Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

Ovii Stîngaciu

#9675
progresele de pe m200 Săvârșin-Simeria din filmarile lui @District EA
- avem 2 fire noi pe savarsin - ilteu
- se lucrează la ilteu.
- la Câmpuri - Surduc linia veche nu mai există
- se circula pe fir nou de la Gurasada pana la Ilia cap Y!
- provizoratul unde era podul (DN7) peste cf nu mai există! mă mira faptul ca au deschis repede firul nou!
-incetul cu incetul apare și linia spre Margina / Lugoj! In primavară se va deschide !
- Ilia : mai au putin si termina si acolo
- varianta Branișca : mai e de lucrat la ea! sigur vom avea deschidere in 2023 aici dar cu inflexiune la Micia! deocamdata unde se intalneste varianta nouă cu cea veche avem plantați stalpii LC
- încă nu s-a rezolvat problema la castrul Micia
- Mintia e in mare parte gata, la fel si Deva .
-Simeria: se lucrează intens din cate vad. practic ar trebui la final de an 2023 sa circulam pe fir nou intre Simeria și Gurasada!
Superbe clipurile și mai asteptam noutăți de pe m200 !!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

Asa cum ne-a spus @Doja prin august, la Ilia-Vetel se va veni cu utilajele pe fir 2, de la Ilia, peste cele doua poduri vestice, pana la noul PO Branisca (cam 8,5 km). Firul 2 dinspre Ilia spre varianta e inceput deja, si sunt stalpi de catenara pana la halta Bretea Muresana.

Odata ajuns firul nou la noul PO Branisca (unde incepe masuratoarea de mai jos) se inchide circulatia si se executa restul firului 2 pana la intersectia cu traseul actual (sfarsitul masuratorii de mai jos). Adica 1,5 km vor fi executati cel mai probabil cu circulatia inchisa.  Vedeti si un mesaj din august.



Pana la rezolvarea arheologiei, ramane fir vechi pana la inflexiunea de la halta Mintia (vreo 2 km).

Apoi vor veni cu fir 1 nou de la Ilia pana la Micia. Cand gasesc o solutie la arheologie (slab track probabil) desfiinteaza inflexiunea de la halta Mintia.

Vlad94

Pentru a putea avea o imagine completă a proiectului, repostez acest video din 20 decembrie dintre Simeria și Arad.

cristi5

CFR ne anunta ca va receptiona 100km in 2023 si ca cu asta bat rutierul :) Dar sunt trasee pe care se circula deja cu 120, adica nimic nou pt noi.
https://clubferoviar.ro/2023-anul-marilor-inaugurari-la-calea-ferata/

Hai sa le comentam, cu referire la tabelul nostru:


Quote41 km pe subtronson 2a Km 614–Bârzava, valoarea contractului de execuție a lucrărilor 1.998.579.896,56 lei, data începerii: 27.07.2017, termen estimat de finalizare martie 2023, constructor: Asocierea ,,Webuild – FCC  – Salcef – Thales, lot 2a";
Cu alte cuvinte vor receptiona lucrarile civile la intreg tronsonul 2a (suma D26:D34 este 41). Bravo. La noi era deja verde odata cu deschiderea Conop.

Quote18 km pe subtronson 2b Bârzava-Ilteu, valoarea contractului de execuție a lucrărilor 2.085.565.017,01 lei, data începerii: 27.07.2017, termen estimat de finalizare august 2023, constructor: Asocierea ,,Webuild – FCC – Salcef – Thales, lot 2b";
Lungimea 2b fara varianta Batuta (celulele D20:D25 minus D24) este 20 km. Adica ei ne spun ca nu receptioneaza varianta Batuta, ceea ce stiam deja. Termenul de finalizare nu stiu la ce se refera, probabil la  data receptiei...

Quote6 km pe subtronson 2c Ilteu-Gurasada, valoarea contractului de execuție a lucrărilor 1.783.898.405,02 lei, data începerii: 03.12.2017, termen estimat de finalizare decembrie 2023, constructor: Asocierea Railworks;

Acelasi calcul ca mai sus, 2c fara varianta Salciva (polata, tuneluri) are 7,9 km (D16:D19 - D18)

Quote23 km pe tronson 3 Gurasada-Simeria, valoarea contractului de execuție a lucrărilor 3.101.195.448,78 lei, data începerii: 03.10.2017, termen estimat de finalizare septembrie 2023, constructor: Asocierea FCC-Astaldi-Convensa, tronson 3.

Tronsonul 3 fara Ilia-Mintia (unde trebuie sa inceapa fir 2, cum am zis mai sus) are 28 km (D3:D7 + D12:D15). Din acestia vor receptiona 23 km, adica probabil nu vor receptiona (inca) una sau doua dintre statii: Simeria, Deva, Mintia, Ilia.


cristi5

Si ultima statistica pe ziua de azi, ne-a intrebat presa cati km de 140 si peste avem



Din coridorul de 850 km vor fi aproximativ 750km cu 140+, mare parte din ei cu 160. La sfarsit de 2023 speram sa fie gata 608 dintre ei (chiar daca vor fi operati cu 120 pt inceput)

Calculul nu e precis pt ca nu stiu exact lungimea unor zone unde se va circula cu viteza redusa (Orastie, Blaj parca) si pe altele nu am avut rabdare sa stau sa le socotesc (Sighisoara, Deva, Radna). Ma poate ajuta cineva?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bRThnAxDT5TKNNrLk8KURl69QBJWb3qd6wBMmH0GOGY/edit#gid=24200958

shift2rail

ultimul tabel e cel mai interesant ptr populatie/presa.

ar fi util un tabel similar pe CIV Sud - Arad_Tm_DTS_Craiova_Calafat/Bucuresti, cu doua coloane, viteza actuala si viteza asteptata dupa modernizare, pe fiecare sub-tronson. but i can imagine its tedious work.

cristi5

A aparut si revizia 2 a SFului Predeal. Ce am avut pana acum este revizia 0. Puteti compara documentul "8. Raport final asupra selectarii optiunii preferate", prezent in ambele revizii.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/

Asa cum CFR a spus in presa, s-a selectat optiunea cu tunel de 9.8 km, adica optiunea A3 (care se numeste 3B in revizia 0). Declivitate 18 la mie.

