Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andi

Am primit eu poze, facute acum doua zile pe Teius-Turdas insa nu pe tot traseul ci doar in zonele unde mai este de lucru.

Iesirea din Teius, se lucra la catenara







Aici linia noua este sudata cu cea veche



Semnalul de intrare pentru triaj



Si macazul spre triaj



Spre Coslariu linia e scoasa, trenurile circula prin triaj



Activitate in capul X al statiei



Asa cum a spus Phenol, liniile 1-2+peron sunt gata



Semnalele de parcurs



Semnalele de iesire spre Santimbru



Semnalul actual de intrare dinspre Santimbru



..si viitorul



La ramificatie, dinspre Craciunel evident nu se observa nicio miscare



Mai departe, la Alba Iulia: mai trebuie facuta linia 1





Si cateva maruntisuri la peron..





Peronul de la Tartaria



Ceva miscare la un podet



In halta la Balomir mai trebuie asfalt, garduri si stalpi de iluminat



Si podetul cu prelata de langa halta



Iar mai departe linia poate fi finalizata fara probleme



Catenara fiind deja montata



Macaz de intrare in Sibot



Ceva activitate si aici



Peronul e gata in mare parte, mai trebuie asfalt



Pasarela



Mai departe spre Turdas, rampa pasajului suprateran









Peronul haltei Turdas in constructie





Iar de aici si pana la Ram. Simeria Veche firul 2 e complet finalizat




Imi cer scuze pt calitatea pozelor, sper sa se vada ceva.

Am pus doar cateva poze, de ansamblu, insa le puteti vedea pe celelalte intrand aici.

Vice33

Deci s-au reluat lucrările la podul acela cu culeia veche de pe vremea austroungarilor, de lângă râul Cioara (de lângă gara Tărtăria), e veste foarte bună. Acele lucrări au rămas blocate vreo 2-3 ani la acel podeț...chiar mă bucură vestea. Deci au rezolvat până la urmă cu situl arheologic și au continuat lucrările la acel podeț. Mă mir că au avut timp în 3 luni...


nenea_hartia

@Andi: poze excelente și foarte lămuritoare ca întotdeauna, mulțumesc!

Ionut

Quote from: Ionut on December 11, 2017, 11:55:13 AM
Proaspat trimis.




Felicitari pentru raspunsul in termen de 8 zile. Partea proasta e ca nu zic de fapt nimic. Sau mi se pare mie? :o




TibiV

Ba ti-au raspuns: circulatia pe 2 fire abia in T4 2018... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Da, eu am înțeles destul de bine, e bine explicat. Ce am înțeles eu este că: chiar dacă celălalt fir este finalizat, nu are implementat încă acel sistem CE, și din cauză că aceste sisteme sunt decalate de lucrările civile și se implementează de la capete spre centru sectorului, încă acele fire finalizate nefuncționale se vor da în folosință treptat începând din ultima pătrime a anului 2018 (probabil toamna-iarna).

După finalizarea sistemului CE trenurile vor circula la început cu 120 de  km/h și apoi treptat spre 160 de km/h când va fi terminat 100% și ERTMS 2. Dacă cele două lucrări, civile+semnalizare, se corelau și se rulau în aceeași perioadă, acum am fi avut ERTMS+EC foarte aproape de finalizare și nu mai existau aceste probleme, cu fire finalizate dar fără ERTMS 2/EC implementat 100%...

Nedumerirea mea este dacă aceste ajustări de timpi, o dată cu finalizarea acelor porțiuni unde se implementează CE și ERTMS 2, va fi de tip "update" sau se va aștepta până la următorul mers pentru a le implementa? Se va ajunge la situația când pe anumite tronsoane finalizate, dacă nu se fac ajustările necesare, trenurile vor ajunge PREA REPEDE cu diferențe considerabile (7-15 minute mai repede)?

Să vedem vara viitoare ce surprize ne așteaptă... :hm:

Ionut

Quote from: TibiV on December 19, 2017, 09:37:45 PM
Ba ti-au raspuns: circulatia pe 2 fire abia in T4 2018... :(

Da. Dar de ce? Din cauza semnalizarii? Sunt praf la domeniul feroviar. Ma rog, nici nu trebuie sa inteleg eu acum, atat timp cat voi intelegeti si raspunsul e decent.

Vice33

Pe hârtie graficul de lucrări civile+semnalizare erau cred, sincronizate (ar fi trebuit să fie implementate aceste 2 etape DE ACELAȘI ANTREPRENOR de pe fiecare lot!!) dar din cauză că lucrările de civile au fost separat licitate față de cele de semnalizare, și din cauza celorlalte probleme (să reamintesc nodul nou Coșlariu, podurile de lângă Coșlariu Gr Mureș, acele situri arheologice de pe Șibot-Orăștie, etc...) a rezultat acest decalaj mare, punerea în funcțiune a acelor fire finalizate depinzând de ERTMS+EC (de etapa 2)...

