Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

dragos76

De ce ar fi nevoie de a se păstra opririle la frontieră după o aderare la Schengen?

mr.L

Din acelasi motiv pentru care s-au pastrat si cele dintre Ungaria si Austria, Austria si Elvetia.

Daca este tren international, personalul de tren ghici unde se schimba?

frunzaverde

#2282
Nu este absolut deloc necesara oprirea la granita Schengen. De altfel in majoritatea cazurilor nici nu se intampla, cat timp sistemul de semnalizare si sistemul electric permit comutare (handshaking) fara oprire.

Exemple:

1. Suedia - Norvegia : acelasi sistem electric, aceiasi semnalizare. Trenul trece peste granita cu 130 km/h. Singurul lucru care se intampla este ca un afisajul electronic afiseaza 'Bine ati venit in Norvegia, urmeaza statia X.
2. Austria - Slovacia : Vechiul CityExpres. Prima statie Viena. Urmatoarea Bratislava. Granita se trece cu 80 la ora, ca atat poate dieselul si linia (pe linia nord, pe sud n-am fost, dar e tot la fel).
3. Suedia - Danemarca : Inainte ca Schengen sa fie suspendat (momentan e suspendat) ultima statie era Malmö C. in SE, apoi prima in DK era Copenhaga Kastrup International. Superb podul, apropo. Acum e cu vama, trebuie sa te dai jos din tren, sa treci prin vama, dar e 'temporar' pana se repara Schengen (daca).
4. Franta - Belgia - Olanda : Opririle sunt Amsterdam - Schipol - Rotterdam - Antwerp - Bruxelles - Paris N.. 2 granite, zero opriri.

Sistemul electric in Ungaria e identic cu cel romanesc, 25 kV, 50 Hz AC. Ungurii vor avea candva ERTMS nivel 1, romanii vor avea candva ERTMS nivel 2. Comutarea intre ele se poate face la viteza de 200 km/h, cat duce ERTMS nivel 1. Deci nu, nu e nevoie de oprire.

Chiar si pentru treceri intre tari cu vama se pot face conventii sa se suprime o parte din opririle la vamuire. De exemplu, in sezon, trenurile Skt. Petersburg - Helsinki nu opresc (sau nu opreau inainte de tensiunile politice). Atat vamesii rusi cat si cei finlandezi faceau controlul integral in tren. Ultima oprire in Finlanda era Kouvola, prima in Rusia era Viborg. Acum, dupa ce au inceput sa fie tensiuni, trenul opreste un minut in Vainikkala doar cat sa sara vamesii finlandezi (au interdictie de a intra in Rusia). Vamesii rusi fac control in continuare, in tren, asa ca pe teritoriul rus nu se opreste la granita.

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 05:14:03 PM
Daca este tren international, personalul de tren ghici unde se schimba?

Majoritatea trenurilor internationale sunt operate de o singura partida de tren de la un cap la altul cat timp durata de serviciu e rezonabila. RailJet functioneaza asa, de exemplu. Cand durata e nerezonabila, partida se schimba in punctul rezonabil (nu uita ca toata lumea are drept de munca ORIUNDE in spatiul Schengen fara restrictii).

RJ-ul intre Munchen si Salzburg NU OPRESTE.

La fel, serviciile ICE intre Elvetia si Germania (ultimul cu care am fost era Berlin - Interlaken) sunt operate exclusiv de personal german DB cu chipiu si uniforma DB. Eu am folosit parcurs elvetian intern, bilet SBB. Nimeni de la SBB in tren.

Serviciile Thalys si TGV internationale (la fel, folosite in Elvetia pe Zurich - Paris) sunt operate exclusiv de personal SNCF/Thalys. Serviciile Eurotunel sunt operate de personal dedicat, nu se face schimbare de partida vreodata.

La fel, cand (vreodata) intram in Schengen, ultima oprire va fi Arad, urmatoarea va fi Szolnok. Staaai, CFR-ul inca traieste in epoca Eurocity...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

FrunzăVerde care le stii pe toate, ma faci cumva mincinos?
Vad ca nu comentezi nimic despre faptul că trenurile intre Ungaria si Elvetia opresc in continuare in aceleasi localitati de frontieră ca acum 50 de ani.

Sigur, e frumos ce fac rusii si nordicii tai, care sunt in alta categorie decat ungurii sau romanii, ce nu întelegi tu este faptul ca  daca n-a fost prevazuta eliminarea trecerilor la nivel intre Arad si Curtici, asta inseamna ca statia Curtici ramane oprire pe international ,iar restul raman niste păreri personale fara valoare în practică.

