News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Cetatean

Nu zic ca statul e sfant,dar...

Deci au emis 3 facturi si sunt neachitate? Acolo sunt alte probleme,ca tot ai pomenit de garantie.
Cfr plateste repede.

Stadiul fizic e facut de antreprenor,pe baza productiei. Care poate sa fie din pix. Asa ca nu m-as baza pe el.

Daca ai 8% avans dupa 14-16 luni de lucru,inseamna ca muncesti de rupi!
Sa inteleg ca nu au primit avans? Sau a fost mai mic ca pe alte contracte? Teapa lor,sincer.
Aici nu e o lucrare de drum judetean. Sau comunal. La o valoare de contract de sute de milioame de euro sa olangi dupa 10-15 milioane de euro mi se pare penibil.
Da,daca aveai avans 30-35% in 18 luni,cred ca te premiam! Dar asa scuza-ma...

Ok si daca avansul a fost 5% tot trebuia sa iti dea spatiu de manevra,sa faci lucrari,sa poti sa decontezi.
Dar se vede din drona,avion,poze,progres cat de greu se misca toti,din cauza celor scrise mai sus.

Multe se datoreaza sistemului care nu poate gestiona astfel de proiecte. Prea multe autoritati care doar dau stampile si nu fac nimic. Prea multi oameni carora nu le pasa.  Desi avem 15-20 de ani de proiecte pe fonduri,tot orbecaim in legislatie,studii si lipsa de profesionalism.


Cati din cfr sau cnair au citit un fidic? Sau sa aibe curs de asa ceva?
Cat despre constructori,cand esti doar cu mapa si altii da cu sapa...rezultatele se vede.

zone_rider

Dacă nu era ditamai sacul de bani pe acest proiect, nu se luptau în instanță ca chiorii atâția ani.

@cristi5 înțeleg dorința ta de a-i apăra pe Aktori, ca să vă mai primească și cu alte ocazii pe șantier (poze și info sunt un câștig pt noi) dar deja argumentarea din postarea precedentă devine mult prea siropoasă

cristi5

@Doja facturile alea au fost platite (vezi stadiul financiar ulterior). Ideea acolo e ca in trimesrul 1 al acestui an stadiul financiar era zero. Adica nu s-a platit niciun avans.

@zone_rider nu antreprenorul ne primeste in santier ci beneficiarul. Explicatia e mult mai simpla, sunt platit de Aktor ca sa-i apar pe forum.

Ma platesc cu procent din banii de avans de pe Apata-Cata. In rest, ma plateste Soros Gyorgy.

Proletari din toate tarile, uniti-va!

florin74

Ca sa clarific un pic problema avansului.
Avem o prima problema fondul din care se finanteaza CEF 2014-2020, are niste reguli mai ciudate decat POIM. Nefiind un program permanent, nu se stia in momentul publicarii licitatiei daca se poate faza, etc. DIn acest motiv au fost introduse niste clauze mai ciudate privind plata avansului si modul de justificare a lui. Alstom a contestat doar pe lotul de capete, pe mijloc nu stiu ce dracu au facut dar nu au constestat acest aspect, astfel incat pe capete se poate solicita avans, pe mijloc nu
O alta problema practica pe lotul de mijloc e reprezentata de TBM-uri. Aktor nu poate deconta TBM-ul, ci metrul de tunel, asa e facut contractul (consecinta a ce am scris mai sus). Deci asta inseamnA ca Aktor trebuie sa plateasca din banii lor 4 TBM-uri, sa le instaleze (1 an si jumatate) si incet incet sa isi recupereze banii (inca 3 ani). Problema care s-a pus este iti dau avansul, dar daca se intrerupe finantarea (ca proeictul e intarziat si nu respecta termenul de eligbilitate a cheltuielilor), si iti cer banii inapoi, ce face Aktor cu TBM-urile? Le depoziteaza in curtea Ministerului de Finante? Le scoate la vanzare pe OLX, la oferta speciala? Din cate am inteles, STRABAG -care a fost concurentul ALSTOM- s-au blocat si ei la clauza asta, si din aceasta cauza au licitat peste 100%, sa acopere acest risc major financiar.
In concluzie o licitatie prost pregatita, conditii contractuale de lucrare clasica de inlocuire sina si nu de proiect complex, un antreprenor sa zicem nepregatit, reteta mersului taras grapas in executie.
Acum ca Aktor si-a creat un renume - pe buna dreptate- de constructor ce merge maxim cu viteza a doua. Dar nu inseaman ca el e de vina exclusiv pe ce se intampla pe proiectul asta. Ca de obicei sunt foarte multe nuante, si in cazul asta inclin sa cred ca balanta inclina mai mult spre CFR si statul roman. SI vorbim de contracte de aproape 1.5 mld euro, iar un TBM nu costa cat un excavator sau buldo.... Deci de bani foarte multi la mijloc vorbim. Care pot sa doboare o companie.

