Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Patru ani pentru prima actualizare. Încă 4 pentru a doua. Și apoi se apucă și de lucru.

Xenos

Actualizare, dar şi penalităţi de întârziere să fie. Pt tbm-urile bibelou şi nu numai.

cristi5

#10547
Se aude ca la TBM problemele sunt (si) de logistica, fabrica de la Zarnesti care produce elemente prefabricate fiind la 90km. Deocamdata se aprovizioneaza de acolo. La 15m productie pe zi, 1,5m latime boltar, 7 boltari per inel, deci 70 de boltari pe zi, la 2 tunele primele 2 TBM pot consuma 140 de boltari zilnic. Au tras curent cu 36 MW putere rezervata pt TBM-uri. Am vazut ceva progres si la portalul spre Homorod.

Pun si stadiul proiectelor in forma grafica (si inceput de colectie).
 
@horatiu.cosma dat fiind ca data finalizarii este (deocamdata) aprilie 2027 si respectiv octombrie 2026, ma intreb daca s-ar putea da penalitati acum. Nu ca va da cineva, sa fim seriosi, daca nu e asfalt ii doare-n dos.







Powered by API/PUM imgur uploader

daniel_avram

Tot pentru colectie, am gasit pe SSC raportul aferent lunii Mai 2023. Buna ideea cu istoricul rapoartelor, daca mai gasesc altele dau de stire.

Mai 2023

Konter

La mai bine de 10 ani după ce proiectul inițial a fost abandonat, modernizarea stațiilor CF Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța s-a reluat, iar lucrările se desfășoară în ritm alert. În toamna acestui an șantierele vor fi finalizate, trenurile vor circula pe linii noi, iar călătorii vor avea în sfârșit peroane. Derularea acestui proiect de modernizare este legată de numele inginerului Sorin Gafițoi, ceferist cu state vechi, care acum coordonează șantierele din partea Arcada Company Galați.
Magistrala București-Constanța a fost modernizată la începutul anilor 2000 cu aproape un miliard de euro, iar trenurile pot circula cu viteze de până la 160 km/oră. Dacă însă trebuie să schimbi trenul la Fetești, important nod feroviar care face legătura cu zona Moldovei, ai toate "șansele" să-ți rupi un picior când cobori din vagon, pentru că peroanele sunt aproape inexistente.
Situația se va schimba din toamna acestui an, când șantierul deschis aici și în stația Ciulnița de asocierea Arcada Company Galați-Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate va fi finalizat. Club Feroviar a vizitat cele două șantiere pentru a vedea la fața locului cum se desfășoară lucrările.

Am început cu Ciulnița, stație CF rămasă neterminată în urma modernizării Magistralei 800. Aici, cu prilejul modernizării precedente a fost construit un europeron la liniile 2-3, care însă nu a fost finalizat pe toată lungimea sa, iar copertinele nu au fost montate. La linia 1, peronul este tot cel construit în perioada comunistă.
Până acum, constructorul a reabilitat racordul către Călărași, pe o distanță de 1 km (a mai rămas doar modernizarea unei treceri la nivel) și a început electrificarea liniilor de la 6 la 11 din stație. Urmează să fie reabilitate liniile 1 și 2 din stație (care vor deveni liniile 2 și 3) și va fi construită o linie nouă – linia 1. Tot aici, în fața clădirii de călători, va fi construit un europeron.
În ceea ce privește peronul median existent, el va fi lungit cu 40 de metri, va fi asfaltat și se vor monta copertine. Tot în stația CF Ciulnița se mai lucrează la montarea instalației CED noi.