Linia aia ramane la 160 tocmai din acest motiv, ce nu întelegi? Acolo urca si coboara nasul, nu merge nimeni pana la Arad  sau Bececsaba ca asa vrei tu.sau ca asa ai vazut tu nu stiu pe unde.

Dan027

Elvetia desi e in Schengen nu e membra UE.

Am mers cu trenul din Germania in Olanda dar nu imi amintesc sa fi oprit la granita.

mr.L

Elvetia e in Schengen si are statie la frontiera cu Austria. Schengen inseamna fara granite, fara opriri, si uite ca RJ Budapesta-Zurich, opreste tocmai acolo. Nu stiuu ce zici tu de faptul ca Elvetia nu e in UE, atata vreme cat e in Schengen marfa si oamenii trec liberi, fara control dintr-un alt stat Schengen.

Intre Ungaria si Austria acelasi tren opreste intr-un sat de 3500 de locuitori numit Hegyeshalom, de ce credeti ca opreste in metropolă aia? Credeti ca satul Hegyeshalom e mai important decat orasul Curtici?

Dar il intreb eu pe FrunzăVerde daca stie care este viteza maxima din Curtici pe directa si de ce crede el ca s-a băgat o cărută de bani in gara aia si atata infrastructura, nu puteau sa faca o linie directa Arad-Szolnok ca sa nu mai trebuiască sa faca pasajul ala la intrare in Curtici?

cristi5

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 04:41:32 PM
Mai exact tot ce este luat in calcul pentru a fi upgradat in perioada urmatoare de la 160 la 200km/h.

Cam cat din portiunile de 160 sunt luate in calcul? De exemplu pe Brasov-Curtici, pe ce portiuni se vor desfiinta trecerile la nivel?

mr.L

Intre Brasov si Arad sunt 250km apti pentru 200km/h, in conditiile unui upgrade ieftin, doar fir catenara si macaze pentru viteze sporite.

Curtici -Arad ramane la 160kmlh, se face linie noua de mare viteza acolo. De-aia nu intelege FrunzaVerde de ce ramane Curtici oprire pe coridor, pentru ca pentru trenurile de mare viteza +200km/h se face linie noua Arad-Szolnok, iar asta de 160 rămâne pentru marfa si trenuri locale.

frunzaverde

#2288
Quote from: mr.L on January 10, 2017, 06:06:14 PM
Elvetia e in Schengen si are statie la frontiera cu Austria. Schengen inseamna fara granite, fara opriri, si uite ca RJ Budapesta-Zurich, opreste tocmai acolo. Nu stiuu ce zici tu de faptul ca Elvetia nu e in UE, atata vreme cat e in Schengen marfa si oamenii trec liberi, fara control dintr-un alt stat Schengen.

Vezi ca nu te pricepi (nici) la asta? Schengen reglementeaza libera circulatie a persoanelor dpdv al formalitatilor de trecere ale frontieri, si nu a marfii. Marfa (inclusiv efectele personale ale calatorilor) e reglementata de Spatiul Vamal European.

Spatiile se suprapun cu cateva exceptii majore: Elvetia e parte a Schengen DAR NU a SVE. Adica persoanele NU sunt controlate dar marfa (inclusiv bunurile pasagerilor), cel putin teoretic sunt controlate.

De asta opreste trenul la vama, ca pasagerii sa aiba oportunitatea sa depune declaratii vamale (atat UE cat si elvetiene) daca, cumva, prin absurd, au marfa care trebuie vamuita si nu au depus declaratia in mod electronic. Altfel indivizii sunt infractori. Aici pentru detalii: https://www.ch.ch/en/how-clear-personal-goods-purchased-abroad/

Daca ai bunuri vamuibile si ai uitat sa declari, cobori din tren, bagi declaratia in box, te sui inapoi in tren si pleci (sau il iei pe urmatorul). Altfel risti amenzi, confiscare sau chiar parnaie daca importi bunuri de peste 300 CHF. Obligatia oferirii oportunitatii de a completa un document vamal in ultimul loc posibil e statuta in legea elvetiana.

Asta inseamna ca desi te poti transporta pe tine, marfa nu circula libera. De aia opresc trenurile. De aia la Konstanz opreste trenul dinspre sud la peroane dedicate, ca alea sunt extrateritorialitate elvetiana si acolo se poate face vama inca in mod legal (sunt si desenate culoarele rosu si verde).

E singurul caz din Europa cu combinatia asta de reguli. Norvegia e teoretic similar din perspectiva UE dar exista spatiul vamal nordic (SE-DK-NO-FI-IS-AX) care face ca doar trecerile cu feribotul dinspre Germania, Polonia sau UK sa fie expuse vamuirii in acelasi fel. De asta trenul nu opreste la granita SE-NO.

