News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Portal Racoș Vest (tunel Homorod - Racoș)

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Pod peste Olt & portal Racoș Est (tunel Racoș - Ormeniș)

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

dorum

cam slabutz... io nu cred ca AKTOR duce la bun sfarsit proiectul asta

pasadia

Quote from: Calin88 on July 04, 2022, 05:59:52 PMDin planurile de mai sus, inteleg ca in Brasov, pasajul suprateran de pe Str Zizinului va fi inlocuit de un pasaj subteran in aceeasi locatie. Asta inseamna ca nu va mai exista o legatura directa intre cartierul uzina 2 + Tarlungeni si oras. Se va realiza un acces temporar sau asta va fi situatia pentru 2-3-4 ani, sau chiar mai mult?

Ce nu inteleg eu este daca pasajul de pe actuala "ocolitoare de shopping" (fostul acces al caii uzinale pentru Roman) va fi latit sau va ramane asa cum e acum, prea ingust pentru 2 benzi de circulatie?

Dat fiind faptul ca raspund la o intrebare formulata acum 3 luni imi permit sa dau un quote. Si raspund abia acum pentru ca efectiv nu am citit boardul asta deloc de cand a fost ultimul update pe tapatalk, adica de prin martie.

Revenind la intrebarea lui @Calin88
1. Da, discutia este despre daramarea actualului pasaj suprateran 1+1 construit peste M300 si constructia unui pasaj subteran. Cota caii ferate in aceasta zona va fi inaltata cu circa 0,5 pana la 1m si din aceasfa cauza pasajul actual trebuie daramat.

Aceste informatii le am dintr-o dezbatere publica organizata acum un an pe cu totul alta tema (piste de bicicleta, asa numitele "Traseul 1" si "Traseul 2" si vin direct de la primar. Evident, erau la nivel de discutii purtate cu antreprenorul care face SF (sau cu Pintea, naiba stie).

Ce e distractiv e faptul ca la vreo 9 luni dupa, intr-o alta "dezbatere publica" in care eram unul dintre cei 2 cetateni interesati, EU am fost cel care le-a transmis antreprenorilor contractati sa faca un masterplan velo faptul ca e ilogic ca ei sa propuna un pasaj SUPRA-teran paralel cu actuala sosea peste M300 din moment ce acel pasaj rutier va fi daramat. Primarul nu era prezent, dar intr-o discutie ulterioara a spus ceva de genul ca "nefiind SF-ul finalizat nu avea cum sa anunte un proiectant de piste velo locale ce planuri are proiectantul contractat de CFR". Stupid raspuns dpmdv dar asta e...

Da, dupa logica mea, ar trebui daramat vechiul pasaj suprateran 1+1 si construit un pasaj subteran 2+2 + trotuare + pista de bicicleta. Si eventual construit suficient de bine incat sa nu se inunde la fiecare ploaie asa cum se intampla cu celelalte pasaje subterane din BV (Harmanului, 13 Decembrie)... Dar cum secretomania e la ordinea zilei nu iti pot spune ce se comunica intre Pirmarie si antreprenorul de SF.

2. Legat de pasajul subteran de pe asa numita "sosea de shopping" cel care are o SINGURA banda de circulatie (fiind construit pe ingustul amplasament al fostei cai industriale ce deservea platforma Roman/ Steagu' Rosu) - am avut in contexte diferite discutii cu cel putin 3 reprezentanti din cadrul Primariei / ADI-uri locale privitoare la necesitatea solicitarii largirii acestei subtraversari cu ocazia lucrarilor de pe M300. NICIUNUL, repet niciunul dintre ei nu si-a asumat ca intr-adevar Primaria va cere acest lucru (practic toti o dau din colt in colt cu privire la comunicarea cu proiectantul, nestiind cine, cand si cum o face).

cristi5

@pasadia deocamdata nu se confirma povestea.

Asa cum am zis la vremea respectiva, in SF pasajul e desenat clar ca supratraversare. E adevarat ca SF nu e gata, dar din cate stiu se mai lucreaza doar la variante de viteza Timisu de Sus - Darste.

Tocmai am intrebat la CFR despre pasaj, spre surprinderea mea mi s-a spus imediat ca asa ramane. Da, a existat o intentie de subteranizat pasajele, nu s-a concretizat pt pasajul Zizinului.

Revin maine daca mai aflu ceva.

PS: notificari in Tapatalk nu mai merg nici la mine. Dar folosesc "Discussions" si de-acolo "Subscribed" si "Participated"

cristi5

Quote from: ioandorin on October 03, 2022, 03:55:58 PMAstăzi, teste cu locomotiva pe Glogovat - Ghioroc,firul 1,firul 2 fără alte detalii.
@motorzbh e la locul faptei, cum ati vazut, dar pun eu ce stiu.

