Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Primsria Arad trebuia sa faca un pod la iesirea spre Curtici ca sa traverseze calea ferata. Deosrece podul era considerst terminat noi nu am prevazut bariere cu semicumpene astfel ca trenurile circulau cu 140 si eta o simpla cucuvea ca protectie.  In final au reusit sa faca podul si sa renuntam la trecere.

dan tm

Quote from: cristi5 on September 20, 2021, 05:36:45 PM
@dan tm
La ce trecere la Arad te referi?

la trecerile de la podul peste Mures pina la Biserica Maranata.

Au facut in asa fel incit sa treaca pe sub rambleu.DAca nu ma insel strada Voinicilor nu ajungea la bucla in Micalaca.

cristi5

@dan tm asa imi amintesc si eu. Ambele sunt in Micalaca dar Voinicilor si Titulescu nu erau conectate. Ambele aveau linii de tramvai (linia 7 pe Voinicilor si 12? pe Titulescu, acolo ii zicea Micalaca Zona 3 cred). Se vede si pe harta asta, in dreapta. Harta pare mai veche decat tramvaiul de pe Titulescu, sau e incompleta. Dar bucla era clar in estul CF iar acum e in vest.



Dar cand a avut loc revolutia asta? Cum au reusit sa obtina de la CFR aviz pt ditai subtraversarea? Si cat timp au oprit traficul feroviar? Sigur nu cu ocazia CIV, ca acolo e linia Arad-Aradu Nou, nu e pe CIV.

Pasaj CF serios peste 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai

https://goo.gl/maps/9SAn285fzory75zJ8

motorzbh

Primariile practic dicteaza ce lucrari se fac ca ele dau avizele. Ca vorbim de  Arad: cand s-a luat decizia sa facem Arad Timisoara am vrut sa dublam linia Arad Aradu Nou. Primaria Arad nu a binevoit sa ne dea aprobare sa o dublam asa ca proiectantul a facut dublarea prin Glogovat  motiv pentru care ne judecam de 2 ani cu siemens si thales ca-l favorizam pe alstom ( ca ala trebuie sa-si modifice instalatiile). Deci totul se face cum vor muschii primarului pe banii nostri.

iuli

Din cate imi amintesc eu, pasajul din Micalaca a avut linia de tramvai de la inceput de cand a fost refacuta toata linia dintre gara Arad si Aradul Nou plus podul peste Mures. Cele doua bucle, Micalaca 3 si Voinicilor existau doar inainte de a se face pasajul. Dupa ce s-a facut pasajul cele doua bucle s-au unit si acum a ramas doar bucla din zona 3.

Din cate stiu, autorizatia de construire a pasajului a fost dat de atunci cu tot cu proiect de subtraversare a tramvaiului. Asta, plus multe alte chestii birocractice au intarziat refacerea podului peste Mures.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Vlad94

Situația zonei a fost astfel:
-În 1978 se realizează rețeaua între Piața Podgoria-Vama-Combinatul Chimic și ramificația spre strada Voinicilor. Tramvaiele întorceau în dreptul rambleului.
-În 1987 se realizează rețeaua între Maranata și bucla Micălaca 3
-În 1999 se realizează podul dar nu și pasajul Voinicilor (a fost un ping-pong între CFR și Primăria Arad pentru a scoate linia de tren din oraș și realizarea unui traseu ocolitor)
-În 2003 se finalizează pasajul Voinicilor și se unesc cele două linii de tramvai. Portalul virtual arad are arhivate știri din acea perioadă precum asta:http://www.virtualarad.net/news/2003/va_n160803_ro.htm

cristi5

Multumesc tuturor pentru amanunte!

Pe scurt, daca primaria vrea, cu rabdare vreo 5 ani, se pot face pasaje pe sub "calea ferata care rupe orasul in doua". Aradul a reusit, dar, interesant de observat, *nu* in proiect de coridor, ci profitand de refacerea podului peste Mures care era expirat, deci o urgenta pt CFR. Din ce zice @Vlad94 au cerut desfiintarea completa a liniei si ocolire pe la Glogovat, si au primit pasajul Voinicilor, la schimb cu pastrarea liniei prin Micalaca. @Vlad94 sunt f curios cine a platit pasajul, primaria sau CFR? Si cum s-a executat, sub trafic feroviar sau cu ocolire la Glogovat?

La Brasov primaria pare sa fi fost multumita cu pasajele existente, desi avizul primariei pt CIV era o ocazie buna sa faca cateva noi (pietonale si poate chiar rutiere). Dar Scripcaru pare sa se fi focusat pe gara, o voia pt municipalitate, si nu a primit-o...

Se poate si mai rau. La Blaj primaria s-a multumit cu treceri la nivel in centru. OMG!!! Si vreo doua pe DN la capetele orasului.

La Timisoara e jale, se plange primaria si mediul de afaceri, de parca terasamentul inalt nu ar fi taiat orasul mai bine de un secol. Ma rog, pe ei ii doare (si) gara Timisoara Est care nu mai are niciun rol economic, doar parcare pt GFR.