Invers (marfa circula libera dar persoanele sunt controlate) avem o gramada de frontiere. Romania, Bulgaria, Turcia, UK...

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 06:06:14 PM
Intre Ungaria si Austria acelasi tren opreste intr-un sat de 3500 de locuitori numit Hegyeshalom, de ce credeti ca opreste in metropolă aia? Credeti ca satul Hegyeshalom e mai important decat orasul Curtici?

Pentru ca odata, de mult, locomotiva de 25 kV 50 Hz cu EVM se decupla si se cupla la loc locomotiva de 15 kV 16 2/3 Hz cu I60. Apoi pentru ca o locomotiva un pic mai noua trebuia oprita cu frana de stationare pusa, coborit pantograful, si tras levierul care schimba metoda de actionare de la 50 Hz la 16 2/3 Hz, si plecat la drum pe noul sistem. Azi, probabil pentru ca:

1. Instructia austriaca obliga in continuare oprirea trenului cand se schimba sistemul de securitate a liniei. E in discutie schimbarea instructiei.
2. Presupun ca locomotiva Eurosprinter care trage Railjetul trebuie in continuare sa fie oprita ca sa-i convertesti frecventa de la 50 Hz la 16 2/3. Am vazut butonul pe bord, deci presupun ca e un proces manual in continuare.
3. Granita e inchisa, Schengen e suspendat.
4. Nu stiu care sunt cerintele la parasirea EVM-ului.

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 06:06:14 PM
Dar il intreb eu pe FrunzăVerde daca stie care este viteza maxima din Curtici pe directa si de ce crede el ca s-a băgat o cărută de bani in gara aia si atata infrastructura, nu puteau sa faca o linie directa Arad-Szolnok ca sa nu mai trebuiască sa faca pasajul ala la intrare in Curtici?

1. Pentru ca exista un terminal urias de containere si un punct de schimb multimodal pentru toti actorii regionali care nu doresc sa-si bata capul cu reteaua dezastru a CFR-ului si vin cu trenul din Suedia sau din Franta cu containere si le varsa la Curtici pentru transport auto prin Romania. Terminalul de containere e acolo de multa vreme, mutarea lui e bataie de cap.

2. Pentru ca multe marfare vor circula decenii la rand sub EVM/Indusi, si acolo e rezonabil sa se schimbe locomotiva.

3. Pentru ca e posibil ca Schengen sa fie temporar oprit si sa fie nevoie de control de frontiera.

Dar asta nu inseamna ca trenurile de calatori non-regio au vreun motiv sa opreasca acolo in mod normal.

Cat de viteza pe directa, 100 km/h e in livret spre Lokoshaza, si nu apare nimic in BAR. Habar n-am cat o fi in realitate, ca CFR publica doar ce documente vor ei, nu toata declaratia retelei, cum ar trebui...

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 07:08:54 PM
Intre Brasov si Arad sunt 250km apti pentru 200km/h, in conditiile unui upgrade ieftin, doar fir catenara si macaze pentru viteze sporite.

1. si desfiintari de zeci de halte si daramari si reconstructii ale unor gari proaspat construite,
2. si desfiintari a altor zeci de treceri la nivel si inlocuirea lor cu pasaje,
3. si zeci si zeci de reconfigurari de curbe, suprainaltari,
4. si refactii de terasamanete (care in momentul asta sunt construite pentru standarde de 160 km/h, nu 200 km/h).

Da ma rog, unii sunt politruci care viseaza viteze de 200 km/h cand au avut ocazia sa faca documentatie de 200 km/h pe care s-o liciteze, dar au ales sa n-o faca, avand si exemplele Bulgariei, daca chiar asta doreau. Asta e sabotaj, nu altceva. Unii politruci si unii functionarasi CFR incompetenti, dar plini de aere de atot-suficienta intr-un CFR care e pe moarte.

P.S. Sa le mai spuna alora de la CFR ca Coridorul IV nu mai exista de ceva vreme...

P.P.S. Cand au fost intrebati frumos in 2011 de UE daca Romania vrea sa faca ceva HSR intr-un viitor oricat de indepartat, ori prin upgrade ori altfel, ca sa-l bage in reteaua TEN, Romania a spus ca reteaua va fi Bucuresti - Brasov - Sibiu - Timisoara - Arad. Deci nici cand au avut ocazia sa propuna un upgrade la 200 a liniei ca sa primeasca finantare pe bune pentru asta nu au facut-o; toate propunerile lui Mr. L sunt baloane de sapun; vise ceferistice fara acoperire...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Quote from: mr.L on January 10, 2017, 07:08:54 PM
Intre Brasov si Arad sunt 250km apti pentru 200km/h, in conditiile unui upgrade ieftin, doar fir catenara si macaze pentru viteze sporite.

