Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.


Ionut

Puteti comenta despre Coslariu intre timp, daca aveti ce sa comentati sau aveti intrebari. O sa pun un rezumat si pentru restul lucrurilor discutate la intalnire. Cred ca apuc azi, mai incolo.

Dan027

Felicitari CFR!
Eu v-am mai zis ca sunt destul de deschisi din punctul asta de vedere, am primit raspunsuri la intrebari punctuale in mai putin de 48 de ore de la ei.  :p

OFFTOPIC
Quote from: Ionut on April 13, 2018, 05:33:11 PM
... Poate se aude si la CNAIR.

Se aude degeaba, lor deja nu le mai pasa, la cate apropouri le-a batut toata lumea si nu sa schimbat nimic... e clar ca nu asta e abordarea potrivita...
CNAIR trebuie desfiintat! DRDP-urile se descurca singure cu intretinerea drumurilor, iar pentru implementarea marilor proiecte mai bine platim niste consultanti sa se ocupe cap coada cu implementarea lor.


L.E.
De Bucuresti-Predeal, Predeal-Brasov si eventula conexiune cu Otopeniul s-a discutat?

cristi5

Ei sunt deschisi, ceea ce e minunat, dar proiectul tot ca melcul se misca. Din 2016 pana in 2018 au tot testat? Chiar nu putea fi accelerat procesul? Macar cu deschiderea lor, e mai putin frustrant.

Eu tot nu inteleg curba stransa de jos de tot (care pare noua) la ce e buna?

Si plasturii aia mari din ultimele poze inseamna ca se desfiinteaza linia? Cea din dreapta probabil ca nu, ca trebuie ajuns la Teius.

Ionut

Quote from: Dan027 on April 13, 2018, 08:49:10 PM
L.E.
De Bucuresti-Predeal, Predeal-Brasov si eventula conexiune cu Otopeniul s-a discutat?

Da, am discutat si am noutati. Nimic spectaculos, dar se mai clarifica un pic. Nu mai apuc in seara asta, sunt foarte obosit. Trebuie sa revizuiesc notitele si sa apuc sa scriu detaliile. Imi ia timp si nu mai am energie, asa ca ramane pentru maine. Deci putintica rabdare, a fost o zi lunga.

subway


NGC

Quote from: cristi5 on April 12, 2018, 12:54:48 PM
Quote from: NGC on March 23, 2018, 08:19:45 PM
"Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada si tronsonul 3: Gurasada-Simeria"

Iar acum PIZZAROTTI are o sesizare la CCR, despre care vorbeste si decizia CAB de mai sus.

Vreau doar sa clarific: subtronsonul 2c  nu are constructor in acest moment? Nu exista contract inca, asteptam dupa CCR, corect?

Nu am apucat sa raspund ieri.

Nu e corect ceea ce ai zis. Contractul pentru 2c a fost atribuit in 23.11.2017 catre ALSTOM + AKTOR + ARCADA.
Sesizarea PIZZAROTTI la CCR este o cale de atac extraordinara, dar nu prea are sanse si contractul e deja semnat.

TibiV

Dar despre asta ce ne poti spune:

Quote from: NGC on September 20, 2014, 03:19:59 PM

Licitatii in desfasurare - Proiectare si Executie

[179350] / 29.09.2017: "Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""
    Deschidere oferte: 15.11.2017 15.12.2017 13.02.2018 13.03.2018 20.03.2018 27.03.2018 12.04.2018
    Oferte deschise in -: - oferte
    Stadiu actual licitatie: Depunere oferte
    Valoare estimata:  2.867.944.000,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

Nu de alta, dar 12.04.2018 a fost ieri.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

^ Pai s-a amanat, CNAIR style. :) Noul termen: Data limita de depunere a ofertelor: 24.04.2018 16:00

Ionut

Bun, haideti sa vedem termenele, noutati si discutiile de ieri pentru restul tronsoanelor de pe coridor.




