Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xenos

În locul UE aș spune că cel târziu 2023 să se meargă efectiv măcar cu 140 km/h și să procure CFR trenuri apte de 160 km/h altfel as cere toti banii inapoi.

TibiV

Quote from: motorzbh on December 03, 2021, 01:07:21 PM
Straniu, au pus ETMS-ul i functie fara nici un test dinamic si fara certificare AFER. Jurnaisti...

Pai jurnalistii au preluat un comunicat oficial al CFR SA...

Minte CFR, ei preiau minciuna oficiala si asta este.
Ar trebuie altcineva sa faca taraboi pentru minciunile companiei, nu jurnalistii - care abia ar astepta niste "carne"...

De ce ar inteba jurnalistii despre teste dinamice si certificari AFER?!?!...
Crezi ca exista macar un jurnalist cu pregatirea ta, care se stie "cu ce se mananca" de-adevaratelea centralizarile - si in general domeniul feroviar?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^pe ce te bazezi cand spui ca CFR "minte"?
noile Vmax=160  si Vmedie=100 sunt incorporate in mersul trenurilor din 12 Dec a.c.

motorzbh


TibiV

Aici: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5061557897212371

Te asigur ca nimeni in afara de CFR nu poate sa scrie acolo - publicul poate doar sa comenteze.

Iar Oana nu scrie nimic de capul ei.... Si nici ea nu este inginer CF, este "comunicator" - adica comunica ce i se transmite.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexmocian

Fiti sigur ca CRF minte ca sa dea bine pentru noul ministru. Caci multi din zona publica sar dupa fenta.

dan tm

 Avantajele sistemului ERTMS nivel 2 față de sistemele convenționale:
🚆Sistemul asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
🚆Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40 %, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulatia acestora pe blocul de linie automat integrat;
🚆Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
🚆Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
🚆Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.

-ce este bloc de linie automat integrat?
- asigura interoperabilitatea trenurile circulînd dintr-o tara in alata fara ca mecanicii sa fie nevoiti sa cunoasca sistemele de semnalizare nationala?

-în prezent mecanicii sînt nevoiti sa le cunoască?
-vin mecanici din alte tari pe aici sau ai nostri pe dincolo? (in afara de traficul de la frontiere care este reglementat de cînd sînt caile ferate)
- e cumva un joc de cuvinte din care se poate intelege ca mecanicii romani vor merge in alte tari si invers? :lol: :lol: :lol:
nu cred ca trebuie sa mai dezvolt chestiune asta.

scuze de off topic

motorzbh

blocul de linie automat integrat est un bloc care se poate controla și comanda din stație. Blocul de linie integrat funcționează ca si pana acum fără intervenția umana dar apare pe luminoschema. Un BLA normal are doar 2 secțiuni vizibile pe luminoschema. El este indispensabil pentru ETCS ca sa stie RBC-ul unde este trenul și sa calculeze viteza si alte alea.
ETCS-ul asigura interoperabilitate deoarece mecanicul vede pe locomotiva aceleași indicații, practic este un traductor al indicației semnalului în km/h.
Da astazi trebuie sa stii indicațiile semnalelor si sa fii autorizat la ele. Doua galbene înseamnă o chestie la noi si alta la nemți. ETCS L2 poate funcționa fără semnale.
Actualmente doar pana in prima statie dupa granita. In alte tari trenul nu mai opreste la granite si merg trenurile distante mari. La noi nu cred ca o sa mearga un mecanic ungur pana la București cu TRAX-ul lor. Dar pana la Arad da. Depinde cum se face turnusul.
Nu stiu cum va fi, dar vei avea o mai mare libertate de schimbare a mecanicilor si loco. Schimbatul mecanicilor in special la marfa e o problema destul de spinoasa. Am vazut ca aia de la RailCargo aveau un sef de tura care se ducea cu mașina si-i schimba din stațiile oarecare in care erau parcați.
Teoretic poți sa mergi dintr-un capăt al Europei in al altuia cu aceeași loco dar cu mecanici nu prea ca au si aia o durata limita de condus. Dar poti sa câștigi foarte mult timp prin folosirea unei singure loco , nu zic de rame unde nu poți sa schimbi "locomotiva".

