Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Nu e lalaiala, e proasta proiectare de la un cap la altul, facuta de acelasi monopol incompetent, si supervizate de acelasi management incompetent. Cu aceiasi responsabili politici (uitati-va la Romania Te Iubesc de duminica) care n-au vazut vreodata un livet.

- Nicaieri in Europa nu este acceptabila reducerea vitezei pe o magistrala la 50 km/h pentru lucrari pe sute de kilometri...
- Nicaieri in Europa nu este acceptabila inchiderea unei linii cu anii pentru reconstructie totala pe sute de kilometri...
- Dar bine, nicaieri in Europa nu se balbaie directorul sef de la CFR SA cand il intrebi daca e reconstructie sau reabilitare si care e diferenta; si nicaieri acelasi director nu-ti cu dezinvoltura, la TV live in primetime, ca n-are nici sina nici masinarii, nici nimic...

Desigur ca o sa iasa haos in conditiile in care trebuie sa tii linia deschisa prin santier, dar n-ai de unde sa stii cand iti trece trenul prin el, ca circula cu intarzieri constante de 0 - 120 minute.

Se circula cu 120 pe cateva segmente scurte intre Radna si Ghioroc si cu 100 pe cateva segmente intre Simeria si Mintia. Restul e 50. Adica de la km 474.6 la 581.9, pe 100 km, trenul face 2h30 fara oprire...

Si bineinteles ca e absurd ca acolo unde pastrezi varianta veche sa simplifici linia? La ce, nu ti-ai permis un rahat de macaz cu 30 in abatere la fiecare capat?

Tot, tot ce s-a intamplat pe Coridorul IV e inadmisibil, si arata 0 grija fata de bani, 0 grija fata de calator, 0 grija fata de valoarea investitiei. De la strategia initiala pana la detaliile de executie. Daca ai spune ca pentru a face o "reabilitare", bagi in santier o cale ferata magistrala 10 ani si mergi cu 50 la ora pe un singur fir jumate de deceniu, sute de kilometri la rand, cred ca pana si indienii se vor uita la CFR ca la circ... Ca pe urma se termina 90% din civilele dupa n-spe ani si apoi se circula pe un fir cu serpuieli pe abatuta inca minimum vreo 3 ani e iar de rasul curcilor...

Toata atitudinea din disputa asta pe mine unul ma lasa rece. In toata lumea civilizata si in lumea necivilizata, atitudinea asteptata intre contractori, proiectanti si beneficiar e una de colaborare, nu de vanat neconformitati (si late pe autostrada sa masoare asfaltul fara tolerante si rezilieri la 98% si alte povesti de care eu unul m-am cam saturat).

Mai ales ca aici discutam de un proiect care va avea zero barat impact la trafic in urmatorii 5 ani (ERTMS2), aici NORMALA, nu IDEALA, NORMALA ar fi fost un cu totul alt mod de abordare a problemei din ziua -1 a contractului, pana in ultima zi - punerea in functie a ce conteaza pentru traficul care merge AZI cat mai repede, urmata de discutii si (preferabil, cat se poate) colaborare pentru gasirea unor solutii la partea spinoasa care nu merge - ca pana la urma, solutia ERTMS2 + semnale clasice de bloc (tip BLA), intr-o tara cu management de trafic descentralizat, pe o linie conventionala e un prototip complet. Dar pentru asta, trebuie ceva gandire strategica in palatul magic... Vreun director ceva cu capul pe umeri?...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

Pe coridor oricum sunt n zone unde nu au fost gândite nici variantele provizorii care se fac acum. Își freacă constructorii mâinile pentru extensii de timp și claimuri.
Legat de macazul ala,toți zic 'conform instrucție x nu ai voie la macaz în afara statiei' și îți închid gura.

frunzaverde

@dojaalex : Toate variantele vechi pastrate pleaca dintr-o statie, deci nici vorba ca sunt macazuri in afara unei statii. Si da, toate macazurile sunt centralizate in statii sau puncte de macaz/miscare. Pentru ca asa functioneaza toate sistemele clasice de centralizare din Romania - toate punctele de macaz sunt legate la centralizarea unei statii/punct de macaz.

