Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

MnihailC

Incredibil efort (al operatorului dronei, în niciun caz al celor de la Aktor).

shift2rail

Predeal-Brasov nu are finantare asigurata in POT/CEF2? inteleg ca se doreste includerea in lista mamut de investitii din Qatar/Emirate:


"MIZELE ECONOMICE
QATAR

– proiecte în valoare de 15 mld. de  euro.

– autostrada Comarnic-Braşov și calea ferată Predeal-Brașov să fie parteneriat public privat.

– Proiect pe energie, cu offshore-ul eolian, sunt interesati sa concesioneze un perimetru în Marea Neagră.

– proiecte pe digital și pe hidrogen de 1 mld. euro (centru producere hidrogen, centru pentru securitate avansată a inteligenței artificiale, dezvoltare și operaționalizare cloud specializat pentru Inteligență Artificială, dezvoltare și operaționalizarea sistem de antenă autonom pentru aplicații cu dublă utilizare, antivirus (dezvoltare software), platformă integrată pentru informații despre amenințări cibernetice, centru de date de mare capacitate 300, dezvoltarea unei capacități cibernetice ofensive 100, dezvoltarea unui AI complex și învățare automată sistem bazat pentru a sprijini combaterea dezinformării și știri false.

– investiții în Portul Constanța

EMIRATELE ARABE UNITE

– miza majoră este Tarom și noul terminal de la Otopeni. Guvernul vrea să aducă Emirates aici, Tarom să aibă acționariat emiratez, negociază ca Tarom să aibă cel puțin 51% acționariat! Emirates vrea să pună piciorul în Europa, iar Emiratele Arabe Unite sunt dispuse sa contribuie și la construirea unui nou terminal la Otopeni. Tarom e în procedură de reorganizare la Comisia Europeană pana în 2026, e o gaură în buget, iar Guvernul vrea să rezolve asta. Emirates este a patra cea mai bună companie aeriană din lume în anul 2023.

– investiție la Brăila – 50 mil. euro într-un abator unde să se proceseze un milion de capete/an.

– investiție la Ialomița – 50 mil euro, o fabrică de lapte praf, la pachet cu cinci ferme a 5.000 de capete de vaci, care să crească productia de lapte cu 750.000 de tone pe an.

–  vrem să le dăm un combinat de îngrășăminte.

– investiții în Portul Constanța."



https://tvrinfo.ro/mizele-comerciale-ale-vizitei-premierului-marcel-ciolacu-in-qatar-si-emiratele-arabe-investitii-de-15-mld-de-euro-guvernul-vrea-sa-vanda-tarom-catre-emirates/

cristi5

@shift2rail ca sa aiba finantare asigurata trebuie sa stie cat costa. Deocamdata nu e gata SF, deci nu stiu cat costa, deci nu pot aplica la finantare. @oc7avian poate stie mai mult. Asta cu Qatarul eu zic ca e un balon de sapun, ca nu va accepta niciodata CFR PPP pentru un tunel obistnuit de 10 km, acum cand ei deja au experienta cu alea de 7 km

In general mie nu mi s-a parut ca CFR sunt stresati de finantare. Ei pregatesc proiecte, si vorbesc de tot felul de optiuni, CEF2, CEF3 etc. La viteza cu care cheltuie banii, o sa mai traga un pic si din PT etc.

@MnihailC ca sa stim exact cine unde nu lucreaza:
- Aktor lucreaza de la Maierus (viaduct de 1,7 km) pana la statia Apata inclusiv, apoi Racos/TBMuri, si Cata-Archita (inclusiv statia noua Archita)
- Euroconstruct lucreaza pe Brasov-Feldioara, inclusiv cele 2 variante
- Arcada lucreaza de la Apata Y la Ormenis (cele 4 fire + viaductele), podul peste Ot de la Racos si pe Archita-Sighisoara (inclusiv 2 tuneluri Archita si unul Mureni)

----

Se observa pe filmari cateva alunecari: Cata-Sighisoara minutul 5 si 8 de exemplu). CFR a confirmat ca au un "pachet de consolidari" proiectate, deci probabil exista solutie proiectata pentru fiecare alunecare.

