News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Un nou succes in fiecare zi :)

Azi s-a deschis circulatia pe Radna-Paulis fir II

Cum vedeti, pe 614-Simeria exista centralizare provizorie pt ambele fire (si centralizare/semnalizare in acelasi contract) deci "in martie" se termina in sfarsit cosmarul "pe un singur fir" de pe coridor, prin terminarea centralizarilor Sighi-Sim.



https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7003312680388202498/

TibiV

Quote from: cristi5 on November 29, 2022, 08:23:44 PMInainte de reconstructie racordul rosu a avut o varianta mai veche, cu curba mai stransa. Racordul actual se poate aborda cu 100...


Dimpotrivă, mi se pare că varianta nouă are curba mai strânsă (raza mai mică)...
Viteza de 100 km/h se datorează probabil faptului că linia este nouă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@TibiV Dimpotriva :)

Varianta noua e mai lunga pt ca are raza mai mare. Are si raza constanta.

Varianta veche avea de fapt doua mici curbe stranse (raza mica) la capete, si una cu raza mare intre. Cred ca aia din mijloc te fura :)

Situatia seamana intrucatva cu Ghioroc

frunzaverde

Racordul curent este mai strans decat racordul vechi . Viteza maxima pe racord Coslariu - Coslariu Pod Mures este 30 km/h permanent (nu este nici macar limitare, este viteza constructiva, trecuta in livret), pe racordul vechi era 50 km/h. Nici vorba de 100 km/h - nici cu boghiuri de tramvai nu iei curbele alea la 100 km/h.

Motivul nu e stupid - ideea era sa se poata intra direct dinspre Pod Mures in Coslariu Triaj.

Implementarea e extrem de primitiva si stupida, o solutie normala la cap ar fi fost un pod si o bretea denivelata - ar fi rezolvat dintr-un foc si problema Coslariu - Teius, care e limitata permanent la 50. Dar asta e, s-au aruncat bani de-ampulea pe tunele la Turdas pentru 20 secunde economie, pe tunele la Sighisoara cu vmax = 65 in loc de 50 pe racordul vechi, iar acolo unde chiar era necesara o solutie cu cap (in nod) s-au facut improvizatii in toate directiile...  A, si probabil au vrut sa lungeasca statia Pod Mures - ceea ce iar nu e stupid, dar mi se pare un trade-off idiot : deja ai doua gari capabile sa proceseze trenuri la lungimea maxima TSI la cativa kilometri distanta, chiar se justifica uzura crescuta a racordului degeaba?

Racordul curent este o serie de trei curbe foarte stranse:


Intai avem o curba stransa pana la trecerea de nivel, apoi trecerea de nivel formeaza parte din racordul cu urmatoarea curba, cu raza diferita, apoi avem inca un racord scurt si o curba in directia cealalta, urmata de racord in Coslariu Pod Mures.

Cat de in martie, pentru claritate, ar fi trebuit scris in august, in octombrie, in decembrie, in martie. Dat fiind ca tot nu merge cum trebuie la Arad, vedem cum va fi cu "martie" ala... Ca si pe Simeria - Arad, unde putem juca la pariuri data cand s-o putea circula civilizat, dat fiind ca avem zone fara solutie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde asa e, @billy752-istu se referea la RAM Coslariu, care e cu 3 km mai la sud. Acolo se intra cu 100 in abatere acum (cu TMV fireste)

Pe OSM racordul nou Coslariu-Podu Mures e trecut cu 100... Si Podu Mures - Teius. Poate ajunge cineva sa stearga.

@frunzaverde amanarile centralizarilor nu sunt nimic nou, la fel s-a intamplat si la celelalte 2 grupuri de statii, se zvonea pana si ca nu vor functiona niciodata, etc. Mai grav mi se pare daca centralizarea Coslariu ramane pe dinafara.  Daca confirma @motorzbh sau cineva.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@TibiV am uitat sa-mi cer scuze ca te-am contrazis. Dar n-am sa zic QED pana nu vad plansele. Clar curbele nu sunt de 100 (si mie mi s-a parut ciudat) dar razele nu le stim. Dar n-o sa iti "cer" plansele pt ca discutia nu are sens, devreme ce in abatere tot cu 30 se merge si exista "racord" nou de 160.