Receptie pentru aproximativ 144 km de pe coridor pana la finalul anului 2018. "Vom incepe receptiile" pe:
- Sighisoara-Atel - in perioada septembrie-octombrie
- Atel-Micasasa - in perioada septembrie-octombrie (fara vreo 3 km parca, deci tot receptie partiala)
- Micasasa-Coslariu - in iunie
- Coslariu-Vintu de Jos - receptie PARTIALA "spre toamna"
- Vintu de Jos-Simeria - receptie PARTIALA "spre toamna"

In urma receptiilor, cum o sa circulam? Am insistat mult pe asta. Adica bun, facem receptia, dar circulam si noi mai bine? Au zis ca "se va majora capacitatea de tranzit cu vreo 30%" (eliminare dopuri, un tren de marfa sa nu mai faca 12 ore pe linie simpla, va avea 2 linii). Mai clar: pe Simeria-Sighisoara avem din toamna 80 km/h viteza COMERCIALA pentru MARFA si 120 km/h viteza COMERCIALA pentru CALATORI. Nu am intrat aici in detalii si nu i-am combatut cu alte intrebari pentru ca nu ma pricep... si am luat de bun. Eventual imi dati voi argumente pentru viitor. Nu se mai lucreaza pe linia de langa, sunt restrictii. Nu se va mai lucra pe linia paralela, dispar restrictiile. Plus se imbunatatesc si serviciile pentru calatori (gari, peroane, sali de asteptare).

Zona Turdas ramane pentru vara anului 2019.

In vara anului 2020 (T2-T3) finalizam Coslariu.

Podurile peste Dunare - tot in vara 2018 avem receptie, sunt aproape gata. Aici nu e vorba de reducere de timp, ci de cresterea sigurantei. Se reduce si timpul de tranzit, dar cu 5-7 minute. Viteza proiectata pe poduri oricum e 80 km/h.




KM 614-frontiera RO/HU - aici suntem in etapa de "testari finale" pe sistemul de automatizare/siguranta trafic.




Tronsoanele din Simeria-KM 614 care sunt la inceput de drum:
- ordine de incepere emise in octombrie avem pentru toate cele 4 tronsoane (Simeria-KM 614)
- AC pe traseele NOI se estimeaza luna mai (AC se da PER PROIECT, adica pe tot segmentul Simeria-KM 614)

Problemele pentru emiterea AC pe traseele noi: in principal exproprierile, dar si situri arheologice (se plang ca merge foarte greu descarcarea, au 11 situri identificate pe Ilteu-Barzava), mai trebuie avizul de descarcare forestiera (este procedura in curs). Nu par a fi probleme insurmontabile, se lucreaza la birocratie. Au zis luna mai pentru emitere AC, deci mult nu mai este.




De la Brasov la Sighisoara:
- Apata-Cata este cateva randuri mai sus, tocmai s-a amanat termenul de depunere a ofertelor pana pe 24... :)
- Pentru capete (Brasov-Apata si Cata-Sighisoara) au promis ca evaluarea este pe final si in APRILIE (luna asta) avem castigatori desemnati

Ionut

Exact la finalul intalnirii am discutat despre Brasov-Predeal. Am intrebat aici exact ce planuri de viitor avem? Facem RK, facem reconstructie? :)

Stadiul este cam asa:
- s-a obtinut finantare europeana (contract de finantare SEMNAT) pentru reviziuirea studiului de fezabilitate
- trebuie sa scoatem la licitatie revizuirea SF (se lucreaza la documentatia de atribuire)
- termen pentru licitatie actualizarea SF in urmatoarele luni (nu au dat termen clar, precis, "suntem spre final cu elaborarea documentatiei")
- studiul de fezabilitate o sa zica ce trebuie facut

Au evitat sa zica ei cum vad, ce solutii ar vedea ei... au evitat sa zica daca trebuie facut RK, reconstructie sau o combinatie. Au insistat ca SF-ul trebuie sa gaseasca o solutie OPTIMA, echilibrata, intre solutia tehnica si costuri. Ca asa, "putem face un tunel de 20 km si gata, am rezolvat". Imi venea sa rad copios. Am discutat pe scurt cateva solutii/idei fezabile, o curba pe ici pe colo, un mic tunel, ba o triplare de linie... in fine, studiul de fezabilitate trebuie sa gaseasca si sa studieze solutiile.

O sa tin aproape de subiectul asta, stiu ca este de mare interes mai ales pentru brasoveni. :)

Ionut

Cam astea au fost discutiile. Vedeti ca am mai pus si in alte cateva thread-uri vesti/discutii de ieri. Stiu ca probabil raspunsurile au generat alte intrebari, asa ca scrieti comentariile/noile intrebari sa le pot nota si sa mai discutam la viitoarele intalniri.

