Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Am inteles eu bine (in imaginea de mai sus)... partea din dreapta sus a "triunghiului" format nu este electrificata (directia Alba - Sebes, ca sa nu mai "coboare" pana in Vint)? Restul este tot electrificat iar acea parte nu este electrificata?

Scuzati-mi ignoranta (nu sunt in domeniu) dar cum vine aia? Doar nu vin trenurile cu "avant" si trec de acea portiune fara ca locomotiva sa traga  :lol: :lol: :lol:

LE: dupa explicatiile de mai jos, se pare ca am plecat de la o prezumtie gresita, si anume ca pe langa Alba-Deva care este electrificata, am crezut ca si Alba-Sibiu este electrificata - gresit, dupa cum mentioneaza colegii mai jos Alba-Sibiu NU este electrificata, deci este logic ca si racordul sa nu fie electrificat

anacronox

nu sunt de specialitate, dar am facut 4 ani in timpul facultatii/ master Deva-Sibiu cu trenul. De la iesirea din Vintu spre Sebes nu mai este electrificata linia. Cum nu sunt planuri de electrificare in viitorul apropiat, cred ca au luat decizia ca nu merita sa electrifice racordul nou. Oricum traficul spre Sibiu era din cate imi aduc aminte format din sageti sau locomotive clasa 60 + 2,3 vagoane pt personalele mai mari. O investitie in niste rame cu propulsie hibrida cred ca rezolva problema.

TibiV

Mai exact Vintu-Sebes-Sibiu-Brasov este ne-electrificata.

Racordul Alba-Sebes de ce ar fi electrificat ?...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

driver_x

Vad ca reabilitarea celor doua segmente de capat din tronsonul Brasov-Sighisoara nu este nici macar trecuta in buget, ba chiar a si fost respins un amendament care cerea introducerea proiectului in buget... Ma intreb ce sanse mai are licitatia asta sa nu fie anulata... ( http://www.cdep.ro/comisii/transport/pdf/2017/av007.pdf )

TibiV

Simplu: anul asta nu vei avea nimic de platit, pentru ca nu vei avea nimic gata...
Ai credite de angajament, care iti permit (tie, statului roman) sa "angajezi" (aka sa licitezi) lucrari care vor intra la plata (sa speram) anul viitor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu se pot baga sume in buget pana cand nu exista un CONTRACT semnat. Sau macar o licitatie in faza finala, adica desemnat castigatorul si se preconizeaza semnarea contractului. Cand va exista asa ceva, legea impune chiar obligatia de a finanta, adica proiectele cu contracte semnate nu pot primi alocare zero.

Presa s-a trezit anul asta ca mare cititoare in stele, pardon in buget. Hai sa ne lasam de citit bugete daca suntem afoni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

driver_x

Nu e vorba de creditele de angajament, pentru ca nici alea daca nu sunt trecute in buget practic nu exista. Se pare ca in noua lege a achizitiilor publice (mai exact in normele de aplicare) nu e neaparat obligatorie asigurarea finantarii la momentul initierii procedurii de atribuire :

QuoteÎntrebare: Se pot derula proceduri de atribuire avand in vedere faptul ca bugetul nu este inca aprobat? Răspuns: Potrivit art. 21 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a initia aplicarea procedurii de atribuire numai dupa ce a fost elaborata documentatia de atribuire sau, dupa caz, documentatia de concurs. Asadar, initierea si derularea unei proceduri de atribuire nu este strict legata de asigurarea fondurilor.Corelativ acestui drept, autoritatea contractanta va avea in vedere (indiferent de momentul initierii procedurii de atribuire), inainte de incheierea contractului, respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice, respectiv Legea nr. 500/2002 si Ordinul nr.1.792 din 24 decembrie 2002.

http://anap.gov.ro/web/procedura-de-atribuire/

@vancouver, nu cred ca o sa gasesti in presa nimic despre chestia asta, sunt niste observatii personale si eram curios. Mersi pt raspuns  ;)



TibiV

Quote from: driver_x on February 23, 2017, 12:46:49 AM
autoritatea contractanta va avea in vedere (indiferent de momentul initierii procedurii de atribuire), inainte de incheierea contractului, respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice

Daca cercetezi bine legea, nu poti aangaja nici o cheltuiala fara "ceva" in buget - si cand ceva ala nu exista "fizic" in anul rspectiv (caci nu sunt bani) dar sunt "ceva" sperante pentru anul viitor, se trec la "credite de angajament".

Mai pe romaneste: NU avem bani anul asta, dar apuca-te de licitatii, caci poate la anul vom avea....i....

Iar la anul anulam/suspendam licitatiile de anul trecut, caci de fapt nici acum nu avem banii necesari...

Este plin forumul de astfel de cazuri....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

driver_x

@TibiV Chiar studiam legea finantelor publice : http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37954

Quote(3) Angajarea cheltuielilor din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) se face numai în limita creditelor de angajament şi în scopurile pentru care au fost aprobate.

