Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 19, 2019, 07:51:33 PM
Probabil au fost multumiti ca situatia la Coslar va fi mai buna ca inainte pt ca pe 200A e prevazuta linie dubla si inainte era linie simpla.

Va fi mai rea ca inainte. "Linie simpla" erau doar doua racorduri amarate de cateva sute de metri intre Coslariu Gr. Pod Mures si Coslariu respectiv racordarea Teius. Dar, pe fiecare din cele trei laturi aveai gari cu spatiu amplu de asteptare, formare etc. etc. astfel incat un tren rapid sa poata usor depasi un tren lent.

Pe "solutia" noua, dispare si gara/triajul Coslariu (racordul nou iese in sud), dispare si Coslariu Gr. Pod Mures, totul urmand sa se faca in linie curenta. E o varza totala...

Eu unul nu cred ca au gandit. Practic toata "reabilitarea" asta e o serie lunga de esecuri si chestii gandite prost, implementate infect sau degeaba. Ca seria de tunele de la Sighisoara, de care acum stim ca economiseste nici macar un minut jumatate la sute de milioane de euro in cost... Ca tunelul Turdas, unde daca se vor economisi 20 de secunde va fi mare minune! Ca mizeria asta... Nu a existat vreo gandire strategica de vreun fel...

Quote from: cristi5 on May 19, 2019, 07:51:33 PM
Deci pentru a elimina "complet" conflictele e nevoie cel putin de 3 denivelari.

Da, ideal ar fi fost 3 denivelari. Cea dinspre Blaj, de care tot discutam, ar fi fost cea mai simplu de facut - daca tot au construit un pod nou, ar fi putut sa-l construiasca cu cap, nu ar fi costat cu aproape nimic in plus.

S-ar fi putut renunta la cea dinspre Teius->Blaj, unde exista gara Teius ca loc de asteptare/formare, cu intrare-iesire "pe pachete".

Quote from: Xenos on May 19, 2019, 07:54:25 PM
1. De ce se degradează macaze noi atât de repede?

Nu se degradeaza mai repede decat trebuie. Macazele sunt consumabile - si se consuma relativ repede. Mai ales macazurile ultra-moderne, cu inimi complet mobile, cu sisteme de actionare hidraulica, pentru viteze mari si foarte mari pe abatute. Se consuma cu atat mai repede cu cat trece tonaj mai mare pe abatuta.

Ajuta la "consum" si rotile Co'Co' ale locomotivelor, si rotile cu frane primitive si bandaje uzate ale marfarelor. Dar chiar si cu Bo'Bo'-uri si cu marfare mai moderne, macazurile de pe 1000 ar fi fost de mult expirate. De asta si avem planuri de reparatii (curente, periodice, radicale) si investitii (reparatii capitale). Pentru ca e nevoie de modernizare si reparare repetata.

Quote from: Xenos on May 19, 2019, 07:54:25 PM
2. Este inadmisibil ca proiectarea unui proiect de miliarde de euro să nu fie perfectă....consultanții ăia selectați nu au angajat și ceva specialiști români?! De fapt chiar, unde sunt specialiștii români?!

Nu (prea) mai exista specialisti romani. Cei care au proiectat dublarile si electrificarile in anii '50 -- '70 au iesit la pensie in anii '90 - 2000. Ultimul proiect la care au contribuit a fost refacerea Chitila - Campina la inceputul anilor 2000, multi stramband din nas, dupa care s-au pensionat. Multi din ei fortat, dupa ce au pierdut lupta impotriva reconstructiilor totale, fiind dati afara din sistem de gasca de politruci adusa de Necolaiciuc and co. odata cu spargerea CFR.

Si nu pot veni nici din afara, dat fiind ca aceiasi gasca de incompetenti controleaza stampilele si semnaturile pentru acceptarea proiectelor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Quote from: frunzaverde on May 19, 2019, 10:44:44 PM
Va fi mai rea ca inainte. "Linie simpla" erau doar doua racorduri amarate de cateva sute de metri intre Coslariu Gr. Pod Mures si Coslariu respectiv racordarea Teius. Dar, pe fiecare din cele trei laturi aveai gari cu spatiu amplu de asteptare, formare etc. etc. astfel incat un tren rapid sa poata usor depasi un tren lent.

Pe "solutia" noua, dispare si gara/triajul Coslariu (racordul nou iese in sud), dispare si Coslariu Gr. Pod Mures, totul urmand sa se faca in linie curenta. E o varza totala...

Sigur se desfiinteaza Coslariu Nou? Atunci de ce se pastreaza racordul Coslariu Nou-Pod Mures? (parca pe alt traseu, dar se pastreaza).

