Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

NGC

Eh, asa mai merge! Succes si la cat mai multe audieri! Nu de alta, dar sa ii tinem putin mai concentrati asupra problemelor.
:cheers:

NGC

@cutter: Multumesc pentru publicitate. De fapt pentru publicitatea pentru forum.
Pune eventual link si catre sinteza licitatiilor pentru infrastructura rutiera, pentru ca sa facem aceste lucruri mai cunoscute.
:cheers:

florin74

Dupa modul cum a reactionat Pizzaroti, cred ca si-au dat seama ca este ultima lor sansa. In acest moment oferta lor este neconforma. Definitiv. Rămân la părerea ca o alta contestatie nu li s-ar accepta.

TibiV

@cutter
imi plac comentariile...
Incet, incet, incepi sa fii cunoscut (si apreciat) si in afara forumului.
Foarte bine !
Keep going !

@toata lumea
Prima informatie despre subiect a venit de la Andi, care a preluat informatia de pe contul FB al CFR, adica de aici: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1493978130637050:0

In postarea respectiva apare si o poza (care evident ca nu are legatura cu 2a, cel putin deocamdata) in care apare o "dihanie de utilaj".
Dihania mi-a placut foarte mult... :)


Stie cineva mai multe detalii despre "dihanie" ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#2374
Quote from: TibiV on February 18, 2017, 02:03:55 AM
Stie cineva mai multe detalii despre "dihanie" ?...

"Dihania" se numeste DESEC. Modelul e TL-70. Este o masina (macara) de ridicat, transportat si montat sine de cale ferata, segmente de cale pre-asamblate (paneluri), aparate de cale (macazuri) etc.

DESEC TL-70 foloseste "metoda ciclica" (la fiecare "pas" se asambleaza complet un segment discret, de x m de cale ferata; de obicei sub forma unui panel prefabricat, asamblat "off site", care e adus de un tren de lucru, care e ridicat si montat cu aceasta macara). Alternativa e "metoda continua" sau "linie de asamblare" cu tren de montaj automat, in care trenul de lucru monteaza complet, continuu, linie noua - fiecare pas fiind o operatie (la un capat al masinii e terasamentul pregatit; masina are un rezervor de sina, altul de traverse, si altul de piatra; masina asambleaza sina si o monteaza in fata ei; practic circuland pe ce tocmai a construit). Ca sa vezi cum functioneaza metoda alternativa "continua", cauta Plasser&Theurer SVM 1000 (e in alta clasa, e urias monstrul, e o uzina completa, dar fiind asa mare, vezi exact pas-cu-pas ce se intampla).

Avantajele ei sunt ca nu sta pe sina precum trenurile automate de montaj, deci e mult mai flexibila si versatila (poate fi folosita sa instaleze macazuri, curbe, ceea ce trenurile de montaj nu pot face). Este si foarte mica (pentru un utilaj de montat sina; un tren automat e imens) si usor transportabila. Dezavantajele sunt viteza redusa de lucru in aliniament fata de un tren automat (la un tren automat se ajunge la 2 km/zi; DESEC-urile pot face cateva sute de metri cel mult).

Bineinteles ca DESEC-ul e folosit prost in lucrarea asta:

1. Si cel mai revoltator: DESEC-ul e al CFR Infrastructura (probabil vreun SIMC) - vedeti sigla CFR SA pe cutia din fata platformei de lucru. Acelasi CFR infrastructura care nu are suficiente utilaje moderne pentru intretinerea retelei. Trebuia sa fie acolo unde e nevoie de intretinere a caii existente din patrimoniul CFR (M500, M900), nu unde exista contractori privati care-si pot aduce utilajele proprii.

E absurd ca CFR sa contracteze o firma sa-i faca lucrarile care apoi sa subcontracteze iar CFR-ul inapoi, platind neste baieti destepti ca sa intermedieze afacerea - nu mai bine facea chiar CFR treaba fara sa mai plateasca intermediari fix-pix degeaba?

2. DESEC-ul e cel mai bine folosit pentru a instala prefabricate off-site aduse cu trenuri de lucru (panele) in care sina si traversele sunt deja instalate si asamblate, urmand doar sudarea si lucrarile la prisma. In loc, pare ca se lucreaza manual (traversele sunt puse manual "on-site"), DESEC-ul fiind folosit doar ca sa ridice sina (una-cate-una) pentru montaj manual.

3. Acolo pare a fi aliniament, nu cine-stie-ce ciudatenie (daca gresesc, si acolo e vreo curba/macaz in zona atunci gresesc si punctul 3 nu se aplica). Un tren de lucru automat pe metoda continua functioneaza mult, mult mai rapid. Pentru o lucrare de genul CIV in Romania ma asteptam sa vina ceva serios. La cat de mari sunt contractele de reconstructie, acolo ar fi trebuit sa vina cu masinarii serioase, cu viteze de lucru rezonabile, nu cu munca manuala multa si lenta...

