Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Phenol

Quote from: catalin_i on March 15, 2018, 05:11:30 PM

Estimări pentru 2018
◘ finalizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe 136,35 km CF, pe loturi aferente sectiunilor Sighișoara - Coșlariu și Coșlariu - Simeria, cu exceptia intervalelor Podul Mureș - Coșlariu, Orăștie - Simeria și sistemul ERTMS nivel II.
◘ semnarea contractelor pe secțiunea Brașov - Sighișoara (120 km), obiectiv condiționat de finalizarea licitațiilor fără contestații pe cele 3 subsecțiuni (Brașov-Apața, Apața-Cața și Cața-Sighișoara)
◘ lansarea licitației pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent secțiunii Predeal - Brașov (26,9 km).


Daca este sa luam in serios datele publicate: ma intreb daca la aceste contracte se pot face receptia unor loturi terminate partial?

Ma gandesc mai exact la lotul Coslariu - Vintu de Jos si Vintu de Jos - Simeria la care se specifica portiunile care nu vor fi gata anul asta.

Phenol

Odata cu deschiderea traficului pe liniile noi prin Coslariu, au refacut si racordul Coslariu - Podu Mures. Nu stiu daca se si circula pe racord, poate sa confirme/infirme cineva?

Pozele leam facut din Desiro cu geamurile foarte murdare.















03.03.2018

Andi

Da, se circula. Trebuia deschis in octombrie 2017 dar s-a deschis abia la inceputul lui martie..

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Quote from: Phenol on March 18, 2018, 08:16:08 PM
Odata cu deschiderea traficului pe liniile noi prin Coslariu, au refacut si racordul Coslariu - Podu Mures. Nu stiu daca se si circula pe racord, poate sa confirme/infirme cineva?

In poze e directia Alba-Sighisoara sau? (adica tu mergeai spre Teius)

Daca vad bine, stalpii de catenara pe racord sunt de tip vechi. Deci nu inteleg exact ce e refacut?

Nu m-am gandit niciodata ca acolo e linie simpla, atat pe directia Alba-Sighisoara cat si pe directia Teius-Sighisoara... (banuiesc ca la CF asta nu e problema; pe distante scurte se poate merge in ambele sensuri fara sa afecteze prea mult capacitatea)

https://goo.gl/maps/a2xx2yn4Lzj

Asa ca ma intreb, fiind linie simpla, cum au putut reface ceva acolo, si ce anume au refacut, calea, catenara? Pe unde s-a circulat in timpul lucrarilor?

Andi

Fiind zapada nu-mi dau seama daca au refacut linia, desi nu cred, probabil au inchis racordul ca sa refaca zona macazurilor:

District EA



De ieri 19 martie s-a închis firul 1 intre Ghioroc si Păuliș pentru introducerea podețelor provizorii (4) in vederea închiderii firului 2 Ghioroc - Păuliș.


In zona semnalului de intrare in Radna dinspre Păuliș s-a început forajul pentru piloții forați (consolidare terasament împotriva inundațiilor).

Phenol

^^Am plecat dela prezumtia ca cunoasteti bine zona.

Sa luam de la inceput:






Linia rosie este magistrala 300 (linia 300 la CFR infra) Bucuresti - Oradea, care vine de la Blaj si merge la Teius. Este linie simpla electrificata intre Podu Mures si Teius, aproximativ 3 km. Aceasta nu va fi reabilitat acum.

Linia albastra este magistrala 200A (linia 201 la CFR infra) care leaga Teiusul de Coslariu. Linia dubla electrificata. Se reabiliteaza pana aproape de cele 3 poduri mai spre nord (podurile nu se vad pe harta de mai sus). Cat timp s-a lucrat in Coslariu, trenurile au circulat prin Triaj, linia albastra intermitenta.

Linia neagra este actualul racord (si cel vechi) Podu Mures - Coslariu (linia 200 la CFR infra). Aceasta a fost inchis in ultimele 10 luni pe perioada lucrarilor din gara Coslariu. La ea nu s-a lucrat nimic, fiindca trebuie recosntruit mai spre nord (linia neagra intermitenta) odata cu lucrarile de reabilitarea. Este tot linie simpla electrificata. Dupa podetul contruit pe noul traseu zic ca si noul racord va fi cu o singura linie. Logic, nici nu are rost sa fie dubla, cat timp va fi paralel cu varianta noua (linie dubla electrificata) care va evita gara Coslariu.

Pozele le-am fost pe ruta Coslariu - Teius.

Cat timp racordul a fost inchis, fiecare tren care mergea pe directia Sighisoara - Alba Iulia intra in Teius. Trenuri de calatori nu erau deloc, IR 472/3 era singurul care a fost trasat pe racord in mersul trecut, insa odata cu inchiderea ei, asta a fost retrasat prin Sibiu. Marfarele nu avea alta optiune, astfel Teiusul era tot timpul plin de marfare.

Ceea ce s-a refacut este firul 1 intre Teius din Coslariu pana la limita lotului, liniile 1 si 2 din gara Coslariu si au deschis circulatiei firul 1 intre Coslariu si Santimbru (urmatoarea gara spre Alba).

Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

Quote from: alecu26 on March 20, 2018, 04:28:13 PM
Ceva vesti cu licitatiile de pe Brasov Sighisoara?

Da, avem o noua amanare pentru deschiderea ofertelor pentru "Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata"".

Noul termen este 12.04.2018.

TibiV

Doar cateva observatii "generale", in nici un caz critici ;)

Quote from: Phenol on March 20, 2018, 08:07:10 PM
Linia rosie este magistrala 300 (linia 300 la CFR infra) Bucuresti - Oradea
(...)
Linia albastra este magistrala 200A (linia 201 la CFR infra)
Asta mi se pare "noaptea mintii feroviare"...
Este ca si cum am denumi aceeasi autostrada "A3" pentru autoturisme si "A1A" pentru camioane...


Quote from: Phenol on March 20, 2018, 08:07:10 PM
Linia neagra este actualul racord (si cel vechi) Podu Mures - Coslariu (linia 200 la CFR infra). (...)
Dupa podetul contruit pe noul traseu zic ca si noul racord va fi cu o singura linie. Logic, nici nu are rost sa fie dubla, cat timp va fi paralel cu varianta noua (linie dubla electrificata) care va evita gara Coslariu.

Vechiul (si noul) racord de la nord de Coslariu NU sunt paralele cu "varianta noua (linie dubla electrificata) care va evita gara Coslariu".
Sunt complet diferite.

Pentru ca cele doua racorduri vor fi folosite de trenuri total diferite.
"Varianta noua care va evita gara Coslariu" este facuta pentru trenurile "directe" de pe ruta Sighisoara-Alba Iulia-Deva. Adica (aproape exclusiv) pentru trenurile de calatori. Unele fiind trenuri internationale...
Sa nu uitam ca inainte aceste trenuri intrau in gara Teius doar ca sa poata face rebrusarea. Adica sa mute locomotiva dintr-un capat in celalat al trenului.
Ceea ce reprezenta de fapt o mare pierdere de timp pentru un tren "unitar" care are o directie clara.

In schimb pentru majoritatea trenurilor de marfa gara Coslariu este un "must".
Ele au nevoie sa "lase" in Coslariu cateva vagoane si sa "preia" alte vagoane...

Quote from: Phenol on March 20, 2018, 08:07:10 PM
Cat timp racordul a fost inchis, fiecare tren care mergea pe directia Sighisoara - Alba Iulia intra in Teius. Trenuri de calatori nu erau deloc
Nu doar cat timp a fost racordul inchis...
In anii '80 cam toate trenurile de calatori M300-M200 intrau in Teius si rebrusau acolo. In fond Teiusul era (atunci) o gara importanta, ar fi fost pacat sa nu fie in orarul unui tren Sighisoara-Deva... (Poate comunisitii erau mai buni planificatori ?!?!...)

Spun asta pentru ca sotia mea lucra pe vremea aia in Alba Iulia. A avut vreo doua "situatii" in care a pierdut trenul (international) spre Bucuresti din Alba Iulia, asa ca a rugat diversi prieteni sa o "repeada" la Teius - si a "prins" acelasi tren. care stationa in Teius 15-20 de minute pentru rebrusare...
Este adevarat, pe vremea aia trafcul pe DN1 Alba Iulia-Teius-Aiud-Turda nu avea nevoie de autostrada...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Multumesc si eu Phenol si TibiV!

Stiam ca Teius a fost o gara importanta inca din sec XIX dar nu stiam de ce: se rebrusa acolo pe ruta Sighisoara-Simeria... Deci pentru CFR a fost "normal" sa rebruseze in timpul reabilitarii liniilor in Coslar. Au renuntat temporar la un "lux" (racordul) construit prin anii 80.

Interesant ca noul racord pt marfa (negru punctat) va avea curba mult mai stransa, probabil pt a permite o intrare mai buna in triaj.

alecu26

@NGC

Si la loturile de capat? subsectiunea 1 si 3?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Ultimele informatii ce le am despre celelalte 2 tronsoane sunt de acum 2 saptamani si se facea evaluarea financiara.
O sa incerc sa aflu noutati.

alecu26

Cica au fost primite scrisori cu clasamentul firmelor. Poate pe zvonuri reusim sa aflam si noi care e clasamentul temporar (dupa financiar).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vice33

Eu nu pricep un lucru. Din ce stiam eu, exista la ora actuala un singur racord/nod de cale ferata la Coslariu, cel "vechi".

Noul racord va fi cel care a stat 3 ani in hibernare din cauza terenurilor problematice cu panza freatica, nod nou care va fi in exteriorul garii Coslariu.

Nu inteleg de ce se mai face un al treilea racord, fata de cel actual/vechi si fata de viitorul nou racord...? Marfarele nu au loc sa circule pe vechiul racord...? Care este logica? Vechiul racord se va "muta" pe amplasamentul liniei negre punctate...? Daca da, de ce...?