Nu exista nici o problema in infiintarea lor : unul nou s-a deschis recent dincolo de Mogosoaia, la racordul spre Otopeni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Hai sa-ti spun cum e cu colaborarea dintre Antreprenor si Beneficiar:
Antreprenorul vine si zice nu pot sa fac chestia asta ca in Italia se face altfel accepta solutia deja dezvoltata acolo , ca su mai dau nici un ban, sau nu o fac deloc. Dupa aia vine si zice , a pai aici lipsesc 2 BSC din lista de cantitati. Dati 5 milioane de euro pe ele sa vi le punem. Si ne trebuie 5 ani prelungire ca sa modificam proiectul si sa le aprovizionam. Benefeciarul nu dam 5 milioane cand puteti sa schimbati producatorul de BTS-uri si nu ne costa nimic. Antreprenorul nu ca noi avem contract cu Kapsch si noi ne respectam contractele. Inginerul le respinge cererea de modificare si ne dau in judecata. 5 ani in instanta si castigam. Dupa un an de tergiversari le-au montat acum o luna. Colaborarea inseamna ca Antreprenorul sa faca ce vrea si Beneficiarul sa plateasca de doua ori. Toate neconformitatile sunt cerinte din contract neindeplinite, adica ar insemna servicii neefectuate dar platite. Si in final sistemul tot nu merge  ca daca ar fi de dat un bacsis la constructori, care oricum sa dat, si ar merge ai putea sa zici ca s-facut ceva. Pe Predeal Buc Const, ETCS-ul s-a pus de forma. DAR S-A PLATIT. Asta vor sa si faca aici ca "toata lumea stie ca nu se va utiliza, ca n-avem trenuri echipate ( multumesc ARF)  etc ". Colaborarea are nevoie de 2 parti. Cand constructorii vor intelege asta treaba va merge. Nu vrei sa stii cat s-a platit in plus peste contract.

Ionut

Cum adică s-a plătit în plus peste contract? Ca asta suna a șpagă. Poate ai vrut să zici altceva. Ca daca e vorba de șpagă, poate mergi și declari la procuratura.

Cetatean


Ionut

Păi hai sa vedem. Ce claim-uri s-au plătit, ce cheltuieli adiționale, ce spagi.

Cetatean

Nu se mai ia șpagă ca pe vremuri. S-au găsit combinații și se fac legal. Mai multe,doar dacă ne-om vedea vreodată live.
Legat de claimuri,în general nici consultantul nici beneficiarul nu le aproba dacă nu sunt bine justificate,argumentate,expertizate etc. Și oricum trec ani de zile pana sa le aprobe.
Variantele provizorii de exemplu,din cauza ca nu se poate realiza proiectul actual spre exemplu.


motorzbh

Toate claim-urile sunt bogus. CFR nu xumpara niste km de cale ferata si niste cutii, cumpara o linie de cale ferata echipata cu ERTM L2 . Este sarcina constructorului sa analizeze proiectul si cerintele inainte de depunerea ofertelor sa ceara clarificari sau modificarea lor daca sunt erori sau se incalca lege/standardele in vigoare. Odata ce ai depus oferta si ai semnat contractul este sarcina lui exclusiva sa-ti dea un sistem perfect functional indiferent de ce scrie in lista de cantitati . Practic doar daca Beneficiarul vrea ceva in plus sau era o eroare ce nu se putea descoperi inainte de oferta au dreptul sa plateasca pentru. Nici Ben nu poate sa ceara in plus ce vrea fara argumente solide. Dar in realitate se face asa :Daca e in lista si Ben nu vrea, ghinion, ti-l livreaza, ca e in lista. Daca mai trebuie 200 m de cablu peste lista, CFR plateste. Deci daca nu ai un inginer bun care sa urmareasca lucrarile, pa. Noi ne pierdem 90 din timp cu discutii inutile , administrative, in loc sa ne vedem de tehnica, pentru ca tot timpul sunt claim-uri si inginerul nu are personal de specialitate.CRS-ul e alta modalitate de ciupit bani.

