Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

alinuttt

La întrebarea 4 răspunsul e DA.
Și unele gări reabilitate pe fonduri europene(de exemplu Târgu Mureș) au avut prevăzute tuneluri subterane noi fără lift. S-a montat un fel de ascensor pentru persoanele cu dizabilități și cam atât.

Ionut

Pfai ce de intrebari si probleme sunt si pe CF. Nu stiu cum sa fac sa ajung si la CFR. Sa treaca si mizeria asta de virus, sa mai creasca putin si copilul si revin in forta. Pana atunci, pe avarii. Dar pregatiti niste intrebari, cred ca reusesc sa trimit pe 544, CFR raspunde decent pe 544.

alinuttt

Ce strategie au pentru Cata-Apata în contextul în care nu se mai poate finaliza pe fonduri europene?


alinuttt

Păi cum? Fondurile pentru Cata-Apata sunt valabile până în 2023. Dacă până atunci nu e gata lucrarea(imposibil de finalizat acel tronson până atunci, mai ales că e blocat în instanță), banii se pierd.

Dagda

Cu plati in avans si alte artificii se poate ajunge la o realizare financiara de peste 50% ... dupa probabil se va faza pe vreunul din programele aferente perioadei 2021- 2027.
Problema mare e ca justitia abia de misca, iar in perioada asta e blocata cu totul... poate judecatorii trebuiau trimisi in somaj tehnic daca tot si-au suspendat aproape total activitatea.


razvan96

Cel mai probabil prelungirea contestatiilor pe Cata-Apata va duce la anularea licitatiei. Daca nu, acolo nu facem 25% in 3 ani cu Railworks. Dupa nu se poate faza pe fonduri de coeziune, a explicat frunzaverde, pentru ca nu e in masterplan. Doar 1 si 3 se pot faza pe POIM2.

alinuttt

De-asta cred că ar fi de bun simț o întrebare adresată celor de la CFR SA despre Cata-Apata. Și adresată în așa fel încât să nu ne răspundă cu poveștile de care suntem sătui(finalizăm licitația și start la lucrări). Nu, concret, strategia pentru ridicarea vitezei în contextul în care lucrarea nu e prinsă pe proiectul reabilitării totale.

Andi

Quote from: pasadia on April 15, 2020, 04:28:56 PM
1. Prima chestiune pe care o observ este aparitia uni noi linii. Nu stiu care e termenul tehnic, practic va fi o linie de garare temporara foarte scurta, undeva in dreptul km 171+800. Nu pot sa zic ca ii inteleg utilitatea, dar hei... Sper ca primaria BV sa nu ii fi incurcat prea mult pe cei de la CF caci au cam asfaltat niste zone ce in proiect nu sunt mentionate ca fiind asfaltate. ;)

Este o linie de tragere. Banuiesc ca va inlocui actuala tragere care vine din linia 6, deoarece aceasta se va desfiinta si va continua ca fir 1 spre Stupini. Liniile de genul in general sunt folosite pentru manevre de schimb locomotiva, un bun exemplu ar fi IR 472 care schimba locomotiva electrica cu cea diesel, aceasta din urma asteptand trenul pe tragerea respectiva.

pasadia

Quote from: razvan96 on April 13, 2020, 03:08:58 PM
^
Exproprierile sunt facute. Motivul pentru care pe una din variantele de traseu nu avem AC este exact problema FIDIC Rosu pe care ai amintit-o.Si care ma astept sa devina obisnuinta in Romania din moment ce proiectarile sunt facute pe bani foarte putini.Varianta Maierus are nevoie de reproiectare.

Inteleg din documentatia de la licitatie (2016) ca la inceputul lui 2015 a fost modificat AM-ul si a fost impusa la Maierus varianta 3 de traseu. Aceasta varianta nu a avut PT si banuiesc ca din aceasta cauza pe acest sector va fi nevoie de proiectare, expropieri si AC.

