Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

motorzbh

TMV inseamna semnalizare cu Trepte Multiple de Viteza. Si da se face cu relee. Fata de BLA-ul obisnuit care are 3 indicatii Verde = 2 lsectoare de bloc libere in fata, Galben =Unsector de bloc liber, urmatorul semnal este pe rosu, Si rosu Sectorul din fata este ocupat de tren, TMV are si Verde clipitor care înseamnă ca sunt 3 sectoare de bloc libere in fata, util pentru trenurile care circula cu 140 -160 km/h la ora.
Ce ai vazut la Arad era probabil IMTF Instalatia de Management la Traficului Feroviar. Este un dispecer electronic pus peste Centralizarea Electronica.
CED înseamnă Centralizare ElectroDinamica si realizează funcțiile de siguranță cu ajutorul releelor gravitaționale. Daca scoți releele si pui calculatoare devine Centralizare Electronica. Chiar si CE-ul mai foloseste relee pentru circuitele de cale ca asa e schema. Dar "creierui" este un ansamblu de 3 calculatoare care fac calcule in paralel si compara rezultatele.
Ilia Lugoj este o instalație CEl adica este doar un creier si comanda toate stațiile. E mai ieftin.
Ciulnita are CED cu informatizarea postului de comanda adica sunt relee la creier dar in loc sa apeși pe butoane pe luminoschema ai monitor si mouse. Dar siguranța e data de relee. Sincer e mai ieftin si mai sigur sa pui CEL. Din păcate CEL-ul are un mare dezavantaj: ai pierdut calculatorul central ai pierdut toate stații le. Dar unde trafic redus e OK.

cristi5

Quote from: motorzbh on July 11, 2021, 11:43:13 PM
@cristi5  In realitate in afara de Simeria Vintu celelalte proiecte sunt gata de mult si se putea da pe doua fire.

Sigur ca da (cel mai tarziu Atel-Micasasa iulie 2020) dar Inteleg ca BLAI/CE cu dispecer e mai greu de implementat pe doar o pereche de statii si se lucreaza cu "grupe de statii". De unde delimitarea actuala Sighisoara-Blaj /Craciunel

Si chiar daca nu ar fi asa
- daca ai doua contracte separare e greu de terminat centralizarea a doua zi dupa civile.
- eficienta economica (capacitate) a darii in folosinta pe 2 fire a unei perechi de statii e limitata.

Quote from: motorzbh on July 11, 2021, 11:43:13 PM
La Arad a durat 3 ani

Ce a durat 3 ani? Parca civilele au fost gata 2014 si circulatia pe 2 fire 2015. Sau oricum un an diferenta.

Quote from: motorzbh on July 11, 2021, 11:43:13 PM
Plus zecile de milioane plătite în plus pentru interfețe pe Arad Simeria?

Da asta e un dezavantaj al contractelor integrate civile + centralizare. Dar pe Bv-Sighi problema e mai simpla. Banuiesc ca Alstom au folosit argumentul "noi facem/am facut si lotul vecin" ca sa oferteze mai jos.

Chiar sunt curios cum vor merge contractele integrate. Si interfetele la Simeria, Gurasada, Ilteu, km 614...

Quote from: motorzbh on July 11, 2021, 11:43:13 PM
Cablurile sunt adevărata problema. Mai ales ca renunțăm la ele cu BLAI-ul pe fibra optica.

Pai asta zic. E neeconomic sa intinzi cablurile BLA vechi langa linia noua ca apoi sa le scoti.

Asa ca dupa parerea mea ideea asta cu pastrat vechiul CED e interesanta doar la prima vedere. Dupa ce-am citit un pic in domeniu si am discutat cu tine, abordarea curenta (chiar daca este oarecum anti-calator) are ceva sens.

