Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Phenol

Zona conductei din partea opusa:



Terasamentul inca sta sub apa:



Ajuns la podul DN peste viitorul CF, aliniamentul spre Orastie arata asa:



Pe DN se circula tot pe o singura banda, pe podul nou:




Phenol

Vechiul drum este in curs de demolare:



Se lucra intens la demolarea lui chiar si dupamasa cand ma intorceam.



Podul nou de la capatul estic al tunelului:



Mai departe spre tunel:




Phenol

Pe tunel este organizarea de santier, in rest totul este reacoperit cu pamant.

Spre capatul estic al tunelului:



Care arata cam asa:








Phenol

La iesire din tunel mai trebuie sapat destul de mult:



Pe alocuri au inceput deja:



Supratraversarea CF-lui la capatul vestic al tunelului:





Pe aici se construiesc peroanele pentru noua halta Turdas:



11.04.2018

PS: Cat pentru tabelul centralizator, pentru Complexul Turdas putem elimina "pod supratraversare DN", pun imediat versiunea update-ta.

Phenol


alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia


GDPR

Lucrarile la tunel par sa fi fost intrerupte brusc, fara minime masuri de conservare pe perioada iernii. Si ce "frumos" sta armatura de radier in apa, cred ca e de anul trecut asa. Un constructor cat de cat serios ar fi lasat cat mai putina armatura descoperita, nu cum au facut astia.  :bash:

TibiV

Acum 4-5 ani nu mi-as fi imaginat ca niste fotografii/filmari pe feroviar ma vor deprima mult mai rau decat tot ce vad pe santierele de autostrazi... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


ioandorin

MS. @Phenol pentru poze dar mai ales pentru filmări  ! Din ce am văzut,lucru aiurea la peroane in ceea ce privește lungimea lor !DACĂ in ceea ce privește lățimea înțeleg ,nu pricep pentru CE era necesar să fie asa lungi? Pentru trenuri de 2-3 vagoane? Ca nici IR nu au mai mult de 5 !
    "Ferice " de cel care are un macaz conjugat fără control pe teren si să respecte ORDINUL 41 si cu 2 sau chiar 3 cleşti  DACĂ are si o inimă de încrucișare mobilă  si o manivelă pentru asigurare!
   SIGUR îi trebuie cel puțin o oră si jumătate să facă toate operațiunile prevăzute!

TibiV

Quote from: adrian rosca on April 13, 2018, 12:45:09 AM
Doua articole referitoare la proiectarea si executia tunelurilor Turdas si Sighisoara:

Mi-a placut asta...
(Scuze pentru diacritice, atata a inteles PC-ul meu...)

Quote
Rezultatele obșinute în urma monitorizarii pe parcursul execușiei tunelului și
din perioada exploatarii vor servi la calibrarea modelului de calcul. De asemenea
rezultatele vor oferii o noua perspectiva asupra lucrarilor de tuneluri executate de la
suprafașa și în terenuri dificile.

Deci este mai mult un tunel "cobai" pentru "ce va sa fie" ?...
Nu as spune ca este rea ideea....

Pana la urma trebuie sa (re)invatam cum este cu "cut-and-cover" feroviar, si asta pe mai mult de 100-200 de metri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Tot vorbeam de AC pe noile trasee (614-Simeria) si de ce nu incep pe traseele noi in loc sa blocheze/limiteze traseul existent.

Cred ca vedem pe Simeria-Sighisoara ce se va intampla. Traseele noi vor ramane mult in urma (vezi Turdas, Sighisoara), se va termina de reconstruit linia dubla pe traseul existent, si pe partile care vor fi inlocuite de traseu nou va ramane probabil linie simpla (cum e azi in paralel cu tunelul Turdas). Multa vreme se va circula asa pana "vin din urma" traseele noi.

Problema va fi la trecerile intre cele doua tipuri de linie: reconstruita si veche. Acolo probabil vor fi macazuri sau alte solutii foarte simple/ieftine, in asteptarea noilor instalatii, care nu pot fi puse in functiune pana nu sunt gata traseele noi. Vedem asta si azi, probabil in garile/punctele respective se va circula cu restrictii mari.

Asa ca una peste alta nu cred ca e gresit sa inceapa cu traseul existent. Macar 2/3 din lungime va fi terminata "curand" (1-2 ani intarziere), iar traseele noi (macar 5 ani intarziere) sunt lungi si separate de linia actuala, deci nu vor incurca circulatia.

Nu stiu cum vor face la Branisca, unde traseul nou il intersecteaza pe cel vechi.
https://www.openstreetmap.org/#map=18/45.90811/22.78493

Ionut

Am fost azi la CFR, am discutat o ora si jumatate despre coridor dar si despre alte cateva subiecte, pe scurt. Recunosc ca am fost placut surpins de deschidere, au raspuns la cele mai multe intrebari cu detalii, exact si clar, iar la altele au evitat si nici nu am avut timp mult de dezbateri (eu nu ma pricep la CF dar invat, nu stiu toate detaliile ca la drumuri dar cred ca am obtinut unele informatii importante) si a ramas sa ne vedem periodic. Asta pentru ca sunt multe chestii care sunt controversate/complicate si trebuie sa inteleg ce se intampla.