Ovii Stîngaciu

Video nou pe canalul meu. Vizionare plăcută!!
Cam așa se merge pe firul nou între Brașov - Stupini cap Y
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

athosga

Salut! M-am uitat un pic pe noul mers pe Arad-Deva (R2048): s-a diminuat timpul net de parcurs cu apr. 25-30 minute. Diferentele mai importante:
7 minute intre Paulis si Milova (17 vs. 24)
10 intre Varadia si Ilteu (21 vs. 31)
4 intre Camuri Surduc si Ilia (16 vs. 20)
4 intre Mintia-Deva (6 vs. 10)

Interesant este si ca noul mers include statia "Barzava noua" :)

Pe restul distantei, pana la Bv diferentele sunt (IR 347):
Deva - Simeria -3 (viteza medie noua: 54km/h)
Simeria - Alba Iulia -2 (75km/h)
Alba Iulia - Blaj +2(!) (52,5km/h)
Blaj - Medias -6 (102,5km/h!)
Medias - Sighisoara 0 (97,5km/h)
Sighisoara - Bv +14 (40km/h)

Sincer sa fiu nu inteleg aceste viteze intre Deva si Blaj. Mai ales intre Alba Iulia si Blaj! Se circula pe linie reabilitata su nu mai sunt zone sub constructie, din cate stiu :( Inca "se trece greu" prin zona Coslariu?   :o

Xenos

Ar fi fost de sperat ca între Sighișoara și Alba Iulia timpii să se scurteze major, nu să se meargă mai prost ca în 1995 după sute de milioane de euro investite!

Andi

Probabil nu s-a gandit nimeni ca se va circula pe ambele fire incepand de la noul mers iar pe langa asta la Coslariu se circula pe un racord care permite viteza maxima de 30 km/h in loc sa se mearga pe cel nou. Poate cineva se va gandi sa modifice mersul macar pt trenul 347, 346 fiind nevoit sa lase grupa de Cluj la Coslariu, desi si acest lucru s-ar putea modifica lasand-o in Alba Iulia sau Blaj.

athosga

Pai intre Sighisoara si Blaj e bunicel, problema e "doar" intre Blaj si Alba, din cauza zonei Coslariu. La Coslariu nu cred ca problema ar fi grupa de Cluj, pt. ca nu este inclus in mers oprire in Coslariu, altfel timpul ar fi si mai mult. Presupun ca problema este "doar" faptul ca nu se foloseste racordul nou. Dar de ce!?   :madwife:

Pe mine ma deranjeaza cel putin atat si "viteza" intre Simeria si Alba. Acolo ce mai e?  :hm:

GIV

buna seara,

care este durata de parcurs inainte de reabilitare pe sectorul brasov curtici si care va fi durata optimista dupa finalizarea lucrarilor?

ms

Xenos

Quote from: Andi on December 04, 2021, 09:50:11 PM
Probabil nu s-a gandit nimeni ca se va circula pe ambele fire incepand de la noul mers iar pe langa asta la Coslariu se circula pe un racord care permite viteza maxima de 30 km/h in loc sa se mearga pe cel nou. Poate cineva se va gandi sa modifice mersul macar pt trenul 347, 346 fiind nevoit sa lase grupa de Cluj la Coslariu, desi si acest lucru s-ar putea modifica lasand-o in Alba Iulia sau Blaj.

Cum adică nu s-au gândit, adică CFR Călători nu vorbește cu CFR Infra sau oamenii din Infra care fac mersul nu discută cu oamenii din Infra care se ocupă de semnalizări și puneri în funcțiune?!
Evident că mersul trebuie optimizat de îndată ce se poate, pentru toate IR-urile din zonă, măcar....
Și evident că ar trebui mers pe racordul nou de la Coșlariu....o mare bătaie de joc pentru călători și ne mirăm de ce lumea nu merge cu trenul!

@frunzaverde: te cita cineva in topicul de HSR cu o afirmatie din 2016 ca s-ar putea scoate sub 5 ore de la Bucuresti - Cluj....cum?