Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

District EA

#8805
Săvârșin - Ilteu (30 noiembrie 2021)


Milova - Ghioroc (30 noiembrie 2021)

cristi5

Multumim @Adisan!

@vancouver fireste ca birocratii romani de azi care "nu-si asuma" nu i-ar fi dat AM la Apolodor din Damasc :) Unii istorici spun ca Apolodor a mutat Dunarea pt constructie. Fara podul ala nu exista poporul roman :)

Si nici AM lui Constantin cel Mare, care si el a facut un pod peste Dunare ceva mai la est, dar cred ca deja era fondat Pizzarrotti ca din podul ala n-a ramas nimic.

frunzaverde

@cristi5 : Daca ar exista interes politic real, adica nu doar bla-bla-bla de PR, problema birocratilor si avizului de mediu s-ar rezolva "pe repede inainte". Dar nu exista. Nimanui nu-i pasa de calea ferata. Si se poate si la case mai mari : dat fiind ca traim in aceiasi tara, presupun ca ai auzit de lex Cementa.

Quote from: dojaalex on December 01, 2021, 08:50:18 PM
De ce poate CFR sa aibe NX angajati,dar nu poate avea un birou de proiectare cu 50 de angajati?

Pentru ca niste idioti de finantisti de la Banca Mondiala in 1997-1998 au vazut modelul UK (falimentar, si la care UK a renuntat partial dupa 2000 si renunta total in 2023), cu pseudo-concurenta si cu autoritati sparte in bucatele si cu contractare pentru orice ca model "de succes". Pe baze ideologice ("new public management") nu stiintifice sau macar de bun simt. Asa a aparut o monstruozitate de labirint de companii si autoritati (Informatica, Electrificare, Telecomunicatii, CNCFR SA, AFER, AGIFER, ONFR, ARF...). Cum placinta era sparta in un milion de cioburi, unde ar fi avut loc proiectarea? Ca sa nu mai zicem ca un astfel de departament calca pe bombeuri pe atributiile altor 5-10 companii independente. Lent, CFR SA a inceput sa stranga cioburile, dar merge absurd de greu din lipsa de interes politic si prost management.

CFR a avut departament mare de proiectare, practic neintrerupt, din 1880 pana la "spargere".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

ISPCF a apartinut de CFR?

care este racordul direct spre Petrosani in Simeria, ca ambele linii sînt directe, atît ramificația din liniile de călători cît și bucla care dă acces la liniile de marfă peste M 200?

Vlad94


dan tm

Deci cînd întra în reconstrucție primele linii de călători 1,2,3 circulatia spre Petrosani inclusiv la calatori se va face pe buclă?

interesant, poate dau o tură.

cristi5

La propunerea lui @florin74 am facut un tabel cu situatia Simeria-km614. In principiu verde deschis inseamna confort decent pt calator, chiar daca pe un fir... Din pacate timpii din mers sunt "de santier" chiar daca e gata un fir pe traseu nou, acolo cred ca s-ar putea lucra putin...



Puteti comenta direct in document
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bRThnAxDT5TKNNrLk8KURl69QBJWb3qd6wBMmH0GOGY


Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Simeria - Mai este mult de lucrat. Momentan doar ceva lucrari la liniile 5,6,7,8 cred. La cladire nimic, La cea de mentenanta au iesit afara.
Simeria - Deva - FIR II gata in proportie de 75-80% - are suprastructura pe el, catenara, cam tot gata mai putin o portiune de vreo 500-700 m .
Deva - gata cam tot, vb de ce se vede vizual. Suprastructura,catenara,buraje pe liniile directe. Mai este ceva de lucrat la liniile secundare spre rampa militara din cap Y si la fel pentru liniie secundare de la baza de montaj. Partea de arhitectura e in urma rau. Vb de cladire calatori, cladire mentenanta.
Deva - Minita cred ca e gata tot.
Mintia - Pana la Cap y tot ce este pe stanga e cam gata, iar pe dreapta acum se monteaza partea de suprastructura.
Mintia - vetel - se vede ca s-au facut ceva lucrari. Probabil ceva blocaj in zona castrului.
Vetel - Branisca/Bretea varianta noua - Podurile montate si terasamentele catre final. O zona de cateva sute de m unde se mai lucreaza.
Branisca / Bretea - Ilia s-a deschis firul I, la firul II se face demontarea.
Ilia - s-a deSchis jumate de statie, la firul I, la firul II s-au facut ceva lucrari in zona cladirii de calatori si peron. se vede pe filamrea lui Adisan
Ilia- Gurasada - Firul I deschis cu o varianta provizorie si o improvizatie la pasaj la Gothatea. FiR II ceva lucrari de terasamente.
Gurasada - se circula pe o varianta provizorie, lucrari atat la firul I cat si la firul II.

cristi5

Merci mult @dojaalex, am actualizat si dupa o convorbire cu @Adisan care e ca de obicei cu un pas inainte si mi-a zis ca nu-i nicio problema la pasajul DJ706A (interval Bretea Muresana-Ilia), intr-adevar au ridicat accolo trecerea la nivel peste noul fir, si se circula pe fir nou

@dojaalex daca-mi dai o adresa de gmail pot sa iti dau drepturi sa modifici, ca poate n-am priceput si am scris gresit.