Ca o veste buna, am inteles ca incet incep compania mama incepe sa vina cu scrisori de garnatie bancara, sa inlocuiasca retinerile din factura si politele vechid e la City. Ceea ce inseamna o imbunataire a cash flow-ului


cristi5

Dragi colegi, un mic exemplu ca sa intelegeti ce stat minunat avem. Si cat de tare il doare-n cur de feroviar. In curul lui mare de birocrat lenes, care face toate legile nu pt dezvoltarea infrastructurii ci pt apararea curului birocratului.

Stiti ca i-am criticat pe ceferisti ca dupa 5 ani nu au scos din circuitul forestier dealul de la portalul sud al tunelului Batuta. Cand au fost @alinuttt, @oc7avian si @Ovii Stîngaciu in santier ceferistii s-au plans toata ziua ca nu este o critica justa, ca mai bine sa criticam privatii, etc etc. Pe Aktor de exemplu. Le actualizasera preturile cu cateva zile inainte, si numai pe unul din OUGuri ca celalalt "nu merge pe CEF". Si intrebau de ce nu sparg Aktor muntii. Ce, nu le-au ajuns cateva zile sa se organizeze?? :)

Revenind la Batuta, am zis ca le dam cateva saptamani si trimitem o drona sa vedem ce fain au defrisat si atacat dealul. Dar am zis sa trimitem intai satelitul (ca Soros ne-a dat si sateliti), si a reusit sa treaca in 18 octombrie :)



No, bine ca n-am trimis drona, era pierdere de vreme. Intre portalul tunelului si podetul ala din partea de jos a pozei ar trebui sa fie totul atacat. O banda frumoasa de culoarea pamantului. Lipsa. Vedem un verde desavarsit. Exact ca acum vreo 4 ani.

Dar da, ceferistii au dreptate pe undeva, ca doar nu ei se ocupa cu circuite forestiere. Adica tot aparatul guvernamental e de rahat cand vine vorba de feroviar, nu doar MT. Mai asteptam 5 ani.

Aaaa, sau sa vorbim de combinatia exploziva dintre MT si Ministerul Culturii? Micia? Varadia? Acolo sigur mai bagam 5 ani pe un singur fir. Pfai ce ma bucur ca dacii si romanii au ocolit Brasov-Sighisoara. De fapt nu-i tarziu sa gasim un castru la Maierus.

zone_rider

Pe A3, acolo unde lucreaza UMB si are probleme cu alunecarile de teren, zona respectiva este in hibernare, dar pe restul lotului se lucreaza cu o viteza nebuneasca. Pe feroviar cu Aktor, pentru ca avem probleme pe o bucata de teren, nu se lucreaza pe tot lotul. E cinstit asa?

Iar mistourile cu Soros sunt foarte ieftine.

Calin88

Imi plac scuzele cu avansul sau cu TBM-ul care nu poate fi decontat. De parca Aktor nu stia de clauzele respective cand a semnat contractul. Oricum, daca aveau avans si se deconta TBM-ul de la inceput, sigur Aktor ar fi lucrat in stilul UMB; nu cum a lucrat pe fiecare proiect pe care l-au castigat cu statul roman (drumuri sau CF, toate au durat mai mult decat era cazul, toate au intarziat, la toate au avut probleme - cei mai ghinionisti antreprenori din Romania).
Si mai amuzant e exemplul cu Strabag care a licitat peste 100% ca sa-si acopere riscul. Adica aia seriosi au sesizat riscul si au incercat sa se acopere, grecii si-au asumat riscul si acum le plangem de mila ca nu au de unde sa sustina proiectul pana vin banii facturati.
Si, cumva, exemplul asta arata doar incompetenta statului, nu si nesimtirea Aktorilor care s-au bagat intr-o lucrare pe care nu-si permit sa o sustina.

