Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Eu aveam alta curiozitate mai...feroviara - cum de a ajuns trenul Coradia in halul ala?!
Chiar nu putea CFR Infra sa-l scoata la plimbare macar o data pe saptamana pentru investigarea starii liniilor existente, fie pe lucrarile de pe Sighisoara - Simeria, fie pe liniile modernizate spre Predeal sau Constanta, din Bucuresti?!
Nu-mi vine sa cred ca luam un asemenea echipament si apoi, literalmente, il abuzam prin neutilizare....

District EA


dan tm

Inseamna ca tuburile alea cu gaz inert sint in alta incapere, nu in biroul de miscare(ala cu monitoare prezentata in prima poza)?

Cum ar fi la instalatiile CED actuale, in sala releelor care oricum este sigilata si nu intra fitecine acolo.

motorzbh

Da tuburile sunt în sala cu calculatoarele instalației de Centralizare electronica. In general sala IDM nu este în container. Doar aici s-a ales soluția asta.

dan tm

DAr este corel(legal) ca tuburile cu gaz inert ale unei instalatii care declanseaza automat sa fie in aceeasi incapere in care lucreaza oamnei care nu au nici o cunostinta despre aceste tuburi si gaze?

Doar la noi se face o struto-camila in numele progresului.
_______________

Si asa AGIFER gaseste o gramada de abateri de la instructii sau chestiuni nereglementate.

Eu inteleg ca trebuie sa protejeze sistemele, deci trebuie sa fie intr-o sala in care sint toate sistemele, (ca si acuma orice interventie in sala aia  trebuie trecuta in Registrul ... nu stiu care unde se trece orice interventie la sistemele SCB, AGIFER verifica sa fie si anumite BUTOANE sigilate, butoane nu instalatii.

Deci toate instalatiile ar trebui sa fie intr-o sala dotata cu tuburile alea si orice alte instrumente iar legatura cu biroul IDM sa se faca prin cabluri. Ia foc biroul IDM , ard citeva monitoare si calculatore si pana mea le gasesti și la magazinele mari, dar restul instrumentelor sint salvate tocmai de aceste tuburi si de faptul ca acolo nu intra oricine.

Plus ca oarecum asemanator cu SIstemul Energetic si cu ce spune colegul, ar trebui sa existe normative privind accesul si lucrul acolo precum si dispozitive de blocare a usilor in pozitia deschis. Dispozitive nu un cos de gunoi pus sa nu se inchida. Usa trebuie sa nu se inchida accidental si nici sa nu poata fi inchisa de cineva care trece pe acolo.

Afisele oricum nu le citeste nimeni. Avem la lucru afise ca intrarea se face pe alta usa, unul e pus la nivelul mînerului altul la nivel ochilor. Toata lumea isi arunca eventual ochii pe ele dupa ce zgîltîie bine usa si dupa ce ne face semn sa le deschidem.


cristi5

In clipul lui @Adisan (multumim!) se vede ca noul pasaj de la Ilia are tablierul metalic pe pozitie.

Mai este in zona cel putin un pasaj care blocheaza lucrarile la terasament, in sensul ca actuala trecere la nivel e mult mai jos decat noul terasament.

motorzbh

Camera IDM este separata complet de Sala cu echipamente. Sala cu "calculatoarele instalației de centralizare" este sala unde sunt tuburile , calculatoarele sunt de fapt niște rack-uri pline de echipamente ce vezi In camera IDM sunt doar interfata SHMI Human Machine Interface. 

kitsune

Aha, am înțeles cum e sistemul. E cu ventilator care aduce mostre de aer din spațiul protejat. Așa avem la magazii la port containere, că reduce numărul de butelii necesare (doar vreo 500), sistemul nostru ia mostre prin rotație din fiecare magazie. Multe belele cu el din cauză de alarme false (praf pe tuburi), dar la voi e "clean space", nu cred că aveți probleme.
Totuși nu m-aș simți confortabil să lucrez cu un sistem automat de declanșare fara să îl pot dezactiva
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Cristi N

Pe canalul de Youtube Viata de Navigator e o prezentare a sistemelor de stingere de pe o nava, cred ca e petrolier, la cate conducte sunt pe punte. In afara de pompele de apa sunt si buteliile de gaz.


