Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mishu88

Bruxellesul a aprobat alocarea a 201 mil. euro pentru lucrarile de modernizare a caii ferate Sighisoara - Coslariu

Peste 201 milioane de euro din Fondul de coeziune, in perioada de programare 2014-2020, vor fi investite in faza a doua a proiectului privind modernizarea legaturii feroviare dintre localitatile Sighisoara (judetul Mures) si Coslariu (judetul Alba), in Transilvania, informeaza reprezentanta Comisiei Europene in Romania.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21968194-bruxellesul-aprobat-alocarea-201-mil-euro-pentru-lucrarile-modernizare-caii-ferate-sighisoara-coslariu.htm

Andi


Phenol

Probabil ca prin "faza a 2-a" se refera la faptul ca e a doua perioada de finantare pentru lucrarea (reabilitarea) respectiva, primul fiind din programul din 2007-2014.

Sau altfel spus: fazarea proiectul pe perioada actuala de finantare e oficiala.

gymi

La pasajul Vintul de Jos lucrarile cam bat pasul pe loc.Se executa mai mult lucrarile din jurul pasajului.Constructorul lucreaza la demolarea fostei treceri si la modelarea terenului din jur.Se pare ca le convine traficul restrictionat pentru a lucra ei mai usor.Asa ca sant sanse mici sa se deschida inainte de termenul oficial adica sfarsitul lunii octombrie.

Trimis de pe al meu Philips_S326 folosind Tapatalk


mishu88

S-a publicat comunicatul oficial CFR privind ofertele depuse pentru Brasov - Apata si Cata - Sighisoara.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3766-25-august-2017-5-operatori-economici-au-depus-oferte-in-licitatia-pentru-reabilitarea-tronsonului-feroviar-brasov-sighisoara-pe-sectiunile-brasov-apata-si-cata-sighisoara

PS: Apata - Cata intarzie? Fonduri ar fi, dar documentele de licitatie?

Phenol

Apata - Cata va fi/este proiect separat, acesta fiind acceptat mai tirziu de Comisia Europeana.
Ps: Ma asteptam la un interes mai mare din partea constructorilor pentru aceste lucrari.

alecu26

trebuie sa ne obisnuim ca, cu exceptia a unu, doua firme, gigantii europei si a lumii nu vin la noi.

Sau tu asteptati interes de la Maltauro, Corsam, Eko, Magenta, si alte firme care nu castigat contracte si le-au abandonat?

La un contract de asa multe sute de milioane...nu mersi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Phenol

Admit ca nu cunosc firmele mari, doar cele care lucrau/lucreaza in RO.

Ma asteptam la oferte din partea FCC, Swietelsky. Ambele au castigat cateva lucrari in trecut.

Totusi, ma bucur ca Strabag apare pe lista (sper sa castiga :D ).

:Fingers crossed:

Phenol

si sa fie intregul comunicat si aici:

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

5 operatori economici au depus oferte în licitaţia pentru reabilitarea tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara

pe secţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara


Bucureşti, 25 august 2017

CFR SA informează că prin depunerea ofertelor în procedura de licitaţie pentru obiectivul Reabilitarea liniei cf  Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; Secţiunea: Braşov – Sighişoara, subsecţiunile 1.Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara a fost încheiată cu succes încă o etapă în procesul de reabilitare a infrastructurii feroviare.

În data de 23.08.2017 s-a încheiat procesul de depunere în SEAP a ofertelor aferente acestui obiectiv.Au fost depuse 5 oferte de către următorii operatori economici:

-          IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.;

-          Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A.;

-          S.C. Alstom Transport S.A.;

-          Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A.;

-          STRABAG A.G.


Valoarea lucrărilor licitate este estimată la 3.190.570.000 lei fără TVA (cca 700 mil.euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanţarea în proporţie de 15% de la bugetul de stat. Durata de executie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin:

- creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h

- reducerea duratei de transport

- creşterea siguranţei feroviare

- facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă

- introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului

- îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.


În cadrul contractului de execuţie lucrări vor fi executate o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.

După evaluarea ofertelor de către comisia special nominalizată în acest sens se va întocmi raportul procedurii şi se vor transmite comunicările privind caştigătorul acestei proceduri de achiziţie.

