Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

athosga

Pe Arad - Deva, cam 1% pe toate tronsoanele in 3 luni?? Extrem de dezamagitor. :(

AlexxC

Ce se va intampla cu gara asta? in ce configuratie vor fi pastrate liniile?

Phenol

De cladire nu stiu daca se ating. Liniile (4 la numar) se vor reconstruii la fel ca in restul garilor de pe tronson.
Legatura garii cu podul nou este doar temporara, asta se va desfinta dupa ce termina lucrarile de pe vechiul pod.

trotineta

Quote from: AlinC on May 15, 2019, 03:59:39 PM
Varianta Coslariu:

Multumiri pt. video !

Vad eu bine - ca. la minutul 4:42 - autogrederul galben intinde pietris peste calea ferata ? Sau s-au scos deja sinele de tren - se vede un "pachet" in dreapta,
si soferul autogrederul-ui este foarte silitor si foloseste fiecare milimetru din zona deja demontata?

District EA

Reprezentantul Astaldi vorbeşte însă şi de unele ,,probleme birocratice", care sunt pe cale a se rezolva. ,,Încă sunt câteva probleme birocratice, dar în curs de rezolvat din partea CFR, anume în principal exproprieriile şi permisele necesare pentru defrişarea păduriilor în zona tunelului care se va executa în zona Bata şi eliberarea traseului liniei de repere arheologice, care în prezent se află pe amplasamentul lucrărilor. Anul viitor, aceste probleme vor fi rezolvate şi, în general, ritmul de producţie va creşte ulterior", precizează reprezentantul Astaldi.

https://www.capital.ro/astaldi-se-plange-de-probleme-birocratice-in-modernizarea-cailor-ferate.html
Tunelul de la Bata se va face prin metoda cut and cover, de aceea au nevoie de defrișări.

TibiV

Cautand altceva, am dat peste fimarea asta... Este drept ca este veche de 2 luni, dar la avansurile lunare de 1% nu cred ca s-a schimbat mult peisajul... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cuculean

Quote from: alin_simeriaveche on May 14, 2019, 07:11:45 PM
O intrebare. De ce trebuie sa refaca si terasamentul cu breteaua de legatura spre Hunedoara? Din cate stiu Hunedoara nu mai are legatura feroviara?

In acest moment nu exista trenuri de persoane, dar circula marfa.

cristi5

Asa cum am scris pe topic cu cateva saptamani in urma, citand din proiect (capitolul "terasamente"), linia Hunedoara-Simeria este prevazuta pt reconstructie (la standard cu viteza maxima mai mica) impreuna cu "coridorul"

frunzaverde

NU se reface Simeria - Hunedoara.

Sfarsitul proiectului de reconstructie pentru Simeria - Hunedoara este km. 3+030 al liniei spre Hunedoara, adica imediat inainte de podul peste DN7 (adica pana fix aici in directia Simeria: https://goo.gl/maps/8M1CyJfpViDF76dCA). Nu se reconstruieste nimic dincolo de punctul asta, nici macar podul pe care-l vedeti.

Proiectul este incredibil de clar in legatura cu asta. Se vede clar limita de lot si de proiect:

http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.3_1/LOT%201/TERAS+SUPRA%20CF/desene/INTERVAL%20SIMERIA%20DEVA/PLAN%20DE%20SITUATIE%20(6).pdf

Tot ce scrie la tersamente este ca se reface linia Deva - Hunedoara pe portiunea unde aceasta linie face parte din intervalul Deva - Simeria din proiectul CIV. Adica fix pana unde se termina desenul si plansele. Dincolo ramane exact asa cum e acum. Si motivul pentru care se reface podul e ca au vrut sa tina declivitatea la cotele curente pentru trenurile grele cu cocs si fier spre Combinatul de la Hunedoara. Cum care combinat? Ala din hartile din 1975 pe care le-au folosit ca sa deseneze investitia... Halal - aruncati bani romanesti si europeni pe apa sambetei... Va mai intrebati de ce ies euroscepticii la alegeri???

Quote from: AlinC on May 15, 2019, 03:59:39 PM
Varianta Coslariu:

Multumim de filmulet.

Insa ce mizerie infecta de proiect. Ba boilor de la CeFeRe si de la firmele proiectante, ati aruncat cu miliardul de euro degeaba... Cum ati putut proiecta asemenea gunoaie? V-ati uitat vreodata la cum arata un nod normal la cap feroviar?

Daca tot ati facut pod feroviar nou, nu v-ati putut uita in Cehia sau Slovacia sau Slovenia sau Germania sa vedeti cum arata un nod feroviar intre magistrale? Sau macar... in pusca calului... la Strehaia sau la Simeria, unde avem noduri moderne?

