Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: daniel_avram on January 06, 2016, 01:10:43 AM
"Aplicatia" aia e acolo pe acel site de cel putin 3 ani dar jurnalistii abia acuma au aflat.

Atunci cristi5 şi cu mine suntem doar nişte jurnalişti incompetenţi... :D

De unde ştii că este acolo de peste 3 ani ?
Pagina de net o fi acolo de 3 ani, dar aplicaţia asta este nou apărută acolo...
Ca şi cele 3 camere video noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

District EA

Aplicatia IRIS de pe infofer.ro pentru publicul larg (si initiat in ale caii ferate) e de prin decembrie 2013. Camerele web si ele sunt mai demult dar nu functionau intotdeauna. Si mai ceva: cfrcalatori.ro nu e intotdeauna e acelasi lucru cu infofer.ro!

TibiV

Aplicaţia de care vorbește hotnews este pe cfr.ro
Dacă a fost înainte pe infofer, bravo lor !...
Dar majoritatea oamenilor intră pe cfr, nu pe infofer, cu excepția celor care folosesc trenurile operatorilor privaţi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

Pagina aia facuta pe rezolutie de 800x600 e groaznica. Nu poti sa pui in frame pe asemenea rezolutie atata informatie. E imposibil de citit!!!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vldklm


vancouver

vldklm, tie ti-ar placea ca Softronic sa fie exclus la licitatii in oricare alta tara a Uniunii Europene? Bun, daca nu, atunci, prin reciprocitate, nici o alta firma din Uniunea Europeana nu poate fi exclusa de la licitatie.

SI ASA ESTE SI BINE. Daca cei de la Softronic ar sti cu certitudine ca CFR va lua de la ei, s-ar culca pe o ureche si ar produce scump si prost. Exact ca pe vremea lui Ceausescu, cand productia era sigur cumparata de cineva.

NUMAI SI NUMAI CONCURENTA LIBERA face ca firmele sa se chinuie sa produca IEFTIN SI DE CALITATE.
NUMAI SI NUMAI CONCURENTA LIBERA face ca noi sa putem cumpara cu pretul minim de pe piata produsul dorit.

Pentru ca inca suntem ancorati in mentalitatea gresita a economiei dirijate, ne vin idei stupide de a dirija economia. Economia nu se poate dirija. Statul si politicienii nu au ce sa se amestece in afaceri (desigur cu exceptia rolului de arbitru al statului, de garant al corectitudinii jocului si de pedepsire prin justitie a celor care incalca regulile, cum ar fi prin evaziune fiscala).

CFR are nevoie de un produs. Singura varianta corecta si buna (si legala) este licitatia. Conform regulilor Uniunii Europene, nu se poate limita accesul nici unei firme la licitatie, daca sunt indeplinite criteriile tehnice.

Mai degraba este f. posibil ca Softronic sa nu indeplineasca deocamdata criteriile tehnice normale la o astfel de licitatie. A facut pana acum 2 rame electrice si posibil o a treia in curand. Dar atunci cand o firma are nevoie de 10 rame, un criteriu normal este ca la licitatie sa poata participa doar firme care au produs deja pana acum 10 rame in 1-2 ani. Deci posibil ca Softronic nici sa nu se poata inscrie deocamdata.

Pentru a ajuta Softronic si productia locala ar trebui facut poate altceva: lege prin care operatorii (atat privati cat si CFR Calatori) sa fie obligati sa achizitioneze de acum inainte numai material rulant nou sau aproape nou (sau o taxa f. mare gen taxa de poluare la masini daca se iau in continuare rame SH de pe la altii). Sau o reducere a unor taxe pe o anumita perioada daca se iau rame / vagoane noi. Sau o ajustare a subventiilor in functie de vechimea materialului rulant.

PS. Totul s-ar schimba daca CFR Calatori ar fi firma privata, cu actionari privati. Atunci aceia pot decide cum vor ei si sa cumpere fara licitatie de la cine vor, inclusiv de la Softronic. Iar daca cumpara ceva scump atunci nu vor mai face profit si vor duce firma in faliment, ceea ce atunci este strict problema acelor actionari. Dar noi avem un CFR Calatori in proprietatea statului, care primeste bani de la buget pentru trenuri noi, si atunci trebuie sa faca licitatie, pentru a demonstra cheltuirea justa a banului public.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Sa stiti ca aveti si alte thread-uri pe board-ul de cai ferate... folositi-le! :)
:cheers:

vancouver

Da, asa este Ionut. Eu i-am raspuns lui vldklm, dar atat postarea lui, cat si raspunsul meu ar trebui mutate pe "Locomotive, vagoane si material rulant CFR". Multumesc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Andi

Buna seara tuturor!