Ne mutăm mai la est, în stația CF Fetești, unde este mult mai mult de lucru pentru constructor. Aici, așa cum spuneam mai sus, în urma precedentei modernizări a rămas un dezastru. Atunci a început construcția unui peron la liniile 2-3, însă lucrările s-au oprit la scurt timp, din cauze asupra cărora vom reveni mai jos.
Acum, noul antreprenor a început lucrările pentru a-l finaliza și pentru a-i monta copertine. În afară de acesta, vor mai fi construite alte două europeroane – unul la linia 1 și celălat între liniile 3 și 6 (de fapt 4, din punctul de vedere al călătorului) din stație. Toate aceste peroane vor fi dotate cu copertine și vor fi conectate de un pasaj subteran nou construit.
De asemenea, pasarela pietonală care traversează tot dispozitivul de linii din stație, spre cartierul Coloniști (locuit de foarte mulți ceferiști) va fi demolată, iar alături de ea a început deja construcția uneia noi, ultramoderne, dotată cu ascensoare. Constructorul vrea să păstreze pe amplasamentul actual o parte din pasarela veche, construită pe o structură cu șină fabricată în anul 1910, pentru pasionații de istorie feroviară.
Însă cele mai intense lucrări se desfășoară dincolo de zona destinată pasagerilor, la liniile 11 și 13 din stație, care se refac practic de la zero – strat de balast nou, șine, traverse și aparate de cale noi. Se lucrează și la reabilitarea liniilor 14, 15, 6T și 7T din stație, cu materiale refolosite ("semibune"). Toate liniile de cale ferată din stație vor avea instalație de electrificare nouă, la care muncitorii au început deja să lucreze.

Pe șantier lucrează aproape 100 de muncitori, atât de la Arcada Company Galați, cât și de la diverșii subcontractori ai șantierului. Chiar dacă recrutarea forței de muncă nu a constituit o problemă majoră, antreprenorul se confruntă cu o mare fluctuație de personal.
Cel care este însă constant pe șantier, de multe ori chiar și în weekend, este inginerul Sorin Gafițoi, cel care coordonează lucrările de aici. Tot el a fost cel care a oprit lucrările în stația Fetești de la precedenta modernizare a Magistralei 800, pe vremea când era responsabil de proiectele cu finanțare externă în cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Responsabil de urmărirea proiectului din partea CFR SA era la vremea respectivă același Sorin Gafițoi, care explica atunci că, deoarece proiectul tehnic inițial de construcție a noii staţii (ansamblul de linii şi macazuri) a fost greșit, el a trebuit refăcut. Numai că între timp expirase perioada în care puteau fi accesaţi banii europeni, italienii nu aveau nicio șansă să termine la termenul stabilit, caz în care România risca corecții financiare de la Bruxelles.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-statiilor-cf-ciulnita-si-fetesti-in-ritm-alert/

















Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#10550
Seful mare Aktor (Exarchou) se lauda cu actualizari de preturi de 50%

Via @florin74

QuoteReferring to Actor's projects in Romania , he pointed out that a small miracle has taken place there, thanks to the enormous effort of Actor's people in the country. The fruit of this effort is that at the end of February, the first TBM (tunnel boring machine), the start of which was "stuck" for 3 years in one of the largest ongoing transport projects in Romania, will go to work. And thanks to the actions of the Intrakat group, the long-awaited TBMs on this project arrived on time.

In fact, he described as a success the fact that the company secured a price revision of 50% in 2 of the major transport projects it carries out in Romania. Intrakat Group has a backlog of over €1 billion in Romania, which we aspire to reach €2 billion in the future.

Aktor Romania's financial flows are now balanced, following the support of the group, and the company can now finance the execution of the projects without further support from the shareholder.

Cetatean

Ok. Anu asta inseamna ca iau viteza...Tot maxim 2% se vor face pe luna.

cristi5

#10552
Am discutat un pic cu @florin74 si surse... oare ce vrea sa zica seful Aktor cu 50%? Pt ca, vorba multor colegi, 50% este enorm...

Exista un maxim in ceva lege la 50% actualizare. Nu e clar daca se aplica pe OUG64 sau ba. Dar e posibil ca omul sa se laude cu acest maxim, fara insa vreo garantie ca va fi atins.

In rest, procentul de actualizare este dinamic si se calculeaza la fiecare factura functie de valoarea curenta a indicilor in constructii (care sunt conceputi pt rutier dar asta-i alta poveste). Procentul mentionat de mine in postari anterioare, undeva peste 30% este din auzite, dar aceleasi "auzite" infirma explicit acest 50%. Este posibil ca pe masura ce urca inflatia si indicii sa se ajunga la ajustati mai mari, valabile pt ce-a mai ramas de executat.

2017-2021 ramane neajustat, nu exista legislatie pt acea perioada. Si lucrarile de dupa 2021 care au fost facturate raman la preturile respective. Din acest motiv se aude ca au si evitat sa factureze lucrari, pana la semnarea actului aditional. Probabil au si evitat sa lucreze (dupa cum vedem cu totii).

