Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

^^ Pretul biletului X2000 a tot scazut. La inceput (1990-95) erau exclusiv clasa 1 (cu acces gratis la fax!) azi merg 2 adulti+2 copii la Copeanhaga cu 140 eur dus-intors... 650+ km, 5 ore si ceva un drum. Daca socotesc bine e mai ieftin decat intercity romanesc...

Infrastructura poate ridica zona Arad-Alba Iulia si avionul nu are sens acolo. Daca trenul scoate timp comparabil cu autostrada, poate avea succes pe business si nu numai. Pacat ca Timisoara nu e mai bine plasata pe coridorul feroviar. Si o reabilitare + electrificare Sebes-Sibiu poate ar avea sens pt conectare mai buna la Arad/Timisoara.

Sunt curios cat ar putea merge un tren usor cu tilt pe linia reabilitata fara imbunatatiri la catenara si terasament. Nu trebuie sa fie 200, daca se poate merge cu 180 si incetinit in statii tot se castiga 15 min pe Arad-Brasov... (apropo, Arad-Bv e aceeasi lungime cu Sthlm-Gbg, nu trece munti, diferenta e la populatie...)

@dan_tm e bine ca se "sar" cateva statii care raman in nordul Muresului. De acord, puteau face tot traseul in sud daca tot e reconstructie totala. Statiile unde ar trebui redus si viteza constructiva e 160 raman Ghioroc, Barzava, Varadia, Savasin, Ilteu, Campuri-Surduc (?), Gurasada, Ilia (Paulis, Radna, Mintia vor fi cu restrictie oricum). Cam o statie la 10 km.

Nu mai stiu daca vor fi statii noi in sudul Muresului, parca Lalasint?

@vice33 liniile suedeze sunt proiectate (geometrie) tot pentru 160, si aia e viteza maxima oficiala, fix cum va fi la noi. La 200 ating numai trenurile cu tilt. Deci cred ca trenurile cu tilt sunt o oportunitate care merita discutata (si gasesti astfel de discutii mai sus). Dealtfel tari ca Cehia nici n-au facut reconstructie pt 160 ci au folosit traseele existente si au introdus trenuri cu tilt pt viteze mai mari. Deci nu e vorba numai de Suedia (mai adaugam Italia, Finlanda, etc)

Nu vreau sa repet discutia "trenuri cu tilt pe CIV" dar au aparut elemente noi
- nu e chiar asa alb si negru cu trecerile la nivel si peronul in linie directa.
- nu e neaparat nevoie de 200, si 180 ar ajuta
- interesul pentru CF e din fericire in crestere in Romania, am auzit ca s-a mai atenuat si criza de vagoane, asa ca merita discutat un serviciu de viteza mai mare. Poate nu cu frecventele din alte parti.

cristi5

Quote from: Vice33 on November 03, 2018, 09:43:50 PM
Podul rutier peste cf la Turdaș când se va inaugura, parca ar fi trebuit deja sa se dea drumul la trafic până la sfârșitul acestui an...

Din pacate interesul pentru vizitat santiere CF e mai mic decat cel pentru vizitat autostrazi (si accesul rutier la CF e mai greoi). Dar CFR raspunde mult mai amanuntit la intrebari decat CNAIR. Asa ca poti sa intrebi asta direct la CFR si sa ne spui si noua. Ai vazut ca CFR raspunde in amanunt la intrebari, indiferent daca sunt formulate in limbaj de specialitate sau nu.

CFR i-au avansat acest termen lui Ionut, si data trecuta cand au avansat un termen (iulie pentru tunelurile Sighisoara) s-au tinut de cuvant.

(Apropo inteleg ca la CFR au salarii semnificativ mai mici decat la CNAIR)

Ionut

Va rog sa discutați pe acest thread strict despre Coridor. Aveți foarte multe thread-uri pentru toate subiectele feroviare... Va rog sa le folositi. Inclusiv despre HSR în România. Multumesc!

