Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

TibiV

Am gasit o filmare recenta, foarte interesanta, cu tunelul Turdas.
Sursa este Virtual Press / Adevarul, se pare ca pe autor il cheama Daniel Guta (Guță)



Mie mi se pare ca au inceput deja "carpelile"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Tot de la Virtul Press / Adevarul (Daniel Guta), filmare de astazi cu podul de la Burjuc...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cuneo

Radna, 7 mai.











După spusele muncitorilor, aici se construiește o hală de mentenanță.


















cristi5

@motorzbh
Ma gandeam de ce e asa de greu pentru noi pe forum si in API sa monitorizam centralizarea si semnalizarea. Si fireste ca e greu pt ca nu se vad in teren. Adica e evident ca Aktor o lalaie pe civile, e mult mai putin evidenta lalaiala la semnalizare

Ar fi usor de contorizat numarul de teste?

De ex la centralizare, pt fiecare statie
- cate teste sunt de facut total
- cate au fost facute cu succes
- cate su fost facute si nu au trecut

Daca crezi ca e fezabil si nu ar fi prea multa administratie putem incerca sa cerem CFR sa publice datele astea. Ar fi utile si pt MT (daca nu au deja acest indicator)

cristi5

Cu mare bucurie va anunt ca putem din nou sa exploram proiectul Simeria-614. Fostul doclic al CFR s-a mutat, dar acum e public.

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/

Alte proiecte gasiti pe serverul nostru. In curand sper ca rezolva API un spatiu mare de stocare in cloud si mutam tot acolo
http://pum.project-online.se/doclic/

Toate link-urile "source" de pe OSM sunt broken ca duceau la doclic. Atata bai sa fie... De exemplu
https://www.openstreetmap.org/way/363047808
Are sursa
http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%202/PODURI/desene/POD%20KM%20564+514/P.INCADRARE%20ZONA.pdf

Dar gasiti sursa "corecta" punand ProiectArhiva in loc de doclic
http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%202/PODURI/desene/POD%20KM%20564+514/P.INCADRARE%20ZONA.pdf



motorzbh

Sunt foarte multe teste de facut si depind de dimensiunea statiei. Mai ales ca acum la SimSig este o solutie cu FO si MPLS care se testeaza inainte testele sunt si mai numeroase. Cred ca am mai spus deja la primul test la FO s-au dat deja 10 neconformitati. Cred ca S-ar putea face o sistematizare a testelor si sa se puna doar lista neconformitatilor sau numarul lor. Problema e ca Alstom si anumite persoane din CFR nu au nici un interes sa prezinte aceste date deoarece ar arata ca treaba este facuta de mantuiala, a se vedea Km 614 unde problemele au fost ascunse cu protocolul "secret " .  Sa ajung la birou si o sa fac o schema cu modalitatea de testare si pasii importanti

cristi5

Multumesc! Poti sa explici FO si MPLS? Merci!

Numarul de neconformitati (confirmate sau nu) este interesant dar tot nu ne da o idee "cat s-a facut" si "cat mai e de facut".

Tocmai pt ca n-au niciun interes, poate le trezim interesul

cristi5

@motorzbh estimarile semi-oficiale sunt in continuare Danes-Blaj pe doua fire in iulie si tot Danes-Simeria pe doua fire la noul mers in decembrie. Ba chiar am auzit septembrie :)

Mai stau in picioare aceste termene din ce stii tu? Cu sau fara neconformitati...

vancouver

10 neconformitati nu inseamna nimic. Exista neconformitati grave si mai putin grave si neconformitati tip șicana, adica la limita dintre a considera ceva ca fiind cu adevarat neconformitate sau nu.

Exemplu din constructii civile: urme de polistiren intr-o ankăr-șina pentru montajul liftului. Adică în casa liftului se pun niște ancor-șine din astea, ca liftierul sa monteze ușor anumite elemente în peretele de beton, fără să mai dea găuri (diblu+șurub). Astea vin pline cu polistiren, ca să nu intre beton în interior, unde ulterior vine ancora. Cine montează șina asta trebuie să scoată și polistirenul. Dar muncitorii o fac la viteză și mai rămâne prin colțuri. La recepție te trezești cu 30-40-50 de neconformități, pentru fiecare șină câte una.... (la fiecare etaj se montează 4 șine). Idee este că din motive de anti-foc nu trebuie să rămână acolo nimic... Nu că l-ar deranja pe liftier... Si deseori e vorba de cantități infime, care clar nu pot întreține un incediu. Unii trec așa cu vedere, alții fac scandal la recepție. Treaba de un om și 2-3 ore... dar el si-a facut numărul, ca ia uite cate neconformități a găsit.

Așa că eu de din ăștia care se dau mari câte neconformități s-au găsit sunt sătul până peste cap. În loc să caute rezolvări, caută doar să arate cât de proști sunt alții.