@motorzbh interesant ca aradenii au putut bloca dublarea coridorului prin oras si timisorenii nu. Probabil aradenii au avut noroc cu racordul Aradul Nou-Glogovat, care nu are corespondent in Timisoara... Robu s-a bucurat ca a primit niste pasaje rutiere si s-a considerat invingator... De mutat Gara de Est cred ca nici nu i-a trecut prin cap. Abia acum s-au trezit, cand in proiect e prevazuta reconstructia garii, toate cele 13 linii...

Vlad94

@cristi5. Pasajul a fost plătit și executat de primărie printr-un credit BERD. Pe durata lucrărilor s-a ocolit prin Glogovăț. Legat de Timișoara, pot spune că prezența liniei în oraș nu este un dezavantaj, mai ales când se va face halta din centrul orașului. Gara de Est eu unul o văd ca pe un punct terminus pentru trenurile regio dinspre nord, când se va termina modernizarea liniei Arad-Timișoara. În concluzie, da, Aradul a ieșit mai bine, având un racord dublu nou pentru marfă și de ce nu, trenuri rapide și păstrarea firului existent și noua stația Micălaca pentru trenuri regio.

dan tm

A fost o perioada in care traficul feroviar a fost oprit complet pe podul feroviar.

Lucrurile au trenat si la un moment dat, primaria a fortat lucrurile ca să se facă mai multe traversări pe sub linie.

În afara de viaductul asta mare mai sînt cîteva mici mai mult pietonale însa se mai strecoara si masini pe acolo.


Legat de noul racord Glogovăț e interesant de stiut de ce mută acuma linia complet si nu o lasă pe amplasamentul vechi construind doar un racord spre Arad?

Nu cred ca primaria Arad are un interes deoarece linia este pur și simplu în afara orasului.

cristi5

Multumesc!

Hai sa mai observam aici ca in cei < 2 km de CF urban in Micalaca, pe langa pasajul mare, mai sunt vreo 4 subtraversari rutiere si 2 pietonale. Poate nu arata ideal, dar exista.

Ce vreau sa zic e ca activitatea primariilor in raport cu CFR in ce priveste proiectarea si avizarea pare foarte diferita. Unii se lasa calcati in picioare (Blaj, poate si Brasov), altii negociaza cate ceva si apoi se trezesc ca voiau mai mult (Timisoara), altii "la sange" (Arad)

Cat priveste Gara de Est, eu sunt de acord cu timisorenii care zic ca gara se putea muta 2-3 km mai la est (ca triajul ala avea sens cand era industrie, care nu mai e), lasand doar un PO acolo. CFR putea face o caruta de bani pe teren, care se putea dezvolta rezidential si comercial. Dar pt asta trebuie viziune, pe care unii (oameni de afaceri) o au dar nu-i intereseaza CF decat cand e prea tarziu. Altii (primaria) nu o au iar CFR e status-quo stat-in-stat.

motorzbh

Intre Arad si Aradul Nou vor fi doua fire  , unul cel vechi refacut prin oras si unul nou prin zGlogovat care este o uber mantocarie. Dar daca primarul nu a vrut ... facem ce putem. Cat vor mai fi bani, ca s-ar putea sa se plictiseasca UE de intarzierile noastre.

dan tm

Asta s-a inteles ca vor fi 2 fire, intrebarea mea era de ce se construieste firul spre Glogovat pe alt amplasament daca firul actual este prin afara orasului la marginea digului Muresului?

Sint bani de tocat cu exproprierile?

Puteau cind a fost coridorul pe acolo sa faca un racord spre Arad acolo in Glogovat. Unde linia actuala face curba la dreapta spre Glogovat puneau un naz si faceau o linie la stinga spre Arad.

Ieftin si repede.

Ce nu inteleg eu e ca daca dubleaza linia in felul asta marfarele Arad-Aradul Nou vor circula prin Glogovat nu prin oras atunci tot linie simpla va fi pe sectorul ala. Doar ca una de calatori si alta de marfa.


Vlad94

Cred ca au fost urmatoarele cauze:
-Podul existent e cu fir simplu si are o vechime de 20 de ani
-Racordul este prea aproape de zona locuita
-Curba e destul de stransa

Vlad94

Haideti sa mutam discutia pe topicul dedicat. Mi-as dori sa dezbatem mai mult acest proiect foarte fain (din punctul meu de vedere).

motorzbh

Pentru ca Primaria nu ne-aprobat sa mai luam teren din oras. Linia actuala trece printr-un cartier mai mult industrial. Se va face un pod nou peste Mures. Era evident mai bine sa facem modificarile in Glogovat in proiectul 614 dar ala s-a lansta in 2010 cand nu stiam ca vom avea bani de Arad Caransebes si ca primaria nu ne va da terenul. Acum carpim cum putem.