Quest

Hotnews are un articol detaliat cu stadiul santierelor pe Coridorul Rin-Curtici-Constanta, tronsonul km 614 - Simeria, cu poze facute de API in vizita oficiala din 25-26.10

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22794513-fotogalerie-cum-arat-antierele-feroviare-dou-miliarde-euro-din-vestul-rii.htm
Common sense will get you far !

cristi5

Quote from: Ionut on November 04, 2018, 06:51:08 AM
Va rog sa discutați pe acest thread strict despre Coridor. Aveți foarte multe thread-uri pentru toate subiectele feroviare... Va rog sa le folositi. Inclusiv despre HSR în România. Multumesc!

Nu e HSR ca e sub 200. Am facut un topic now despre trenuri cu tilt, si infrastructura necesara.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1454

vancouver

Pe linia Curtici-Arad s-au tot chinuit cu diverse probe si cu ERTMS lev2. Au reusit aceste teste?

Au spus ca daca totul este OK cu testele dau drumul si la 160. Linia este construita si platita de noi si de UE pentru 160. Acum a mai disparut un obstacol, trecerea la nivel de langa Arad, unde s-a deschis pasajul pe DN7 peste CF.

Nu ma intereseaza daca exista tren apt sau nu pe moment sa foloseasca linia la 160, intrebarea se refera doar daca VS pe linie este deja sau urmeaza sa fie 160, cum este pe Bucuresti Constanta.

Si iar nu mai intereseaza daca e sau nu mare branza ca timp. Daca se poate un raspuns scurt si la obiect. Este acum 160? Daca nu, de ce si cand va fi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Phenol

@vancouver: asta ar trebuii intrebat la CFR

In livretul pentru noul mers 346 este trasat cu maxim 140 pe Arad - Curtici.

Ionut

Pai hotarati-va ce intrebari vreti sa punem, mi le scrieti voi mie mai intai si eu trimit la CFR. :)

vancouver

Intrebari:

1) Este finalizat si functional ERTMS lev2 pe Curtici-Arad? Daca nu, cand se estimeaza ca va fi functional?
2) Este finalizat si functional ERTMS lev2 pe Chitila-Brazi? Daca nu, cand se estimeaza ca va fi functional?
3) Se preconizeaza cresterea vitezei maxime pe Curtici-Arad de la 140 la 160 km/h? (intrebarea nu este daca un tren anume va circula efectiv cu aceasta viteza, ci se refera doar la viteza stabilita a liniei). Daca da, de când? Daca nu, de ce?
4) Se preconizeaza cresterea vitezei maxime pe Chitila-Brazi de la 140 la 160 km/h? Daca da, de când? Daca nu, de ce?
5) Date fiind dificultatile majore in a se ajunge la viteza din proiectele de reabilitare, de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa, credeti ca ar fi oportuna scaderea vitezei maxime la 140km/h pentru licitatiile viitoare si astfel reducerea atat a costurilor, cat si a timpului necesar finalizarii lucrarilor?
6) Date fiind dificultatile majore in a pune in functiune sistemele ERTMS (pe M1000 Chitila-Brazi discutam deja de 15 ani despre acest deziderat),credeti ca ar fi oportuna renuntarea deocamdata la implementarea acestui sistem?

La ultimele 2 intrebari imi este clar ca nu pot raspunde sau va fi dificil (legea le cere sa ofere informatii, nu pareri, stiu asta). Ideea este doar sa vada unde bat cu primele 4 intrebari. Ulterior ma gandesc sa ma adresez la nivelul Comisiei Europene si sa propun aceste reduceri de viteza maxima, avand justificarea dificultatilor majore in a atinge valori propuse acum. De asemenea sa se renunte deocamdata la ERTMS in Romania, in afara coridorului principal (Curtici-Bucuresti), care este deja prins in proiect.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

Se justifica 160 km/h pe distanta Arad -Curtici avind in vedere ca trenul opreste imediat?