Sorinus

O intrebare nu tocmai cu legatura: cati IDM sunt intr-o HM at any time? De fapt, cati angajati. Sa luam ca exemplu HM Dunarea de pe M800, care nu cred ca are nevoie de acari.

dobrogean

In statii cu instalatie de centralizare si care are in vecinatate doar linii curente cu Bloc de Linie Automat (BLA) lucreaza doar un impiegat.
Daca exista cel putin o linie curenta care nu are Bloc de Linie Automat este posibil sa existe un acar sau 2 care sa raporteze gararea completa a trenurilor care vin de pe linia fara BLA.
Mai pot exista bariere comandate manual, daca bariera este traversata de mai mult de 2 linii de cale ferata, si atunci mai lucreaza si un paznic de bariera.
La Dunarea este doar un IDM.

motorzbh

In general exist un IDM si un sef de gara tot timpul. Șeful de gara doarme in gara in locuința de serviciu. In funcție de cat de mare este gara poți sa fii șef de gara la 2-3 stații daca sunt mici sau sa fii sef de gara pe schimb la gările mari gen Arad etc.
La fel in gările mari exista IDM localist care manevrează instalația si IDM dispozitor , care stau pe peron si ridica paleta, verifica trenul sa fie întreg, dau ordine de circulație si alte treburi de genul asta. In stațiile foarte mari sunt chiar și doi Localisti si 2 dispozitori. In statiile in care se compun trenuri sau manevra este si partida de manevra adica 3-4 manevranti, mecanic de LDH si asa mai departe.
argon simeria


Conducerea centralizata a trenurilor Simeria


Regulator actual



Powered by API/PUM imgur uploader

Ovii Stîngaciu

#8697
Brașov- Stupini 17.11.2021
Cât de curând va urma închiderea de linie (fir I). Se va realiza inflexiunea de la ieșire din HM. Stupini. Avem și 2 bonusuri. Iar după 26 noiembrie se va începe reabilitarea firului I. Avem și o antenă GSM din iesirea din Brașov si panouri fonoabsorbante! La Stupini se va face de la zero (stația nouă proiectata care este mai lungă cu 100-150m fața de stația actuală.) Să vedem cât timp le va lua , acum au mai multe utilaje , camioane , drezine , muncitori si ingineri!
ieșirea din Brașov / stâlpii provizorii


drezina alstom lucrând la LC


semnalul de ieșire din Brașov





sub podul independenței


zoom in


niveleta nouă a firului II este mult mai dreaptă decât cota actuală(fir I)


muncitorii lucrând din zor





spre Stupini











aici TN-ul se va desființa cel mai probabil





semnalul de intrare în HM. Stupini


old vs new














provizoriu va fi aici.
Deabea după ce se reabilita firul I se va reface zona(HM. Stupini va fi mai mare cu 100-150m fața de situația actuală). La firul I se va vedea diferența(coming soon...)


intrarea în HM. Stupini


semnalele vechi?


auch... 


09-32 CSM


firul vechi vs nou.. 


se lucrează la un semnal .





catenară veche pe stâlp nou de traversă.. provizoriu normal ;)


abatuta. O fi de 30 km/h , în proiect se zvonea ca vor fi de 80 km/h


Băieții de la Alstom lucrează(îi cunosc pe toti de acolo) :)








mult praf


hopa , se pare că....


vom avea inflexiunea(provizoratul) care va reveni la firul vechi din cauza...


podului peste râul Ghimbășel de la km 179+054m.. S-au apucat și aici cei de la Euroconstruct!!! Bravo!!


bonus :)
culeele podului de la km 193 (varianta Feldioara 2) care sunt aproape gata



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

District EA


alinuttt

Nu as spune ca e neaparat relevanta comparatia, sunt mai multe lucruri de avut in vedere. Se lucreaza in zonele situate pe drumul critic, o parte dintre acestea nu se vad din tren. Acolo unde proiectul se suprapune cu vechiul amplasament vedem muncitori, dar nu e acelasi tip de lucrari pe care il vedem pe autostrazi unde suprafata afectata de lucrari e mult mai mare si desigur ca e nevoie de mai multe compactoare, basculante, buldozere s.a.m.d. E un alt tip de lucrari.

Totusi pe Ilteu-KM614 cred ca s-a lucrat si se lucreaza rezonabil.