Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Corect, acum 3 ani am fost in Germania si incepusera un program de innoiri de sute de km de pe liniile principale, inclusiv cele de mare viteza (Schnellfahrstrecke). Pai erau programate pe zile, cam 2 - 3 luni fiecare, gen 1.08 - 15.10.2018, nici vorba sa zica inchidem linia si apoi lasam antreprenorul sa frece pisoiul 5 ani. La noi din aia 5 ani de santier 3 ani se freaca pisoiul la greu si se pare ca nici statul nu zice nimic.

vancouver

Totusi sa mentionam ca acele inchideri din Germania erau punctuale pentru ca se faceau lucrari punctuale. Adica de ex. s-a inchis un fir intre 2 statii si numai intre acele 2 statii s-a mers 3-4 zile pe un fir. In timpul asta au schimbat 2-3-5 macaze, au mai burat pe ici pe colo si asta a fost. La liniile facute in anii 70-80 ceea ce s-a degradat sunt aparatele de cale (macazele). Mai rar si ceva in curbe. Si cam asta e.

In reteau germana avem PZB. Un sistem de influentare a trenurilor asemanator Indusi cu centralizare electronica pe 98% din retea. Asa se poate circula decent. Daca vor peste 160 trebuie sa puna ETCS / ERTMS - asta e logic pentru Germania.

Noi suntem inca in epoca de piatra a cailor ferate. Bataia de joc si lipsa crunta a investitiilor din perioada 60-70-80-90 comunista + dupa aceea si mai crunt, se cunoaste. A existat o dezvoltare pe feroviar in perioada comunista, dar la ani lumina de ceea ce trebuia sa fie. Inclusiv la semnalizare.

Pentru Germania este logic ca actunci cand se face upgrade la semnalizare sa se bage ETCS / ETRMS. Orice altceva e stupid pentru Germania, ca deja sistemul imediat inferior exista deja. La noi e cu totul alta situatia de start si incapatanarea UE (si culmea si a noastra) de a aplica aceleasi principii teoretice intr-o cloaca si intr-o sala de conferinte duce la ceea ce vedem.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

Problema inchiderilor rezida in tipul de centralizare care se pune. La Bucuresti Campina s-au facut inchideri intre statii pentru inlocuirea sinei si s-a modificat CED-ul si s-au inlocuit releele o parte din rame , electroalimentarea, dar s- facut noaptea fara sa se dea in trafic. Pe restul reabilitarilor s-au introdus CED cu informayizare sau CE -uri care au necesitat instalatii provizorii. Deci s'ajuns la circulatia pe un fir pe mai multe statio ca aveau nevoie de front de lucru. Si de aici intarzierile masive. Acum cu BLAI-ul s-a ajuns la inchiderea unui fir pe tot proiectul. Singura solutie este separarea semnalizarii de constru tiile civile si modificarea CED-urilor la noua configuratie si la terminarea civilelor inlocuirea CEDcu CE intr-o saptamana. Si rezolvi intarzieri , costurile cu interfetele si scapi de sarme intre proiecte.Este mai complicat si va fi cea mai cumplita batalie in instanta din istoria Galaxiei. Altfel alta solutie nu avem, vom merge cu inchiderile de sute de km.

Cetatean

Practic daca ai face niste cladiri noi, dedicate, ai scapa in mare parte de problema asta nu? Pai atunci e simplu, proiectate niste cladiri si bagate in licitatia de semnalizare .

vancouver

Quote from: motorzbh on July 13, 2021, 08:27:40 AM
Singura solutie este separarea semnalizarii de constru tiile civile si modificarea CED-urilor la noua configuratie si la terminarea civilelor inlocuirea CEDcu CE intr-o saptamana. Si rezolvi intarzieri , costurile cu interfetele si scapi de sarme intre proiecte.

Multumesc. Asta am spus si eu, doar ca nefiind de specialitate, nu ma pricep sa zic in termeni corecti. Si e clar ca asa se face in alte tari, de se circula imediat pe ambele fire dupa ce pe o interstatie acestea sunt disponibile.

Quote from: motorzbh on July 13, 2021, 08:27:40 AM
Este mai complicat si va fi cea mai cumplita batalie in instanta din istoria Galaxiei. Altfel alta solutie nu avem, vom merge cu inchiderile de sute de km.

Nu vad de ce ar fi asa de complicat. Cel putin pe durata lucrarilor civile si contractul de civile nu vad ce probleme sa aibe. Si nici vorba sa avem batalii in instanta, dimpotriva, daca din contractul de civile dipare partea de semnalizare, scapam de 90% din problemele actualelor licitatii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

^ Daca pe M500 nu facem asa suntem doomed. Sau dumm, cum ar zice neamtul. Sa lasi 10-20 de ani M500 cu un singur fir si in plus cu viteze extrem de mici, oooo.

