Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dobrogean

Pe Sim - Sigh ambele fire sunt reabilitate, iar pe unul dintre ele este montata semnalizarea (BLA) veche.
Pe celalalt fir se va pune direct semnalizarea noua, si la acest moment nu se circula pe el, deoarece nu are deloc semnalizare.

cristi5

Deci avem doua etape
1. circulatie pe firul A original, semnalizare originala (BLA banalizat). Se reconstruieste firul B

2. circulatie pe firul B reconstruit, ca sa se poata reconstrui firul A (se demoleaza A si BLA-ul lui, se reconstruieste A).

In etapa 2, exista vreo semnalizare pe firul B sau se circula fara?

dobrogean


In etapa 2 se monteaza vechiul BLA pe firul B reconstruit, pe care se circula pana cand se pune in functie noul sistem de semnalizare, pe ambele fire.

rizzuh

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:04:10 PM
^dupa toate explicatiile voastre de mai sus a ajuns sa-mi fie frica sa mai merg vreodata cu trenul in Romania. Improvizatii peste improvizatii, totul vechi si depasit, ce e nou are neconformitati si riscam sa se ciocneasca trenurile le 140-160...

...

. daca e asa eu trag o singura concluzie: de departe cea mai buna solutie este desfiintarea completa a trenurilor de calatori din Romania si dezvoltare insistenta pe rutier, cu masini electrice, mobilitate maxima, flexibilitate si siguranta mult superioara (pe drumuri cu parapet median si intersectii denivelate).

Si totusi sunt muuult mai putini morti pe CF decat pe A, in RO, in ultimii 20 de ani. Nu stim cat va mai tine asta cu improvizatiile la improvizatii le manareli la tehnologie veche & expirata, dar de asta exista alte sisteme de centralizare si protectie.

Acuma ca noi avem numa' Dorei prin toate birourile statului si atragem tot Dorei de la firmele specializate si de aceea dureaza cu zecile de ani un rahat de semnalizare... e cam la fel ca pe rutier :)

motorzbh

Se face o centralizare cu relee provizorie si se muta de pe o jumătate de gara pe cealaltă si de pe un fir pe celalalt. Asta pentru ca se demolează veche sala de relee si se face cu releele din ea.
La Ghioroc ss-a impus sa se face CED provizoriu full asa ca se circula pe ambele fire spre Glogovat ca sunt gata.




Powered by API/PUM imgur uploader
Luminoschema de la Ghioroc . Se vad in dreapta doua fire deschise.




Powered by API/PUM imgur uploader
Sala de relee provizorie.




Powered by API/PUM imgur uploader
Sala de asteptare "definitiva"




Powered by API/PUM imgur uploader
Noua gara va fi din containere.


cristi5

Quote from: dobrogean on July 14, 2021, 01:04:04 PM
In etapa 2 se monteaza vechiul BLA pe firul B reconstruit, pe care se circula pana cand se pune in functie noul sistem de semnalizare, pe ambele fire.

Asta ar insemna ca pe acel fir ar trebui sa vedem si vechiul BLA (functional) si noul BLAI cu LED (stins). Adica doua randuri de stalpi. Eu nu mi-amintesc sa fi vazut asa ceva.

dobrogean

Nu se mentin cele 2 randuri de semnale, se procedeaza astfel:
- pe firul B este BLA vechi in functie;
- pe firul A se da in functie noul BLA (de fapt se numeste BLAI - bloc de linie automat integrat, deoarece sectiunile de bloc nu sunt independente, ca la BLA vechi, ci sunt integrate in instalatiile de centralizare electronica din statiile adiacente);
- pe firul B se demonteaza BLA vechi si se monteaza si se da in functie noul BLAI.

cristi5

OK deci vechiul BLA nu se re-monteaza de pe A pe B.

Si BLAI este functional pe firul B inainte de punerea in functie a centralizarii electronice? Adica merge cu CEDul provizoriu?

motorzbh

BLAI -ul mrrge doar din CE. In CED-ul provizoriu sunt doar BLA.

cristi5

@motorzbh
Deci cand se trece pe firul reconstruit nu exista semnalizare functionala intre statii, doar semnalele de iesire si intrare in statii, controlate de CED.

CEDurile provizorii sunt legate intre statii banuiesc.

——

Stii cumva de ce la Ghioroc s-a cerut CED cu linie dubla?  Probabil pt ca Glogovat e deja dubla?