Problema e durata enorma la civile. Sau altfel spus:
- Pizzarotti (de exemplu) cand au semnat contractul au zis ca vor face lotul in 3 ani. Cat a durat? 7, 8?
- Alstom a zis in aprilie ca termina centralizarea Sighi-Blaj in iulie (la un an de la receptia civile Atel-Micasasa) si par ca se vor tine de cuvant. Se putea mai bine? Fara indoiala. Se putea mult mai rau? Vezi civilele...

cristi5

Raspund aici sa vada si @motorzbh

Quote from: dojaalex on July 11, 2021, 10:39:27 PM
Hai s-o zicem p-aia dreapta,intr-o tara de bubuie de IT,chiar nu pot coloșii ăștia industriali sa se coreleze și sa faca niște sisteme funcționale?

Asta m-am intrebat si eu de cateva luni incoace. Se pare ca in mare masura, nu e o problema de IT. Pe undeva e normal ca ITistii sa dea vina pe altii. Dar totusi:

Centralizarea e functionala (nu perfect, dar in functie) cam la un an dupa civile. Fiind contracte diferite (614-Curtici, Sighi-Sim), e acceptabil. Se poate si cateva luni, fireste. A doua zi, n-as crede.

ERTMS pe 614-Curtici a fost o poveste fara sfarsit din mai multe motive
- nimeni nu are imediata nevoie de el
- ba chiar operatorii (care, sa fim seriosi, stiu sa dechida usi prin CFR) se opun. Cum sa nu te opui la ceva care-ti cere sa dotezi fiecare vehicul cu echipament de milioane? Sigur, exista finantari EU la 85% dar e mai simplu fara.
- CFR a revizuit continuu CRS (setul de functionalitati ERTMS/BLAI) incercand sa adapteze ERTMS la ce stiu ei deja, in loc sa se adapteze ei la ERTMS. Se pare ca asta e un fenomen general in Europa. Caile ferate sunt conservatoare.

Ultima observatie are o consecinta interesanta: dupa 614-Curtici, Alstom are acum o implementare a complexei specificatii CFR de ERTMS/BLAI. Asta e un avantaj competitiv major. Pe restul loturilor pot face (in principiu) copy-paste ca totul e digital, foarte diferit de civile.

Deci daca ce spun eu mai sus e corect, cel putin acolo unde Alstom are contractul, urmatoarele implementari ERTMS/ETCS ar trebui sa dureze mult mai putin decat pe 614-Curtici unde au fost "durerile facerii" CRS, a fost primul contract ERTMS2 etc. Acolo apropo, mai dureaza pt ca "certificarea CE" e inca in licitatie.

Quote from: dojaalex on July 11, 2021, 11:35:21 PM
De ce am vrea sa facem ceva la ce nu ne pricepem clar,nu ne trebuie doar ca aia în vest au? Sau? A,a fost impus,e atunci sa-l rezolve.

Da ERTMS e impus, nu inteleg inca daca legal sau politic, sau pur si simplu nimeni in Ro nu are curaj sa zica "nu". Pe de alta parte, Romania nu are o alternativa de modernizare. BLA si Indusi sunt capat de drum tehnologic. Toate vehiculele noi in EU sunt echipate cu ETCS si GSM/R, deci pe termen lung ar trebui sa merite.

Sigur, la CF termenele sunt foarte lungi, ceea ce e frustrant.

Dar nu cred deloc ca "nu ne pricepem". Vezi mai sus. E evident ca de ex @motorzbh se pricepe. Ba chiar la ERTMS implementat peste BLA suntem lideri mondiali :). Daca ne va folosi la ceva, ramane de vazut.

Revenind la impuse, ERTMS nu e nici prima nici ultima cerinta impusa de EU. Multe au fost luate in ras, cum a fost ERTMS1. Sau acordul de mediu pe Lugoj-Deva daca vrei! Facut in bataie de joc in 2013, consecintele le vedem si azi si le vom mai vedea un deceniu!!