Sursa: cfr.ro

bdragos2

 Salutari! revin cu o serie de poze si vesti bune de pe segmentul Coslariu-Sighisoara(pozele au fost facute in data de 24.08, dar acum am vazut ca nu am facut bine reportajul si a trebuit sa modific)
 
  -In gara din Blaj este aproape terminata lucrarea, au montat trecerile de cauciuc, ieri cand am facut pozele lucrau la fatada cladirii si la placarea tunelurilor, acum pentru prima data dupa mult timp trenul a circulat pe la peronul 3
   
   
 
  -La trecerea de cale ferata inchisa acum cateva luni cam slaba mobilizarea, acolo cred ca au probleme deoarece au ridicat cu mult nivelul caii ferate si trebuie sa modifice soseaua.
   
   
  -Cea mai placuta surpriza am avut-o in Micasasa, loc unde stagnau foarte mult lucrarile sunt aproape finalizate, o sa vedeti pentru ce este inchiderea de astazi
   
   
   
   

bdragos2

 
 
 
 

  Si cel mai probabil lucrarile din 25 august au fost pentru aceasta portiune
   
   
   -A 2a supriza mare, la iesirea din Micasasa spre Copsa Mica erau montate toate cele 3 sectiuni ale podului peste Tarnava, se discutase acum ceva timp de ce nu lucreaza nimeni, uite ca ieri pe la 16:30 inca erau muncitori
 
 
 
 

bdragos2

      -A 3a surpriza, si podul de la intrare din Copsa Mica lucrau, de asemenea in gara Copsa Mica erau lucrari proaspete la montarea caii ferate si se lucra la peron
 
 
 
 
 

  -Au mai avansat si in gara Medias




bdragos2

  -Singura zona cu handicap pe care am mai intalnit-o unde sa nu se poata lucra a fost cea in care pe terasament se afla un stalp de inalta tensiune (tarziu m-am prins ca acesta este stalpul care incurca treaba de mult timp si nu am apucat sa ii fac poza)

  -Au terminat si acest podet lipsa
 

  -In Dumbraveni lucrau si dupa-masa, se turna strat de piatra
 
 

  -Si a patra surpiza, la devierea drumului national era santier mare, au deschis circulatia pe noul pod, era strat de asfalt proaspat, se circula cu semafor.
   
   
   
   
-Si la podul de la intrare in Sighisioara dinspre tunel se lucra la ora tarzie
-Sper ca a fost bun primul meu "reportaj", poate ajunge cineva sa pozeze santierele mai bine :)

Vice33

Felicitări pentru reportaj,oricum se mişca greu, greu...mai ales la Medias.

Am si eu cateva intrebări:

1. La ieşirea din Blaj la acel pasaj auto care a fost desfiintat, unde mai demult se circula pe firul vechi, ce se mai intampla? Au reusit sa finalizeze un fir si sa se circule pe firul nou?

2. Pana la urma care a fost problema la podurile de la intrarea in Copsa Mica de stagneaza de 3 ani lucrarile acolo?

3. De 3 ani nu a fost in stare Transelectrica să mute acel stâlp LEA?

4. Portiunea Campu Libertăţii-Blaj este finalizată complet? Se circulă pe ambele fire?

5. În Copşa Mică ce mai au de făcut?

Andi

@Dragos Multumim mult, sunt vesti foarte bune mai ales pentru punctele unde nu s-a lucrat mult timp !

@Vice33

1. Se circula pe firul 1 modernizat de la Valea Lunga la Blaj, statia Campu Libertatii s-a desfiintat pe 20 iulie si a devenit halta, mutata cateva sute de metri spre Sighisoara, firul 2 trebuia pus pe o portiune scurta (unde a fost pasajul) iar acum mai trebuie demontata reteaua electrica si pusi aia 2-3 stalpi pentru firul nou.
2. Din cate am auzit s-a gresit proiectarea si podurile erau mai inalte cu 80 de cm asa ca au trebuit sa demoleze tot si sa o ia de la capat. Din ce vad in poze la podul de la Copsa mai trebuie pusa o sectiune de pod, la cel de la Micasasa acum o luna necesita inca o sectiune care vad ca s-a montat si ea.
3. Aici nu stiu ce problema au, dar intr-adevar nu e ok sa dureze atat si trebuie indepartat cat mai curand posibil pentru a face loc noilor linii.
4. Aproape finalizata, mai trebuie catenara cum am spus si la punctul 1. Nu se va circula pe ambele fire pana nu va fi gata semnalizarea si tot ce tine de asta.
5. In Copsa Mica mai au de pus sinele la linia 1 si la linia 2. Din poze vad ca s-a imprastiat balast la macazuri in cap Y iar linia 3 e burata si pare finalizata. De asemenea mai trebuie finalizate peroanele celor doua linii.