Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Xenos

stai asa ca reabilitarea nu se termina la iesirea din Azuga, ci cu doar cateva sute de metri inainte de intrarea in gara Predeal (n-am inteles niciodata aberatia asta, de ce nu au fost incluse si aparatele de cale si liniile din gara Predeal).
Deci de acolo, imediat inainte de intrarea in gara Predeal, ar fi tunel? Daca ar fi asa, la fel de bine se poate face tunelul dupa gara, macar sa aiba statie si acolo trenurile respective.

AndreiB

Sincer si fara diagonala, atata vreme cat conexiunea se face doar cu 1-2 saptamani inainte de inaugurare, e mai benefic decat Brasov - Arad unde traficul de calatori a cvasi-disparut datorita reabilitarii.

motorzbh

Se va face mai devreme pentru utilaje și teste... Oricum o sa fie o restricție mica ...

Xenos

motorzbh - ne poti explica unde incepe tunelul dinspre Azuga? Multumesc!
Banuiesc ca se vrea si reabilitarea si pastrarea sectiunii vechi de traseu...Predeal - Brasov.

motorzbh

Nu știu pe de rost , am vazut planul acum 5-6 luni. O sa am mai multe amănunte marți la birou. Ideea este sa reducem cat mai mult din inaltimea de urcat. Predealul este cea mai înaltă stație din România. Tunelul inițial ar fi scutit 400 de metri de urcat și evident consumul uriaș de energie. Deoarece nu-l mai putem face vom câștiga doar 70 de metri altitudine.
Nu știu ce vom face  cu traseul vechi. Din cate știu Predealul e trecut sa fie reabilitat separat. Cand si cu ce bani ... rămâne de vazut.

cristi5

Cred ca traseele discutate la Predeal (ca-s mai multe alternative, ca la orice proiectare) sunt cunoscute doar de o mana de oameni si, asa cum scrie in raport (stadiul in trimestrul 1 2022), sunt in acest moment discutate cu comisia europeana. Adica inainte sa mergem mai departe cu varianta cea mai scumpa vrem sa stim daca sunt dispusi sa o finanteze.

Si fireste ca nu conteaza pana unde s-a facut reabilitarea precedenta, ci unde e cel mai bun loc de intrat in tunel ca sa iasa o declivitate decenta. Din punctul asta de vedere, eu nu vad niciun sens sa urce pana la actuala statie Predeal. Cu cat urca mai sus cu atat e mai greu de gasit solutii bune de coborire.

Ar fi minunat @motorzbh daca vei putea afla mai multe! (am scris deodata)

Din exprimarea ta cu 70m deduc ca Comisia a zis Nu la tunelul lung care ar fi castigat 400m (si ar fi scos statiunile Vaii Prahovei de pe linia principala). Pacat, vorba ta, numai economiile la energie ar fi platit tunelul in cateva decenii...

Totusi 400m suna mult. Tunelul ar fi inceput de la Campina (560 altitudine) adica peste 50 km in linie dreapta de Darste.

AndreiB

Un tunel Comarnic - Darste ar fi disproportionat major. Si un tunel sub Predeal mie mi se pare un pic risipitor, dar asta e.

EA-urile au frana regenerativa? Aia e o metoda usoara de a reduce consumul de energie.

Mie mi se pare ca marfa grea nu prea are ce cauta prin Predeal oricum - ar trebui sa mearga prin Balota (cu tunel).

motorzbh

EA-urile nu au frânare regenerativa. Si nici stațiile noastre de tracțiune nu sunt prevazute cu asa ceva.

zone_rider

Nu e nevoie de nimic special în substatiile de tracțiune pentru așa ceva. Doar locomotivele trebuie să fie puțin mai avansate.

motorzbh

Ba stațiile de tracțiune trebuie sa fie dublu sens ca sa bage curentul in grid . Ale noastre nu sunt asa. Nici chiar aste pe coridor. Decât daca le-au facut din greșeală ca alea din Vest.

vancouver

Nu e nevoie sa fie nici o statie de tractiune cu dublu sens. E suficient cand un tren urca, altul sa coboare. Deci numai pe locomotive e nevoie de o tehnica usor mai avansata, care se poate pune la nevoie si pe EA. Troleibuzele in general au asa ceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

zone_rider

Din punct de vedere tehnic, nu exista stații electrice doar cu un sens. Toate pot prelua sau injecta energie în sistem. Absolut toate echipamentele permit asa ceva: transformatoare, separatoare, întreruptoare etc. Singura chestiune mai aparte este reglarea protectiilor, care asigură detectarea unor defecte (ex cablu rupt), dar calcule și implementarea pentru așa ceva sunt chestiuni simple, care nu necesita echipamente noi.

marcelbanu











Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

ioandorin

@vancouver:la sfârșitul lunii se deschide firul 1 Păuliș-Ghioroc și se redeschid și liniile 1,II Păuliș.  Atunci e din nou închidere totală timp de 5 zile !

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.