In mersul nou, dupa livret

trenul 72 pleaca din Arad la 15.31 soseste Curtici la 15.44, (Bucuresti Nord-Budapesta K)
trenul 73 pleaca din curtici la 12.30 soseste Arad 12.43
amble sint trasate cu 120

trenul 74   Arad 14.19 -Curtici 14.32 (Brasov-Budapesta K)
trenul 75 Curtici 14.25-Arad 14.39

ambele sint trasate cu 120 km/h pe distanta Ghioroc-Curtici Frontiera

si trenurile 78/79 (Timisoara Nord -Budapesta K) fac tot 13 minute si tot cu 120 sint trasate

interesant ca 346/347 (Viena ) sint trasate cu 140 insa fac la fel ca celelalte, 13 minute

472/473 (Budapesta) sint trasate cu 140 Ghioroc -Cutici si cu 120 Curtici -Curtici Frontiera.


Ionut

Am dat mai devreme un sincron telefonic pentru Digi24 legat de Coridor (in special Simeria-Sighisoara). Ma bucur ca intra subiectele feroviare mai des pe TV.

TibiV

Quote from: dan tm on November 06, 2018, 03:35:00 PM
Se justifica 160 km/h pe distanta Arad -Curtici avind in vedere ca trenul opreste imediat?
Probabil se va justifica cand vom intra in Schengen si nu va mai fi nevoie de oprire la granita...
Ar fi fost absurd sa proiecteze tot traseul la 160 si sa faca doar Arad-Curtici la 120, "ca oricum opreste trenul la frontiera"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: dan tm on November 06, 2018, 03:35:00 PM
Se justifica 160 km/h pe distanta Arad -Curtici avind in vedere ca trenul opreste imediat?

Pe mine personal acest aspect nu ma intereseaza. Eu plec de la premiza proiect = "de buna credinta". Daca in proiect s-a considerat normal sa se faca investitia la nivel de 160, atunci eu vreau sa stiu numai care este momentul in care se ajunge la parametri din proiect.

Altfel, cineva sa plateasca diferenta de bani fata de situatia ca s-ar fi facut pentru 140. Fie cei care au facut / verificat proiectul, fie cei incapabili acum sa-l aduca la parametri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Sa nu confundam ERTMS cu 160 :)  Conform lui frunzaverde EU (sau cine a finantat) a cerut Romaniei sa dovedeasca ca poate merge cu 160 de la Bucuresti la Constanta, ca adica n-au aruncat bani degeaba.

Si Romania a dat drumul la vreun ERTMS? Nu :) Cele cateva trenuri cu 160 circula in conditii speciale, cu linia eliberata manual (nu stiu termenii tehnici), reducand capacitatea.

Pe Arad-Curtici au fost teste ERTMS cu 160 deci sunt sperante. Cand va functiona AFER si operatorii vor cumpara niste automotoare electrice minunate care sa mearga ca gandul pe Curtici-Sighisoara, poate putem spera. Pana atunci au timp sa regleze echipamentele, care vad ca sunt foarte sensibile. Va mai amintiti acum vreo 3 ani cand au facut ceva test ERTMS langa Bucuresti si au blocat circulatia jumatate de zi?

De acord cu vancouver ca, chiar si fara vehicule care pot sa-l foloseasca ERTMS trebuie pus in functiune. Dar daca n-ai nici locomotive care pot sa-l foloseasca (mai e vreuna afara de aia de demo?) si poate nici toate vagoanele din garnitura nu pot merge cu 160, atunci nu e presiune. Poate sa mai dureze ani buni. Antreprenorul tine oamenii acolo cam pe banii lui cred, ca doar stadiul financiar e foarte avansat.

Un alt aspect interesant: pe 614-Simeria ERTMS nu este contract separat ca la Curtici-614 sau Simeria-Sighisoara.

TibiV

Quote from: cristi5 on November 06, 2018, 08:33:25 PM
Un alt aspect interesant: pe 614-Simeria ERTMS nu este contract separat ca la Curtici-614 sau Simeria-Sighisoara.
Chiar sunt curios cum se vor "pupa" atatea sisteme ERTMS diferite...
Fata de vechile CED, aici ai mult "logiciel" aka "software".
Luati doua telefoane mobile si incercati sa le faceti sa se "inteleaga".
Uneori nu se "inteleg" chiar daca sunt de la acelasi producator, dar sunt de generatii diferite...

PS
Nu ma pricep la semnalizare feroviara, ma ghidez doar dupa ceea ce am citit (si sper ca am si inteles) aici pe forum...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)