In cazul de fata, nu exista credit de angajament pentru ca investitia nu este prevazuta in buget , deci nu se poate angaja nici o suma.
Inteleg ca ca licitatia se poate tine, insa contractul se poate semna doar dupa ce investitia apare in buget.
Sunt si spete in care licitatii au fost anulate pt ca a disparut din buget sursa de finantare, ex : http://legeaz.net/spete-contencios/achizitii-publice-9937-2013

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Optimisti mai sunteti. Credeti ca se finalizeaza procedurile de achizitie la cele 2 loturi anul asta ? E sub semnul intrebarii si anul viitor.

Dan027

Unde se fac de obicei publice ofertele licitatilor pentru caile ferate? ... nu de alta dar pe 27 trebuie facute publice ofertele pentru tronsoanele de cale ferata Brasov-Apata si Cata-Sighisoara.

Redox

Quote from: CFR Infrastructura via Facebook
Bucureşti, 23 februarie 2017
Reabilitarea Podurilor Dunărene avansează!
Podul Borcea, km 152+149 (92% execuţie)
Podul Cernavodă, km 165+817 (69% execuţie)
Obiectivele investiţiei:
- reabilitarea terasamentelor, a suprastructurii c.f., a suprastructurilor şi infrastructurilor podurilor vechi (Saligny);
- instalare sistem supraveghere video;
- instalare sistem semnalizare fluvial;
- reabilitare instalaţii SCB,TTR,ELF;
- consolidarea tablierelor aferente viaductelor podurilor noi;
- refacerea sistemului de prindere a căii pe podurile noi;
- sablarea şi revopsirea podurilor noi;
- reparaţii la infrastructurile podurilor noi;
- refacere instalaţii de iluminat în casetele tablierelor la podurile noi;
- refacerea sistemului de ventilaţie în casetele podurilor noi;
Scop: creşterea vitezei de circulaţie şi sporirea gradului de siguranţă
Finanţare: fonduri de coeziune şi buget de stat
Podul Borcea, km 152+149, între staţiile Borcea şi Ovidiu (jud. Ialomiţa)
- traversează albia braţului Borcea al fluviului Dunărea şi este amplasat pe intervalul de circulaţie Ramificaţia Borcea – Ovidiu
- este amplasat la circa 70-100 m în aval de podul Borcea vechi, cu o uşoară oblicitate faţă de acesta şi asigură o traversare normală peste albia minoră.
- este o structură combinată (c.f. + auto) pentru cale ferată dublă şi şosele cu câte două benzi de circulaţie auto, amplasate de o parte şi de alta a căii ferate.
- are 3 deschideri de 140 m fiecare.
Podul are o lungime de circa 970 m şi are următoarea configuraţie:
- un viaduct de acces dinspre Feteşti cu 3 deschideri
- un viaduct de acces spre Ovidiu cu 8 deschideri
- infrastructura şi suprastructura viaductelor au fost concepute şi realizate pentru cale ferată dublă.
Pod Cernavodă, km 165+817, situat între staţiile Dunărea (jud. Ialomiţa) şi Cernavodă (jud. Constanţa)
- traversează albia braţului Dunărea Veche al fluviului Dunărea şi este amplasat pe intervalul de circulaţie de linie dublă Dunărea – Cernavodă Pod.
- este o structură combinată (c.f. + auto) pentru cale ferată dublă şi şosele cu câte două benzi de circulaţie auto, amplasate de o parte şi de alta a căii ferate.
- este amplasat la circa 75-100 m în amonte de podul Dunărea vechi
- suprastructura podului este o structură continuă cu trei deschideri, grinzi cu zăbrele cu calea jos.
Podul are o lungime de circa 1600 m şi are următoarea configuraţie:
- un viaduct de acces dinspre H.m. Dunărea cu 17 deschideri
- un viaduct de acces spre Cernavodă cu o deschidere de 68,50 m.
- infrastructura şi suprastructura viaductelor au fost concepute şi realizate pentru cale ferată dublă.


















NGC

Quote from: Dan027 on February 23, 2017, 12:29:31 PM
Unde se fac de obicei publice ofertele licitatilor pentru caile ferate? ... nu de alta dar pe 27 trebuie facute publice ofertele pentru tronsoanele de cale ferata Brasov-Apata si Cata-Sighisoara.

Nu stiu de unde ai informatia asta, dar situatia e diferita.
Deocamdata termenul pentru depunerea ofertelor este 10.03.2017, dar licitatia este suspendata. Se asteapta deciziile CNSC.

Dan027

Dintr-un raspuns oficial al Ministerului Transporturilor de la sfarsitul anului trecut / inceputul anului acesta (o sa-l caut).

Uite si aici: http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3332-06-decembrie-2016-licitatie-reabilitare-tronson-cf-brasov-sighisoara
QuoteTermenul limită pentru primirea ofertelor este 01.02.2017, ora 16.00.


Deci au aparut modificari?!... era si de asteptat tinand cont ca nu are bani alocati in buget.