Sunt teste ETCS. Testul precedent (celebra plimbare spre Curtici acum vreo 4 ani) a fost facut cu o locomotiva Alstom.

Pt a testa in conditii mai realiste (semnalizarea de la un producator, locomotiva de la altul) se testeaza acum cu loco non-Alstom (Taurus). Inteleg ca a durat ceva pana s-a gasit o locomotiva echipata cu ETCS....

Testele sunt parte din certificarea CE a semnalizarii (contract AFER in derulare) si din vechiul contract de semnalizare (neconformitati)

Din cate inteleg rezultatele sunt bune. Tura trecuta (septembrie) nu au fost la fel de bune, (nu se conecta locomotiva la RBC, deci nu se putea testa nimic. Nu stiu cum s-a rezolvat)

Sunt curios @motorzbh daca dupa aceste teste mai sunt si alti pasi pana la operarea cu ETCS. Se va ajunge in tura asta la teste de trafic mixt ETCS cu BLAI?

Ar fi interesant macar un tren pe zi sa treaca cu ETCS... dar deocamdata nu avem MR... Trebuie adaugat ETCS la regulamentul de semnalizare banuiesc...

pasadia

@cristi5 - pacat ca nu se recurge la daramarea actualului pasaj si constructia unuia nou subteran. Dpmdv ar fi trebuit Primaria Brasov sa anunte CFR-ului ca e dispusa si sa cofinanteze o asemenea lucrare caci ar fi venit si in ajutorul orasului. Dar asta e, proiectul se face la centru tinand cont exclusiv de ce se doreste la centru. Caci altfel am fi vorbit acum si despre PO-uri in zona aia pentru trenuri metropolitane, despre viitoare peroane si acces la ele, si alte chestiuni de genul.

Unde mai pui ca teoretic aceeasi primarie prin ADDTM (ADI-uri care se ocupa de subiectul transportului metropolitan) isi doreste sa achizitioneze SF pentru un fel de centura feroviara a Brasovului care sa plece de la Darste pe traseul Harman- Bod. Nu reuseste caci deh, caiet de sarcini pregatit de Roseanu de la ARF, dar asta e alta discutie. Insa daca am corela lucrurile intre el si am lua in calcul ca, POATE, in vreo 10 ani de zile marfa nu o sa mai intre prin oras ci o sa il ocoleasca, atunci solutiile ce ar trebui aplicate pe Darste - Gara Brasov ar trebui sa fie cu totul altele.

Sunt curios celalalt pasaj, va fi largit sau ramanem cu prostia de sosea cu o banda si acces semaforizat?

ps - mersi de pont, dar nu mai mai complic. Pe langa tapatalk, nici tragere de inima pentru tot forumul nu mai am. Mi s-au dus sperantele de mai bine, se duc contributorii cu adevarat valorosi pe care ii urmaream pe forum...

@Calin88 - uitasem sa iti spun (dar uite ca oricum spaima nu mai e justificata) - daca ar fi sa fie daramat pasajul Zizin, nu POTI afirma ca acel cartier ar fi rupt de oras. Tot ramane acces prin Craiter sau prin Calea Bucuresti (cu ocol, e adevarat). Macar daca ar fi rezolvat drumul CET-ului, ramas gaurit si neadministrat nici de Primarie, nici de CNAIR...


cristi5

API pe Facebook. Felicitari @alinuttt @oc7avian @Ovii Stîngaciu pentru munca depusa, reportajele foto-video si analiza realizate in timp record!

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2328944473946213

Blocaje în linie, dar și surprize plăcute pe CF Brașov-Sighișoara. Filmare aeriană: ... Fotoreportaj de la sol: https://bit.ly/3Clfmrg. Hartă interactivă: https://bit.ly/3MUvUtJ.

După 5 luni de la vizita precedentă (stadiu la 09.05.2022: https://bit.ly/3EidZMu) săptămâna trecută am fost pe ultimele două tronsoane din cele trei ale căii ferate Brașov-Sighișoara. Vremea este perfectă pentru lucrări dar progresul este slab pe lotul 3 și decent pe lotul 2 (cel cu tunelurile de 5 km și 7 km).

Cel mai mare blocaj a fost cel financiar (oferte depuse în 2017), prima actualizare a prețurilor fiind făcută abia în septembrie. Din păcate guvernul are ochi doar pentru drumuri, iar actualizarea prețurilor reglementată prin OUG a arătat o nepăsare cruntă față de domeniul feroviar, ignorând parametri esențiali în procesul mult mai complex de execuție.

Pe lotul 3 lista problemelor e cât șantierul de lungă, deoarece CFR a pus un proiect cu lacune pe masa constructorului. În mod normal acesta ar trebui să fie (aproape) perfect, iar antreprenorul doar să pună în operă lucrările (FIDIC Roșu). Erorile se traduc în costuri suplimentare de timp și bani pentru noi toți.

