News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Era o stire daca exista un plan sa se instaleze ERTMS pe majoritatea retelei, sau, macar pe magristrale. Acum o sa fie doar pe coridor (bucati din 200, 300 si 800), candva, si o sa fie folosit poate de cateva locomotive mai noi ale DB si poate-poate vreun automotor nou, cand/daca va cumpara vreun operator ceva material rulant nou.

Adica... nu o sa aiba niciun efect, nici la marfa nici la calatori, pentru ca nu-l va folosi nici dracu.

cristi5

E important ca dezvolta know-how. Chiar daca ERTMS nu e cea mai buna alegere, faptul ca personalul are de-a face cu un nivel tehnologic superior, care apoi se raspandeste in restul retelei, e un pas inainte.

Ionut

Ieri am discutat destul de mult despre cele 4 tronsoane noi dintre KM 614 si Simeria. Au primit autorizatie de construire pe 28.05.2018 pentru aliniamentele noi (toate cele 4 tronsoane). In cele ce urmeaza o sa pun detalii despre fiecare in parte. Fisa de proiect primita de la CFR si cateva detalii despre chestiunile critice din acest moment.

Ionut

Tronson Barzava-KM 614

FISA PROIECT (primita de la CFR)





Aici aproximativ 50% din contract inseamna aliniament nou! Deci va fi interesant de urmarit. De asemenea, din ce mi s-a spus, Astaldi au decopertat cam tot aliniamentul nou, deci aproximativ 20 km. Si se lucreaza bine. Se pare ca sunt zone unde terenul de fundare trebuie imbunatatit si deja se lucreaza la o solutie (am uitat cum i-a zis) cu piloti "injectati"/forati FARA armatura (diametru cam 90 cm). Ne-au invitat la vizita si o sa onoram invitatia categoric. Stabilim in curand (in functie si de vreme) o vizita aici pentru ca pe partea asta de imbunatatire teren fundare este o premiera in Romania.

Cel mai important e ca, se pare, Astaldi se misca bine. Cei de la CFR insista ca e si meritul lor ca stau cu gura pe constructori si pun presiune. Asa sa fie. Mergem si noi sa vedem, mai ales ca invitatia a venit de la CFR. Ma bucur sa vad deschidere, asta e un semn bun.

cristi5

Da, si eu apreciez foarte mult, cei de la drumuri par cam needucati si fuduli in comparatie.

Si faptul ca au deschis tunelul Sighisoara la termenul pe care l-au promis la precedenta ta vizita.

Dar per total, proiectul a intarziat 4 ani. Asta nu pot sa apreciez pentru ca omoara calea ferata bagand toate resursele intr-un proiect care in loc sa dureze ani, dureaza decenii.

Ionut

Tronson Ilteu-Barzava

FISA PROIECT (primita de la CFR)





Aici avem si un tunel. La tunel se sta momentan in scoaterea din fondul forestier a unei paduri la portalul tunelului dinspre Simeria. Nu se mai trece cu exproprierea padurii prin guvern (HG) pentru ca avem noua legislatie (Legea 233/2018 daca mi-am notat corect). Procedura e acum la directia silvica. (S-a trecut de ocolul silvic.) Oricum, mai dureaza. La acest tunel va fi organizare de santier dedicata (adica doar pentru tunel).

Tunelul are AC, insa sunt niste provocari tehnice. Au descoperit un fir de apa care ii incurca. Trebuie proiectata treaba bine/gandita bine si executata bine. Se pare ca NU va fi ca la Danes/Sighisoara unde terenul era moale, aici au dat de granit/roca tare. Tehnologia este (un fel de) NATM, se foreaza/excaveaza. Se pare, este posibil (nu e sigur) ca vor fi si detonari. Interesant. Poate mergem sa vedem. :)

Ionut

Tronson Gurasada-Ilteu

FISA PROIECT (primita de la CFR)



Si aici avem chestii interesante! Sunt zone cu terasamant inalt de 11 metri! Este extrem de mult pentru calea ferata. Evident, trebuie si fundatia sa fie facuta bine si trebuie sa avem si terasamentul in sine foarte bun. Si aici avem mult aliniament nou: 75% din traseu (din totalul de 22 km) este aliniament nou! Si pe acest tronson avem probleme cu scoaterea din circuitul forestier al suprafetelor de padure. De asemenea, mari, mari batai de cap cu relovari LEA (una este de 400 kV!).

Ionut

Tronson Simeria-Gurasada

FISA PROIECT (primita de la CFR)



Aici sunt cele mai mari batai de cap cu relocarile de utilitati. Doar doua exemple: linii LEA majore, inalta tensiune si tevi termoficare magistrale in zona Termocentralei Mintia (stiti ce nebunie a fost la autostrada - la coridorul feroviar va fi poate si mai nasol).

Ionut

Bun, daca am ajuns la Simeria-Gurasada, sa raspundem la intrebarile din solicitarea de mai jos, solicitare care de fapt a generat intalnirea de ieri:

Quote from: Ionut on September 04, 2018, 07:48:03 AM
Cateva intrebari despre zona Simeria.