Sunt cam 100 de treceri la nivel (112 pe harta, dar am "prins" in dreptunghi cateva de pe 200A si 100). De fapt vreo 70 pt ca in unele locuri sunt doua pe harta, unul pt fiecare fir, in altele unul singur desi in teren sunt 2 fire.



http://overpass-turbo.eu/s/laN
(trebuie trasat manual dreptunghiul de selectie, ca in poza de mai sus, apoi apasat Run)

Pe zonele unde se face traseu nou (unde sunt multe variante de viteza, gen Deva-Radna sau Apata-Cata) sunt putine, cele mai multe sunt pe Sighisoara-Deva. Cateva sunt treceri la nivel cu drum national fara nici o gara mare in apropiere (Craciunel, Valea Lunga)

Dan027


cristi5

Probabil ca se pot reduce cateva zeci cu variante de viteza (deja unele sunt "ocolite" de noul traseu daca te uiti in detaliu), altele sunt in zone cu vmax sub 160 (deci pot ramane), altele se pot desfiinta pur si simplu daca exista o varianta de ocolire... dar tot ar ramane cateva zeci.

TibiV

Quote from: Dan027 on January 10, 2017, 09:20:29 PM
^ Deci trebuie vreo 200 mil euro pentru pasarele.
200 mil. euro ?...
Un ştift !...
Asta dacă "ne iese" la doar 2 mil.euro/pasaj...

Eu aş zice că 4-5 mil.euro este mai realist...
Ieftin ca braga...

PS
Nu spun că nu trebuie făcute.
Sunt pline jurnalele de ştiri cu cadavre la barieră.
DA, sunt pentru denivelarea tuturor intersecţiilor la nivel. Se moare inutil la toate intersecțiile alea "la nivel"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

^ mai si desfintam din trecerile la nivel cu calea ferata...
Oricum o pasarela peste calea ferata costa cam 10 mil de lei, suma depinde mult de la caz la caz.
Un pasaj de peste 600m a costat 13 mil lei, iar pentru a traversa o cale ferata nu trebuie un pasaj atat de mare. http://www.prinfobv.ro/proiecte/pasaj-fartec/

Iar daca faci pasaje doar unde s-ar putea merge cu 160km/h nu cred ca sunt chiar 100.

Totusi Ministerul Transporturilor de ce nu se gandeste la asta? De ce nu analizeaza problemele? Sau sa inceapa macar niste consultari lunare cu cei pasionati de infrastructura ca poate gasesc solutii de eficientizare a mobilitatii bunurilor si a marfurilor in tara asta....

vancouver

Nici vooorba sa fie necesara oprirea trenurilor internationale in gara de la frontiera pentru a se schimba personalul. Este inca o aberatie marca mr.L

Am circulat de mai multe ori cu TGV-ul de la Paris la Frankfurt. Personalul este francez pana la Frankfurt, dar vorbeste si ceva germana. La fel trenurile ICE ale DB care merg de la Stuttgart, Frankfurt sau München pana la Paris au evident personal propriu german pana la Paris. Vorbitor de franceza. Evident trenurile nu opresc la frontiera.

Alt caz: am luat un ICN (Intercity Night) de la München 23:00 la Budapesta (ca. 9 dimineata). A fost personal unguresc de la urcarea din München. Nici vorba de personal austriac sau german pe tren. Evident personalul vorbea si germana si partial engleza. Daca a oprit efectiv la frontiere, nu stiu, ca dormeam.

Alt caz: deseori merg pe rute interne in Germania si este personal elvetian. Pe rutele Freiburg-Karlsruhe-Mannheim-Frankfurt si mai departe (trenurile ICE germane merg pana in Elvetia, nu se opresc la Freiburg. Unele la Basel, altele la Zürich, Berna sau Interlaken). La Frankfurt, care este gara infundata ca si gara de nord, trenul trebuie sa plece in sens invers (sa rebruseze). De regula aici se schimba personalul, atat cel care vine din Elvetia pe tren, cat si mecanicii. Trenul EVIDENT este acelasi, nu exista aberatii de genul "titulari". Zilnic vine aceeasi garnitura la aceeasi ora trage la aceeasi linie si se repeta scenariul. Oprirea este de 7 minute in Frankfurt la trenurile ICE. (vorbesc de FFM Hauptbahnhof, mai exista si Südbahnhof, unde ICE opresc 2-3 minute, dar sunt doar cateva care opresc acolo si merg direct mai departe fara a intra in gara centrala)


In concluzie nu e necesara oprire la granita, personalul poate merge pe tren mai departe si eventual poate fi schimbat la o oprire mai lunga.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.