Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

athosga

Quote from: GIV on December 04, 2021, 11:14:00 PM
buna seara,

care este durata de parcurs inainte de reabilitare pe sectorul brasov curtici si care va fi durata optimista dupa finalizarea lucrarilor?

ms

Nu stiu cum va fi dupa, insa imi amintesc sigur ca inainte de reabilitare Brasov - Budapesta a fost intre 10h50min si 11h. Cu un calcul aproximativ asta a insemnat cam 6h si 15-30 minute intre Brasov si Curtici.

Incerc si o estimare dura la cum va fi: Curtici - Bv sunt momentan 472km. Tunelurile intre Sigh-Bv vor scurta distanta semnificativ, aproximativ la 450km. Momentan pe cel mai rapid sector (reabilitat) se scoate 102,5km net viteza medie, insa din cate stiu nu se circula inca cu 160 nici acolo. Calculand deci precaut cu 110km/h (pe distantele lungi fara statii, pe Bv-Sgh si Deva-Arad se poate si mai mult) ajungem la 4h 5 min net plus stationari, deci aproximativ 4h30.

Valix2RO

Deci se va circula pana la urma cu 160 km/h intre Sighisoara si Simeria? Sau macar pe niste portiuni din acestea? Eu imi amintesc ca cei de la Pizzarotti au spus ca in zonele de deal si de munte nu vom vedea niciodata mai mult de 140 km/h, pentru ca nu permit curbele etc., ei spunand ca viteza maxima de 160 km/h va fi doar in zonele de campie: Ghioroc - Arad si Bucuresti - Constanta. Probabil, parametrii tehnici nu permit asta. Ar fi un esec imens daca e adevarat ce a spus constructorul la lotul Coslariu - Vintu de Jos... Asta cu 160 km/h se transforma in nomenclatura :)))))))

Cat despre semnalizare, sistemul "Cale libera" dintre Blaj si Valea Lunga provoaca intarzieri imense.
107 minute intarziere IR 346 "Dacia" intre Valea Lunga si Blaj (A trecut mai repede cu 1 minut in statia fara oprire "Copsa Mica").


R 3503


Si, bineinteles, R3086 care n-a putut pleca din Blaj pana la trecerea IR 346 si R3503.




Cat despre ideea cu IR 346 privind lasarea vagoanelor in Blaj. E foarte buna. In Blaj, la linia 1 s-au facut 2 iesiri de pe abatuta. Locomotiva care ar trebui sa cupleze IR 1539 ar putea astepta la spatiul dintre prima iesire de pe abatut si a doua iesire, care e destul de generos. Cum e firesc, totul ar trebui sa mearga bine dupa darea in folosinta a variantei noi Coslariu, cu Vmax. 140 km/h de la Craciunel la Simeria.

athosga

^ :o M-am uitat in mers: in relatia Bv-Curtici Dacia se opreste in Coslariu (si detaseaza vagoane), dar in sens invers nu?! Cum si de ce? :o

cristi5

@Valix2RO curbele pe toata distanta Brasov-Curtici sunt proiectate pt 160km/h, cu foarte putine exceptii unde trenul opreste oricum (Sighisoara, Deva) sau trebuiau daramate cartiere (Radna, Orastie)

De exemplu gasesti aici proiectarea Simeria-km 614, se specifica razele de curbura si obiectivele in general. Proiectarea Sighi-Sim e similara din acest punct de vedere, sunt cateva curbe majore corectate, ceea ce a implicat poduri, tuneluri, varianta Coslariu, etc.

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/

Pt 160 km/h sunt mai multe probleme cum ar fi
- lipsa materialului rulant cu procent de franare corespunzator, sa poata opri de la 160 km/h pe lungimea unui bloc de linie. Pe Buc-Constanta se folosesc vagoane capabile de 200 pt asta. Poate minunatele rame electrice achizitionate de ARF vor avea procentul de franare necesar. Poate nu, data fiind competenta ARF.

Pana la urma nu CFR SA opereaza trenurile. Trebuie si operatorii sa vrea sa circule cu 160 si sa aiba echipament pt asta. Si fireste ca pot da vina unii pe altii si in final sa nu iasa nimic.

- treceri la nivel. Daca viteza maxima e 160, trebuie presupus ca cel mai rapid tren parcurge mai multe blocuri in cele N minute care e timpul minim la bariera. Consecinta este ca se va astepta si mai mult dupa cel mai mai *lent* tren (un marfar care merge cu 20) ! Deci ridicand viteza pentru 1-2 trenuri pe zi, maresti f mult asteptarea la bariera pt toate celelalte.

