Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mr.L

Quote from: alecu26 on October 18, 2016, 07:26:45 AM
Probabil în vreo 2-3 ani se va putea circula pe toată zona Simeria - Sighișoara cu hai sa zicem viteza proiectata. Adică undeva intre 100 și 140.
Tunelul de la Turdas unde se vede din pozele de pe paginile anterioare e mult în spate. Acolo e punctul critic.

Viteza maxima proiectata este de 160km/h. Vitezele maxime pe tronsoane conform proiect sunt urmatoarele:

Sighisoara-Medias v. max 160km/h

statia Medias v. max 80km/h

Medias- km 339 v max. 90km/h

km.339 -km.340+550 v. max 120km/h

km.340+550 - km.345+262 v.max 160km/h

km.345+262 - km. 346+895 v.max 120km/h

Copsa Mica -Micasasa v. max 120km/h

Micasasa -  km 362+340 v. max 120km/h

km 362+340 -  364+615 v. max 160km/h

Valea Lunga – Campu Libertatii v.max 160km/h

Campu Libertatii - Blaj 80km/h

statia Blaj 80km/h

Blaj-Craciunel v. max 150 km/h

Craciunel -  km. 388+900 v.max 150km/h

km. 388+900 -  km.389+700 v.max 120km/h

km.389+700 -  Coslariu Podu Mures v.max 150km/h

Pentru Coslariu-Simeria vitezele maxime sunt de 145km/h respectiv 160km/h pe circa 95% din traseu.


Quote from: alecu26 on October 18, 2016, 07:26:45 AMȘi contractul lui Alstom pentru semnalizare e la fel de în spate. Poate pe la 10%.

Lucrarile de semnalizare nu dureaza mult, problema e ca se sta dupa celelalte.

alecu26

Deci dupa aprecierea ta, când vom circula cat de cat cu vitezele prezentate mai sus, de la Sighisoara la Simeria?

Sau diferentele intre loturi vor fi asa mari, ca pana se va finaliza ultimul lot (sa zicem Vintu-Simeria), deja pe Micasasa-Coslariu (sa zicem primul finalizat complet) avem restrictii de viteza?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

Aveti cumva vreun livret dintr-un an cand se circula apropiat/la viteza constructiva (ma gandesc 1995, de exemplu). Sunt curios ce imbunatatiri vom avea (minute economisite si trase disponibile) intre un RK la viteza de proiectare a liniei vechi (100-120) si reconstructia totala care s-a facut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Quote from: alecu26 on October 18, 2016, 02:06:18 PM
Deci dupa aprecierea ta, când vom circula cat de cat cu vitezele prezentate mai sus, de la Sighisoara la Simeria?

Pe toate tronsoanele simultan? Dupa finalizarea semnalizarii, in 2018, cel tarziu in 2019.



Quote from: alecu26 on October 18, 2016, 02:06:18 PMSau diferentele intre loturi vor fi asa mari, ca pana se va finaliza ultimul lot (sa zicem Vintu-Simeria), deja pe Micasasa-Coslariu (sa zicem primul finalizat complet) avem restrictii de viteza?

Restrictiile de viteza apar pe acele linii omorate efectiv de marfare, gen Bucuresti-Ploiesti. Dar si aici se face mentenanta, desi nu asa de des pe cat ar trebui. Pe Bucuresti-Constanta se face mentenanta anual, iar linia se prezinta bine.




mr.L

Quote from: frunzaverde on October 18, 2016, 02:15:00 PM
Aveti cumva vreun livret dintr-un an cand se circula apropiat/la viteza constructiva (ma gandesc 1995, de exemplu). Sunt curios ce imbunatatiri vom avea (minute economisite si trase disponibile) intre un RK la viteza de proiectare a liniei vechi (100-120) si reconstructia totala care s-a facut.



