Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Prin fenomenul "tunel Turdas" probabil se refera la intarzieri peste intarzieri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pai la Turdas proiectul a intarziat pentru ca antreprenorii straini nu si-au inchipuit ca va dura o vesnicie sa fie relocata o conducta magistrala de gaz. S-a ajuns la situatia penibila in care conducta atarna in gura tunelului si ei o ocoleau ca sa intre la lucru

In stanga Muresului, pare o zona uitata de lume, singura utilitate probabil e electricitatea de joasa tensiune... Saracii brusc s-au trezit ca primesc o gara... La Lalasint trec Muresul cu bacul, in curand o sa-l treaca cu trenul (@RobertH parca tin minte ca acolo va fi statie, si o statie de pe malul drept, Batuta parca, se desfiinteaza). La Salciva au pod dar cred ca mancau o paine pana la statia Zam. Acum ca fi gara la ambele. Ca pe valea Rinului :)

athosga

M-am referit la inutilitazea tunelului Turdas. De altfel, poate nu e suficient loc la Zam sa se ramana pe partea dreapta a Muresului, far tot vad ca s-ar fi putut fara tunel, trecand Mursul mai tarziu, la curba sudica. Poate o sa incerc un desen mai tarziu.

cristi5

Ce propunere ai pt corectat curba de la Turdas?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.844/23.131/0

Ca s-o indulceasca trebuia sa barbiereasca acel platou pe care-l ocoleste (ocolea) curba veche. Cantitatea de material excavat era foarte asemanatoare cu cea a tunelului cut&cover "pe direct" care s-a executat. Deci traseul nou castiga la acest criteriu: e mai scurt si se excaveaza comparabil.

Si curba asta e prea stransa pt 160. Probabil si cea de la est. Tunelul le elimina pe toate trei.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.839/23.119/0

Deci clar la Turdas traseul nou bate orice corectare de curbe existente. Mai ramane discutia tunel vs debleu. Geometric la tunel cut&cover se excaveaza mai putin decat la un debleu 1:1 dar trebuie consolidat etc.

La tunel forat cum sunt cele din stanga Muresului e mai scump dar sunt tuneluri scurte totusi. Si unde nu e tunel sau pod, rambleele acelea foarte inalte trebuie ca-s scumpe.

Dar vorbim de bani EU pe care nu suntem in stare sa-i absorbim...

Ionut

Pozitia oficiala API dupa vizita - dati un share pe Facebook

La invitația CFR Infrastructura, am vizitat săptămâna trecută #CoridorulFeroviarRinDunăre dintre Arad (KM 614) și Deva. Mulțumim reprezentanților CFR și ai constructorilor pentru primirea călduroasă și informațiile extrem de detaliate!

Aici vedeți filmările aeriene cu explicații: [...]. Desigur, avem și fotoreportaj de la sol: https://bit.ly/2Bxkf4o. În plus, pe forum găsiți foarte multe detalii primite din interior: https://bit.ly/380OPjr.

În esență, vorbim de modernizarea a 4 loturi de cale ferată dublă electrificată în lungime totală de 141 km cu 7,6 miliarde de lei fără TVA. Contractele au fost semnate în 2017, iar lucrările au debutat în 2018, pe hârtie termenul de finalizare fiind de 3 ani.

Pe segmentul 2a, KM 614-Bârzava, stadiul fizic se apropie de 50%. În 2020 se dorește lansarea pe poziție a unui pod peste Mureș, o operațiune extrem de spectaculoasă. Constructorul intenționează deschiderea în 2020 a unei secțiuni de 18 km între KM 614 și Radna pe linie nouă.

Pe sectorul 2b, Bârzava-Ilteu, progresul în teren este similar cu al primului. Sunt săpați 150 de metri din cei 600 ai tunelului de la Bătuța și în 12 luni se urmărește străpungerea completă, fiind necesare consolidări speciale ale bolții. Și aici s-ar putea lansa un pod peste Mureș până la sfârșitul anului.

Tronsonul 2c, Ilteu-Gurasada, a ajuns la aproximativ 30%. Cea mai spectaculoasă și grea porțiune este Sălciva-Tisa unde avem două tuneluri și o polată în lungime totală de 1,2 km. S-a început timid consolidarea versantului în preajma polatei și drumul de acces spre primul tunel.