District EA

#10553
Milova - Păuliș - 11 februarie 2024

O poză cu al doilea zid de sprijin tunel Bata - 11 februarie 2024




Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Cred ca avem asa:
- indexare contract cu valoarea stabilita prin formule de calcul care invoca,covid, inflatie,pretul la branza feta, motorina sau te miri ce,ploi,stalpi nemutati etc,care suplimenteaza valoarea contractului prin act aditional.
- actualizare data de indicii de la INS printr-o formula polinomiala sau ceva
- act aditional prin care nu poti creste valoarea unui contract cu mai mult de 50%,desi s-au vazut cazuri. Ce i drept pe la sate,comune etc. Oricumndaca ai peste 50% e clar ca ai avut un proiect mega prost.

Bun. Deci ei au evitat sa lucreze ca sa nu factureze? Wow! Pai asta ii amendeaza direct.
Un manager de contract de la beneficiar,care de asta ar trebui sa se ocupe si pe care nu l avem, ia graficul, productia,le compara si dupa aia iti face adresa ca nu ai lucrat cf grafic,nu?

E,cum ar fi acuma,ca lucrarile sa fie actualizate conform indicilor de la momentul cand trebuiau executate? Mai rade aktorii?

Pentru ca pe rutier indicele din luna mai,in functie de formula  de calcul de la contract iti da actualizare de 10-12% iar indicele de pe noiembrie 22-24%
Asa ca da,inteleg "pretentia" de a factura cand vor ei,da eu le-as sparge situatiile alea de lucrari,chiar daca e de lucru de innebunesti,incat sa primeasca actualizarea duoa receptii. E mult de munca,da se paote!

cristi5

Quote from: Cetatean on February 13, 2024, 04:47:50 PMBun. Deci ei au evitat sa lucreze ca sa nu factureze? Wow! Pai asta ii amendeaza direct.

Ca au evitat sa factureze stiu sigur. Si pana la urma are sens: de ce sa facturez acum cand pot emite la anul (sau cand sa semneaza AA) o factura pe aceleasi lucrari, cu 30% in plus?

Dar asta fireste ca afecteaza cash-flow-ul. Ambele loturi si-asa au pornit cu avans mic, pt ca regulile CEF cereau cheltuirea avansului pana in 2022.

Despre evitat sa lucreze. Am zis mai mult in gluma dar ceva adevar este. Evitatul lucrului fireste ca nu se face "pe fatza". Dar reamintesc ca au prelungiri aprobate de peste 2 ani. Deci au evitat sa lucreze "cu acte in regula".

mariusbalasa

Șantier lucrări feroviare Brașov - Sighișoara S1+S3, T4 - 2023
13 févr. 2024 
Lucrări în șantierul feroviar de reabilitare a liniei cf Braşov - Sighişoara, subsecţiunile:1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara
T4 - 2023
Constructor: Asocierea RailWorks, lider Alstom Transport S.A.

CFR Infrastructura

cristi5

#10557
^ ne-am lamurit ca aceste filme nu sunt facute de CFR Infrastructura ci de antreprenor, de Railworks adica. Ele sunt livrate trimestrial beneficiarului, conform caietului de sarcini.

Am transmis feedback la Railworks, poate iese ceva mai bun data viitoare. Sunt mult prea scurte segmentele: pana sa se dumireasca privitorul despre ce-i vorba, se trece la segmentul urmator. Si drona merge cand spre Sighi cand spre Bv.

Ideal ar fi sa monteze impreuna S1+S2+S3 dar birocratic cred ca e aproape imposibil, S2 fiind contract separat...

Xenos

Păi sunt tot ei...deci nu e vorba de nicio birocraţie.
Segmentele arătate sunt scurte ca să nu se prindă prostimea că nu au făcut mare lucru, cred că e o chestie studiată.

alinuttt

În urmă cu câteva săptămâni am fost cu trenul între Sighișoara și Brașov.
M-am bucurat să văd că pe secțiunile celor de la Arcada se lucrează bine.
Sper ca în general pe șantier să se lucreze bine, având în vedere că prețurile au fost actualizate.

Las câteva poze:





























Powered by API/PUM imgur uploader