In comparatie, din ce ne spune @motorzbh se pare ca ERTMS-2 a fost luat mult mai in serios. Chiar daca a durat enorm, eu zic ca e semn bun.

dan tm

Pai daca toate vehiculele noi sînt echipate cu ETCS atunci de ce nu poate fi implementat în teren?

adica unde naiba e problema între producători? ca se tot lălăie pe aici discuția. Ăia care echipează locomotivele cu ce naiba le echipează dacă sistemul nu e functional, nu se pun de acord cu el în teren?

Că Thales , căSiemens, că Alstom e mai avansat, dar de ce nu se pot interconecta eu asta nu înteleg.

Că teoretic ar trebui sa fie un standard după care orice producător să-l poată produce.

Dacă nu, de ce nu aplică sistemul actual, trenul în mers trece de pe BLA pe semnalizare mecanică. Să treacă de pe sistemul Thales pe Siemens, Pe cineorvrea.

cristi5

@dan tm

Ba se poate implementa ETCS. A fost implementat pe 614-Curtici: Alstom din cate stiu nu mai are neconformitati. Pt punerea in functie mai trebuie facuta "certificarea CE", pt care avem o licitatie in desfasurare. Nu ma indoiesc (din ce ne-a aratat @motorzbh) ca au mai ramas probleme, sa speram vor fi detectate la certificare.

De acord, procesele sunt extrem de lungi si nimeni nu mai crede ca se va ajunge vreodata la capat. Am descris mai sus de ce cred ca sunt sanse ca ETCS sa dureze mai putin pe Sighi-Sim.

Deocamdata problema interconectarii nu e de actualitate. Pe Sighi-Sim e Alstom (inclusiv centrul de la Simeria, desi gara Simeria e la Siemens), pe 614-Curtici e Alstom. Pe Sim-614 e deocamdata vechiul BLA cu vechiul CED limitat la cateva linii.

Nu stiu de unde vine temerea asta cu interconectarea cand nimeni n-a incercat-o inca, si e la cativa ani distanta (cand vor fi gata civilele, si vorbim de tuneluri si poduri serioase!). O fi parte din propaganda anti-ERTMS a ceferistilor de tip "inainte (BLA/Indusi) era mai bine"

Zici de standarde: exact, contractul prevede protocoale open (deschise) intre loturi. Nu zic ca va fi floare la ureche, dar de unde stie toata comunitatea CF ca e imposibil, cu cativa ani inainte de a se face efectiv treaba, e un mister pt mine :)

Dar nu e (sau nu e nevoie sa fie) asa simplu ca trecerea (in mers) de la BLA la semnalizare mecanica. Centralizarile vechi ca CM si CED sunt descentralizate, fiecare statie cu treaba ei. Centralizarile digitale cu dispecerizare sunt mai integrate. Plus ca locomotiva trebuie sa comunice prin GSM/R cu echipamente din ambele loturi.