oc7avian

Pe Brașov - Sighișoara singurul loc unde ar fi putut Aktor să bage tare e zona Beia - Paloș - Cața - Homorod. În rest ei mai au zona Archita (alunecare, blocat în reproiectare), Beia (blocat în reproiectare), tuneluri (mișcă), parțial zona Racoș (aici are și Arcada bucăți). Deci putem estima spre 30% blocat (fără tuneluri). Dar și unde e blocat a existat progres semnificativ până la stop joc. Avem zeci de mii de metri liniari de foraje executate deja încă de la începuturi.

În zona Beia - Paloș - Cața - Homorod variantele sunt aproape toate începute încă din primele luni, cu progres lent întradevăr. Dar fără mare lucru rămas de făcut la structuri. Relocarea DJ-ului în zona Paloș, care deblochează lucrul la CF, e înghețată. Aici poți critica, da. Dar e și mult de lucru sub trafic, deci depinde cum planifică/permit CFR eliminarea unui fir și dacă strategia e să vină cu un prim fir complet direct pe variante.

Dar anul ăsta turarea motoarelor ar fi fost din buget propriu sau pierderi. Deci nu merita. Pentru că dacă vrem să criticăm și să cerem lucru în forță orice ar fi, atunci și Arcada ajunge pe listă. Ei sunt un reper bun că probleme profunde au existat la proiect și finanțare.

Iar ca idee aduc aminte ce am văzut pe șantier acum un an, când lucrurile chiar păreau într-o direcție bună. Nu iau apărarea Aktor, ci privesc general proiectul. Că ceilalți constructori nu zburdă în jur.

Din poziția API (http://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=367345):
QuoteNe bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier.

Din povestea vizitei (https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=366932):
QuotePe tronsonul de la Sighișoara la Cața s-a progresat foarte mult, acolo sunt cele mai multe lucrări în teren la ora actuală. Cei de la Arcada vor să deschidă firul nou de la Sighișoara la Albesti în iunie 2022, cei de la Aktor au spus că din 42.000 de metri de coloane forate(cate au de forat in total), au forat 32.000 pe Archita-Cața.

Ovii Stîngaciu

#9548
Câteva fotografii de pe lotul 1 între Brașov Feldioara! Doar in zona asta se lucrează!
Gara Brașov liniile 7-8 : NULL
Brașov - Stupini lucrări înghețate. Am întrebat pe cineva de acolo de ce NU se lucrează dar el nu vrea sa îmi de-a vreun răspuns... Mi se pare ciudat ... Până acum era gata intervalul...
Gara Stupini se lucrează la antena GMS
Stupini Bod se lucrează la PSS dar la pod în niciun caz  >:(  >:(
Statia Bod : NIMIC  >:(
Bod Feldioara: varianta 1 la podete și Viaduct, puțin mângâiat terasamentul
Feldioara:pasaj DN13E : NULL >:(
Se lucrează la varianta 2 până la un stâlp care trebuie relocat  >:( dar avem terasament mare și deja la un pod se vede scheletul lui! La sfârșitul variantei avem bucățile pt podețul casetat și în curând se va ataca zona ! In rest pe lotul 1 nimic nou! Apața - pauză , varianta Măieruș - pauza)
Mai jos atașez pozele !

Se lucrează la antena GMS de la Stupini


Prisma de piatra spartă spre Bod 


Până la pod au făcut. De acolo NULL


Lucrează la PSS ec98





Punem geogrila(patul căii ferate)





Spre Feldioara 1


Lucrează la Viaduct 


Culeea Sighisoara 


Jumate de podeț:))))


Pregătiri pt terasament


Varianta 2 umplere terasament 


Clădirea C.E


La primul pod avem scheletului lui!






Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Păuliș-Milova cap Y / 31.10.2022
Vizionare plăcută!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Xenos

Pozele facute de Ovii Stangaciu nu au nicio justificare, parerea mea. daca nu ai bani/chef sa lucrezi pe un tronson nu te apuci sa scoti o linie, lasi asa totul in durerea lui. Dar sa scoti ca sa te faci ca lucrezi cateva sute de m pe luna sau mai rau e inadmisibil si CFR SA nu ar trebui sa accepte asa ceva.

frunzaverde

@Ovii Stîngaciu - vezi ca ai incurcat capetele in filmarea ta. Circuli de la Arad spre Simeria, deci intri prin Y si iesi prin X. Tu le-ai pus pe toate pe dos in filmare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ovii Stîngaciu

Daca mergi de la Arad spre Deva e total invers, Radna cap Y - Radna cap X spre Deva , eu le-am scris bine  . Semnalele sunt numerotate de la Deva la Arad!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

TibiV

@Ovii Stîngaciu

NU exista asa ceva.
"Cap X" al unei statii/gari este acelasi, indiferent de directia de unde vii.

Exemplu:
In gara Sinaia capul X (cap X) este cel dinspre Bucuresti (Ploiesti, Comarnic, whatever)
Si capul Y este cel spre Bravov (Predeal, daca preferi asa....)

Capetele NU sunt schimbatoare, in functie de sensul de mers.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#9554
@Ovii Stîngaciu - capetele, semnalele si directiile de mers sunt fixe, nu se schimba cu fiecare tren in parte.

Nu conteaza de unde vii si unde te duci, sensurile de mers X si Y, si capetele X si Y ale unei gari sunt aceleasi intotdeauna, ca si numerotatia para (pe directia X) si impara (pe directia Y) a trenurilor.

La CFR, capatul apropiat de km 0 se numeste capatul X, capatul indepartat de km 0 se numeste capatul Y.

Trenurile care merg dinspre 0 spre pozitii kilometrice superioare se numesc ca merg pe "directia X", si au numerotatie impara, si vor intalni semnale cu litera X de-a lungul parcursului.

Cele care merg spre pozitii kilometrice inferioare se numesc ca merg pe "directia Y", au numerotatie para, si vor intalni semnale cu litera Y de-a lungul parcursului.

Conventional, km 0 e in general Bucurestiul, asa ca se foloseste pe scurt :
X - dinspre Bucuresti (trenul --pleaca-- de la Bucuresti, capatul statiilor e cel --apropiat-- de Bucuresti)",
Y - spre Bucuresti (trenul --se duce-- la Bucuresti, capatul statiilor e cel --indepartat-- de Bucuresti)"
 
Exista si exceptii : Daca trenul isi schimba sensul (cum face de exemplu Tomis Expres), se considera in general directia in statia de formare a garniturii. La intenationale exista iar exceptii, numerotarea se face prin conventie internationala (346 merge la Viena si 347 vine inapoi, pentru ca e numerotat conform sistemului OeBB, nu CFR, in Austria au exact acelasi sistem cu Romania, doar ca km 0 e Viena).

De asta exista placi pe fiecare semnal electric cu "X" respectiv "Y", confirmandu-ti directia de mers ca mecanic de locomotiva. Daca mergi in directia X, vei vedea doar semnale continand litera X, bornele kilometrice vor creste, si vei intra in gara prin cap X si iesi prin cap Y.

In filmarea ta, care-i facuta din urma trenului, toate semnalele sunt numerotate cu X. Cum trenul merge invers (ca filmezi din spate), directia de mers este Y, mecanicul vede semnale cu Y - deci trenul intra prin Y si iese prin X. Si, desigur, kilometri scad, pleci de 651 la Arad, si mergi spre 0 la Bucuresti. Adica, exact cum zici si tu : "Radna cap Y [dinspre Arad] - Radna cap X spre Deva".

Tu in film ai numerotat invers pozitiile. Trenul tau pleaca din Paulis cap X si continua prin Radna cap Y, Radna cap X, Milova cap Y si apoi Milova cap X. Doar ca la toate marcajele pe Youtube, le-ai pus pe dos.

Vezi aici o explicatie mai in detaliu: http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=13&t=4057
Si poti vedea kilometrajele si capetele statiilor in Buletinele de Avizare ale Restrictiilor de Circulatie, aici : https://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-105/ct-menu-item-116
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!