Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

Sper ca v-ati bucurat de pozele de ieri ale lui Doru. Cele doua tuneluri impresionante merita inca un update. Sunt unele cadre practic identice, insa merita vazute din nou sau dintr-o alta perspectiva. Pozele sunt facute de mine ieri.

Multumim inca o data constructorilor (FCC-Azvi), consultantului si celor din CFR Infrastructura
care ne-au primit foarte bine, ne-au raspuns la toate intrebarile, au fost foarte deschisi la dialog si ne-au condus pas cu pas pe santier. Am fost impresionati de primire dar si de tuneluri si ne-am promis ca vom reveni.

Se lucreaza si sambata si duminica. Ei spun ca termina partea de interior a tunelurilor in decembrie daca nu apare ceva de forta majora. Peretii au 50-110 cm grosime (betonul). Armeaza, cofreaza, betoneaza, lasa 12-15 ore betonul sa se intareasca si apoi muta mai departe carul de cofrare (parca asa i-au zis). In medie fac 75 de metri pe saptamana. O sa vedeti din poze, la tunelul Danes se vad aproape toate fazele de constructie (peretii "goi" cu beton torcretat, hidroizolatia, betonarea peretilor circulari). Scuzati exprimarea pe alocuri deficitara, sunt in plop cu terminologia pe tuneluri CF.

Bun, pozele.

Incepem cu tunelul Sighisoara, are cam 400 m.
Intram dinspre Medias si mergem spre Gara Sighisoara.




Ne intoarcem privirea spre Medias, unde vedem viaductul DN peste calea ferata noua. Stam exact pe aliniamentul CF.


Inapoi in tunel, mergem spre Sighisoara.


Si ne intoarcem iarasi, vedem capatul dinspre Medias si viaductul DN peste CF in departare.

Ionut

Continuam spre Gara Sighisoara.




O privire inapoi spre Medias.




Tot spre Medias, de data asta suntem foarte aproape de capatul dinspre Gara Sighisoara.


Gata, am ajuns, acesta este capatul dinspre Sighisoara.

Ionut

Ne uitam acum de la tunel spre gara si stam exact pe aliniament. Vedeti in departare un viaduct mic.


O luam inapoi prin tunel, spre Medias. Mai jos in poza vedeti cablurile de alimentare pentru sistemul de monitorizare - tunelul este permanent monitorizat printr-un sistem de senzori pusi chiar in beton, in structura. Se monitorizeaza tasari, deplasari si alte elemente. Ne-au explicat constructorii ca nu au surprize neplacute (tasari, in special, astea sunt nasoale, dar stam bine).


Mergem spre Medias.



Ionut

Ne mutam la Tunelul Danes. Este foarte impresionant, lung de aproape 1 km cu tot cu portaluri. Si este foarte interesant sa vezi aici toate stadiile de constructie aproape, de la pereti "goi" torcretati, se vad ancorele care tin peretii laterali (infipte bine la 25 de m!), barele orizontale de sustinere (scuzati ca nu stiu cum se numesc), se poate vedea hidroizolatia, armatura, dar si carul de cofrare mobil, pe sine (la Tunelul Sighisoara este practic gata interiorul si toate elementele astea sunt deja "ascunse").

Bun. Tunelul Danes. Capatul dinspre Gara Sighisoara si vedere spre Medias (sensul de mers Gara->Medias).
Iluminarea este cea temporara, de santier.


Acum vedem capatul spre Sighisoara si privirea e tot spre Sighisoara. Se poate observa portalul, hidroizolatia (materialul colorat).






Daca va uitati cu atentie, observati terasamentul liniei spre Sighisoara si stalpii catenarei instalati deja.


Prin acest tunel se poate merge cu viteza maxima (160), este foarte drept.

Ionut

Inaintam spre Medias, prin tunel. Ne intoarcem un pic spre Sighisoara cu privirea.


Aceasta este o nisa - pentru siguranta. Cele duble, mai late, sunt si pentru depozitare materiale.
Daca nu ma insel sunt din 25 in 25 de m.


Din nou privirea spre Sighisoara.


Acum privirea este spre Medias. Se vede in departare o cifa de beton. Vine spre noi.


Inaintam spre Medias, dar mai privim o data spre Sighisoara.



Ionut

Vine cifa, iese din tunel spre Sighisoara.





^ Aici se vede cat de inalt este de fapt tunelul. Are vreo 12 m! Este mult mai inalt ca un tunel de autostrada (si cam la fel de lat). Cred ca este evident de ce este atat de inalt tunelul de cale ferata.

Ionut

Nisa dubla de care va ziceam. Sunt mai rare. Parca din 100 m in 100 m? Nu mai tin minte.


Spre Sighisoara.


Spre Medias.


Spre Sighisoara.


Spre Medias.


^ In ultima poza se vede, in departare, carul de cofrare mobil.

Ionut

Acum ajungem in interiorul bestiei. :D Carul de cofrare este pus pe sine. Inainteaza pe masura ce este gata hidroizolatia (materialul colorat). Se pozitioneaza, se betoneaza, se asteapta 12-15 ore ca betonul sa se intareasca si apoi se deplaseaza mai departe.















In ultima poza se vede foarte bine luminita de la capatul tunelului... dinspre Medias. :)

Ionut

Langa cofraj (din ce-am inteles e un utilaj de vreo jumatate de milion de euro), exista un instrument de masurare a mai multor parametri ai betonului care urmeaza sa fie turnat. E cel din poza. Vedeti temperatura ambientala, temperatura betonului si temperatura "probeta". N-am inteles foarte bine cum e cu probeta asta, e un fel de amestec-test.

Daca exista tunelisti pe-aici, poate ne explica. :D


Ionut

Bun, mergem mai departe.

Trecem dincolo de carul de cofrare si il pozam dinspre Medias. Capatul carului vazut dinspre Medias.



Ionut

Doua poze spre Medias, se vede zona hidroizolata, pregatita pentru cofrare si betonare.




Si acum trei poze spre carul de cofrare/spre Sighisoara.





Ionut


Ionut


Ionut

Doua poze cu privirea spre Sighisoara. Capatul tunelului natural.




Si acum privirea spre Medias. Se vad foarte bine structurile.

Ionut

Detalii... betonari si armaturi serioase... nu gluma. Mie aici mi s-a parut partea cea mai impresionanta. Pentru ca vezi exact structura... nu doar un tunel finalizat (fara sa stii ce-i in spate). De fapt cred ca toti aici am ramas cu gura cascata pentru ca nu vezi asa ceva in fiecare zi, mai ales in Romania. Ba chiar sunt multi studenti la drumuri si poduri care nu au ocazia sa vada asa ceva... deci suntem recunoscatori toti ca am avut ocazia sa vizitam in stadiul asta santierul.