motorzbh

Sunt nevoit sa te contrazic:
1. CRS-ul de la Arad a fot semnat in ianuarie 2014 și nu a mai fost schimbat. Oricum dpdv legal CRS-ul este doar o explicare amănunțită a Cerințelor beneficiar nu se pot modifica cerințe le contractuale. Ca s-au făcut modificări de ambele părți este adevărat dar si Alstom-ul si-a acoperit o mulțime de bube. Modificările s-au făcut de comun acord , CFR-ul nu a batut cu pumnul in masa. Acum Alstom se eschivează de la îndeplinirea unor cerințe pe care chiar el le-a solicitat. Oricum Alstom nu poate sa afirme ca in 2014 el avea RBC-ul gata dupa contract si noi l-am forțat sa-l schimbe. In 2014 nu avea nici macar calculatoarele aduse in România.
2. Darea in functie a fost in 2018, ca s-a circulat mai devreme cu restrictii operationale este adevarat.
3. La Brasov Sig Alstom a castigat cu "ajutorul CFR" care i-a fabricat referintele pe care nu le avea. Peste tot a venit cu preturi mici dupa care ne-a dat in judecat in n spete si a obtinut zeci de milioane de euro peste contract. plus prelungirea contractului la Arad cu 7 ani? Crezi ca o face pe gratis ? Nu.
4. Interfetele de la Arad Simeria vor costa cfr aproximaiv 10 milioane de Euro.
5. Mentinerea CED-ului este avantajoasa doar daca faci contracte separate. Si reduci costurile cu interfetele si cu circulatul pe un fir. Pilotul a mers foarte usor. Si București Ploiești este cea mai aglomerata linie din România. Ia gândește-te ce însemna sa circulam pe un fir un an de zile. La fel Predeal Constanta se va face fara fire intrerupte. Si ce placut o sa fie!
6. Alstom nu va fi gata cu darea in funcție in iulie ca n-au asesmentul de siguranță.
7.Toate firmele au experienta in România. De fapt doar Thales are experienta ca sunt singurii care au făcut un RBC sigur și care și funcționează ( cel de la pilot) . Sa nu uitam ca pilotul si Arad 614 aveau dimensiuni egale ca ERTMS, dar unul e gata de 3 ani de zile si altul e inca in teste. Primele teste la Sim SIg nu vor incepe mai repede de anul viitor, daca va fi gata trenul de teste pana atunci. Nu vorbesc de tren care rugineste de 4 ani in Mogoșoaia.
8. Toate ERTMS-urile trebuie adaptate la semnalizarea națională , nu invers. ERTMS-ul este un traducător al semnalizării ca sa-ti pună informația pe locomotiva, informație pe care mecanicul azi o calculează din indicația semnalului. ERTMS-ul nu este o chestie independenta care sa funcționeze singura , are nevoie de centralizare. Altfel nu ai nimic. Evident trebuie ca locomotiva sa primească aceeași informație peste tot, lucru care a dat de bătaie si in tari mai industrializate decât România. De asta a aparut si ERTMS-ul : pentru ca erau semnalizări diferite in Europa. Nivelul 1 era o solutie foarte ieftina si multe din tari aveau deja ceba similar, gen LZB care foloseste un cablu ( la fel ca nivelul 1) intre fire care transmite informatia semnalului inainte ca mecanicul sa o vada. Asta este marele avantaj, in loc sa te uiti la emnal care are o vizibilitate la 800 m , informația este disponibila pe bord cu 6 km inainte. Si atunci mecanicul nu trebuie sa mai stea crispat cu mana pe frana, ca poate s-a schimbat indicatia. La viteze cu adevărat mari peste 160 practic mecanicul nu avea timp sa reacționeze. Dar astfel de sistem existau de mult in UE. Nu la noi care stam cu magneții care te frânează dupa ce depășești semnalul.
9. Impunerea a fost asumata înainte de aderare când guvernul României s-a angajat sa instaleze ERTMS. Putem sa nu-l punem ca oricum lucrarile de reabilitare se fac cu bani romanesti la cate corecții am primit, dar vrem sa ramanem o insula neinteroperabila si sa fim ocolit pe viitor? Deja fereastra se inchide ca vor sa mute coridorul prin Slovenia. Si atunci o sa plângem.  Elvetia care nu este mebra UE si-a pus ERTMS ca sa nu fie ocolita. Dar noi suntem mai deștepți decât elvețienii.
10. Din pacate stam foarte prost la capitolul specialisti. Multi dintre colegii mei au preferat sa plece la consultanta, pensie, constructori etc. Ca sa ajungi sa înțelegi ceva din semnalizare iti trebuie ani de zile. Restul administrațiilor au sute de oameni pentru implementarea ERTMS , noi avem 6 oameni.