QuotePrin Acordul de Mediu nr.1 din 29.01.2015, s-au impus modificări ale traseului liniei c.f determinate de intersecţiile dintre traseul proiectat cu siturile Natura 2000 şi din necesitatea reducerii impactului proiectului asupra zonelor protejate Natura 2000.
Ca urmare, Antreprenorul va avea in vedere revizuirea documentatiei primite de la beneficiar, conform noilor cerinte, inclusiv completarea in totalitate a listelor de cantitati si nu va executa lucrari pe zona variantei Maierus (km proiectat 199+662,97 – km proiectat 202+290,33), decat dupa aprobarea de catre Beneficiar (in CTE-CFR) a documentatiei tehnice revizuite.
Pentru proiectarea lucrarilor, Antreprenorul va avea la dispozitie urmatoarele date:
• Scurta descriere a lucrarilor prevazute pe zona variantei Maierus, cu o lungime estimata de cca 2,7 km, prezentata mai jos;
• Plan de situatie scara 1:5000 si plan longitudinal
• Tabele coordonate topografice ale zonei Variantei Maierus in sistem STEREO‟70, estimarea suprafetelor si a proprietarilor necesar a fi expropriati;
• Listele de cantitati completate cu investigatii geotehnice (estimativ ca numar si activitati), necesare dezvoltarii ulterioare a proiectului tehnic;
Soluţia impusă este de înlocuire în zona variantei Măieruş a rambleului înalt, proiectat în alternativa 3 revizuită, cu un viaduct, conform variantei studiate anterior prin alternativa 3 din studiul de fezabilitate (denumite VV JV Maieruş în SF 2012). Aceasta varianta poate permite cresterea vitezei la 160 km/h.
Aceasta noua varianta Maierus, propusa conform studiului de fezabilitate din 2012, presupune unele modificări faţă de alternativa 3 revizuită, astfel:
- lungime variantă de traseu cu L=2,627 m, racordarea noii variante la linia existentă se va face la km proiectat 199+662,97, pana la km proiectat 202+290,33
- creşterea razelor curbelor existente la 1.500 m, traversând zona râului Olt (s-au introdus două curbe noi)
- un viaduct nou cu L=1.700 m pe zona km pr. 200+100 – km pr.201+800
- lucrări de terasamente şi un podeţ la începutul variantei
- lucrări de protecţie şi de corecţie a albiei râului (varianta traversează de 4 ori Râul Olt)
- repozitionarea Haltei Maierus (noua pozitie estimata km pr.202+470 – km pr.202+620), ce va fi definitivata de catre beneficiar, de comun acord cu autoritatile locale, dupa elaborarea proiectului tehnic
- realizarea unui drum de acces de cca 160 m, la noua pozitie a Haltei Maierus, locatie ce va fi definitivata de catre beneficiar, de comun acord cu autoritatile locale, dupa elaborarea proiectului tehnic

Inca mai caut o poza sau un desen care sa descrie lucrarile propuse. Pe de alta parte, tinand cont de lucrarile dorite (viaduct de peste 1,5km si traversarea Oltului de 4 ori) imi e greu sa-mi dau seama cum e calculat impactul de mediu. Adica cum de aceasta varianta, ce imi pare a avea un impact mare de mediu cel putin in perioada constructiei, a fost considerata mai buna prin prisma factorilor de mediu fata de alte variante? 


@ Ionut: in alta ordine de idei, daca tot iti doresti discutii locale, as putea deschide un topic pe regiunea centru care sa priveasca strict lucraril de pe CF300 in zona mtropolitana Brasov (gara + zona Brasov - Apata care va fi mai usor de urmarit). Asta ca sa nu amestecam aici cu celelalte discutii.

Ionut

Pai exista infrastructura feroviara urbana/metropolitana Brasov. Nu se poate discuta acolo? Pentru Apata-Brasov as folosi tot thread-ul asta, pana la urma nu e asa greu de urmarit... si cei care vor sa afle noutati nu stiu sa caute in board-ul regional.

pasadia

Sincer, am uitat de el si nici nu verificasem. E bun, o sa bag acolo mai multe mesaje.

LE: mai pun totusi aici o informatie legata de varianta Maierus (e un pdf p care l-am salvat ca jpeg, probabil ca nu e rezolutia buna - oricum vad a traverseaza Oltul doar de 2 ori, nu de 4 ori)



Si pentru ca @frunzaverde discuta despre un grafic cu lucrari in Gara Brasov, iata aici unul:


TibiV

Quote from: pasadia on April 16, 2020, 11:35:09 AM
... oricum vad a traverseaza Oltul doar de 2 ori, nu de 4 ori...

De 2 ori firul 1 + de 2 ori firul 2 = de 4 ori pe "dus-intors"...
O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos