Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

alinuttt

Când se va afla câștigătorul pe celelalte două secțiuni de pe Brașov-Sighișoara ?

Dan027

Termenul teoretic de desemnare a castigatorului ar fi peste 25 de zile (pt Apata-Cata) :)
Iar pentru Brasov-Apata si Cata-Sighisoara s-ar putea sa avem castigatorul pe 30.04
http://www.cdep.ro/interpel/2018/r1433B.pdf

Ionut

V-am zis ca la întâlnirea de la CFR mi-au spus că e cam gata evaluarea și au promis că pe 30.04 avem câștigători. Mă refer la Brașov-Apata + Cata-Sighișoara.

alecu26

Condotte vad ca nu a depus. Ii afecteaza insolventa-falimentul din Italia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Phenol

^Angajatii de la stat au liber ziua de 30, ma astept sa apara anuntul doar pe 2 Mai.

Andi

Luati cu paine  :) 10 zile sa montezi un macaz si 3 ani (!) sa deschizi o gara.


frunzaverde

31 Martie 2021 ? Dar ce fac, muta linia III directa pe Luna? Astea sunt lucrari care se pot finaliza (daca e nevoie pentru trafic) intr-o singura noapte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Vice33

2021 se refera probabil la data de finalizare completa, cu ERTMS cu tot, receptia finala dupa toate testele facute; similar cred ca la Km614.

frunzaverde

Quote from: Vice33 on April 30, 2018, 08:39:52 AM
2021 se refera probabil la data de finalizare completa, cu ERTMS cu tot, receptia finala dupa toate testele facute; similar cred ca la Km614.

Aia e o telegrama CFR pentru uz in activitatea de miscare.

Nu se refera nici la receptie finala si nici la finalizarea birocratica, ci pur si simplu la scoaterea liniilor 2 (abatuta) si 3 directa din uz, care vor fi inutilizabile pana la 31/3-2021, la orele 17:00 fix.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33

Atunci nu inteleg, de ce sa tii o linie refacuta, inchisa pana in 2021??!! Liniile 2 si 3 sunt linii curente, operabile, inlcuse in programul de refacere. Sa lamurim: momentan pe ce linii se circula in Alba Iulia, 4-5-6?

Restul de 1,2,3 nu ar trebui sa fie in vara asta gata...? Dureaza cam mult sa refaci 6 linii in 4 ani...

Andi

In acest moment se circula pe liniile 4 si 5. Liniile 1-2-3 sunt in mare parte gata, probabil doar semnalizarea lipseste.
Acesta este macazul 105 care va fi montat, da acces din firul 2 dinspre Barabant pe firul 1 pentru liniile 1-3:

TibiV

Gabriel Stanciu, Alstom: În mai va fi recepţionat sistemul european de gestionare a traficului feroviar pe 42 km din Coridorul IV

În luna mai va fi recepţionat primul tronson finalizat din România echipat cu sistemul european de gestionare a traficului feroviar ERTMS Nivelul 2, pe o distanţă de 42 km din Coridorul IV paneuropean feroviar, de la Curtici până la Km 614, ca urmare a unui proiect complex de reabilitare, care va îmbunătăţi calitatea transportului feroviar şi va spori viteza de circulaţie a trenurilor pe acest tronson la 160 km/h, a declarat pentru News.ro Gabriel Stanciu, director general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.

"Sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS) este un standard european ce trebuie implementat ca atare şi pentru asta există fonduri disponibile la nivelul UE. Acesta este primul tronson finalizat de cale ferată din România echipat cu ERTMS Nivelul 2. Sistemul va fi implementat pe tot Coridorul European Rin-Dunăre, Coridorul IV, care în România are o lungime totală de aproximativ 800 de km. Alstom va acoperi 300 km, de la frontieră până la Arad şi la Sighişoara, sunt contracte în execuţie", a declarat Gabriel Stanciu, pentru News.ro.

În anii 1990, Europa avea 23 de sisteme automate de control şi semnalizare incompatibile, fapt ce reprezenta un obstacol major pentru dezvoltarea traficului feroviar internaţional şi care genera multe costuri suplimentare. O măsură în vederea standardizării şi modernizării traficului feroviar a fost luată la începutul anilor 1990 de Uniunea Europeană o dată cu lansarea programului său ERTMS – European Railway Traffic Management System –, pe care toate ţările europene, inclusiv România, s-au angajat să îl implementeze. Obiectivul sistemului ERTMS este înlocuirea tuturor sistemelor de semnalizare existente în Europa cu un sistem unic, pentru a promova interoperabilitatea reţelelor feroviare naţionale şi transportul feroviar transfrontalier.

"ERTMS are ca scop garantarea unui standard comun, care să permită trenurilor să circule neîntrerupt între diferite ţări şi să faciliteze competitivitatea sectorului feroviar", a precizat Stanciu.

În total, Comisia Europeană a alocat câteva miliarde de euro pentru implementarea ERTMS pe Coridorul IV paneuropean feroviar pe teritoriul României, prin lucrări pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare.

Semnalizarea feroviară este utilizată pentru controlul traficului feroviar şi pentru a asigura evitarea oricărei coliziuni sau deraieri.

"În România, ERTMS de nivelul 2 a fost implementat de la frontiera Curtici, la Arad, până la Km 614, adică pe o distanţă de 42 km. Recepţia lucrării de 250 milioane euro va avea loc în luna mai. E terminat din septembrie 2015, de atunci suntem în probe. Iar lucrările de reabilitare feroviară, de la Km 614 până la Simeria, respectiv pe tronsonul de la Simeria la Sighişoara, vor fi terminate în 2021-2022 ", spune Gabriel Stanciu.

"Mai sunt totodată în curs de desfăşurare licitaţii pentru lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS pe secţiuni între Sighişoara şi Braşov, de circa 1,3 miliarde euro în total, la care a participat şi Alstom. Mai rămâne o porţiune între Câmpina - Predeal - Braşov. Obiectivul general al proiectelor constă în reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h", adaugă şeful Alstom România.

Alstom efectuează lucrări de reabilitare completă pe aceste proiecte, fiind contractor, partener în asociaţie sau subcontractor.

"Se face rutarea automată a trenurilor, adică intervenţia umană este redusă la minimum. ERTMS este un standard european adoptat având la bază ideea că fiecare infrastructură naţională de căi ferate are în prezent propriul sistem de semnalizare feroviară, ceea ce face practic imposibilă călătoria unui tren de la, să zicem, Constanţa la Rotterdam. Sunt trei piedici majore pentru ca acelaşi vehicul feroviar să circule de la un capăt al altul al Europei, respectiv ecartamentul, tensiunea de alimentare şi semnalizările", a declarat Gabriel Stanciu.

ERTMS include toate soluţiile de semnalizare pentru gestionarea traficului feroviar: ETCS (Sistemul european de control al trenurilor) cu rol în controlarea trenurilor pe reţea şi GSM-R, standardul radio pentru comunicaţii feroviare. ERTMS a fost standardizat pe două niveluri denumite Nivelul 1 (L1) şi Nivelul 2 (L2).

În 2005, Alstom a fost prima companie care a pus în funcţiune sistemul de comunicaţii radio ERTMS Nivel 2, pe linia de mare viteză Roma-Napoli, eliberând astfel sistemul de control al trenului de constrângerile şi costurile semnalelor luminoase de cale.

Până la sfârşitul anului 2016, doar aproximativ 4.100 km fuseseră echipaţi cu ERTMS, potrivit datelor Curţii europene de Conturi. Noul plan de implementare la nivel european prevede anul 2023 ca termen-limită pentru primii 10.000 km, urmând ca pe toate cele nouă coridoare ale reţelei centrale, ERTMS să fie implementat în totalitate până în 2030.

În prezent, 38% din sistemul ERTMS Nivel 2 în funcţiune în Europa este realizat cu Alstom.

https://www.news.ro/economic/gabriel-stanciu-alstom-in-mai-va-fi-receptionat-sistemul-european-de-gestionare-a-traficului-feroviar-pe-42-km-din-coridorul-iv-1922403001002018050918087677
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on May 01, 2018, 12:50:27 PM
În anii 1990, Europa avea 23 de sisteme automate de control şi semnalizare incompatibile, fapt ce reprezenta un obstacol major pentru dezvoltarea traficului feroviar internaţional şi care genera multe costuri suplimentare.

Acum sunt 24. ERTMS nu a inlocuit nimic, doar a aparut ca inca un sistem incompatibil. Auditul UE e clar:

https://www.eca.europa.eu/en/Pages/DocItem.aspx?did=41794

ERTMS a fost si este o solutie in cautarea unei probleme, o idee inspirata din modul in care functioneaza sistemul rutier (cu camioane calatorind mii de km), gandita de oameni care nu au avut nici in clin nici in maneca cu caile ferate (unde locomotivele nu circula mii de kilometri, pentru simplul motiv ca e ineficient sa ocupi trase (si deci sistemul) degeaba cu locomotive intorcandu-se goale; capacitatea cailor ferate (ca numar de trase) e undeva la 1% din cea a unei autostrazi, de exemplu).

Asa ca chiar si cu ERTMS, tot 200-300-500 km in jurul depoului de bazare va circula o o locomotiva; in tari mari cu sisteme omogene tot asa se circula (Rusia, China, SUA, Canada).

Bine macar ca si-a gasit o nisa - transport de mare viteza. Altfel chiar ar fi fost bani aruncati pe apa sambetei... In Romania o sa stea echipamentele inutilizate...

La ce sa-ti dotezi ca operator de marfa locomotiva cu ERTMS-2 in conditiile in care oricum va trebui sa intri pe linii care n-au ERTMS (de exemplu naveta Dacia va trebui sa circule pe Pitesti - Bucuresti sau Pitesti - Craiova - Simeria)? INDUSI ramane in sina, si tot cu 80 circuli (daca te duc vagoanele), si cu si fara ERTMS.

La maghiari oricum iti trebuie ERTMS-1 daca vrei sa intri pe ERTMS, cu alt nivel de echipare pe locomotiva (deci or sa fie gramada de locomotive maghiare care nu vor putea intra in Romania chiar si dupa ce va fi ERTMS-2); daca vrei in Austria sau Germania cu ea, INDUSI-ul merge in continuare si o sa mearga mult si bine de-acum incolo. Asa ca de ce sa bagi bani in a-ti dota locomotiva cu un sistem nou, cand ala vechi e la fel de bun?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cavver

Ce inteleg eu din asta e : chelului tichie de margaritar. Am fost pe langa Medias zilele astea si mi-am amintit cat de inutil e sa lasi bariere cam peste tot pe magistrala.