Interconectarea trebuie făcută sa asigure 160, orice alta solutie implica reducerea vitezei la 140 km/h si posibile frânari. Nu exista nici un protocol intre proiecte se face cu sârme ca nu sunt în stare sa se conecteze soft. Alta neconformitate . Alta concesie facuta constructorilor ca nimeni nu are curaj sa le faca claim, cum fac ei la cea mai mica problema.
In clipa cand CFR-ul va utiliza avocati si nu ingineri in proiecte atunci se vor respecta termenele.


cristi5

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:04:10 PM
^dupa toate explicatiile voastre de mai sus a ajuns sa-mi fie frica sa mai merg vreodata cu trenul in Romania. Improvizatii peste improvizatii, totul vechi si depasit, ce e nou are neconformitati si riscam sa se ciocneasca trenurile le 140-160...

Nu, faptul ca exista o neconformitate intre miile de teste necesare la o centralizare nu inseamna e pericol sa se ciocneasca trenuri. Inseamma ca se va opera fara functia respectiva, dar asta nu previne circulatia pe 2 fire.

Nu, faptul ca exista o improvizatie la un CED nu inseamna ca sistemul va permite ciocniri... sistemele feroviare sunt fail-safe. Cand e stricat, se pune pe "opreste!".

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:04:10 PM
De asemenea daca asta e ceva normal ce vedem, adica de ex. la 11 ani de la inceperea reabilitarii Sim-Sig sa facem inca 3 ore de la Sig. la Deva si sa avem doar 2-3 trenuri pe zi... daca asta ne astepta si pe M500 sau M900... daca nu avem nici o sansa sa parcurgem vreodata mai repede cu trenul vreo distanta fata de masina pe autostrada.

Sunt 3 trenuri pe zi pt ca au fost mutate pe alte rute, si din cauza reconstructiilor pe Brasov-Sighisoara (abia la inceput) si 614-Sim (la "mijloc").

11 ani fireste ca nu e normal. Sunt intarzieri la lucrari civile. Exact ca la autostrazi, fix pe aceleasi legi, pe aceleasi proceduri (de la exproprieri la utilitati, fond forestier si AC), lucrarile civile trebuie deblocate, accelerate. Dar interesul politic pentru asta e mult mai mic. Va fi la fel si pe 500 si 900 daca politicul nu se va trezi, si daca contractele vor permite in continuare constructorilor sa o lalaie.


Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:04:10 PM
daca e asa eu trag o singura concluzie: de departe cea mai buna solutie este desfiintarea completa a trenurilor de calatori din Romania si

Asta e o noua provocare in stilul caracteristic. Vor fi tot mai multi bani europeni pt CF, si tot mai multi romani care vor zice "pai de ce sa stau in ambuteiaj?? Cu trenul fac o ora-doua mai mult dar macar pot lucra ceva, pot vedea un film, sau pot sa dorm"

cristi5

@motorzbh merci de info, nu ma contrazici, sau nu pe mine. Am pus aici informatiile pe care le am (asa cum le-am inteles) tocmai ca sa aflu pozitia ta.

Deci nu iulie Sighi-Blaj? Asta inseamna august sau octombrie sau...?

Cine e responsabil cu assessment-ul de siguranta? Alstom sau CFR?

Despre intarzierea cu 7 ani: de ce nu cere CFR penalitati daca nu are niciun rol in intarziere? Cum sunt platite lucrarile facute de Alstom in acesti 7 ani? Claim? Ca zici ca nu lucreaza pe gratis. Ce cere Alstom in aceste claim-uri?

Si nu inteleg cum intarzierea e de 7 ani, daca CRS e de acum 7 ani. Ca trebuie (contractual) timp sa implementeze CRSul nu?