Din pacate pe Sighi-Sim au fost proiectate treceri la nivel pe drumuri circulate, unde deranjeaza mult rutierul. Vezi Blajul de exemplu. Mi-e teama (dar nu am informatii, poate stie @motorzbh) ca asta e motivul pt care viteza maxima a scazut pe Sighi-Medias de la 140 la 120 la recenta punere in functie a noilor centralizari. Stiu sigur ca au fost discutii legate de reducerea timpilor la bariera, s-au propus numaratoare de osii etc. Dar eu nu stiu sa existe numarator de osii combinat cu BLA la CFR. De BLAI/ ERTMS ce sa mai vorbim.

Pe Simeria-614 si Brasov-Sighisoara situatia TN e ceva mai buna, s-au proiectat multe pasaje rutiere

- CFR a dat raspunsuri la intrebari (pe legea 544) ale colegilor cum ca ERTMS ar fi necesar pt 160. Fireste ca nu e asa pt ca pe Buc-Constanta nu e niciun ERTMS. Dar pot folosi asta ca scuza

Din cate stiu pe Buc-Constanta Comisia Europeana a cerut trenuri cu 160 ca pt aia au platit, si s-a organizat rapid ceva (mi-amintesc ca prin 2012/2013 Dragnea era ministrul Dezvoltarii si el a organizat jandarmi care pazeau bariere etc). Daca avem noroc vor face la fel si aici.

Fireste ca Comisia va intreba de ce nu se circula cu ERTMS, si va cere banii inapoi cum au facut si pe Curtici-614 si Bucuresti-Constanta. Asa ca poate vom vedea un tren pe zi cu ERTMS/ETCS macar de forma (si posibil fake, adica mecanicul tot la semnalele BLA se va uita). Dar asta nu inseamna ca va circula cu 160.

Despre intarzieri intre zona cu centralizare noua (electronica, BLAI) si zona cu centralizare veche (CED provizoriu), banuiesc ca e de asteptat in perioada asta de tranzitie. @motorzbh ne-a spus demult ca vor fi intarzieri. Vedem cat va dura tranzitia... Dar lucrarile cu noua centralizare Sighi-Medias nu sunt gata, estimarea e 10 decembrie. Poate dupa aceea va fi mai bine totusi.

Ca o nota generala: nu te astepta sa se faca progrese peste noapte, ca vei fi dezamagit. Hai sa luam exemplul Curtici-614
- lucrari civile gata in 2013. Pe Sighi-Sim au fost gata in 2021, la Pizza/Coslariu
- circulatia pe 2 fire (centralizari in 3 statii) dupa un an (2014 aprox). Pe Sighi-Sim avem deocamdata 7 statii
- receptie ERTMS dupa 5 ani (2018)
- ERTMS in functie: nu inca. E in proces de "certificare CE", dar asta nu inseamna ca va fi in functie dupa certificare.
- 160 km/h. Nu. De ce, nu stim dar poate fi oricare din problemele de mai sus

Valix2RO


shift2rail

Quote from: athosga on December 05, 2021, 02:42:26 PM
Calculand deci precaut cu 110km/h (pe distantele lungi fara statii, pe Bv-Sgh si Deva-Arad se poate si mai mult) ajungem la 4h 5 min net plus stationari, deci aproximativ 4h30.

4h30 ar fi excellent, 'noul' mers al trenurilor indica un depressing 8h20 Bv-Arad...

cristi5

@shift2rail cred ca o scadere importanta va veni cand vor fi gata 2 fire pe Simeria-Campuri Surduc, Ilteu-Varadia, Barzava-614, asa incat sa nu se mai justifice restrictia la 50 km/h, ca nu mai e santier. 120 pe traseu nou si 50-70 pe traseu vechi Barzava-Varadia si Ilteu- Campuri Surduc. Ar ramane in lucru variantele cu tuneluri de pe malul stang, acolo pot lucra ca nu incurca mersul.

Cel putin un fir e gata deja pe toata distanta mentionata, mai putin
- Mintia- Bretea Muresana (3 poduri si un sit arheologic, castrul Micia)
- Gurasada-Campuri Surduc (destul de simplu, inteleg ca aprilie 2022 va fi mutat pe fir nou)
- Barzava-Milova (2 poduri)

Dupa firul 1, firul 2 vine destul de repede. Deci cu mult noroc se ridica de la 50 la mersul trenurilor 2023, sau poate 2024. Vedem la Varadia, acolo poate ramane santier mai mult.

@atshoga Bv-Sighi peste mai multi ani. Timpi decenti poate prin 2028 am auzit. Mda, stiu ca e frustrant, ne-apuca pensia... Macar ne uitam la TBMuri pana atunci.

@atshoga racordul nou Coslariu va fi folosit cand intra centralizarea noua, care e "gata" pe Danes-Medias 7 statii. Faza urmatoare (pana la Simeria, ca sunt tot vreo 7) va cuprinde si racordul.

Pe scurt, trebuie sa repet, nu va asteptati ca lucrurile sa se intample peste noapte. CFR SA are vreme... "they have weather", vorba Luzerilor de pe Electrolizei.


dan tm

Întîrzierea lui 346 în ziua dată (04-12-2021) nu s-a datorat doar circulatiei la cale libera.