In anii 90" viteza comerciala era de cca 70km/h. Un RK la viteza proiectata putea aduce viteza comerciala la 80km/h, dar cam atat. Singura posibilitate de a ridica vitezele mai mult la 120km/h era o accentuata reconfigurare a traseului, dar ar fi fost o mare prostie sa reconfigurezi, deci sa reconstruiesti de la zero , limitand razele de curbura la 120km/h.

Dupa finalizarea actualelor lucrari insa, viteza comerciala intre Sighisoara si Simeria va fi de cca 110km/h pentru cele mai rapide trenuri.

Pentru cei ce nu cunosc, si nu e cazul lui Frunzaverde, viteza comerciala este viteza medie din punctul de plecare si pana in cel final incluzand si timpii de stationare. Deci a nu se confunda cu viteza maxima.

frunzaverde

#1895
^^

Multumesc!

80 la 110 e semnificativ (presupun cu opririle standard in Medias, Blaj si Alba Iulia). Asta ar insemna circulatie aproape constanta cu 140-160 in afara statiilor, ar fi cea mai rapida CF din Romania (Bucuresti - Constanta e 112.5 cu 0 opriri pe 225 km; Sighisoara - Simeria ar fi 110 cu 3 opriri pe 167 km).

Ar fi prima reconstructie totala care chiar s-ar justifica dpdv. al vitezelor de circulatie (Chitila - Campina a rezultat in zero minute cu zero trase suplimentare fata de situatia din 1976; Campina - Predeal a rezultat in 1 minut, nu stiu daca s-au deschis trase noi, dar nu-mi dau seama unde ar fi crescut capacitatea; Bucuresti - Constanta a rezultat in 10 minute economisite, capacitatea nu e comparabila, ca s-a eliminat un triaj pe liie).

P.S. M-am uitat pe un mers vechi, Dacia scotea 77 km/h comercial in 1995/6.

P.P.S. Nu vad nici un motiv pentru reconstructie totala (pentru ca "reabilitarile" asta sunt, reconstructii complete, sub trafic) pentru Bucuresti - Craiova sau Bucuresti - Pascani - Iasi/Suceava. Nu vad ce mare scofala s-ar castiga la 2-3 x pret / km fata de un RK la viteza constructiva. Bucuresti - Craiova - Filiasi e apt de 140 km/h, viteze comerciale de 100 km/h s-au atins in trafic. Inca 10-15 km/h viteza comerciala prin reconstructie mi se pare risipa completa de bani.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

north

Quote from: frunzaverde on October 18, 2016, 03:47:36 PM
Bucuresti - Constanta e 112.5 cu 0 opriri pe 225 km

Asta cu podurile în lucru și cu intrarea în Constanța așa cum este (am fost nu demult și chiar a scos două ore în condițiile în care pe poduri se târa cu vreo 20-30, plus restricții la Ciulnița și Fetești).
După ce termină podurile și cu alte câteva intervenții cred că ar putea scoate t=1h45min. Adică ~128 km/h.

LE: Iată ce am găsit aici.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

mr.L

Linia Bucuresti-Constanta, nu este nici terminata, nici cu adevarat functionala la 160km/h, lipsind si ERTMS-ul, luandu-se si o marja de timp pentru lucrarile ce au loc, deci lipsind o mai buna programare a trenurilor, de aici si ,,timpii largi''. Adica este foarte posibil in prezent ca un tren care circula fara opriri intermediare sa ajunga in 1h50', dar sa fie programat in 2 ore.

Practic, dupa finalizarea integrala a lucrarilor si implementarea sistemelor moderne de semnalizare, timpii de parcurs pe Bucuresti-Constanta vor scadea la 2 ore incluzand cele patru opriri, evident in cazul trenurilor care circula cu 160km/h. Un tren fara oprire ar putea scoate chiar si 1h45'. Deci viteza comerciala se apropie de 130km/h, in conditiile in care exista si portiuni in care viteza maxima este limitata la 120 km/h, si chiar 100 in cazul podurilor dunarene.