Am revenit cu un reportaj despre stadiul lucrarilor pe tot tronsonul Sighisoara-Coslariu-Simeria in data de 29.12.2015.

Cele doua albume le gasiti mai jos:

Sighisoara-Coslariu -> https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/albums/72157660716957143

Coslariu-Simeria -> https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/albums/72157660722487703

Schita:



(Click pentru Fullscreen)

Urmatorul reportaj il voi face cel mai probabil in luna iunie :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia


cristi5

Quote from: frunzaverde on December 10, 2015, 12:00:32 AM
P.S. : Cadou - harta vitezelor maxime la CFR pentru 2016:

Super harta!

Sunt putin surprins ca pe Predeal-Ploiesti, desi linia e reabilitata se merge pe alocuri cu 80-100. Asta e chiar viteza maxima proiectata sau mai sunt lucrari de facut (semnalizare, etc)?

Pe Sigisoara-Simeria, judecand dupa cel mai recent reportaj al lui @Andi, nu mi se pare ca vom ajunge curand la 120, fie si pentru ca se lucreaza pe firul vecin. Poate noaptea...

Exista vreo cale sa-i convingem pe cei care au facut harta sa puna datele la OSM (maxpseed)  ? Macar datele de pe Curtici-Constanta si alte linii principale. Sau sa dea acces la date celor de la OSM, s-or gasi voluntari acolo. Acum sunt putine date de maxspeed pe CF romanesti:

http://www.openrailwaymap.org/?lang=en&lat=45.54290788814744&lon=24.87579345703125&zoom=8&style=maxspeed

Bucuresti-Ploiesti nu e marcata corect asa ca viteza maxima se vede numai la nivel de zoom mai detaliat. Apropo, acolo nu se poate ajunge la 160?

http://www.openrailwaymap.org/?lang=en&lat=44.638857000172976&lon=26.240158081054688&zoom=10&style=maxspeed

TibiV

@cristi5, despre București-Ploiești...

Quote from: TibiV on December 08, 2015, 07:26:48 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20650960-cfr-pune-functiune-noua-instalatie-dirijare-traficului-din-cauza-lucrarilor-trenurile-spre-moldova-ardeal-intarzieri-zeci-minute-zilele-acestea.htm

CFR pune in functiune o noua instalatie de dirijare a traficului. Din cauza lucrarilor, trenurile spre Moldova si Ardeal au intarzieri de zeci de minute zilele acestea

   CFR a inceput luni sa puna in functiune o noua instalatie de dirijare a traficului intre Chitila si Brazi, iar consecinta este ca trenurile care circula intre Bucuresti si Ploiesti au intarzieri si de peste o ora. Compania spune ca lucrarile se vor incheia pe 10 decembrie, la ora 19.00. In articol puteti vedea programul lucrarilor.
   Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA desfasoara, in aceasta perioada, lucrari de punere in functie a noii instalatii de dirijare a traficului feroviar intre Brazi si Chitila, lucrari care fac parte din proiectul pilot ERTC/ERTMS (nivel 2), se mentioneaza intr-un comunicat.
...
CFR explica in comunicat faptul ca proiectul pilot ETCS/ERTMS nivel 2 are ca principal scop intocmirea unui set de reguli de operare din punct de vedere tehnic si comercial, conform normelor europene. Acest set de reguli de operare, impreuna cu echipamentele speciale montate in cale, vor constitui baza de implementare a sistemului ETCS/ERTMS, nivel 2 pe tot Coridorul IV paneuropean.
...


Quote from: frunzaverde on December 08, 2015, 07:29:23 PM
Prima instalatie ERTMS functionala din Romania. Inseamna ca in momentul in care vom avea suficienti operatori dotati cu locomotive corespunzatoare, se va putea ridica viteza intre Brazi si Chitila de la 140 km/h la 160 km/h (in momentul asta, e 140 pentru ca atata poate INDUSI + BLA/TMV fara adaptari speciale de trafic, care ar gatui linia).
(Bolduirea în textul lui frunzaverde îmi aparţine)

Plus că chiar dacă CFR are locomotive pentru 160, nu poate schimba mersul trenurilor la mijloc de "an CFR-istic". Probabil vom vedea minunea în următorul mers al trenurilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Multumesc frumos de info. Ramane intrebarea (scuzati ignoranta), de ce pe Bucuresti-Constanta se poate cu 160 fara ERTMS?

Si in perspectiva, Sighisoara-Simeria banui ca va merge peste 120 numai cu ERTMS si cand suficiente locomotive vor fi compatibile?

TibiV

Pe București - Constanţa îmi amintesc că sunt doar 3 sau 4 perechi de trenuri, şi din câte ştiu sunt nişte super măsuri de siguranță ca să poată trece.
Adică alea le încurcă rău pe toate celelalte.
Adică sunt un fel de varianta "Demo"... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)