Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Marchez ziua asta in calendar. A dat domnu! Succes! Peste un an o sa intreb cat s-a forat/betonat.
Sunt curios cat estimeaza ca o sa dureze?
In mintea mea,cand o sa fie gata tunelul,ar trebui sa fie in fata si spate gata tot. Urmarim.
De mentionat ca aceasta "inaugurare" vine la cateva zile/saptamani de la semnarea actelor aditionale cu actualizari,indexari etc. Coincidenta sau nu...nu pot sa nu ma gandesc si sa nu fiu suspicios...

misiekwas

Zici ca așteptau cu TBM-ul aia până să iasă în cinematografe Dune 2,ca să fie pe faza. ;)

florin74

^^15 metri pe zi, 10 inele de boltari, 7 boltari per inel.
Asta e planul.

Vedem ce o sa iasa, oricum sunt multe neprevazute.

cristi5

Nu va asteptati sa dispara cartita in deal in 2-3 zile. Urmeaza o saptamana de reglaje.

Xenos

În pofida infuziei momentane de optimism determinate de această lansare foarte tardivă trebuie să nu lăsăm garda jos și să cerem Aktor și celorlalți asociați să accelereze construcția mai ales pe loturile 1 și 3 care nu au legătură cu aceste variante de traseu cu tunelurile lungi și care urmează, în linii mari, traseul actual cu diverse variațiuni.

În acest context am și o întrebare pt cei prezenți azi acolo: ați aflat ceva relevant, s-au pus și întrebări incomode?

cristi5

Putem sa le cerem @Xenos, ii doare-n cur de cererile noastre, cum a fost si pe A10. Ce ii doare cu adevarat e dobanda de la banca (ca doar nu crezi ca au luat jucaria cu banii jos), pe care o pot plati doar facand productie cu TBM.

Juridic sectoarele 1 si 3 nu au legatura cu S2 dar oricine are o firma isi da seama ca cu ce factureaza la TBM pe S2 vor lucra pe S1 si S3. Avansul pe ambele loturi a fost mic din motive de reguli CEF.

———

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/locul-in-care-se-contruieste-cel-mai-mare-tunel-feroviar-din-romania-trenurile-vor-circula-cu-160-km-h.html

Colegul @oc7avian apare pe ecran dupa Aktor si inainte de doamna director Mihaileanu.

Ionut

Fix lansarea, sapă puțin. :lol:
Captură din filmare dronă+sol cu ocazia lansării de azi.

Disponibilă deja pentru Patreoni, pentru restul undeva mâine seară sau mai devreme, să vedem când dăm poziția.



PS. Deplasările astea nu sunt tocmai ieftine, API a fost reprezentată la cel mai înalt nivel azi la Ormeniș/Racoș, Președintele (Cip @ciprebbe) și cei doi Vicepreședinți (Alex @alexV și Octavian @oc7avian). Mulțumim băieților din teren, aștept și eu să văd ce scrie Octavian în comunicatul API. :D

Munca asta se adună (deplasare, adunat info, filmat, procesare video). Vă mulțumim pentru donații! :cheers:

Cetatean

Daca ii doare dobanda la banca,eu cred ca ii bucura aditionalul si actualizare.
Daca nici asa nu le da bine,inseamna ca si-au facut o oferta foarte proasta si nu avem de ce sa ii platim. Mai bine sa renunte.
Daca acuma o sa factureze lucrari facute acu 3 ani,stii cat inseamna actualizarea? Eu nu le-as plati.
Daca inaugurarea de acuma n-are legarura cu semnarea aditionalelor,sa-i ziceti la grinda cuțu.

Aktori si la propriu si la figurat.

@cristi5
Cred ca am mai dezbatut subiectul de vreo X ori pana acum.
Nu pot sa iau apararea unui constructor care nu munceste cum ar trebui si arata cu degetu statul roman. Faptul ca n au primit avans ca pe alte tronsoane de 15% ( aici cat au primit? 3-5%) nu le da voie sa zica nu avem bani sa lucram. Stiau contractul si ca nu primesc avans mare,nu? N-au cash flow? Bancile le-au inchis usile? Bine le-au facut!
Faptul ca s-au luptat pentru acest contract 3 ANI,arata ca si l-au dorit,nu?
E,legile capitalismului ne arata ca nu poti iesi tot timpul pe plus si uneori mai si pierzi.
Inca o data imi arata cat de corupt si putred e sistemul. Cineva le-a dat asigurai sau a garntat pentru ei,dar ce sa vezi,nu mai este.
Statul roman si implicit noi, pierdem sistematic de 30 de ani din cauza acestor  firme si contracte. Intarzierii cu anii! Unde in Europa,la astfel de lucrari au mai existat asa intarzieri?
Oare fcc cand a reabilitat in Spania cale ferata,a depasit termenul cu 4 ani? La fel webuild? Nu cred!

Nu putem sa dam vina pe noi la nesfarsit! Pe cfr. Da stiu,au si ei partea lor de probleme. Dar:
Cfr plateste la timp! Garantat in 45 de zile de la depunerea unei situatii de lucrari,au banii.
Faptul ca ei sint lipiti si stau dupa bani...ne-a dat noua peri albi!
Hai sa o zicem pe aia dreapta,ca sa faci o situatie de lucrari tre' sa ai o valoare minima de poate 1% din contract. N-au avut atata?
Probabil ponderea la tot ce tine de tunel,in contract e de 35-40%.
Tare curios as fi sa vad preturi si atunci am putea face breakdown,sa vedem de ce ii doare asa tare.
Cu riscul de a ma repeta. Cred ca Aktor are  pe acest contract o oferta extrem de proasta!