Simeria-Sighisoara are o portiune de viteza de cca 90 km, intre Blaj si Simeria, pe care, cu o mica exceptie, se va merge constant cu 145-150-160km/h, apoi cca 20km in care predomina viteza de 120km/h, si iarasi viteze constante de 160km/h de aceasta data pe cca 90% din portiunea Medias-Sighisoara.

Peste cativa ani numarul trenurilor IR simple va creste , vor exista inclusiv operatori privati, nu cred ca trenurile importante gen Dacia sau 1538/1539 vor mai opri de exemplu la Blaj, probabil nici la Medias, de aici si calculul meu la 110km/h viteza comerciala. La un moment dat trenurile internationale vor avea legaturi cu statiile secundare, si mai putine opriri, avand n vedere distanta dintre bucuresti/Brasov si Budapesta/Viena.

Lasand la o parte aceste lucruri, parerea mea personala este ca nu puteam emite pretentii pentru o cale ferata performata doar cu un simplu RK, sa nu uitam ca proiectele sunt concepute pentru a putea ridica vitezele de circulatie chiar si la 200km/h pe anumite tronsoane cu costuri minime, lucru pe care nu il puteam realiza in urma unui simplu RK.


Quote from: frunzaverde on October 18, 2016, 03:47:36 PM
^^

P.S. M-am uitat pe un mers vechi, Dacia scotea 77 km/h comercial in 1995/6.

Nu cred ca trenul de Viena avea atat de multe opriri ca in prezent, de aici si viteza comerciala apropiata de performantele liniei. De fapt nici trenurile expres nu prea opreau, daramite cele internationale. E un trend care probabil va reveni peste ani.




boer_escu

Am avut astazi un drum pana in Copsa Mica si am remarcat ca se lucra la calea ferata:



Si din acelasi loc (pasajul peste DN si CF din centrul Copsei), dar in directia opusa (sudica):


Andi

Trag tare sa termine intrarea in Copsa Mica pentru ca din 31 octombrie se va redeschide traficul spre Sibiu. Sunt curios care e termenul pentru finalizarea completa a statiei avand in vedere ca in curand ar trebui sa se inchida liniile 1-4 din Medias, si cum acolo e statia finala pentru trenurile de la Sibiu si cateva de la Teius, ma gandesc ca de la noul mers acele trenuri vor avea capat la Copsa Mica.

mr.L

Normal ar fi ca si dupa finalizare dieselurile sa ramana in Copsa mica, iar aici sa se faca legatura pe electric cu trenuri IR catre vest, dar si Medias-Sighisoara.

frunzaverde

^

Exista vreun plan de electrificare Copsa Mica - Sibiu? In conditiile in care Brasov - Copsa Mica se va circula la 160 intr-un viitor rezonabil, va fi mai rapid Bucuresti - Sibiu via Copsa Mica (cu 140) fata de via Fagaras (cu 80 + restrictii)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

boer_escu

Eu nu tin minte sa fi auzit/citit in presa locala din Sibiu despre o astfel de idee.

Oricum, Sibiul pe cat de bine sta / va sta la infrastructura rutiera (autostrazi), pe atat de prost sta la infrastructura feroviara. Dar asta este deja offtopic :)

mr.L

Nu exista niciun plan de electrificare pentru Sibiu-Colea Mica, va ramane o linie de interes local. Avand in vedere ca vor fi ridicate restrictiile de pe Brasov-Sibiu, nu vad de ce o ruta mai lunga ar putea fi considerată o alternativa mai buna.

Cu un RK mai consistent, se poate scoate 2 ore prin Fagaras, chiar daca via Sighisoara se va circula cu 160km/h.

alecu26

mr. L, nu se stie nimic de cele 4 loturi de pe Simeria-km 614? Nu e nici unul finalizat dpdv al contractului de constructie?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).