Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

montaniardul


Andi

Azi noapte s-a deschis circulatia pe firul 1 Ghioroc-Glogovat la cale libera, varianta noua de viteza.




alinuttt

Care e situația autorizațiilor pentru cele două secțiuni de pe Sighișoara-Brașov? Pe ce porțiune se poate intra pe teren?

razvan96

E AC pentru ambele sectiuni (1 si 3) cu exceptia variantei de traseu Maierus, din acest punct de vedere nu e problema.

vancouver

E o mica nuanta aici: CFR a dat asocierii ordinul de incepere. Se poate incepe efectiv la 7 zile dupa ordin, deci pe 16.04 (o zi de joi, joia mare).
Dar nu exista nimic care sa confirme ca asocierea chiar o sa intre pe 16.04 cu vreun om pe teren. O pot face, dar nu este ca in titlu: "railworks va incepe". Nu, doar "poate sa inceapa". O diferenta de nuanta.

Orice firma normala la cap nu incepe in joia mare sa aduca oameni si sa inceapa o lucrare. Va incepe dupa Paste. Poate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Andi

Nu ma prea pricep, dar pana la inceperea lucrarilor in teren nu era o perioada de proiectare sau ceva? Eu ma gandeam ca lucrarile vor incepe prin toamna..

vancouver

Aici e FIDIC ROSU. Proiectul este deja facut pana in cele mai mici detalii. Inclusiv deja obtinuta autorizatia de constructie, mediu, tot. Teoretic, daca era nevoie, si exproprierile puteau sa fie deja gata, dar oricum au destul de lucru si pe traseul actual.

Asa se lucreaza in vestul Europei peste tot. Cand se semneaza contractul proiectul este deja gata, avize deja gata, exproprieri gata, etc.. De aceea acolo nu prea vedem intarzieri si nu prea vedem acea perioada de lalaiala de 2-3 ani la inceput, pana in sfarsit vin toate avizele, pe masura ce se aproba.

Singura problema la FIDIC ROSU: Daca ceva in teren nu corespunde, atunci constructorul ridica bratele si nu mai face nimic pana nu i se accepta un claim, pentru ca el nu are nici o vina asupra proiectarii gresite. Atunci beneficiarul (CFR) trebuie sa faca modificarea proiectului (in regie proprie sau apeland la firma care a facut proiectul cu ceva ani in urma). Ori la noi - pentru ca suntem in Românica si Romanica inseamna ca ne cacam pe noi de frica de raspundere - asta dureaza mult mult timp. Nimeni nu vrea sa-si asume raspunderea si se cauta scuze in loc sa se gaseasca solutii. Atat suntem noi de imbecilizati din perioada comunista, unde principala activitate era gasirea vinovatilor (si acum, orice nu merge, toata lumea striga: cine-i vinovat). De parca gasirea vinovatilor rezolva problema si de parca nu ar fi omeneste sa gresim. In loc de gasirea vinovatilor, prioritate ar trebui sa aibe identificarea solutiei, iar gasirea unui eventual vinovat LASATA PE MAI TARZIU, intr-o faza ulterioara. Ori la noi e invers, pana nu se gaseste vinovatul nu se face nimic.

Deci cum ai lua-o, pe FIDIC ROSU sau GALBEN, nenorocirea este focalizarea pe vinovatii si automat tendinta tuturor de a incerca sa paseze vina si sa se acopere. Corect ar fi  focalizarea pe rezolvarea problemelor si ACCEPTAREA IDEII CA A GRESI E OMENESTE SI SE PEDEPSESTE NUMAI CINE GRESESTE IN MOD REPETAT, adica nici macar nu invata din greseli.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

razvan96

^

Exproprierile sunt facute.Motivul pentru care pe una din variantele de traseu nu avem AC este exact problema FIDIC Rosu pe care ai amintit-o.Si care ma astept sa devina obisnuinta in Romania din moment ce proiectarile sunt facute pe bani foarte putini.Varianta Maierus are nevoie de reproiectare.

alinuttt

Oricum, e o veste foarte bună că se încep lucrările. Sperăm să se miște bine băieții, e un tronson important de pe CIV care câteva trenuri ce nu pot fi deviate(de exemplu IR Cluj-București; Satu-Mare-București; Baia Mare-București. Mă rog, pot fi puse pe M400, dar rămâne în aer Câmpia Turzii, Războieni, Coșlariu/Teiuș, Blaj, Mediaș, Sighișoara..

Andi

3 IR-uri pe zi nu incurca, probabil vor modifica trenurile regio sa nu mai aiba terminus in Rupea/Sighisoara. Ma intreb totusi cum va fi circulatia in Brasov si ce vor anula/limita.

alinuttt

Rupea nu e afectată de lucrări. E prinsă îl lotul lăsat în aer.

pasadia

O intrebare mai "nesimtita" din partea mea: daca tot e FIDIC rosu si exista toate avizele deja -> exista cumva si PT-ul pus public?

Sau, ca sa fiu mai precis caci nu ma intereseaza chiar toate detaliile (stiu eja din AM p und sunt variante noi)> unde as putea sa gasesc lucrarile preconizate pentru gara Brasov si zona dintre gara si iesirea din Brasov?

horatiu.cosma

Parcă a pus Ionuț sau cineva planșe aici de când a fost lansată licitația.