O discutie poate mai interesanta este de ce au proiectat un racord mai lung daca tema de proiectare nu a fost imbunatatirea razelor de curbura? De ce n-au mers pe traseul racordului vechi, sigur era mai putina birocratie... Circulatia a fost oricum cu rebrusare in Teius multa vreme in timpul santierului.

O ipoteza ar fi ca au incercat sa imbunatateasca siguranta la acea trecere la nivel cu DN14B. Sigur, trecere la nivel in nod feroviar e de noaptea mintii, dar exista ceva proiect "regio" de eliminare a TN intre Teius si Blaj, parca @alexV l-a urmarit. Sunt doua TN, una peste racord, alta peste linia dubla Coslariu Nou-Teius.

frunzaverde

#9592
@cristi5 - am explicat mai sus :
1. acces direct in Tj. Coslariu dinspre Pod Mures (care nu exista pe racordul vechi). Bine, acum nu mai exista triajul Coslariu, deci tare de tot tema de proiectare, mai ales ca nu s-a intervenit deloc la triaj.
2. capacitate de procesare trenuri lungi (au vrut neaparat 740 metri fara intrare in triaj si fara blocarea vreunui macaz).

Asa ca solutia a fost scurtarea si inasprirea racordului. Vizibilitatea la TN e inferioara acum fata de cum era : dinspre Pod Mures, sicana face ca nici mecanicul sa nu vada bine trenul, nici trenul sa nu vada bine drumul. Poti compara din perspectiva soferului pe Google Maps, ai toata istoria.

P.S. Nu e 30 din cauza de iesire abatuta, dat fiind ca racordul respectiv este pe directe, nu pe abatere,  pentru toate directiile.
Astfel:

Dinspre Blaj firele se specializeaza cu muuult inainte - la racordul cu "varianta de viteza", adica inainte de podul peste Mures, firul 1 si 2 (abatutele cu viteza sporita) devenind firele specializate in Pod Mures (fir 1, linia III directa in Pod Mures, spre Teius, fir 2, linia II directa spre Coslariu).

Dinspre Teius, firul spre Blaj este complet separat incepand cu gara Teius, unde are propriul peron (cred ca e linia IV directa). De altfel, pe racordul nord (Pod Mures - Teius) nu s-a facut nici o interventie in afara de racordarea in firele noi pe 75 metri, restul e totul exact cum era, inclusiv sina.

La Ramificatia Coslariu Nou (la sud de Coslariu) din cate stiu, in momentul asta se circula doar pe fir 1, cu macazul eclisat. Viteza nu o stiu, dar cand au facut proiectul se laudau ca baga macazuri de 120 in abatere acolo (pentru Teius-Coslariu-Simeria), primele din tara (ca si la capatul celalalt - Pod Mures).

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

^^

Proiectul ala este deocamdata la faza "Servicii de elaborare "STUDIU DE FEZABILITATE, PAC SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU MODERNIZARE DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUS SI CF M300 CRACIUNEL) pentru realizarea obiectivului de investitie: "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10""", dar licitatia inca nu este atribuita.

L.E. Mi s-a comunicat ca reevaluarea s-a terminat acum 2 zile si a fost declarat acelasi castigator. Perioada pentru depunerea contestatiilor inca nu a expirat.

dan tm

Frunzaverde

la 05.00 se racordeaza noul racord vechi ... la 05.08 pare a fi locul vechiului racord vechi... :o  :|

la 08.07 se racordeaza NOUL racord Coslariu care evita statia Coslariu dar nu vad semnale care sa acopere macazurile atacate pe la virf din directia Alba Iulia

la 09.14 se racordeaza triajul Coslariu
09.21 macazuri extreme cu imima mobila ,,specifice" lucrarilor de pe coridor

09.36 semnale pentru macazurile atace pe la virf.

asadar aceste semnale dirijeaza circulatia spre triajul Coslariu dar si  pe racordul NOU care evita statia Coslariu?