Un marfar Alba-Blaj, daca trece un IR pe Teius-Blaj nu poate intra in gara Coslariu Nou sa astepte? Sigur, ar bloca firul I cateva minute ca sa treaca dincolo... Apoi poate continua pe traseul de acum spre Blaj.

La fel daca vine din spate dinspre Alba un IR cu 160, nu poate marfarul folosi Coslariu Nou sa-l lase sa treaca? Desi in cazul asta probabil nu i-ar da drumul marfarului din Alba

Quote from: frunzaverde on May 19, 2019, 10:44:44 PM
S-ar fi putut renunta la cea dinspre Teius->Blaj, unde exista gara Teius ca loc de asteptare/formare, cu intrare-iesire "pe pachete".

Daca gara Teius e ok pt asteptare pe directia Teius-Blaj, de ce ar mai fi nevoie de gara Pod Mures? Sigur ca s-ar astepta mai aproape de punctul de conflict (care acum se muta in estul podurilor). Dar nu cred ca CFR va renunta la terenul unde e acum Pod Mures, pot oricand sa il foloseasca daca e nevoie.

cristi5

Quote from: frunzaverde on May 19, 2019, 10:44:44 PM
Eu unul nu cred ca au gandit.

Inteleg ca aceasta gasca a lui Necolaiciuc nu a gandit. Deci beneficiarul nu a gandit. Dar finantatorul? Jaspers? Arunca cu banii chiar asa?

La Turdas am o nelamurire. Terenul e cam deluros, se vad aici curbele de nivel

http://cristi5.ddns.net/maps/edit.html#map=15.71/45.841/23.132/0

Daca cerinta de proiectare e 160, eu nu vad alta solutie pt corectarea curbei din vest (halta Turdas) si a curbei din nord. Deblee de 10m+ care pana la urma tot tunel cut&cover ajungeau... Deci nu e chiar un moft tunelul daca luam ini considerare cerinta de proiectare.

Ca cerinta trebuia sa fie 120 si trenuri cu tilt, nu contest. Ca nu se va merge in tunel cu 160 fara ERTMS iar nu contest.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 20, 2019, 12:03:41 AM
Sigur se desfiinteaza Coslariu Nou? Atunci de ce se pastreaza racordul Coslariu Nou-Pod Mures? (parca pe alt traseu, dar se pastreaza).

Nu inteleg ce intrebi. Nu exista vreo gara numita "Coslariu Nou". Racordul nou pe directia Blaj - Alba Iulia ocoleste complet Coslariu din toate directiile. Pentru un tren intrand in noul triunghi dinspre Blaj sau dinspre Alba Iulia nu exista nici un punct de asteptare inainte de a intra in conflict.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Gara asta. Triajul  Coslariu

https://www.openstreetmap.org/#map=15/46.1704/23.6764

Nu poate fi folosita ca spatiu de asteptare inainte de conflictul cu 300?

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 20, 2019, 12:56:05 AM
Dar finantatorul? Jaspers? Arunca cu banii chiar asa?

Finantatorul - la inceput au fost credite rambursabile BEI, BERD si JBIC/JICA. Banci cu foarte putina experienta cand vine vorba de feroviar, dar cu mare apetit de investitii in tari emergente. Practic au luat de bune promisiunile CFR, stiind foarte bine ca isi vor vedea banii inapoi, cu dobanda (vezi si M6, si scandalul de acolo, unde utilitatea investitiei e clar nula).

Apoi a venit UE. Unde exista doua probleme:

1. ERA, agentia europeana a cailor ferate, e un dezastru ambulant. Condusa 30 de ani de britanici, in loc sa se copieze bunele practici frantuzesti si spaniole in domeniu, au copiat proastele practici englezesti. Cu spargerea cailor ferate in milioane de bucati, cu incercari de cvasi-piete si "operatori liberi" intr-un monopol natural (in conditiile in care pe retea nu e loc de doi operatori), cu incercari de a trata calea ferata ca pe o sosea. Majoritatea sefilor de-acolo aveau si au zero experienta in CF, sunt acea profesie inutila si care nu stie nimic dar crede ca stie orice numita "consultant in management".

Politicile ERA au fost un dezastru - ERTMS fiind cel mai mare esec de pana acum - in loc sa introduca interoperabilitate, doar a adaugat inca un layer de complexitate degeaba. Si nu zic eu asta, ci Curtea Europeana de Conturi. In mare parte politicile ERA au fost ignorate - Franta, Germania, Italia, Cehia si Spania au inventat exceptii peste exceptii, si-au dat singure derogari si au evitat inclusiv sa interactioneze cu ERA si UE. Cainii latra, caravana trece a fost strategia, si ramane si in continuare. De asta in Franta, desi teoretic ar trebui sa fie "piata deschisa", mergi cu SNCF sau cu SNCF... Iar unde n-au fost ignorate - UK si Suedia fiind cele mai "avansate" implementari, situatia e dezastru - atat in UK cat si in SE trenurile sunt scumpe, vesnic intarziate, si raspunderea e pasata de colo-colo in loc sa fie luata. Si in SE si in UK se vorbeste tot mai mult de renationalizarea retelei - iar in UK, unde situatia e aproape disperata, probabil va face asta chiar urmatorul guvern. Chestia e ca strategia "cainii latra, caravana trece" nu mai merge nici pentru FR si DE, Europa din lider global de tehnologie in anii '80 a ajuns laggard tehnologic, blocarea fuziunii Alstom-Siemens pare ca a fost ultima picatura in circ, dar despre asta alta data.