Ultimul lot, 3, Gurasada-Simeria, a atins 40% avans fizic. Și aici avem structuri majore, cum sunt cele trei poduri consecutive peste Mureș din zona Brănișca. În curând vor începe lucrările în complexul feroviar Simeria prin reconstrucția liniilor 7-10. Se dorește deschiderea circulației pe fir dublu nou între Mintia și Deva în 2020, urmând cel mai probabil în 2021 sectorul Deva-Simeria.

După mobilizarea antreprenorilor pe care am văzut-o în teren și blocajele birocratice rămase de rezolvat, avem speranțe că tronsoanele 2a și 2b vor fi gata la sfârșitul lui 2022, iar 2c și 3 cel mai devreme un an mai târziu.

florin74

O ultima incercare disperata a lui ALSIM, pe Cata-Apata
Contesta la CAB, dupa ce au pierdut la CNSC.
Tot trag speranta ca de pe locul 3 o sa castige. Niste tampiti. Sau niste avocati care incearca sa mai scoata niste bani, vanzand sperante de doi bani.
Au al treilea pret, iar CAB printr-o decizie definitiva a declarat ca oferta Railwork e valabila...
Pana si FCC-Astaldi de pe locul 2 nu se mai agita.

Andi

Teoretic saptamana asta incepe lucrul pe cele doua loturi dintre Brasov si Sighisoara..

Quotehttps://clubferoviar.ro/lucrarile-pe-brasov-apata/

billy752-istu

O veste buna,între Bod-stupini pe lîngă firul 1 era un excavator la ora 19:00 si  sapa si nivela pământul,la fel si pe lîngă firul2 Stupini-Brasov...nu am apucat sa fac poze azi dimineata nu era nici o mișcare

florin74


Xenos


subway

In legatura cu metoda de consolidare folosita de tunelistii italieni in teren instabil hai sa-i spunem pe limba lor, avans cu <marciavante>!
:)
Umbrela de marciavante e evazata spre exterior, altfel s-ar ingusta tunelul.
P.S.
Termenul academic e beton-proiectat, uzual torcret sau spritz-beton iar partea de jos a tunelului se numeste vatra.
Excelente reportajele!!!
Felicitari!
Seful de santier tunel e inginer miner spaniol, managerul intregului tronson e dl ing Giulio Martire, italian de la Astaldi casatorit in Romania, confirm ca am colaborat excelent cu el la tunelele M4 si apoi la finalizarea tunelelor M5.
Sunt convins ca lucrarile vor avansa fara probleme pe zona lor.
Diriginte de santier e o doamna fosta la Tunele Brasov, intreaga echipa e solida, meseriasi!
Pe zona aia cu acoperire mica se vor face consolidari cu jet-grouting prin foraje de la suprafata si apoi se va continua tot cu marciavante din subteran.
Proiectul tehnic e intocmit si verificat de ingineri romani sub egida Poiry dar modificat de constructor in urma indesirii forajelor geotehnice si stabilirii tehnologiilor potrivite de executie functie de natura terenului.
P.P.S.
Cand va aud vorbind despre terasamente faraonice ma apuca rasu-plansu...
:(

Andi

In gara Brasov au fost aduse niste utilaje Alstom si prin zona Stupini-Bod s-au vazut si niste masini Euroconstruct Trading, momentan nu s-a inchis niciun fir prin zona.

Xenos

Oricum ar fi bine să închidă fire de circulaţie cu duhul blândeţii, numai când se atacă efectiv, nu să le închidă în dorul lelii cum au făcut pe atâtea alte şantiere.


florin74

Quote from: florin74 on May 18, 2020, 05:18:47 PM
18.05.2020

FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-99,70%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 99,40%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 95,68%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 98,87%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 76% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 87% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 41.55%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 42%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 28.20%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 22.62%
Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  63%

03.07.2020
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-99,70%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 99,60%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 96,21%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 99%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 77% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 88% pe Coslariu Sighisoara
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 42.25%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 43.71%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 29.19%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 23.99%
Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti - Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă Bucureșt : ARCADA  75%


Efectul precipitatiilor si al revarsarii Muresului se simte .
Foarte greu avanseaza semnalizarea pe Sighisoara Coslariu Simeria.