Ram Coslariu din livret este ramificatia din curenta spre triaj sau racordul NOU?

sau cum e acolo?

ramificatiile astea situate in curenta mai sint prin tara( Filiasi) dar aici cum este ?fac parte ambele ramificatii de fapt din statia Coslariu?



cristi5

@frunzaverde merci, imi scapase explicatia.

Cand zici de accesul din racord la triaj, e practic aceasta "diagonala"?

https://www.openstreetmap.org/way/886311780#map=19/46.17739/23.68045

frunzaverde

@dan tm : Racordul vechi Pod Mures - Coslariu cred ca era cam la 5:01, acolo unde e acum al doilea stalp de lumina, si se vede un terasament napadit de balarii care coteste. La 5:08 e doar o ulita care duce la magazii, care era acolo (am verificat cu Google Earth) si inainte de lucrari.

Da, pare ca macazurile de la 9:36 controleaza toate directiile. E TMV, nu e o problema sa afiseze verde pentru directia Blaj pe racord nou, 10/12 pentru intrat in Coslariu si 3 pentru intrat in Coslariu Triaj.

Ramificatia Coslariu din livret este cf. livret punctul de miscare care controleaza intrarea atat pe racordul nou (de viteza si evitare a statiei Coslariu) din directia Alba Iulia cat si in Coslariu si Coslariu Triaj. Deci este punctul de miscare pentru toate cele trei directiile. In teren este localizat in zona 400.3-400.5 kilometraj nou via racord (406.6-406.8 via Coslariu), deci semnalul de la 9:36 de care zici este semnalul respectivului Punct de Miscare la capul Y al respectivului Punct de Miscare.

Conform. livret, Ram. Coslariu, este un punct de miscare / punct de macaze independent, deci nu apartine de st. Coslariu. Punctele de miscare sunt tratate in acelasi fel ca statiile, si au acelasi rang cand vine vorba de activitatea de miscare (doar ca nu se poate face oprire sau stationare itinerantica). E acelasi statut cu P.Mac. Buciumeni, care are (sau ma rog, avea, habar n-am cu noua centralizare) propriul sau impiegat si birou de miscare sau cu R. Aeroport T1.

Dar din nou, n-am schita de semnalizare - fac inferente bazate pe ce vad in teren, pe semnalizarea din filmulet si livret. Totul se potriveste perfect, asa ca presupun ca e corect, dar doar cineva care are schema de semnalizare (@motorzbh are sigur) ne poate ajuta cu raspunsurile corecte. Eu zic ca asa e...

@cristi5 - cred ca e macazul respectiv, nu am schita statiei Coslariu. Stiu ca inainte nu se putea intra in Coslariu direct din Pod Mures - manevra standard era sa se bage trenul in Teius si apoi sa-l preia o locomotiva de manevra la capatul opus pana in triaj.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Nu cred ca ram Coslariu este Punct de Miscare.
Sint destul de putine ramificatii in curenta care sa aiba agent sau IDM. de exemplu Ram. M.Kogalniceanu Post Ajutor Miscare

in rest mentiunea ,,RAM" in livret indica pozitia acesteia.

De exemplu pe linia 900 Post Macazuri este zona unde linia dubla devine simpla dar cladirea de miscare este abandonata m ai mult ca sigur ca manevrarea macazurilor se face din Drobeta Turnu Severin Marfuri.

de asemenea tot pe 900 mai e un complex de ramificatii care mai mult ca sigur ca se manevreaza din statia Gura Motrului care e cea mai apropiata. E vorba de ramificatiile liniei spre Turceni.

 E de discutat pe marginea acestor ramificatii.

Vlad94

Am calatorit azi noapte intre Cluj Napoca si Timisoara cu trenul de Iasi. Din pacate fiind noapte nu am reusit sa vad mare lucru din tren, dar pot spune ca pe portiunile finalizate s-a mers cu 120km/h. Intre Alba Iulia si Simeria s-a mers doar pe firul drept. De asemenea, trebul ajungea timpuriu in statii si stationa destul de mult. In Cluj si in Timisoara, trenul a ajuns la timp.

Ovii Stîngaciu

2 poze de vineri
aici nu se mai lucrează


deja se pun traversele și linia între Bod și Stupini. la podul de la km 179 nu se lucrează !



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!