Va rog cei care puteti merge la Coslariu pentru vizita pe santier sa imi spuneti prin mesaj privat (sau prin email ionut.ciurea@proinfrastructura.ro) - o sa vreau sa mergeti dupa ce se incep lucrarile mai serioase la varianta de ocolire.

cristi5

Brasov-Predeal:

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 09:01:05 AM
ba o triplare de linie...

Interesant, in loc sa lungesti trenurile de marfa prin reducerea declivitatii, faci loc pt mai multe trenuri simultan. Problema e ca in Darste si Predeal ar fi in continuare operatii scumpe si de durata pt refacerea garniturilor.

Si inteleg ca la momentul actual problema la marfa (si la calatori) nu e capacitatea ci viteza de tranzit. Deci e interesant dar nu pare sa aiba rost...

O sa aflam din SF peste vreo 2-3 ani... Trist ca e asa in urma tronsonul cel mai important.

cristi5

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
Receptie pentru aproximativ 144 km de pe coridor pana la finalul anului 2018. "Vom incepe receptiile" pe:
- Sighisoara-Atel - in perioada septembrie-octombrie

integral? cu tot cu tunel?

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
- Atel-Micasasa - in perioada septembrie-octombrie (fara vreo 3 km parca, deci tot receptie partiala)

are cineva vreo idee care 3 km? Probabil e vorba de noile poduri peste Tarnava?
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.121/24.367/0

Aici combin informatiile:

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
- Coslariu-Vintu de Jos - receptie PARTIALA "spre toamna" In vara anului 2020 (T2-T3) finalizam Coslariu.
- Vintu de Jos-Simeria - receptie PARTIALA "spre toamna" Zona Turdas ramane pentru vara anului 2019.

Ar fi interesant de stiut daca pe Vintu-Simeria au rezolvat acel podet cu caramida in culee.

Dar pe scurt, toate lucrarile mai indraznete sunt intarziate. Imi vine greu sa cred ca tunelurile Sighisoara vor fi receptionate.

Cred ca ar trebui sa cautam termenele initiale. Vorbim de vreo 2 ani intarziere pt traseele "simple" si vreo 4 ani pt celelalte?

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
pe Simeria-Sighisoara avem din toamna 80 km/h viteza COMERCIALA pentru MARFA si 120 km/h viteza COMERCIALA pentru CALATORI.

Se poate comerciala 120 cu Vmax 160 si mergande pe linia veche (cel mai probabil pe un singur fir) pe portinuile nereceptionate? Nu prea imi vine a crede.

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
Podurile peste Dunare - tot in vara 2018 avem receptie, sunt aproape gata. Aici nu e vorba de reducere de timp, ci de cresterea sigurantei. Se reduce si timpul de tranzit, dar cu 5-7 minute. Viteza proiectata pe poduri oricum e 80 km/h.

Surprinzator de mica viteza proiectata pe pod. Nu sunt lungi, dar decelerarea si accelerarea iau timp.

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:58:25 AM
Tronsoanele din Simeria-KM 614 care sunt la inceput de drum:
- AC pe traseele NOI se estimeaza luna mai (AC se da PER PROIECT, adica pe tot segmentul Simeria-KM 614)

Adica a o groapa arheologica sau o expropriere gresita poate bloca traseele noi pe intreaga distanta.

Parerea mea e ca CFR se misca inainte, dar foaaaarte incet. Spre deosebire de CNAIR care se misca uneori spre inapoi, alteori face salturi repezite (si nepregatite) inainte, etc etc.

NGC

Quote from: TibiV on April 13, 2018, 11:22:26 PM
Dar despre asta ce ne poti spune:

[...]

Nu de alta, dar 12.04.2018 a fost ieri.... :(

Quote from: Ionut on April 14, 2018, 07:13:28 AM
^ Pai s-a amanat, CNAIR style. :) Noul termen: Data limita de depunere a ofertelor: 24.04.2018 16:00

V-a scapat mesajul asta, iar eu am uitat sa actualizez si in sinteza, dar am rezolvat acum. :p

Quote from: NGC on April 09, 2018, 10:07:59 PM
"Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 24.04.2018.