În Sighișoara încă avem pod în expertiză (îl modernizăm sau îl demolăm?) și firul nou e blocat. La varianta de viteză Vânători abia acum se demolează locuințele expropriate. Astfel avansul Arcada este unul modest față de cum ne-a obișnuit pe alte șantiere. La Archita dealul a luat-o la vale, iar Aktor a înghețat lucrările lungind-o cu reproiectarea timp de un an, procedură tot nefinalizată. În zona tunelurilor de la Beia iar avem reproiectare în curs, deci blocaj. La Paloș blocaj iar, drumul județean nefiind mutat, sarcină a aceluiași constructor.

În zonele fără probleme progresul, dacă există, este modest. E bine că s-au deschis noi fronturi de lucru pe variantele de traseu, dar anul 2022 este pierdut. Sezonul rece e la orizont. Cerem ca Aktor să crească ritmul și să nu întârzie profitând de proiectul cu hibe oferit de CFR. Prin comparație, anul trecut am fost plăcut surprinși de mobilizare (comunicat noiembrie 2021: https://bit.ly/3yol1eN).

Pe lotul 2 stăm în sfârșit mai bine. Aici avem lucrări de o complexitate fără precedent în istoria căilor noastre ferate: două tuneluri cu galerie dublă, de aproximativ 5 km și 7 km lungime. Portalul Racoș Est al tunelului Racoș-Ormeniș (~7 km) prinde repede formă. S-a livrat 75% din primul TBM ("cârtița" care va fora), restul pieselor fiind întârziate de cotele scăzute ale Dunării. Așadar, când arde, Aktor se poate mobiliza (să ții TBM-ul "parcat" costă). Sperăm ca grecii să accelereze și TBM-urile să fie lansate cât mai curând.

În zona Apața constructorul Arcada avansează modest, pregătindu-se de ridicat grinzile la viaductul de lângă Ormeniș. Pe lotul 1 (Apața-Brașov) din păcate nu am ajuns din cauza condițiilor meteo.

Sperăm ca din această lună să vedem antreprenorii impulsionați de ajustările de prețuri și așteptăm cu interes următoarea vizită, 2023 fiind un an în care obligatoriu ar trebui să se vadă un progres semnificativ.

Xenos

Unele variante de viteza sunt probabil trasate din birou, la o distanta relativ mica de traseul existent se fac lucrari faraonice de consolidare, viaducte si tuneluri de mica distanta, toate chestiuni care puteau fi evitate.
Pe de alta parte, antreprenorii nu au nicio scuza pt Brasov-Apata.

Ovii Stîngaciu

Trebuia și mergem și pe lotul 1 dar probleme sunt multe ! Varianta Măieruș blocată , AM exista dar inca nu a terminat aktor de reproiectat varianta de viteză.... La podul de la km 179 este blocaj... Pe Brașov Stupini încă nu s-a pus calea de rulare deoarece nu este adusa șina nouă!! La Feldioara se lucrează la ambele variante . Mai este problema la varianta de la statia Apața care a cam dispărut!!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

@Xenos tema de proiectare a fost 160 pe distanta cat mai mare.

Poate totusi nu e gresit ca corectam un traseu "de-a lungul paraului" din secolul 19.

Oricum e ultimul loc unde se face asta. Pe TurnuSeverin-Caransebes au lasat traseul de 70 mai putin la Domasnea unde e traseu nou de 120. Pe Alesd-Cluj la fel, vitezele vechi, preturi noi (reconstructie de miliarde)

Da, proiectarea se face in birou. Studiile geotehnice se fac (dupa aia) in teren. Sunt curios daca avem studiu geo la Archita unde a cazut dealul. Proiectul e in doclic, pt cine are chef sa verifice.

motorzbh

Testele nu sunt foarte incurajatoare. Locomotiva nu merge decat cu 80 la ora din motive de interfata DMI. Am cerut suportul detinatorului locomotivei dar 0 rezultate. Mai sunt si alte rezultate negative. In principiu s-au rezolvat o parte din probleme dar o parte nu. Testele mai dureaza 9 zile. Evitati trecerile la nivel de pe raza proiectului intre 9- 18 inclusiv sambata. Unele teste se fac cu 20 de km la ora si tinem bariera inchisa zeci de minute. E prea devreme sa vorbim de certificare.

stopcadru

Sectorul Racos - Homorod | 01.10.2022




cristi5

Quote from: cristi5 on August 21, 2022, 10:54:17 PM29.08-07.09 transbordari între Simeria-Orăștie. Probabil se desfiinteaza inflexiunea de la Simeria Veche si deci Simeria-Orastie va fi pe 2 fire.

Nu stiu cat a durat dar lucrarea e executata, se circula cu 120 pe fir 1 Orastie-Simeria

Doua fire probabil cand e gata Simeria, macar cu centralizare temporara...