Deci UE, nu doar ca nu e sursa de competenta, este, pe domeniu feroviar, sursa de incompetenta profunda.

2. Functionarii UE responsabili cu fondurile de coeziune si structurale au ca tinta absorbtia de fonduri. Pe ambele exercitii, situatia era atat de dezastruoasa, incat orice proiect, chiar si modest pregatit, chiar si cu utilitate zero sau sub-zero a fost acceptat de comisie la rambursare. S-au dat inclusiv bani retroactiv, pentru proiecte finantate prin ALTE fonduri (JICA/JBIC), cu ALTE proceduri de contractare decat cele UE, deja finalizate - practic bani UE pentru plata datoriilor pe alte proiecte. Fetesti - Constanta a primit bani retroactivi asa.

Este plina Romania de proiecte de tipul asta - bani europeni aruncati degeaba, pe proiecte aprobate care n-au nici o logica pentru nimeni. OltExpo e favoritul meu - un centru de conventii si expozitii situat in pustietate, pe DN7 la jumatatea distantei intre Rm. Valcea si Calimanesti... Vreo 15 milioane de euro, bani UE, aruncati - daca s-ar fi uitat cineva pe Google Earth 5 secunde ar fi realizat absurdul... Si pe transporturi e la fel - Aeroport Tulcea de exemplu...

3. JASPERS - Jaspers e o sursa a problemei. Formata din bancheri si birocrati, in loc sa asiste Romania (cum era ideea initiala) au ajuns sa fie gatekeeperi de proiecte. Doar ca, fiind incompetenti cand vine vorba de infrastructura, folosesc exclusiv instrumente contabile in evaluare. Ceea ce, dat fiind ca infrastructura nu genereaza profit, si are externalitati uriase, da cifre dubioase, si in general contra-productive.

Ei au inceput nebunia cu 160 "pe peste tot" dupa esecul Campina - Predeal (unde nu s-a castigat nimic; post-proiect s-a circulat la fel de prost si la marfa si la calatori ca in ziua dinaintea deschiderii santierului). Acum au revenit, vazand esecul Sighisoara - Simeria - Arad la "faceti si voi quick wins"...

Si cam asta e - conlucrarea intre trei dezastre ne lasa fara cale ferata. In restul CEE, n-a fost asa, Caile Ferate nationale, nefiind destructurate si lovite de coruptie (CD si PKP sunt forte; CD e forta la nivel european) au venit cu proiecte moderne si utile. In Slovenia, Croatia si Bulgaria s-au lovit de probleme similare cu cele din Romania - dar le-au corectat rapid - in Slovenia au renuntat la mega-coridorul Ljubljana - Trieste pentru solutii mai simple. In Bulgaria au renuntat la "reconstructia totala" dupa Svilengrad - Dimitrovgrad (un esec similar cu CIV romanesc). Doar in Grecia au proliferat in dezastru, si acolo o sa ajungem si noi in 15 ani cel mult...


Quote from: cristi5 on May 20, 2019, 12:56:05 AM
Daca cerinta de proiectare e 160, eu nu vad alta solutie pt corectarea curbei din vest (halta Turdas) si a curbei din nord. Deblee de 10m+ care pana la urma tot tunel cut&cover ajungeau... Deci nu e chiar un moft tunelul daca luam ini considerare cerinta de proiectare.

Un proiectant normal la cap iti spune din start "cerinta ta de proiectare e absurda" si nu iti face asa ceva. Ca proiectant ai o datorie fata de beneficiar - sa protejezi beneficiarul de stupiditati - ca de-aia nu face beneficiarul proiecte.

Quote from: cristi5 on May 20, 2019, 01:29:29 AM
Nu poate fi folosita ca spatiu de asteptare inainte de conflictul cu 300?

Poate fi folosita inainte de conflictul intre un tren care vine dinspre Alba spre Cluj vs. un tren care vine dinspre Blaj spre Cluj. Dar nu poate fi folosita pentru tren care vine dinspre Alba spre Blaj vs. tren care vine dinspre Alba spre Cluj, sau tren care vine dinspre Blaj spre Alba vs. tren care vine dinspre Alba spre Cluj.