Vezi aici mai mult despre DESEC: http://www.kranunion.de/nc/en/kirow/products/railway-logistics/desec-tracklayer/

Si uite aici si un filmulet de la vecinii ucrainieni cu DESEC-ul la munca la o reparatie de cale:

Si daca te intrebi cum arata monstrul SVM 1000 :
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Quote from: Ionut on February 17, 2017, 08:48:56 PM
95% nu este 100%. La noi se merge pana la capăt. O sa fie Astaldi constructor când vor semna contractul.

Pe vintu simeria FCC a semnat contractul si a luat avansul...si uite ca in final au facut altii. Si clar mai bine decat ar fi facut FCC. Chiar daca startul a fost cu 2 ani mai tarziu...i-a cam ajuns din urma.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vice33

@NGC20:

Acest proces (http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000714534&id_inst=2) pentru care dintre subtronsoane se judecă? Bârzava-Gurasada sau Gurasada-Simeria?

Ne puteţi spune vă rog cine ar trebui sa fie câştigător pentru Bârzava-Gurasada-Simeria şi care este stadiul (procesual) actual?

Mulţumesc.

alecu26

Gurasada Simeria....acesta este si numit lot 3.

Barzava Gurasada...e lotul 2C.

Stadiul procesual e departe de a fi simplu si incheiat. Greu de spus cine va iesi castigator. Eu sper ca, odata declarati castigatori pe 2a (si 2b fiind practic aceasi speta) si pe 2b, FCC-Astaldi for renunta la batalia pentru loturile 2C si 3 si atunci sa se distileze castigatorul mult mai repede.

Momentan insa exista sanse tot mai mari ca FCC _ Astaldi si Astaldi-FCC sa ia toate cele 4 loturi...si vorbim de lucrari in valoare de miliarde de euro, care e mult prea mult pentru Romania sa ajunga la doar 2 firme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Acel proces este pentru tronsonul 3, Gurasada-Simeria.
Am mai scris despre el saptamanile trecute si va voi tine in continuare la curent cu evolutia situatiei.

adiarc

mic up-date din zona Vintu de Jos...nu s-a mai miscat mare lucru la pasajul de acces in Vintu de Jos ( doar s-a montat balustrada )...

in schimb au cam terminat cu terasamentul si zidul de sprijin.

Iata cum se vede din  DN..arata bine









frumos,curat ,scurgerea apelor exista si cel mai important,este stabil







nou versus vechi...pasaj (aproape) refacut versus bare de pod roase de rugina







si pasajul de acces in Vintu de Jos



o alta noutate este muntele de materiale,aparut



momentan atat





"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Andi

Pe Orastie-Simeria Veche se avanseaza binisor, in zona Turdas au terminat de plantat toti stalpii, in dreptul cladirii de calatori erau remizate utilajele de burare si profilare pt ca mai e de lucrat la linie pe o portiune scurta. La Pricaz mai trebuie plantat un stalp pt catenara si tot in zona aceea au montat si primul semnal de bloc, mai exact prevestitorul statiei Orastie. De asemenea a aparut si semnalul de intrare, cel provizoriu care e de fapt semnalul vechi iar langa el catargul pentru semnalul nou. La intrare in Orastie era si drezina de la Alstom cu un vagon incarcat cu stalpi plus o betoniera, probabil sosita de la Turdas. In gara a inceput plantarea stalpilor, au aparut si dalele de beton la peroane iar linia 2 deja era burata. Per ansamblu mai trebuie firul de catenara si semnalizarea pentru a da in functiune D2 Orastie-Simeria deci cum a zis un coleg aici in martie cel tarziu aprilie ar trebui sa fie gata.

cristi5

Inteleg ca aici va exista o legatura directa Sebes-Alba?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/45.998/23.518/0

Vad ca lipseste pe OSM, are cineva o plansa?

Banuiesc ca nu va fi electrificata? Merci!

Andi

Da, este un racord nou pentru circulatie directa Alba Iulia-Sebes Alba insa nu e electrificat. Racordul in sine este gata cu exceptia semnalizarii si mai necesita legat de M200 printr-un macaz.

Si ca veni vorba de acest racord, s-ar putea ca in 15 martie sa aiba loc lucrarile pt montarea macazului respectiv, dat fiind faptul ca IR 1621/1622 va fi limitat la Sibiu in acea zi.

TibiV

@cristi5

Quote from: NGC20 on November 24, 2015, 08:50:12 PM


Si in video de mai jos uita-te intre 06.20 si 06.28, se vede cum vine racordul dinspre Alba...
(De fapt filmarea este pe sensul Simeria->Vintu de Jos->Sebes)
Quote from: StefanD_ on February 07, 2017, 07:21:06 PM
Filmare cu tronsonul Vintu de Jos-Simeria:



Si uite si poza din GM...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Teo

A inceput primavara in zona Alba-Hunedoara, iar la santierul de cale ferata este desfasurare de forte. Se lucreaza la 2 poduri in zona Tartaria-Pianu, si pe tot traseul, pe parte de sine, traverse si la partea electrica, de cablaje.

In plus, nu am fost la curent cu evolutia formalitatilor pentru pasajul de CF de la Vintu de Jos. A inceput sa se excaveze in zona, s-au facut delimitari si marcaje.

Se stie ceva despre asta?