Pilotul Thales nu implementeaza acelasi CRS sau? Adica nu implementeaza ultimele specificatii CFR.

motorzbh

Nu știu cand incepe darea in funcție, s-a amânat pentru 31 iulie deocamdată sa aducă hârtia de la asesor. Eu sunt prins cu Aradul acum si nu am mai fost acolo. Dar peste 2 săptămâni ma duc sa vad daca au reparat fibra si voi avea o estimare mai buna.
Referitor la intarzieri: CFR-ul in infinita ei mila le-a dat prelungire si deci le plătește in continuare organizarea de șantier si alte alea. Dupa semnarea recepției cu 100 de neconformități la fel a închis ochii ca nu le-au rezolvat in 90 de zile cum prevede legea.
Au fost mai multe claim-uri: primul cu BSC-urile pe care l-au pierdut dupa 5 ani in instanta de 18 milioane lei.
Al doilea de 144 de milioane 32760.3.2015 (http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000778521&id_inst=3) daca vrei sa te uiți la termene. Daca vrei sa vezi răspunsul legal al CFR si nu suferi cu inima te pot ajuta.
Al doilea e cu niște traverse, sau decontaminarea unor soluri, dar nu am informații ca nu am avut nici o legătură.
La  Sim Sig au scos niște calculatoare si au cerut 4 milioane de lei sa le bage la loc.
De ce nu faci o întrebare la CFR ca e companie de stat si transparent sa vezi ce și cum.

Cetatean

Ok,dupa toata povestea asta la șmenalizare, ma arunc sa trag o concluzie,mai degraba contuzie,dar ma rog:
- la momentul cand s -a cerut asta,nu s-au avut in vedere problemele de interoperabilitate intre sisteme?
- imi miroase a 'lasa ca o rezolvam dorele' si asa dureaza n ani constructia
- nu era mai simplu (chair daca era de fapt mai greu din cauza licitatiei si a n probleme de alta natura) sa zica,uite ba,de la km 0 la Curtici facem o singura licitatie si ceaules. Care o castiga s-a scos.
- cfr plateste destul de la timp facturile,asa ca in locul lor,asta fiind o problema arzatoare,i as strange la masa,le as zice frumos ba baieti asta e situatia,rezolvati!

Si legat de faptul ca cfr tre sa aibe la sedinte avocati,as zice mai degraba ca ar trebui sa aibe oameni pregatiti,dedicati, cu drept de decizie si raspundesre si prezenta in santiere
Consultanta e un marfar tras pe o linie moarta,ruginit si obosit care doar cara documente intre beneficiar si constructor. La fel de rapid ca trenurile cfr.

@ motorzbh legat de claimurile de la Arad,imi aduc aminte ceva interviu/poveste in care se plange un director de la constructor cred, ca nu le-a platit Cfr nu stiu cate milioane pentru decontaminare,care fie vorba intre noi,nici macar comstructoeul nu cred ca stia exact cat a avut...
E o linie fina usor interpretabila intre ce este sol contaminat,saptaura si banii care se fac din asta...