Urmarim. Sunt optimist ca in 5 ani o sa il duc pe al mic de la Arad la Brasov cu trenu in sub 4 ore jumate. La vagon restaurant,sa beau un uzo :)) si sa vedem toata valea Muresului si Transilvania din tren.

Si da,faptul ca ii doare la feta de noi,arata cat de slabi suntem. Nu avem parghiile necesare sa le dam viteza. Sincer,la deschiderea asta nu trebuia sa fie nimeni,nici un politician,preot etc. Eventual dupa ce strapungeau,sa fie milostivi ca au reusit . Dar asa o sa avem tot felu de inaugurari si situatii anul asta. Toti o sa vrea sa se pozeze si sa se dea cocosi cu marile realizari nationale. Si la anu o sa uite toti,tot. Pana pezte 5 ani cand o sa inaugureze. Bleah!

District EA

Valea Mureșului h. - Vărădia - 5 martie 2024

pasadia

@Cetatean te poti certa cu @cristi5 cat vrei. Stie si el ca nu sunt neaparat incantat de modul in care prezinta puncte de vedere legate de contractele CFR. Si imi dau seama ca, cel putin o vreme, ai lucrat si tu in sistem (probabil de partea vreunui constructor) caci cunosti destule detalii.

Si tocmai din cauza asta imi permit sa iti sugerez ca ar trebui sa eviti anumite erori:

1. astfel de intarzieri, in proiecte majore de infrastructura, sunt uzuale si in Ocicident. Aeroportul Berlin e cel mai celebru, dar nu cred ca trebuie sa cautam mult pentru a gasi si informatii despre proiecte feroviare (de exemplu tunelurile din Alpi) care au durat foarte-foarte mult. Incepand de la faza de proiectare (oricum mai serios tratata decat la noi) trecand prin procedurile de asigurare a finantarii si cele de atribuire si continuand cu executia. In aproape orice proiect de genul asta exista intarzieri, exista sincope, exista probleme.

Si daca vrem sa minimalizam impactul acestora atunci ar trebui sa incetam cu mesaje simpliste ("FCC lucreaza bine in Spania si lent la noi") caci rezolvarea nu sta in conspiratite.

2. in cadrul contractului pentru Apata - Cata (adica exact contractul cu cele 2 tuneluri lungi) partea de cost reprezentata de tuneluri NU ARE cum sa fie doar 35-40%. E cel putin dublu pe atat. Si da, or fi mutand ei banii intre contracte, dar cand unul dintre contracte sta in productia de tunel, nu prea ai ce sa muti.

3. faptul ca TBM-urile vor fi pornite in primavara era anuntat demult. Pentru ca ele erau aduse deja (apropo, stirile PROTV zic de doar 2 aduse, dar tind sa cred ca ei au informatiile proaste), pentru ca deja se cunosteau detalii despre problemele legate de prefabricatele necesare, etc...
Faptul ca au semnat aditionalul chiar inainte de pornirea masinilor e un lucru bun, dar probabil extrem de intarziat. Asa ca poate ar trebui sa te intrebi altfel - de ce statul roman a decis sa semneze aditionalul DOAR dupa atata timp, fix inainte de pornirea TBM-urilor?


cristi5

@pasadia @Cetatean

@Xenos

Cu cat pe santier se intampla (sau vin poze) mai putine, cu atat pe forum se speculeaza si se lamenteaza mai mult.

Daca va amintiti, azi-vara subiectele pe forum erau
- santierul e mort
- liniile 7 si 8 (sau cat sunt) din Brasov, nu sunt in stare de 3 ani
- daca merita Aktor sa li se actualizeze preturile. Ba chiar e ilegal sa li se actualizeze (mesaj fluviu, "am vorbit eu la EU" etc)
- daca TBM a fost adus doar ca teatru ieftin

Intre timp s-au transat toate subiectele (ma rog, actualizarea 2017-2020 nu se va face probabil niciodata). Liniile din Bv erau intarziate de... reproiectarea podului peste str 13 decembrie. Odata terminata, s-au apucat mai serios de ele

Asa ca parerea mea e sa nu mai speculam despre viitor, si sa ne limitam strict la informatiile text, imagine sau video din santier si din rapoartele CFR (unde vedem prelungirile oficiale de termene, pe langa progresul fizic si financiar)

A, ca nu vine mare lucru din santier pt ca e o zona izolata, pot intelege. Dar asta nu inseamna ca nu se intampla nimic in santier

Daca va trece un mecanic sau alta sursa pe Bv-Sighi in zi de lucru si ne va spune ca nu a vazut miscare, vom fi primii care vom anunta!. Deocamdata informatiile sunt ca se lucreaza si in weekend.

cristi5

Poze adunate de prin mesaje whatsapp de la @Andi @Ovii Stîngaciu , din ultimele 2 sapt de la cele 2 celebre linii. Sunt in ordine cronologica












































Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Ultimul calup, de la @Andi de ieri
Se vorbea de o deschidere a lor in 15 martie, poate nu va fi chiar asa














Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

De la TBM:









Prin culoarul din poza de mai sus vor fi livrati boltarii de tunel, de catre masinuta de mai jos.