Așa că scuteste-mă cu tot discurscul ăsta nesfarsit, cât de idioți sunt cei de la CFR si cat de idioti cei de la Alstom si ha ha ha, si nu o sa se rezolve niciodata...

Solutii, asta ne trebuie, nu acuze si bataie de joc.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

Instalatia de centralizare este un calculator cu un soft. Calculatorul este deja instalat trebuie testat softul ca respecta cerintele de siguranta. Asta se face la rece pe o macheta a statiei.  Daca din 500 de teste se gaseste o neconformitate gen Arad " care permitea parcursuri incompatibile , adica tren contra tren, " faptul ca s-au realizat 499 din 500 nu inseamna ca " merge si asa" ca e vorba de vietile oamenilor.  De asta ne este un indicator corect gen km realizati.
FO si MPLS . Instalatiole de centralizare electronica instalate pana acum au un calculator in gara de la cre pleaca cabluri de cupru , exclusiv din pacate, la electromecanismele de macaz, semnale ,bariere BLA etc. Deoarece in aceste proiecte noi punem fibra optica si rutere pentru GSM-R Alstom s-a gandit sa le utilizeze in loc de cablurile de cupru si sa-si mareasca profitul. Fibra nu ne-ar fi deranjat dar ne-folosit ruterelel MPLS pentru transportul tuturor datelor catre echipamentelor exterioare. Asa ca acum trebuie sa o dam in functie si sa o testam inainte de CE ca sa evitam sa mai stam 16 ore cu o statie pe screen saver si sa se circule la cale libera.
Nu stiu daca vom termina in iulie. Noi ne-am mobilizat. Probabil or sa mai ramana ceva probleme. Alstom intotdeauna incearca sa mai lase ceva de facut si pentru altii. Presiunea este foarte mare si la Arad lucreaza ca turbatii sa termine in noiembrie.

cristi5

@vancouver poti sa nu citesti si atunci esti scutit. Este treaba lui @motorzbh sa gaseasca neconformitati, omul se mandreste cu rezultatul muncii lui. Daca vor fi confirmate de consultant, va avea motive.

Fii fara grija ca coroboram informatiile si cu ce spun altii.

Pana una alta indiferent cine are dreptate (si probabil toti au, in felul lor) important este cand se va circula pe doua fire cu 140, sa nu se mai stea la "cruce" pe linie noua-nouta. E esential ca aceste lucrari masive sa fie puse in valoare macar la 140.

Acest proces e obscur, de obicei nu se stie nimic, ca doar totul e digital. De-aia ma straduiesc sa ma uit mai in detaliu ca lalaiala pe coridor a luat forme hidoase de-a lungul vremii, si pe civile si pe instalatii

cristi5

Quote from: motorzbh on May 11, 2021, 04:38:15 PM
Daca din 500 de teste se gaseste o neconformitate gen Arad " care permitea parcursuri incompatibile , adica tren contra tren, " faptul ca s-au realizat 499 din 500 nu inseamna ca " merge si asa" ca e vorba de vietile oamenilor.  De asta ne este un indicator corect gen km realizati.

Sunt inginer de calculatoare si lucrez test-driven. Si mai si invat pe altii :) Deci de acord dar:
un indicator incorect e mult mai un decat niciun indicator, cum avem acum. Zero, black-box.

Daca am situatia asta *per statie* si la o statie am 5 teste care nu trec, acolo putem povesti de fiecare test, ce zice consultantul de el etc. Dar intai sa ajungem acolo :)

motorzbh

Testarea se face pe etape. Daca testarea in fabrica FAT nu trece nu se fac urmatoarele teste. Statistica pe care o avem este deocamdata la testarea la macheta. Cand vom atinge masa critica incepem scoaterea CED-ului si instalarea definitiva a CE-ului. Deaia testarea trebuie sa fie riguroasa, daca demontam CED-ul nu ne mai putem intoarce ( practic nu stiu sa se fi intamplat). Stiu ca sunt ceva  probleme dar nu mari. Nu este visul vietii mele sa gasesc neconformitati, ci mai mult cosmarul ultimilor 6 ani. As fi foarte fericit ca totul sa mearga struna si testele sa fie perfecte. Dar cand ceri ca o sudura la fibra optica sa aiba max 0.1 dB si gasesti mai multe cu 0.8 dB nu poti sa fi acuzat ca inventezi probleme.

cristi5

@motorzbh
Merci! asteptam sa ne spui cand atingeti masa critica si la care /cate din statii sa vedem si noi un indicator de progres.

Ce e mai de durata, sa atingi masa critica si sa scoti CED, sau dupa aceea?

cristi5

@motorzbh
De unde vine termenul de noiembrie la Arad? E ceva termen contractual?