu, ca să avertizeze mecanicul. Dacă acesta nu va încetini, ecranul va arăta culoarea roșie și ETCS va începe manevrele de decuplare a tracțiunii și frânare graduală, apoi de urgență.

Un alt avantaj al ETCS este că orice formă de dezactivare a sa va fi automat raportată către rețea prin telecomunicații mobile. La multe accidente feroviare mecanicii sunt "prinși" cu INDUSI dezactivat, sistemul actual de autostop de tehnologie din 1960. Multe accidente ar fi fost evitate dacă INDUSI era activ. Dacă un mecanic de pe o locomotivă fără autostop va lovi un tren de pasageri, se va întâmpla o nenorocire.

Este deci imperativ necesar ca CFR să folosească ETCS acolo unde este disponibil: Curtici-Ghioroc, Sighișoara-Simeria, Buftea-Periș. Operatorii feroviari (privați și cel de stat) trebuie stimulați și ulterior obligați să-și doteze locomotivele și automotoarele/ramele cu acest sistem.

Ionut

Prezentare oficială CFR în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.








District EA

Comitetul de Monitorizare a Programului Transport - pompoasă denumire... Citiți cu atenție poza a doua, referitoare la porțiunea de cale ferată km 614 - Simeria, e monitorizare 100%.

Xenos

O eroare materială grosieră repetată de 2 ori, tronsonul 3 este Gurasada - Simeria. Atât le pasă....

cristi5

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/
A aparut aprilie, puteti compara cu martie.

Interesant de comparat datele estimate de finalizare...







Comanda Unix care gaseste adresa ultimului raport CFR:
curl -s https://cfr.ro/monitorizare-proiecte-fonduri-ue/ | awk 'BEGIN{RS= "\">"; FS="<a class=\"exad-button-action\" href=\""}NF>1{print $NF}'
Actualmente tipareste
https://cfr.ro/wp-content/uploads/2024/05/Stadiu-proiecte-CFR-apr-2024.pdf
dar peste aprox o luna va tipari ceva diferit. Asa putem afla automat ca a iesit un raport nou...

Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Wow! Tronson 3...dec 2025? N-a iesit jonctiunea la Vetel? Din cauza la gara Deva? Micia?
Pe langa asta,decalajul intre fizic si financiar in bani e de aprox. 208 mil lei
La subtronson 2a e de 206 mil. lei.

Fantastic ce termene...penibil! Rusine!
Cred ca se fac 10 ani de la licitatii? Si pana la receptie mai trec cativa...
Nici cand au construit-o nu a durat atat!

daniel_avram

Inca sper ca macar 2a sa fie receptionat anul asta, dar se duce si speranta aia. E dezastru total ce se intampla pe CF si nu cred ca ajuta prea mult ca plimba ei trenul ala de teste sa faca putin PR pentru CFR. Uitativa la procentele de progres pe Oradea - Cluj, cu linia inchisa.

oc7avian

Nu uitați că finalizarea estimată include și ERTMS-ul.. Dacă ne-am uita și exclusiv la "linie" pe loturi mai sus în tabel teoretic ne-am lua de cap cu estimarea (Sighișoara - Coșlariu - Simeria).

cristi5

Daca vreti sa primiti o notificare pe telefon cand publica CFR urmatorul stadiu al proiectelor, instalati appul Ntfy

https://ntfy.sh/

Dupa ce ati instalat, va abonati la canalul "cfr"

https://ntfy.sh/cfr

Cum vedeti au publicat recent (scriptul nostru verifica zilnic, dimineata pe la 9) o erata la stadiul pe aprilie (Stadiu-proiecte-CFR-apr-2024-1.pdf). Am primit notificarea azi-dimineata. Nu par a fi schimbari majore.

Xenos

Aktor, ca de obicei, una caldă, dar mai mult rece (alta):

https://clubferoviar.ro/tbm-pentru-tunelul-ormenis/

Compania Aktor a pornit cel de-al doilea TBM pentru tunelul Ormeniș, denumit Varvara, care va fora în paralel cu primul, Eleni.

A pornit al II-lea TBM, dar este halucinant că primul a săpat doar ca. 100 m în două luni:

Între timp, pană la sfârșitul săptămânii trecute, Eleni a săpat 102 metri (echivalentul a 68 de inele prefabricate de beton) în interiorul dealului. Ritmul forajului s-a accelerat după faza de teste și calibrări complexe necesare pentru a seta o astfel de mașină uriașă în direcția și la înclinația corecte. Echipa Aktor va aplica aceleași proceduri de accelerare a forajului cu Varvara ca și cu primul TBM, Eleni: întâi faza de testare, iar apoi treptat, frontul de foraj va câștiga viteză.

cristi5

Primul TBM a avut probleme cu orientarea, parca sapa un pic prea in sus. A stat multe saptamani, au fost discutii, reglaje, experti. Nu stiu daca s-au rezolvat. In ultimele imagini pe care le-am vazut pe linkedin (vechi de 3 sapt) TBM e pe aceeasi pozitie ca in poza pusa acum cateva saptamani. Pana nu vad o poza cu TBM1 avansat, sa se vada micut din gura tunelului, voi presupune ca nu s-au rezolvat, si ca Aktor i-au aburit pe Club Feroviar si au tinut "sub pres" problema cu orientarea.

Vestea buna e ca e pornit al doilea, ceea ce e vizibil in acest video:

https://www.linkedin.com/posts/chatzimeletiou-ioannis_work-in-progress-ormenis-tunnel-portal-activity-7193582576991666176-Wc8h?utm_source=share&utm_medium=member_ios

District EA

#10797






Powered by API/PUM imgur uploader

Teste dinamice cu locomotiva 192 010 între Curtici - Ghioroc și retur ( 29 - 30 mai 2024) pentru verificarea catenarei la viteza proiectată de 160 km/h.
Ceva similar a mai fost și pe Sighișoara - Coșlariu în iulie 2022:
https://clubferoviar.ro/teste-dinamice-pe-calea-ferata/

S-a montat un pantograf special pentru teste




Powered by API/PUM imgur uploader

Și ca la testele de la poduri Conop, suntem în faza de interpretare a rezultatelor testelor.

motorzbh


dir1

Salutare,

Urmaresc de ceva vreme acesta discutie cu interes, iar acum a venit vremea sa ma alatur discutiei.
Adaug acest video filmat intre Mintia si Branisca cu speranta ca poate interpreta cineva si sa estimeze cand se va circula pe noua sectiune.


Stie cineva cand se va circula pe doua fire pana la Simeria si Mintia? Dar intre Curtici si granita?
Stiu ca momentan MAV a inchis circulatia pana pe 14.06.2024 inclusiv. E posibil ca pe 15.06.2024 sa se circule pe doua fire intre Curtici si Ungaria?

Florian