In plus trebuie pusa conditia ca pe durata lucrarilor sa se circula peste tot cu minim 120 (unde nu este 120, constructorul sa aduca intai linia veche pe un fir la 120), iar exceptiile sa fie doar punctuale si pe durata anumitor zile, cand se face ceva deosebit (sa zicem betonare la un pod la mica distanta de firul in circulatie).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB


vancouver

Nu poti sa faci RK. Ceea ce am mostenit din trecut este la un nivel inadmisibil si nu poate asigura pe termen lung o circulatie decenta. Din multe puncte de vedere. Numai daca te gandesti la structuri, durata de viata depasita, neintretinute timp de 30 de ani, etc..

E ca la drumuri. Poti sa peticesti gropile ca in anii 90 (cam asta facem acum pe feroviar, afara de coridor), poti sa tragi un asfalt continuu peste (acele reabilitari in situ pe care le vedem pe unele DN-uri = echivalent RK) dar dupa 2-3 ani gropile si denivelarile apar iar si iar trebuie sa bagi banii. Si pe rutier, numai unde s-a facut reabilitare se poate merge 8-9-10 ani normal, dupa care se face o schimbare a stratului de uzura si mai mergi iar 8-9-10 ani normal si tot asa.

RK poti sa faci pe secundare, de ex. pe Medgidia - Tulcea sau Bucuresti - Oltenita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Suntem off dar pe M500 este in derulare SF+PT pentru *reconstructie*. Nu RK, nu altceva. Fara un director CFR cu spate politic, cu cojones foarte vaste si cu niste juristi beton care sa poata transforma afacerea asta in RK, eu zic sa ne luam gandul.

Ce se poate face e pregatirea unui contract de executie beton pt aceasta reabilirare pt reducerea la minimum a deranjului. CNAIR are un nou model de contract pe care il lauda ministrul, la CFR pe cand?

Tot asa, cand se muta (parte din) expertiza de deblocare si accelerare proiecte de pe rutier pe feroviar?

Imi place ca cautam solutii complexe dar realitatea e banala, problemele sunt foarte asemanatoare cu rutierul, arhicunoscute pe forum. La asta se adauga o toleranta de neintes a CFR pt procese luuungi.

Da, probabil ca semnalizarea separat de reconstructie este mai bine. Dar
- pe Arad-Caransebes e pa, semnalizare e inclusa
- pe Cluj-Oradea nu e fezabil, e CM amestecat cu CED si BLA.
- din moment ce ERTMS e in conditiile de aderare cum zice @motorzbh, nu cred ca EU va plati reconstructia cu CED si BLA urmand ca Ro sa promita pe cuvant de onoare ca va pune ERTMS mai tarziu
- argumentul "scapam de o licitatie" mi se pare deocamdata foarte puternic, pe legislatia actuala
- sunt f curios cum vor merge asociatiile de pe Sim-614 inainte sa sarim la concluzii

motorzbh

Thales si Siemens pe Arad Simeria se vor da peste cap sa termie la timp ca sa demonstreze ca ei sunt mai buni ca Alstom si ca CFR-ul a fost tâmpit când l-a ales sa facă sute de km de reabilitare. Problema e ca vor fi simple insule ca nu vor fi conectate la Alstom ca sa arate ca Altom-ul nu merge. Asa cum se vede in contestațiile de pe Arad timisoar Atat Thales cat si Siemens sunt de parere ca ei fac pana la frontiera și vin cu sârmele la CFR si CFR-ul se descurca de acolo. Totul ca sa dea vina pe altii si ei sa-si ia banii si sa plece desi au zeci de obiecții in recepții. Si daca vrei sa te judeci cu ei stai 5 ani prin instante... asa ca se face cum vor ei ca statul roman este prea prost să-și poarte de grija.

cristi5

Pai Alstom are o problema care se numeste Aktor. Cum sa tragi semnalizare printr-un tunel care nu exista? Revenim la problema critica: lucrarile civile.

Cetatean

Gara Deva la ceas de seara. Se poate vedea linia 1,sunt utilajele de la switelski,firul 1 si 2. Ceva oameni asteptand trenul de Mangalia cu 20 min intarziere.
3 poze cu cladirea garii in plin proces de demolare. Un mare minus faptul ca s-a demolat arcada caracteristica a cladirii.


















Powered by API/PUM imgur uploader

CsabyRR

Vor sa demoleze intreaga cladire din Deva? Pentru? vor o cladire noua sau nu mai puteau face nimic cu cea existenta? Care e logica?

cristi5

@motorzbh si cine mai stie

Daca inteleg bine pe Sighi Sim un fir vechi e pastrat cu semnalizarea veche (?), legata la centralizarea veche

Firul celalalt se reconstruieste. Cand e gata, cu ce semnalizare se circula pe el? Nu stiu sa fi vazut BLA vechi pe firele noi? Sau se folosesc doar semnalele de iesire si intrare in gara?