Cetatean

Pe fidic rosu se pateste ce se executa conform documente justificative. Daca depasesti centralizatorul general, tre' sa justifici ce ai suplimentar. Prin note de constatare sau dispozitii sau ce metode legale mai exista. Daca nu, ramai cu buza umflata. In general articolele care sunt in lista si nu se executa, nu se platesc. Si sunt pe fiecare specialitate zeci/sute. De aceea tot zic ca aceste contracte nu se vor inchide niciodata in valoarea de la licitatie. Chiar si cu claimuri, propuneri de modificare si ce alte "inginerii" se mai fac, undeva pe la 80% se vor incheia.

subway

Acest gen de probleme se rezolvau mai demult prin note de renuntare/note de comanda suplimentare...

vancouver

Aceasta atitudine stupida a beneficiarului de a nu accepta nici un claim enerveaza foarte tare constructorul si-l face si pe el "al dracu'".

Asa nu o sa avansam ca tara, o stam doar in procese.

Lucrez de 20 de ani in constructii. Nu exista lucrare nici macar de facut o casa cu 3 etaje, sa nu exista unul sau mai multe claimuri. E ceva absolut normal. Si trebuie sa fii maleabil si nu mereu sa vii cu povestea cretina ca "avem un contract". Asa doar il inversunezi pe constructor si se pune de-a curmezisul.

Daca ai un mester acasa, chemat sa-ti repare o teava si constata ca mai trebuie schimbat si un robinet si vrea bani in plus, ce faci? Nu-i dai? Zici: "nu ma intereseaza, cand ai venit si ai facut constatarea nu ai zic ca trebuie si asta. Acum nu-ti dau nimic, cumpara robinetul din banii tai". Pai te trimite urgent mesterul in * matii si pleaca si ramai cu problema nerezolvata.

Asta ati facut voi, @motorzbh. L-ati trimis pe mester acasa si Romania a ramas in chiloti. E exact ce a facut desteptul de Ionita, de a tinut A10 inchisa jumate an ca nu a iesit nu stiu ce test de rugozitate. Apoi s-a deschis si se merge bine mersi pe autostrada alunecoasa de 2 ani... Dar ne-a aratat el Stefan Ionita neconformitatile si ce prosti sunt constructorii. Asa ne arati si tu @motorzbh ce prosti sunt constructorii si ne tii cu calea ferata inchisa cu anii.

Mai avem de invatat democratie si piata libera si sa FIM MALEABILI si sa punem interesul tarii mai presus de 2 BSC-uri platite in plus.

PS. Uite, poate ati uitat: https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-22596769-autostrada-turda-aiud-apte-luni-batjocur.htm

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

My friend constructiile civile sunt una , instalatiile de siguranta circulatiei este alta. Fidicul rosu pentro o cutie neagra este cea mai mare ineptie. Practic ar trebui sa descriu in detaliu o instalatie de semnalizare ca sa fie fidic rosu. Numai ca fiecare constructor are propria arhitectura. Asta este diferenta dintre un bloc si un calculator industrial. Un bloc poate fi descris in detaliu, unde sa pui usile, intrerupatorul pe perete etc si orice constructo ti-l face. Si legea este tot pentru civile facute. Diferenta este ca daca ti-a pus intrerupatorul in alta parte e deranjant dar asta e , sa fie la numar. La mine daca imi face o lipitura gresita si ciocnesc doua trenuri ... cam alta chestie. Repet CFR a platit multe claim-uri aiurea si le-a permis sa intarzie 7 ani proictul Arad. Tu vrei de fapt sa inchidem ochii si sa semnam fara teste fara nimic. Nu se poate. Dar ai vazut nec de la Arad. Ai vazut acolo ceva trivial sau sa nu fie sustinut de cerinte? Vrei sa facam ca la Predeal Constsnta? Si acolo si-au luat banii si nu au facut nimic. Vreti sa aruncam banii pe fereastra? Angajati-va la MT CFR si semnati. Sunt multi directori care cauta in disperare "specialisti" sa semnexe in locul lor.


Cuneo