A stationat 100 de minute in Valea Larga deoarece s-a rupt cupla unui marfar care a trebuit retras în doua cupluri in Valea Largă.

Abia restul intîrzierilor au fost la trecerile la nivel BLA scos din functie, 20km/h.

Azi noapte a circulat bine.
-5 in Sighisoara
+5 Valea Lunga
+9 Blaj
+14 Simeria
+8 Ilia
-2 Radna
-9 Arad

La nivel off topic 472-1 in 05.12.2021
a sosit -22 in Arad.

motorzbh

Circulația cu 160 de km/h. Ce este și daca știe părintii ei despre ea. Deci poti sa circuli cu cat vrei pe o linie de cale ferata fara nici un sistem de semnalizare sau protectie ...daca esti singur pe linie.

Cum fac indienii circulatie fara ETCS sau BLAi.
Cam asa circulam si noi pe Cta cu 160 km/h. S-au dat 2 trase cu lina libera in fata. Deci trenul de 160 nu poate acrosa pe nimeni ca operatorii au grija sa nu fie nimeni in fata lui. Asta evident ca da puternic in trafic ca ocupi linia cu RailFasul. Cum linia Constanta este destul de ocupata vara nu poti sa faci asta cu toate trenurile.
Oricum ne-a prins comisia ca nu e proasta si vom pune ETCS L2 in curând .
Daca vor venii ramele pana atunci vom putea sa le folosim crescând practic traficul. Daca vor apare si Rail Cargo DB cu Taurus-urile lor si vor merge cu 100 la ora atunci o sa vedem probabil si vreun porc zburând.
La Arad ETCS-ul nu a fost recepționat din cauza celor 100 + de neconformități.
Nu s-au făcut teste dinamice asa ca nu știm daca funcționează. AFER evident nu poate certifica ceva care nu funcționează.
S-ar putea sa fie gata trenul de teste pana când vor fi gata cu ETCS-ul la Arad.
O sa vedeți imagini de la primul test dinamic.

dan tm

CUm se cheama sistemul? e fosta tăblița de recunoastere de odinioara de la noi cu care intrai in statii in anumite situații?

:lol:

motorzbh

Nu e un fel de token fizic intre stații. Noi am folosit calea libera data printr-un sistem de comunicație fie morse fie ulterior vocala. Cum era foarte periculoasa au apărut interblocarile. Nu sunt chiar asa de bătrân. Altfel as fi fost pensionar.

rizzuh

@motorzbh circulau britanicii cu 110 mile pe ora in regim comercial pe East Coast Main Line cu locomotive cu abur (LNER A4), cu semnale mecanice, fara relee, autostop, semnal in cabina, radio sau alte chestii high-tech. Cabluri, scripeti, leviere si atat. Ah, si carbune. Traverse de lemn. Asta prin anii '30, in era "Big Four", cand se intreceau companiile intre ele, care era mai luxoasa, rapida, jmechera, etc. :)

A4 4468 Mallard detine si azi recordul de viteza pentru o locomotiva cu abur, 126 mph / 203 kph. Nemodificata (fata de TGV-ul din 2007), era "stock"! O bijuterie.

Era sigur? Categoric nu: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rail_accidents_in_the_United_Kingdom (ordonati dupa "killed" si/sau "injured"; anii 1923-1947, era Big Four)

dan tm

Nu am zis ca esti batrîn. Cred ca pînă a apărut instructia 004 in 2006 care a inlocuit instructia 4/1982 aprobata din 1974, tăblița de recunoastere a fost menționata in instructie.

La defectarea semnalului de intrare daca era defect si semnalul de chemare sau daca era semnal mecanic, agentul statiei înmîna mecanicului ,,tablita de recunoastere" pe caree mecanicul o înapoia din mers către IDM. Din mers asa cum fac ăștia în India.

:lol: :lol: :lol:

ca sa mai iesim din obsesia de coridoreala si semnalizare








Powered by API/PUM imgur uploader

:-[ O:-)

motorzbh

Da, Tablita de recunoaștere se folosea doar in caz de defect. Indienii dau tokenul in mod normal. Ai token ai voie sa circuli. Te ciocnești cu alt tren ... ala care nu are token e de vina.  Tăblița era o invenție pentru semnalele mecanice. Semnalele actuale au chemarea, adica încă o unitate luminoasa, alb clipitor , care se acționează doar apăsând pe un buton. Exceptând cazul cumplit al unui cablu rupt, merge sigur , ca nu folosește nimic din centralizare. De aia tăblița deja era folosita foarte rar. Eu am vazut folosind-o deci sunt destul de bătrân dar nu chiar dinozaur. Erau stații care aveau un carton cu stampila stației.