Cuneo

Quote from: Cetatean on April 16, 2024, 12:03:29 AM^ pana la urma au renuntat la policarbonat la pasarele? E sticla? Nu arata chiar in ultimul hal de rau. Dar la cati bani s-au bagat in ele...se putea scoate ceva mai contemporan,nu atat de brutal...da vorba aia,nu te ninge,nu te ploua,tragi pe scari trolere cu oua...
Fata de alea din Vintu...astea-s din viitor :))

E policarbonat plin (plexiglas) cu grosimea de 6mm.




Cetatean

Multumeac! De ce material plastic si nu sticla? Sunt curios cum se va comporta in timp la factorii externi, a se citi bete,pietre,lame,cutite si orice alt obiect contondent cu care ar putea intra in contact.
De spalat,stau linistit,doar ploaia!

dr4qul4

plexiglasul ala va rezista si la ciocan.  bete,pietre,lame,cutite si orice alt obiect contondent sunt o nimica toata.
In schimb nu va rezista prea bine soarelui (desi vad ca are protectie UV). Adica ma astept sa se matuiasca in timp.

Dar e clar ca este alegerea optima pentru lipsa de mentenanta de la noi.

Estetic insa va lasa de dorit. Este "panza" perfecta pentru grafiti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


oc7avian

Quote from: florin74 on March 24, 2024, 11:01:16 AMFebruarie 2024

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          92.21% (financiar 82.75%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    88.40% (financiar 86.49%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            69.06% (financiar 68.64%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      82.90% (financiar 76.65%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  25.28% (financiar  23.47%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 21.70% (financiar 23.06%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 46.00% (financiar 26.81%)
Martie 2024

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          92.95% (financiar 82.00%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    88.74% (financiar 86.49%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            69.36% (financiar 68.74%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      83.35% (financiar 77.11%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  27.51% (financiar  25.21%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 22.11% (financiar 21.89%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 48.00% (financiar 30.27%)


Cum au apărut ajustările financiare, cum a început să fie niște progres raportat pe BraSig.

TibiV

Quote from: Cuneo on April 17, 2024, 06:02:08 PME policarbonat plin (plexiglas) cu grosimea de 6mm.

Asta s-a folosit la cupolele avioanelor de vanatoare inca din WW2. Si se foloseste si astazi. Nu va ceda decat la tunuri/mitraliere...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Cetatean

Interesant termenul estimat pentru finalizarea lucrarilor.

Decembrie 2025 pentru 2 loturi! Mai bine de 8 ani and counting,pentru ca mai mult ca sigur nu o sa fie gata atunci! Din 2020 au tot lungit-o cu cateva luni in fiecare an!

Sunt curios de cum o sa arate noul mers pe Arad-Sighisoara.

Ionut

ACUM este momentul să ne susțineți dacă vreți să existe în continuare Asociația Pro Infrastructură, adică singura voce independentă care monitorizează toate proiectele majore de infrastructură de transport din țară. Direcționați 3,5% pentru API în caz că nu ați făcut-o deja. Aproximativ 15400 RON au fost strânși în 2023 prin campania 3,5%.

Știți ce aveți de făcut? De aici descărcați Declarația 230 pre-completată cu datele noastre.
Nu știți și/sau aveți întrebări? Găsiți detalii și explicații pe thread-ul dedicat.

M-U-L-Ț-U-M-I-M!

florin74

A disparut TBM-ul...L-a inghitit muntele. :lol:
Intre timp am gasit o explicatia suplimentara privind avansul mai lent la inceput
"Concret, la tunelul Ormenis, din cauza zonelor noroioase și a unor zone problematice , primii 0,5 km ar trebui să fie excavați în modul EPB închis, au explicat oficialii Aktor. Aproximativ 4 km din cei 5,5 km ai secțiunii medii ar putea fi excavate în modul deschis cu descărcare, după care ultimii 0,5 km din nou în modul EPB închis. Totuși, având în vedere zona rocilor vulcanice (roci medii până la dure), a fost selectat un design clasic EPB TBM, cu design orientat către roca dură. Avantajul designului este un comportament flexibil față de condițiile solului, capabil să treacă prin material mai stâncos și să se confrunte cu orice în cazul unor zone de avarie neprevăzute"


dorum