Nu știu de ce au fost licitate separat lucrările de semnalizare...

TibiV

E ca si cand te-ai mira ca se construieste o hdrocentrala, si ca barajul (+aductiunea+ceentrala+ etc. etc. etc) au fost intr-o licitatie, iar turbinele si generatoarele in alta licitatie...

Sunt lucrari/produse cu o diferenta prea mare...
ERTMS nu este un biet VMS pe care orice constructor de autostrazi il poate comanda de la cine vrea el, caci traficul nu va depinde direct de VMS, dar la CF traficul va depinde direct de ERTMS...

Iti dau un axemplu: cand isi extind reteaua, crezi ca operatorii de telefonie mobila fac un singur contract pentru ridicat stalpii "celulelor" (pe dealuri si munti) si pentru echipamentele electronice ?....

Asa si aici....
Unii se pricep la terasamente, poduri si tuneluri, altii se pricep la electronica...
(Ca sa nu mai vorbim ca poti sa imparti sute de km de santier CF in n-spe loturi, dar ce te faci daca fiecare vine cu alt sistem ERTMS de la alt furnizor... Nici naiba nu va putea sa le faca sa comunice perfect intre ele.)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: Ionut on December 19, 2017, 09:48:49 PM
Da. Dar de ce? Din cauza semnalizarii? Sunt praf la domeniul feroviar. Ma rog, nici nu trebuie sa inteleg eu acum, atat timp cat voi intelegeti si raspunsul e decent.

Fiecare statie mai mare are o centralizare, in sensul ca un nene ("impiegat de miscare") vede o reprezentare a liniilor ("luminoschema" in tehnologie veche, sau un ecran digital), stie unde sunt trenuri si unde nu (mai modern, ce viteza au) si poate comanda fiecare macaz. Centralizarea elimina posibilele conflicte (adica nu lasa un tren sa intre pe linie ocupata sau sa traverseze o linie pe care e deja un tren etc).

Inainte de reabilitare, centralizarea se facea cu tehnologie "electrodinamica", adica bazata pe electromagneti, relee, care in lume era high-tech la sfarsitul sec XIX si larg raspandita in lume in perioada interbelica.

Normal ca la reabilitare totala nu te apuci sa refaci o centralizare de inceputul secolului XX, ci instalezi centralizare digitala ("electronica"). Pe timpul reabilitarii au redus statiile la o schema minima de linii, care nu mai permite circulatia pe doua fire. Iarasi e logic ca antreprenorul care implementeaza centralizarea noua nu e acelasi cu cel care a refacut calea, terasamente, poduri si podete.

Macazurile de la capetele statiei (care permit trecerea de pe un fir pe altul) vor putea fi comandate numai cu centralizarea noua, pt ca nu are rost sa conecteze centralizarea veche la macazurile noi  (care acum presupun ca sunt blocate si sunt echivalente cu o linie continua = circulatie pe un fir) ca dupa aia sa o scoata iar din uz pt ca au implementat centralizare electronica... Asta conditioneaza circulatia pe doua fire de centralizarea noua.

Daca vor termina asta in 2018, nimeni nu poate sti. La Coslariu de exemplu nu vad cum pot termina din moment ce infrastructura e "in aer" (in apa de fapt)

dan tm

^^

Raspunsul pare a fi cel din penultimul aliniat.

,,Avind in vedere ca circulatia pe ambele fire se realizeaza prin utilizarea schimbatorilor extremi din statii, iar manevrarea si controlul acestor schimbatori se poate face dupa punera in functie a sistemului CE.."

eu inteleg ca nu au control pentru mnevrarea schimbatorilor extremi din statii care sint cei ai diagonalelor intre firele I si II. Schimbatorii extremi sint cei cu inima mobila cum e cel postat de la intrarea in Sibot. Se observa ca la ceilalti schimbatori de cale inimile de incrucisare nu sint mobile.

prin urmare nu pot trece trenurile de pe un fir pe altul.

Sau nu e asa?

Vice33

Da, așa este...totul tine de acele lucrări de semnalizare, care sunt indispensabile pentru a se da drunul la firele finalizate necirculabile momentan.

@ANDI, când faci fotoreportajul pe care cu toții îl așteptăm...?

Andi



alexV

Quote from: dan tm on December 19, 2017, 11:22:46 PM
Schimbatorii extremi sint cei cu inima mobila cum e cel postat de la intrarea in Sibot. Se observa ca la ceilalti schimbatori de cale inimile de incrucisare nu sint mobile.



ce fel de schimbator e asta, chiar are varful inimii de incrucisare mobil? n-am mai vazut. de obicei componenta asta e fixa, si dintr-un fel de otel care devine tot mai dur odata cu folosirea.
care e scopul unui astfel de aparat? cumva sa poti rula cu viteza marita si pe directa si pe abatuta?

imagine ajutatoare