De asemenea, am cerut acces pe santier la Coslariu si au zis ca nu e nicio problema. Adevarul e ca de fiecare data cand am cerut acces au fost foarte operativi si nu au comentat deloc. Deocamdata e mai usor ca la CNAIR, mult mai usor. Macar ei m-au chemat la sediu si s-au tinut de cuvant. Tot e ceva.

Revin azi sau maine, sa vad cum am timp, cu un rezumat al discutiei.

Ionut

OK, fac mai intai rezumatul pentru ce am discutat azi legat de Coslariu.

In 2014 (!) s-a emis ordinul de incepere. La o intalnire ulterioara s-a constatat ca terenul de fundare nu asigura capacitatea portanta. De ce? Zona inundabila. Muresul este foarte aproape, terenul de fundare nu tine. S-au facut studii geotehnice suplimentare pentru stabilirea morfologiei. S-au definit/creionat lucrarile necesare de facut la pasii urmatori. Italfer a facut un proiect pt imbunatatirea terenului de fundare, proiect avizat in CTE CFR in octombrie 2016. Din octombrie 2016 s-a dat practic OK-ul ca solutia noua va tine.

S-a trecut apoi la teste. S-au definit 6 tronsoane experimentale. Pe cele 6 tronsoane de test s-au facut studii suplimentare, rapoarte de monitorizare, incercari, studii repetitive (piezometre, inclinometre etc, vezi capturi mai jos). O problema suplimentara a fost data de canalele infundate ale ANIF. Toate canalele din zona respectiva apartin de ANIF, erau colmatate si defulau in teren. ANIF a facut licitatie pentru decolmatare si s-a pierdut timp si cu asta (6 luni s-au chinuit si nu au reusit). Pana la urma CFR a instructat constructorul sa decolmateze canalele. 10 km (liniari) de canale intersecteaza calea de rulare.

Apoi s-au continuat tronsoanele experimentale.

In februarie 2018 proiectantul general a dat aprobarea pe solutie pentru continuarea lucrarilor "definitive". Adica acum doua luni.

Aceasta lucrare este suplimentara - in jur de 34 milioane lei, aproximativ 4,5% din contract (aici intra inclusiv partea de proiectare a solutiei, testele/tronsoanele experimentale si construirea solutiei finale). Am intrebat INSISTENT (stiind problemele de la Lugoj-Deva 3) care sunt costurile si daca ei cred ca e o problema cu aditionarea contractului. Procedura e negociere fara publicare (procedurile sunt pe legislatia veche de achizitii publice). Discutia a fost aprinsa dar am fost asigurat ca se rezolva aditionarea contractului.

In prezent: antreprenorul "s-a mobilizat", "de ieri au venit utilajele" pentru urmatoarele tronsoane experimentale. :)

Cand am auzit "de ieri au venit utilajele" si "mobilizare" (asa coincidenta), i-am intrebat de ce e constructorul asa de slab mobilizat. A fost o intreaga discutie. Ideea e ca le-au trimis notificare de revendicari pentru intarzierile avute si probabil se va ajunge in instanta pentru solutionarea revendicarilor cerute/imputate constructorului (de catre CFR).

Termenul pentru semnarea aditionalului este o luna, hai maxim finalul lunii mai (daca toate lucrurile merg bine si daca ANAP nu cere cine stie ce si cine stie cate clarificari, pentru ca ANAP trebuie sa isi dea acordul pt aditionare).

Alte probleme majore in afara de aditional nu ar mai fi.

Au inceput de ieri sa foreze - au adus un utilaj sa foreze. Dupa aditionare ar trebui sa vedem si mobilizare mai puternica. Am cerut acces si ne-au asigurat ca avem acces oricand, doar sa anuntam cat mai din timp, macar cateva zile. (E firesc.) Asa ca a ramas sa asteptam semnarea aditionalelor si sa vedem cum se mobilizeaza Pizzarotti.




Au fost pregatiti pentru intalnire cu mapa (ce va pun mai jos) si au fost 6 (sase) oameni din CFR la intalnire. Ideea e ca au luat in serios intalnirea, nu a fost ceva de fatada. Am discutat multe lucruri, nu doar Coslariu, am stat o ora si jumatate. Chiar daca nu am intrat in mai multe dezbateri aprinse pe subiecte controversate, intalnirea a fost utila si este un start bun.

Sunt sanse sa putem comunica decent pe viitor si sa dezvoltam o relatie normala, fireasca, asa cum trebuie sa fie intre societatea civila si marii beneficiari (CFR, CNAIR, Metrorex, CNAB) - transparenta, promptitudine, acces la documente, termene asumate si indeplinite, acces pe santiere, informare precisa si la obiect. Poate se aude si la CNAIR.