Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Va fi, pentru ca trebuie sa se racordeze linia veche la linia care iese din tunel. Si pentru asta e nevoie de o statie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Vor avea voie mai multe trenuri pe sens in tunel? Adica, vor fi blocuri de linie clasice?

AndreiB

Nu e racordarea dupa statie (in capul Y)?

Singurul trafic care ar ramane post tunel ar trebui sa fie 2tph de calatori Sinaia - Brasov. Trafic care s-ar descurca lejer cu un PO Timisu de Sus si o diagonala pentru magistrala (doua macaze). Imho, zero nevoie pentru abatute in Timisu de Sus.

motorzbh

@Sorinus
Buna întrebare. In principiu nu stim exact cum va funcționa planul de salvare. Din construcție ETCS-ul nu te lasă sa dai cu spatele. Ca sa activezi reversing trebuie sa ai blocurile din spate libere evident. Din cauza asta cred ca vom face blocurile normale la ușile blindate, dar ca se va circula la cale libera. Vom ști mai multe dupa ce vom face planul la Apața Cata. Deocamdată nu am luat nici o decizie clara alta decât TSI.. 

cristi5

@motorzbh cum fac elvetienii cu un tren la minut in tuneluri de 40 km? Am auzit asta ca reclama la ETCS dar poate n-am inteles bine.

10 km cu 160 la cale libera ar fi 4 min. Dar cu marfar deja sunt 8 min, adica 7 trenuri pe ora pe sens. Nu e cam putin dupa asa o investitie?

Apropo, cate trenuri pe ora pot cobori astazi Predeal-Brasov? Sigur, in noul tunel tonajul per tren va fi mai mare, fiind declivitate mai buna.

Ma rog, vorbim despre un viitor indepartat, pana atunci o sa se mai modernizeze semnalizarea, instructiile, planurile de urgenta in tuneluri etc. Sa facem tunelul intai :)

cristi5

Pana vedem niste plannse, un pic de reverse engineering :) O masuratoare de langa km existent 139 (unde probabil se va racorda tunelul, care incepe la km proiectat 139+400), pana la cap Y Timisu de Sus, da 9,8km.

Alte observatii
- este ca declivitatea iese mai buna decat solutia cu cap X Timisu de Sus pt ca statia trebuie sa aiba declivitate mica.
- km 139 este la vreo 2,5 km de cap Y Azuga deci exprimarea din articol (cap Y Azuga, cap Y Timisu de Sus) e imprecisa.




cap Y Timisu de Sus


Overview:



Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

Gmaps nu furnizeaza si cotele la intrarea, respectiv iesirea din viitorul tunel?

E evident ca acest tunel nu este tunelul de baza visat de hsr-isti dar e un avans major fata de solutia actuala...de sec xix.


motorzbh

"@motorzbh cum fac elvetienii cu un tren la minut in tuneluri de 40 km? Am auzit asta ca reclama la ETCS dar poate n-am inteles bine."
Nu stiu. Poate tin doar un sector liber. Am tot zis ca ma duc sa vad Gothard, poate anul asta reușesc.Treebuie sa rezolvam problema asta la Apata Cata ...

cristi5

@shift2rail ai cotele in documentul legat mai sus. Chiar daca nu mai e de actualitate, cota km existent 139 si cota cap Y Timisu de Sus nu se vor schimba. Cotele terenului sper oricum sa nu se schimbe :)

Hai ca-l mai leg odata

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/predeal/Anexa%202_Plan%20de%20situatie%20si%20profil%20longitudinal%20SCENARIUL%203%20OPTIUNEA%202.pdf

shift2rail

Portal sud (km 139+500) : 975 m
Portal nord (km 149, Timis de sus): 802 m

Se va urca (si cobori) in continuare foarte mult, cu consumuri de energie corespunzatoare ptr cateva zeci de ani...dar sa avem incredere in analiza cost-beneficiu a Jaspers.

pasadia

Mi s-ar parea incredibil sa fie ceva corect in dilema ce o voi exprima, dar tinand cont ca vorbim despre statul roman si avand si experienta altor proiecte de infrastructura in care alegerea limitelor de lot este dictata de limita de judet, trebuie sa intreb asta:

- cumva au tinut cont de limita de judet BV/PH in momentul in care au ales pozitia portalului sudic? Cumva altfel ocolesc, birocratic, anumiti pasi (mai putine APM, mai putine primarii, mai putine CJ, etc...?). Sunt acesti pasi atat de dificili incat un proiectant de SF ar putea fi tentat sa tina cont de limitele administrative in alegerea solutiilor?

motorzbh

Alegerea a fost făcută pentru ca acolo s-a terminat reabilitarea Câmpina Predeal. E o poveste foarte veche cu un tunel care trebuia făcut la 600 de metri altitudine si care nu s-a făcut. Si acum Comisia nu plătește decat pana la intrarea in Azuga.

cristi5

@motorzbh reabilitarea precedenta s-a terminat la 142+500




Minutul 2:50



E foarte bine ca Comisia a lasat de la ea 3,5 km (banui ca traseul nou se va desparti tot la 139+00)

Ca exemplu, un tunel din Busteni (850m) la cap Y Timisu de Sus ar fi avut 16 km.

139+100 arata asa:


Powered by API/PUM imgur uploader

motorzbh

Da acum 15 ani un tunel de mai mult de 20 de km ar fi fost prea ambițios. Probabil încă mai săpam la el. De aia s-a preferat un RK pe același amplasament si doar ETCS L1 . Care nu a fost făcut de fapt si nici plătit niciodată.
Dar un tunel chiar doar la 800 de metri altitudine ar fi rezolvat multe probleme . Dar asta e viata . a fost o oportunitate pierduta.

shift2rail

Quote from: motorzbh on December 29, 2022, 07:24:38 PME o poveste foarte veche cu un tunel care trebuia făcut la 600 de metri altitudine si care nu s-a făcut.

600m nu ar fi insemnat the full monty, tunelul de baza Comarnic-Darste?

Daca asta a fost pozitia maximalista de negociere a CFR in relatia cu Jaspers, atunci chapeau bas :)