Inteleg ca si Simeria-Deva e programat tot dubla (inaintea restului Simeria-Gurasada). Banui ca aia va fi direct cu CE.

motorzbh

Ba exista BLA  practic vechiul BLA. De aia se fac CED-uri provizorii , ca sa umbli in firele vechi de 50 de ani este un cosmar.
S-a cerut CED full ca sa nu mai stam cu fire gata de circulat inchise ca nu e gata CE-ul. Pe termen lung e mai ieftin . De  la Simeria Arad s-a impus full CED. Prin Simeria Deva intelegi tronsonul 3 pe care-l face Siemens? Siemens vine cu CE provizoriu, asa au venit si la Pilot ca nu le plac releele.
Nu exista nici o legature intre CED-uri decat BLA sau o forma simplificata. Nu stiu sa exite undeva CED-uri fara BLA intre ele, macar ca sunt prevestitoare spate in spate.

cristi5

Quote from: motorzbh on July 14, 2021, 07:01:31 PM
Ba exista BLA  practic vechiul BLA. De aia se fac CED-uri provizorii

Si cum se impaca asta ca stalpi cu BLAI? Sunt doua randuri de stalpi de semnalizare? Sau lumini BLA si BLAI cu LED pe acelasi stalp? Sau luminile sunt comune?

Firul reconstruit poate fi pe traseu cu totul nou. Interesant ca se muta vechiul BLA acolo. N-am observat in poze/filmari dar probabil trebuie sa ma uit mai atent.

vancouver

Pana la urma pe Simeria-Arad e exact cum zic eu sa fie, se face o CED completa.

Quote from: motorzbh on July 14, 2021, 07:01:31 PM
S-a cerut CED full ca sa nu mai stam cu fire gata de circulat inchise ca nu e gata CE-ul. Pe termen lung e mai ieftin . De  la Simeria Arad s-a impus full CED.

cristi5, ceea ce tie ti se parea inadmisibil si intrebai cine plateste, uite ca se face. Si e si mai ieftin.

In definitiv eu cer pentru viitor un lucru extrem de simplu: sa luam partiele bune de pe Arad-Sig si partile bune de pe SimSig:
- full CED / sau CE, "ca e mai ieftin" (asa zice motorzbh) ca sa se circule imediat pe un fir cand e gata, inclusiv pe 2 fire daca sunt gata, cum e la Ghioroc.
- ca sa grabim semnarea contractului pe civile (unde tu zici ca dureaza mult), scoatem din acest contract partea de ERTMS si o dam prin contract separat, exact ca pe SimSig.

Corect, @motorzbh?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cetatean

Quote from: CsabyRR on July 13, 2021, 10:28:08 PM
Vor sa demoleze intreaga cladire din Deva? Pentru? vor o cladire noua sau nu mai puteau face nimic cu cea existenta? Care e logica?
Nu se demoleaza,desi la cum arata la interior,cred ca era mai bine. S au bagat bani inutili in tot felu de prostii cand se putea face o cladire noua si moderna.
Arcada s a dat jos penfru a face loc liftului. La ultimul etaj se se demoleaza pentru ca se reface si se mai pune unul. Sa aibe mot.

cristi5

Quote from: motorzbh on July 12, 2021, 04:05:12 PM
9. Impunerea a fost asumata înainte de aderare când guvernul României s-a angajat sa instaleze ERTMS. Putem sa nu-l punem ca oricum lucrarile de reabilitare se fac cu bani romanesti la cate corecții am primit, dar vrem sa ramanem o insula neinteroperabila si sa fim ocolit pe viitor? Deja fereastra se inchide ca vor sa mute coridorul prin Slovenia. Si atunci o sa plângem.  Elvetia care nu este mebra UE si-a pus ERTMS ca sa nu fie ocolita. Dar noi suntem mai deștepți decât elvețienii.
10. Din pacate stam foarte prost la capitolul specialisti. Multi dintre colegii mei au preferat sa plece la consultanta, pensie, constructori etc. Ca sa ajungi sa înțelegi ceva din semnalizare iti trebuie ani de zile. Restul administrațiilor au sute de oameni pentru implementarea ERTMS , noi avem 6 oameni.

Oare cum putem afla la ce exact s-a angajat guvernul Romaniei?  In ce document? Ce putere are documentul? Ca sa ne lamurim cu @vancouver si @frunzaverde ce fel de instalatii non-ERTMS se pot pune

Ca directiva europeana zice ca daca faci upgrade la semnalizare trebuie sa pui ERTMS

Asta inseamna ca daca nu vrei sa faci upgrade, ramai fix cu ce aveai inainte. Adica CED si BLA in cel mai bun caz. Nu poti pune un CE si BLA, corect?