motorzbh

Ba  da. Dar Dupa dezastrul de la SIM SIg ERTMS care a stat 3 ani in tribunale si deja constructorii făcuseră un fir s-a decis sa se meargă la comun ca sa nu mai stam fără semnalizare. Dar situația s-a repetat la Arad 614.
Dar sunt anumite probleme insurmontabile. Deoarece am facut proiectele pe bucăți mici si in funcție de complexitatea lucrărilor civile : 514 licitat primul , SiM Sig 2, Arad Simeria 3 si apoi Brașov - Sighișoara, acum suntem in diferite stadii. Practic 614 si SimSig s-au făcut cu tranzitie de nivel pentru ca nu aveau cu ce sa facă handover. Acum trebuie modificata instalația in Arad si Simeria si thales Siemens nu vor sa-l plătească pe Alstom si ne pun pe noi ca altfel ne dau in judecata. Problema cu judecata este ca legile sunt făcute de statul roman contra statului roman ele favorizand constructorii. Cum? La BSC-uri unde am câștigat a durat 5 ani de zile. la 144 de milioane , a început in 2015 si inca se joaca. Deci pana la urma accepți șantajul si plătești ca legea nu-ți permite sa rupi contractul si sa-l dai afara 10 ani de la orice licitație. Si ei stiu asta si te șantajează. Si cstiga ca nu are nimeni curajul sa-i cheme si sa le zica , ba baieti exista si chinezi pe lumea asta. DB-ul asa a facut si i-a potolit. Dar noi nu suntem DB.
Din păcate majoritatea consultanților sunt ceva mai activi decât o mumie pe rotile. La Arad inginer a fost OK dar nu mai avem ore sa-l plătim legal.
Nici eu nu știu mai multe de proces ca nu am avut tangenta cu el.
Oricum acum Brașov Arad e istorie nu se mai poate face nimic.
Problema e ca se continua la fel pe Arad Caransebeș și problemele se agravează.
La Arad Timișoara ne-a sărit Siemens-ul la gat ( și Thales-ul la picioare) ca-l favorizam pe Alstom când i-am cerut sa facă legătura dintre Arad si noul tronson. Si stam de un an de zile prin tribunale. Si dupa ce se anunță câștigătorul mai stam vreo 2...
La fel legea este proasta: te dau ăștia de cate ori vor , pierd cu brio și tot stai ca prostul și vine comisia și-ți ia banii ca nu i-ai folosit la timp.
Made in Romania.



Time-and-Space

Foarte educative postarile, multumiri!!
evident acoperind sfera legala in mod decisiv, devine crucial suportul juridic la beneficiar.

toata legislatia si ecosistemul de ofertare si selectare sunt imbolnavite structural si au otravit toata dezvoltarea.

Cand cum si cat de repede se poate limpezi procesul ? Cum ne putem tranforma doleantele in schimbari ?

Xenos

@motorbzh: undeva in tot ce ai spus - foarte interesant - recunosti ca au fost sacrificati calatorii. E un punct important al discutiei.
Eu am prins RK pe Bucuresti - Ploiesti si Valea Prahovei prin anii 90 pe care abia l-am simtit. Santierul Bucuresti - Campina a mai fost cum a fost (desi era deja clar că reconstrucția e altă mâncare de pește) dar a mers decent. Primele șocuri au fost pe Câmpina - Predeal, unde bătaia de joc a fost imensă, cu București-Brașov 4 ore jumate în IR, despre București - Constanța nici nu mai vorbesc.
Eu cred că voi de la Infra trebuie totuși să schimbați ceva - mentalitate, procese de lucru etc. Toate investitiile astea nu servesc la nimic daca nu sunt in final in folosul pasagerului si daca pasagerul concret de azi nu e batjocorit si sacrificat peste masura in numele nobil al pasagerului abstract de maine.
Asadar, cautati sa gasiti macar pe viitor solutii ca reinnoirile si chiar coridoreala, cum ii zice Frunzaverde, sa nu se mai faca asa ca acum si ca deranjul sa fie minimizat, constructiile civile sa nu mai fie lalaite si cand se termina totusi o bucata sa fie cat mai rapid pusa in functiune.

Cetatean

Ca tot discutam de timpii extraordinari de mari de executie. Luati orice filmare de pe coridor si priviti cat de flex se lucreaza.
Aici mi se pare ca greseste CFR. Ok,nu ti-am dat trei expropieri,am gresit niste detalii de executie,am omis doua retele, dar in rest de ce nu e gata infrastructura pe primul fir?
Imi asum ca si beneficiar ca ti-am cauzat intarzieri da te si ard.
Pe Simeria - 614 suntem la 3 ani jumate de la inceperea lucrarilor si la un procent de 45-55%!!! Cladiri de gari inca neincepute. Varaintele noi trebuiau sa fie cu traversele pe ele,sa asrepte doar racordul,sina si catenara. Se intampla asta?
Stiti ce e cel mai rau,ca trec anii si oamenii,care inca mai folosesc trenul si care depind de el ajung sa zica,lasa maica ca mergem la maxi.