Nuuuu - la interesctia intre 200A si 300, una din top-5 cele mai importante noduri feroviare ale Romaniei, ne bagam p**a in bani si in munca si facem gunoiul asta... Care zicea pe-aici ca lucrarile astea aduc calea ferata in secolul 21? Solutia asta e de 1850, in cel mai bun caz (desi cred ca si pe Brunel il lua durerea de cap daca vedea mizeria).

Deci, ca sa vii de la Cluj, pe fir II 300 sa intri pe fir II 300 spre Bucuresti, va trebui, in solutia "magica", intai sa intri pe fir I 200A, sa-l blochezi un picut, asa, vreo 4 blocuri in toate directiile, ca, de, se pune galben, ca apoi sa treci in fir II 300... Cu cap, bai nene, cu cap! Din prima zi, capacitate redusa masiva, ca de, ce conteaza, bagam miliardul, si nu iese nimic din el, ne cacam pe ei de bani...

Daca tot au facut rahatul ala de pod nou, proiectantii lui peste fiert si directorii incapabili de la CheFeRe chiar nu puteau sa se uite (ca boi ce sunt) la ce-au facut inaintasii lor mai cu cap, de exemplu aici: https://goo.gl/maps/xbBbKea91Xb9cD699 ? Puteau, spre exemplu, sa ridice podul nou cu inca vreo 7 metri, si apoi, firul II din 300 trecut psete 200A pe un viaduct, astfel incat sa nu existe conflicte de trafic si capacitatea sa nu fie taiata din ziua 1.

Ca bani de aruncat pe tuneluri de 65 km/h la Sighisoara, pe tunelul Turdas/Turmas inutil, pentru a economisi 10 secunde, si bani de ars pe tot felul de alte rahaturi au gasit... Dar fix acolo unde chiar trebuia facut ceva, au facut din bici... cacat.

E ca si cum la o constructie de autostrada noua bagam 3 benzi pe sens in loc de doua, ca sa fie, dar la intersectia cu o alta autostrada, in loc sa facem nod, bagam un semafor si ingustam autostrada la o banda pe sens... Cata tampenie in Romania!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33

Nu inteleg ce ai cu podul nou...ca sa mergi de la Bucuresti la TEius, si mai departe, treci pe podul vechi dublat, nu ai treaba cu M200A care este intre Vintu de Jos si Coslariu.
Cand vei merge pe varianta noua la Alba Iulia de la Blaj, treci peste podul nou si te racordezi la Coslariu cu M200A, M300 o lasi in dreapta. Jonctiunea dintre varianta dubla de pe podul vechi cu cel nou nu cred ca incurca pe nimeni. Nu stiu de ce blocaj vorbesti...in opinia ta nu trebuia facut podul nou? EU cred ca era necesar.
Nu am inteles de ce compari solutia "asta" cu 1850, care solutie?
Nu inteleg comparatia cu autostrazile, unde nu sunt linii suficiente la racordul nou de la Coslariu? Nu ajunge linia dublata, trebuiau 3...?

Dpdmdv nodul vechi comunist este depasit pentru cerintele oentru refacerea CIV,de aceea s-a si refacut curba mai lina, sa poata circula trenurile cu viteza mai mare, nu inteleg ce gunoi fac acolo...Un nod feroviar dublat pe toate directiile, la Coslariu pe 3, nu este de ajuns...?

cristi5

Cer scuze colegilor, am citit prea rapid in legatura cu Simeria-Hunedoara. Chiar m-am mirat, nu s-a mai facut  reabilitare pe o secundara pe restul coridorului.

In legatura cu Coslarul, si mie mi se pare ca o solutie nedenivelata pt un nod de asemenea importanta e cam inapoiata.

Cum era inainte de reabilitare? Inteleg eu bine ca se trecea pe un singur fir, si de pe firul ala se mergea in toate directiile (Teius, Alba, Blaj)?

Si ma intreb care e capacitatea unei intersectii denivelate si ce capacitate e necesara acum? Cat ar trebui sa creasca traficul fata de 1990 de exemplu?

TibiV

Vice33,
problema este ca firul Teius-Blaj intersecteaza firul Blaj-varianta noua-Alba Iulia.
Este ca si cand ai pune semafor pe autostrada in loc sa faci o bretea.

Imagineaza-ti nodul A10-A3 de la Turda cu semafoare...
frunzaverde a pus link la nodul de la Strehaia  https://goo.gl/maps/xbBbKea91Xb9cD699. Uita-te cum este nodul ala si cum este asta de la Coslariu....