Google Spreadsheets pastreaza tot istoricul, deci vom putea vedea cum a evoluat...

Sunt curios la Campuri Surduc daca au conectat (cu ocazia inchiderii de linie) linia noua cu vechiul traseu spre Ilteu.




Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

mobilitate.eu: CFR SA anunță că sistemul ERTMS a devenit operațional între stațiile Sighișoara și Mediaș

https://mobilitate.eu/cfr-sa-ertms-medias/

QuoteSighișoara – Coșlariu – Simeria
✅ 166,7 km – modernizați și recepționați (infrastructură, suprastructură și lucrări civile) pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători și 140 km/h pentru trenurile de marfă
✅ 40 km – cu sistem de centralizare electronică – ERTMS – funcțional pe ambele fire modernizate, iar până la finalul anului 2021, sistemul va fi funcțional pe o distanță de 80 km, de la Sighișoara la Blaj
◘ lucrări de semnalizare ERTMS Sighișoara – Coșlariu (91,5 km) – stadiul de execuție 97%
◘ lucrări de semnalizare ERTMS Simeria – Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria – stadiul de execuție 86%
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Hai sa punem si "originalul"...

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5061557897212371

București, 3 decembrie 2021

📢 Sistemul ERTMS operațional pe tronsonul Sighișoara - Simeria, între stațiile Sighișoara și Mediaș

✅ Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe segmentul feroviar Sighișoara - Daneș - Dumbrăveni - Mediaș (cca. 40 km) pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, inclusiv pe toate liniile din stațiile Daneș, Dumbrăveni și Mediaș, fiind de asemenea puse în funcție și cele 8 treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.
✅ Testările pentru punerea în funcție a noului sistem de centralizare electronică (ERTMS) sunt în derulare, iar până la finalul anului 2021, acesta va fi funcțional pe alți 40 de km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj, precum și la cele 13 treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.
✅ Pe tronsonul Sighișoara - Simeria (166 km) modernizat și recepționat pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, respectiv 140 km/h pentru trenurile de marfă, lucrările de semnalizare sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeria, astfel, până la finalul anului, sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele 6 stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj), urmând ca în primul semestru al anului 2022, sistemul ERTMS să fie operațional pe întrega distanță de 166 km, de la Sighișoara la Simeria.

Avantajele sistemului ERTMS nivel 2 față de sistemele convenționale:
🚆Sistemul asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
🚆Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40 %, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulatia acestora pe blocul de linie automat integrat;
🚆Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
🚆Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
🚆Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.

🚂 Sighișoara - Coșlariu - Simeria
✅ 166,7 km - modernizați și recepționați (infrastructură, suprastructură și lucrări civile) pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători și 140 km/h pentru trenurile de marfă
✅ 40 km - cu sistem de centralizare electronică – ERTMS - funcțional pe ambele fire modernizate, iar până la finalul anului 2021, sistemul va fi funcțional pe o distanță de 80 km, de la Sighișoara la Blaj
◘ lucrări de semnalizare ERTMS Sighișoara - Coșlariu (91,5 km) - stadiul de execuție 97%
◘ lucrări de semnalizare ERTMS Simeria - Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria - stadiul de execuție 86%

📢 Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara:
✔️ Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
✔️ Tunelul Sighişoara (401 m)
✔️ Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
✔️ Pasajul superior rutier peste DN 13
✔️ Pasaj superior rutier Daneș
✔️ Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. Metoda a implicat realizarea în trepte a excavaţiei, a platformelor pentru execuţia pereţilor, grinzilor, pereţilor mulaţi, picioarelor, boltei şi turnarea betonului de umplutură, iar la final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului au rolul de a împiedica pătrunderea apelor în interior, tunelul fiind dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh

Straniu, au pus ETMS-ul i functie fara nici un test dinamic si fara certificare AFER. Jurnaisti...

Dragosdimitrescu

Bun, si asta inseamna ca de astazi trenurile vor circula cu 160 pe portiunea asta sau alta data?

frunzaverde

Nu doar ca nu circula cu 160, dar s-a pus o restrictie de 120 pe ambele fire odata cu deschiderea firului 2. ERTMS-ul nu e pus in functie, ce dracu zice CFR SA?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dragosdimitrescu

Am inteles diferenta practica intre "operational" si "in functiune".
Se poate transmite si la CFR SA si la presa ca sa nu mai dea stiri despre "da, dar inca nu!" ?