Si tunelul pe harta API

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/45.504/25.573

pasadia

As mai adauga doua sectoare unde nu va fi 140+ (pe langa cele mentionate de tine - Sighisoara, Deva, Radna). Ma refer la
- capatul viitorului tunel Predeal (tu l-ai trecut in intregime la peste 140+, dar ma indoiesc ca vor putea circula trenurile cu aceasta viteza pe intreaga portiune tinand cont ca apoi vor intra pe un traseu virajat care va avea un VS mai redus sideci va trebui sa franeze inca din tunel)
- gara Brasov (tu ai mentionat doar Sighisoara la observatii cu privire la cei 112km noi dintre Brasov si Sighisoara)

cristi5

@pasadia multumesc! Am adaugat Brasov, o sa socotesc cu lungimea statiei. Asta ajunge in multe cazuri dar nu la Radna spre exemplu, unde restrictia e ceva mai lunga.

Despre tunel fireste ca incetinirea/accelerarea nu se face imediat. Daca vrem sa tinem seama de asta, ar trebui sa scadem cativa km la capatele fiecarei zone de 160... Pana la urma nici pe autostrada nu ajungi la 130 imediat... Geometric tunelul poate 160, si sa nu uitam ca e gandit pt un viitor HSR care poate chiar va trece cu 160 de la un cap la altul.

Apropo de tunel, pare ca vor fi niste corectii de traseu pe valea Timisului in jos. Desi in diagrama de viteza au luat 80 fix. Cele 2 curbe sunt pt urcare si coborire. Cu rosu viteza maxima geometrica cred, deci in tunel e de fapt 200.


shift2rail

Ramane un mister cum a obtinut CFR viteza de 93.35 km/h Azuga-Bv post-modernizare, daca in tunel avem 160/200 km/h, pe Timisul de Sus-Darste: 80 km/h iar pe Darste-Bv: 160 km/h.

pasadia

Pe Darste - Brasov nu va fi niciodata 160! Ce naiba, vorbim despre o zona locuita, cu cladiri aflate in apropiere si pe o parte si pe alta (plus alte potentiale pericole, precum oamenii care traverseaza aceste linii). Da, geometria o permite 160, dar nu cred ca vor fi permise aceste viteze. 

cristi5

@shift2rail vezi curba de mai sus. Fireste ca depinde de supletea MR. Un automotor de 200 va ajunge mult mai repede de la 80 la 160

@pasadia pe Darste-Bv e 160 in diagrama dar trenul nu ajunge acolo nici la coborire.

frunzaverde

#9688
Pentru distante cu viteze >140 km/h, este esential sa adunati toate limitarile permanente si restrictii la kilometrajul din livret. O sa va dea alte cifre. Livretul tot ce va zice este ca "undeva pe segmentul intre statiile A si B se poate, teoretic, circula cu viteza VS", nu ca "toata distanta se parcurge cu VS".

De exemplu, la iesirea din Bucuresti Nord spre Ploiesti se poate accelera la 140 km/h de-abia la km 2+600. Dar chiar si cu distantele de pe livret, nu inteleg cum ati calculat. Bucuresti - Predeal are VS 140 pe livret, pe 70.0 km, nu pe 77.6, constand din Bucuresti N - Brazi 51.4 km, Ploiesti Vest - Buda 6.9 km si Buda - Floresti - Prahova 11.7 km. Si asta doar pentru urcare, pe coborire sunt doar cei 51.4 dintre Brazi si Bucuresti (in realitate aproximativ 45, dat fiind ca nu se permit mai mult de 120 peste Buciumeni, si nu cred ca s-au permis vreodata).

La fel, spre Constanta, e limitare permanenta de 120 de la Bucuresti Baneasa la km 9+100, apoi e limitare permanenta de 70 peste TN la 11+100 (lipsa vizibilitate), apoi e limitare permanenta de 50/100 peste TN la 13+950 (lipsa vizibilitate). Asta face ca pana la km 14, desi "scriptic" e 160, sa fie imposibil sa accelerezi pana la mai mult de 120 km/h legal (si livretul calculeaza asta, timpii fiind 8 in 5 pentru cel mai rapid tren, adica viteza reala 95 km/h). Pana la Constanta e plin de limitari permanente, mai ales dupa Fetesti.

Sfatul meu e sa gasiti cab-view-uri recente, sa vedeti ce segmente si ce kilometraje au efectiv circulatie la 140. Ca nu-s asa multe segmente.

Cat de tunel, contravine strategiei din POT, care cere "stop coridorelilor pe amplasament nou", finantare n-are, banii din POT de-abia ajung pentru el si doar el, asa ca... e cale lunga pana se va face. Ca UE nu pare dispus sa-l finanteze.

Cat despre diagrama aia, VS-ul ala e la misto, si chiar desenatorii recunosc. Nici daca se joaca cineva cu frana de urgenta nu ajunge la 160 km/h pe cei 4.5 km intre curba de intrare in Darste si cea din Brasov. Pe curbele "proiectantilor" de viteza reuseste trenul sa atinga o viteza maxima teoretica de 140, dar la cum arata curbele alea probabil nea mecanicul se crede la Need for Speed...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

District EA