Quote from: cristi5 on May 18, 2019, 11:34:42 AM
Cum era inainte de reabilitare? Inteleg eu bine ca se trecea pe un singur fir, si de pe firul ala se mergea in toate directiile (Teius, Alba, Blaj)?
Inainte se circula pe podul vechi, si TOATE trenurile de calatori dinspre Blaj mergeau in Teius. Cele care plecau spre Alba-Simeria-Arad rebrusau in Teius... Valabil si in sens invers.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Da, de pe vremea Austro-Ungariei trenurile Blaj-Alba si Alba-Blaj rebrusau in Teius.

Dar la un moment dat s-a facut la Coslariu racordul Blaj-Alba. Se pare ca linie dubla:



Conform hartii, Blaj-Teius a ramas linie simpla, ca in vremea strabunicii. Prin urmare trenul Teius-Blaj merge pe "contrasens" atat pe firul Alba-Teius, cat si peste firul Blaj-Alba, ceea ce afecteaza capacitatea.

TibiV

Linie simpla este doar Teius-Podu Mures, de acolo este/a fost dubla pana la Blaj.

Tot linie simpla este si racordul Blaj-Coslariu: https://goo.gl/maps/fGDLpvxMXeAx28p66
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: cristi5 on May 18, 2019, 11:34:42 AM
Cat ar trebui sa creasca traficul fata de 1990 de exemplu?

Inainte de 1989 traficul era foarte diferit, aproape tot ce venea dinspre Brasov se ducea spre Cluj. Inainte de dublare si electrificare (mijlocul anilor '80), nici nu exista racordul Coslariu Gr. Pod Mures - Coslariu, toate trenurile trebuind sa intre in Teius.

Existau cu totul alte patternuri de trafic - marfa cu destinatia Simeria - Hunedoara - Arad venita dinspre Bucuresti - Constanta circula intotdeauna pe linia electrica Bucuresti - Craiova - Tg. Jiu - Simeria (electrificata in 1974), nu cu Diesel via Brasov. Astfel, exista foarte putina marfa Blaj - Arad

Iar la calatori, chiar si in mersul 1989-1990, doar doua trenuri mergeau (Brasov-) Blaj - Coslariu Gr. Pod Mures - Coslariu (-Arad), R23 si R21 si perechile lor (R22 si R24). Majoritatea trenurilor internationale mergeau ori prin Craiova - Timisoara - Jimbolia/Curtici ori prin Cluj - Oradea - Episcopia.

Restul trenurilor intrau toate in Teius si imensa lor majoritate continuau spre Cluj : 14 trenuri. Doua trenuri din cele care intrau in Teius dinspre Blaj continuau spre Arad cu rebrusare - un accelerat si o grupa a unui altuia. Astfel, de la Brasov la Arad via Sighisoara existau doar 4 trenuri posibile in 1989.

Quote from: cristi5 on May 18, 2019, 03:28:31 PM
Dar la un moment dat s-a facut la Coslariu racordul Blaj-Alba. Se pare ca linie dubla:

Initial s-a putut circula fara rebrusare exclusiv:
1. Brasov - Blaj - Teius - Razboieni - Cluj
2. Simeria - Vintu - Teius - Razboieni - Cluj.
In 1980 s-a dat in functiune racordul direct:
3. Blaj - Coslariu Pod Mures - Coslariu, permitandu-se circulatia Brasov - Simeria direct.

Racordurile 2 si 3 nu au fost niciodata linie dubla. Harta respectiva e produsa de CFR in epoca in care sperau ca racordul Coslariu nou (mlastina) va fi gata rapid...

Dinspre Blaj era linie dubla pana la Coslariu Gr. Pod Mures. Acolo era o gara cu 6 linii. De-aici se face un racord scurt, linie simpla, spre Coslariu - Simeria (lungime aproximativ 700 metri) si un alt racord scurt, linie simpla, spre Teius - Razboieni Cluj, tot linie simpla. Se circula pe "contrasens" exclusiv cativa zeci de metri - existau macazuri imediat inainte si dupa racorduri (Coslariu, Coslariu Gr. Mures si Teius, cu macaz imediat dupa racord).

Coslariu - Teius, care avea volumul cel mai mare de marfa pe vremuri, e linie dubla, si era pregatita complet pentru triplare (inclusiv catenara era montata pentru firul III).

Cand s-au facut racordurile astea, in anii '80, traficul primar de marfa era pe Simeria - Coslariu - Teius - Cluj si traficul de calatori era pe Blaj - Teius urmat de Coslariu - Teius. Blaj - Simeria avea trafic neinsemnat-spre-deloc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!