Vechea solutie avea spatii de asteptare pentru toate directiile din toate directiile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

In weekend am atrecut prin Teius - Deva si cu ocazia am facut si cateva filmulete despre santiere.

Sunt placut surprins cat de mult s-a lucrat in zona Devei, de cand am fost ultima oara pe acolo, insa daca ma gandesc ca intr-un an s-a facut mai putin de 10% ...

Teius - Coslariu:



La Coslariu s-a lucrat ceva, Pizzarotti lucreaza in ritmul lui, pana in 2021 oricum au timp sa termine tronsonul.



La Turdas, ieri seara teava inca era in fata tunelului (filmare mai putin reusita).



Simeria - Deva, daca termina terasamentul nou pentru linia spre Hunedoara se pare ca pot deschide firul I (desi situatia de la podul peste Cerna pare mai complicata).



Deva - Mintia, trebuie doar terminat legatura intre liniile noi din Deva si firul I si se poate circula si aici pe noul terasament mai inalt cu aproape 1 m (ceea ce mi s-a parut putin ciudat).



Si pentru continuitate am filmat si Mintia - Ilia, unde inca se circula pe doua fire dar au intrat deja pe teren aproape pe toata distanta (mai ales pe noul amplasament).



Deocamdata se circula cu viteza intre Mintia si Ilia, astfel pozele nu sunt cele mai reusite. Prima poza e inspre spatele haltei Vetel (defapt intre halta si Mures):



Si inca doua poze facute duminica seara la intoarcere cu liniile 5+ din gara Mintia:





17.05.2019


Ionut

Actualizare monitorizare Coridorul Rin-Dunare. Legat de capetele Brasov-Sighisoara, stim ceva vesti despre declararea noului castigator?!










NGC

Am eu ceva vesti, dar mai asteptati pana poimaine si le dam pe toate impreuna.

dan tm

Urmeaza ceva miscari de trupe pe ,,coridor". se lasa ferestre de trafic.Din pacate la sectiunea de anunturi CFR Calatori anunta fericita deschiderea a nu stiu ce casa de bilete la Chisinau.

la data de 19.06.2019 trenul 346 Dacia va circula cu ruta prin Ilia-Lugoj

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains?TrainRunningNumber=12346&Date=19.06.2019

la data de 20.06.2019 si trenul 472 Ister va circula cu ruta prin Ilia-Lugoj

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains?TrainRunningNumber=12472&Date=19.06.2019

impreuna cu trenul 1765

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains?TrainRunningNumber=12765&Date=19.06.2019

de contra doar 1766 incepe in 19.06.2019, internationalele vin din 20.06.

Dar apar modificari si pe partea cealalta de ,,coridor"

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains?TrainRunningNumber=12741&Date=20.06.2019

si 1821/1822 se retrage insa se retrage complet pe M900
https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Trains?TrainRunningNumber=12921&Date=19.06.2019

asadar miine e de fapt poimiinele de ieri, ce lucrari urmeaza?

District EA

Din 19 iunie până în 24 iunie se închide total circulația între Conop şi Bârzava, pentru racordarea liniei 3 din stația Bârzava Nouă la linia veche. Acest lucru înseamnă devierea trenurilor internaționale şi interegio pe alte rute, iar trenurile regio vor circula doar Arad -Radna şi Săvârşin  - Simeria, între Radna şi Săvârşin vor circula autobuze.
http://www.aradon.ro/sucursala-regionala-cf-timisoara-divizia-trafic-angajeaza-personal-calificat-in-meseria-de-impiegat-de-miscare-cfr-2/2246890
Dacă găsesc IDM se poate deschide și stația Bârzava Nouă.

cristi5

Multumim de info!
Sunt asa greu de gasit impiegati de miscare?

Si daca nu gasesc IDM ce fac?

Si ce face un IDM in cazul asta ca inteleg ca niciun macaz nu functioneaza?

Merci!

Andi

Sunt curios ce lucrari fac de este necesara devierea trenurilor de noapte pe Sibiu, de exemplu ziua IR 1745/1746 va circula pe aceeasi ruta dar cu mici modificari la ore si anume IR 1745 va avea oprire comerciala in Valea Lunga, pana acum avand oprire tehnica pt cruce cu perechea iar IR 1746 va avea 27 de minute stationare in Copsa Mica in loc de 1 minut.

florin74

NGC, cred ca la asta te referai acum 2 zile.
Oricum, mai este mult pana la semnarea contractului. Inca nu s-a terminat.


https://www.economica.net/prima-cale-ferata-din-romania-modernizata-de-turci-contestatiile-la-licitatia-pentru-apata-cata-respinse-de-curtea-de-apel-bucuresti_169118.html