Ca sa fie mai clar, am incercat o schita/harta:



1. Pe scurt, da. Linia cu sageti rosii va fi INCHISA. Curba aceea din nord va fi extinsa/largita. Astfel, linia va fi inchisa. Dar linia asta este folosita de Arcelor/Combinatul de la Hunedoara (din ce-am inteles trec cam 6-7 trenuri de marfa pe zi) si zona industriala nu poate functiona fara calea asta ferata. Asadar, pentru ca se inchide, va fi deschisa (temporar?) calea ferata de la est, punctata pe harta OpenStreetMap de mai sus si notata de mine cu sageti verzi. Numai ca linia asta noua va genera o problema: la intersectia cu DN7 va fi trecere la nivel!

2. Halta Săulești, nu Sărulești, NU va fi reconstruita. Va fi pur si simplu desfiintata, conform proiect reconstructie coridor.

3. Avem deschideri:
- Firul 2 Danes-Dumbraveni a fost deschis in 13.09.2018
- Firul 2 Copsa Mica-Valea Lunga a fost deschis in 05.09.2018
- Firul 2 Orastie-Simeria - vezi mai jos Tunel/Zona Turdas.

Ionut

Zona tunel Turdas.

Aici buba bubelor este relocarea unei tevi-magistrale care era FIX pe tunel. Au relocat deja mare parte din magistrala... cam 90% zic ei. Dar a mai ramas. Corpul propriu-zis al tunelului va fi gata anul asta, zic ei. Dar dureaza foarte mult partea de ancore/pereti mulati acolo unde tunelul e intarziat. Baga ancore, stau 30 de zile sa se fixeze/timp tehnologic. Mai baga un rand de ancore, mai stau 30 de zile. Deci dureaza...

In mod normal se circula prin tunelul Turdas in septembrie 2019. Este o estimare...

Am intrebat de Arcada, daca lucreaza bine/sunt mobilizati. Cei de la CFR i-au laudat foarte tare. Ca se mobilizeaza, ca au un management al oamenilor f bun, ca au grija de oameni, ca ... un fel de UMB. Cica. :) Nu stiu din vazute, eu va zic ce mi-au zis cei de la CFR.




Tot in zona asta este un pasaj peste calea ferata facut de CFR cica. Si il deschid anul asta. Sincer nu stiu acum sa-l localizez. Ma ajuta cineva? Am inteles ca genera/genereaza probleme in zona, ca e o veste buna ca deschid acum. Dar chiar nu stiu despre ce pasaj e vorba.

Ionut

S-au facut deja receptii/se pregatesc de receptii pentru diverse tronsoane.

Sibot-Aurel Vlaicu (linie curenta) si statia Aurel Vlaicu - receptie facuta (receptie partiala)
Aurel Vlaicu-Orastie si statia Orastie - urmeaza receptie partiala in perioada asta
Vintu-Blandiana si statia Blandiana - receptie partiala foarte curand

Pe cele 3 tronsoane Sighisoara-Coslariu s-au inceput procesele de receptie pe diverse sectiuni sau vor incepe in curand. Se vaitau (cumva pe buna dreptate) ca sunt CAMIOANE (la propriu) de documente. Procesul de receptie nu este mare scofala, dar este extrem de migalos. Ideea e ca pana la final de 2018 se vor face receptii pe diverse tronsoane.




Cam asta a fost vizita, in esenta. :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: Ionut on September 20, 2018, 12:40:01 PM
Zona tunel Turdas.

...

Tot in zona asta este un pasaj peste calea ferata facut de CFR cica. Si il deschid anul asta. Sincer nu stiu acum sa-l localizez. Ma ajuta cineva? Am inteles ca genera/genereaza probleme in zona, ca e o veste buna ca deschid acum. Dar chiar nu stiu despre ce pasaj e vorba.

Pai sunt 2 pasaje la capetele tunelului pt ca traseul corectat al CF (cu tunel) intersecteaza DN7 de 2 ori, asa ca e normal ca le face CFR. Pasajele nu sunt inca marcate pe OSM, doar traseul CF.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/45.84/23.132/0

La cel din vest DN7 a fost urcat pe viaduct (proiect elegant SSF, sunt poze pe forum). La cel din est nu e asa spectaculos pt ca CF e suficient de jos.

Pt constructia pasajelor, DN7 e deviat in vest, parca si in est. Nu stiu la care din pasaje se refera ei, cred ca cel din vest (adica sper ca cel din est e gata deja)

Phenol

In primul rand, mersi mult pentru implicare @Ionut.

De pasaj la Turdas, s-au referit la pasajul din partea de vest a tunelului, uite cateva poze cu zona respectiva facuta duminica:








Phenol









Dupa cum arata, pot termina pana la sfarsitul anului. Bine ca au confirmat acest lucru.

Dont wanna steal your thunder, insa: