Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.


cristi5

Data fiind situatia dezastruoasa cu arheologia la Micia, si in general disputele sterile intre arheologi si intre arheogi si CFR, o stramutare de cetate pare SF in acest moment. 5 ani, 10 ani?

Asa ca m-am intrebat cum ar fi sa se mai proiecteze un fir I provizoriu, paralel cu cel existent (care e fir II). Acolo exista spatiu berechet intre actualul fir provizoriu si cetate  (planul de situatie)

Ramane problema vitezei pe varianta provizorie. Cu ce viteza vom mai circula pe acolo 5-10 ani?... Cand am analizat situatia mai demult (detalii in acel mesaj), ma intrebam:

Quote from: cristi5 on October 04, 2021, 01:23:29 AMSunt curios cu ce viteza se va circula pe varianta provizorie. Se vede ca nu e foarte inclinata, deci nu e proiectata pt viteza prea mare in curba.

Modul de calcul al vitezei conform memoriului tehnic de terasamente (pagina 10).


Profilul transversal al variantei provizorii arata ca suprainaltarea (h) e zero


Raza curbei pe varianta provizorie (planul de situatie mai sus) este de 550m. Presupunand ca insuficienta de suprainaltare (I) este 70mm (dupa cum rezulta de la curba "standard" de 160 km/h descrisa mai sus, raza 1500m, cu suprainaltarea h=130mm), reiese ca viteza maxima pe varianta provizorie este 57 km/h. Deci cu atat se va circula pe acolo in urmatorii 5 ani, pe un fir sau pe doua. In Buletinul de Avizare Restrictii (pag 43, pozitia 15) e trecuta cu 50. In zona (Varadia halta- Savarsin) livretul specifica 120 km/h.

Eventual se poate proiecta un fir I provizoriu cu suprainaltare mai mare, si raza mai mica, astfel se poate ajunge la o viteza decenta (pana la 100 km/h). Deci ar fi 100 pe firul I si 55 pe firul II...

PS: Descrierea din memoriul tehnic (pag. 22) a situatie de la Varadia. Varianta provizorie e proiectata pt ca traseul nou il intersecteaza pe cel vechi in 2 puncte. Deci e o pura coincidenta ca avem traseu provizoriu fix langa ccetate.


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

O ciudatenie a traseului definitiv de la Varadia. Raza curbei conform documentelor de mai sus este 1350m, mai mica decat raza standard pt 160 km/h, adica 1500m. M-as fi asteptat in aceste conditii ca suprainaltarea sa fie mai mare decat cea standard (130mm). Dar nu e asa, e doar 110mm. Poate ne lamureste cineva.



Powered by API/PUM imgur uploader

athosga

Uitandu-ma pe filmarea timelapse am constatat ca inca se circula pe fir vechi pe distante luungi! :( Dar cand vom avea - teoretic - vreun pod nou in folosinta? Macar unul. :/

cristi5

@athosga primele doua poduri vor fi la Conop in "octombrie".

Cele 3 de la Vetel nu sunt nici ele departe, probabil la anul.

Celelalte 4  poduri sunt dependente de tuneluri aflate in constructie pe malul stang. Dar atat Barzava-Varadia cat si Ilteu-Campuri-Surduc au primit o reabilitare pe un fir (cred ca RK) si se circula destul de bine acolo din cate stiu, dar viteza constructiva e 70.

As zice 2024 Barzava-Varadia si... la Aktor (Ilteu-Campuri Surduc) e greu de stiut. Din cate inteleg nu au preturile actualizate pt ca sunt nemultumiti de formule, care ei si Alstom considera ca au fost gandite pentru rutier.

Bine macar ca Aktor si-au facut treaba pe malul drept: jumatate din statiile Ilteu si Campuri-Surduc si reabilitarea firului II vechi intre ele. La Ilteu se folosesc deja fire noi, la Campuri Surduc in urmatoarele saptamani (se vede inflexiunea pregatita la Gurasada)

Pe celelalte loturi (Astaldi si FCC) preturile sunt actualizate la nivel de 2020 cred (deci nu suficient). Dar Astaldi a incetinit de cand e parte din Webuild, a devenit o organizatie mai greoaie. Inteleg ca le pleaca oameni.

District EA

Din discuția cu un mecanic de locomotivă am aflat că se circulă din 3 august 2022 pe distanța Zam - Câmpuri Surduc pe firul 2 (reabilitat), stația Câmpuri Surduc liniile 3 și 4 (noi) și Câmpuri Surduc - Gurasada (fir nou).

florin74

Quote from: florin74 on August 02, 2022, 07:32:23 AMStadiu luna iunie 2022

Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM 97.20% , financiar 87.97%
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM 90.20% , financiar 84.71%
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA      71.90% (financiar 61.35%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 76.65% (financiar 70.77%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                  63% (financiar 56.09%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :        52.50% (financiar 47.99)%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 13.60% (financiar 13.04%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 9.80% (financiar 10.18%)
Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 23.13% (28.69%)

Avem acum si progresul financiar...

Iulie 2022
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM 97.20% , financiar 87.97%
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM 90.20% , financiar 84.71%
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA      73.16% (financiar 61.35%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 77.64% (financiar 70.77%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                  63.78% (financiar 56.09%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :        52.65% (financiar 44.99)%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 13.60% (financiar 13.14%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 9.80% (financiar 10.18%)
Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 27.53% (28.69%)

motorzbh

Dar 614 de ce nu apare? Crezi ca s-a terminat? Inca se fac teste acolo. Inca sun neconformități nerezolvate.

athosga

Pe Brasov - Sighisoara nici un pic nu s-a avansat? :o Oricum mi se pare dezastruos ce s-a "realizat" pana acum acolo.

cristi5

@athosga hai sa nu cadem in depresie inca :). Nu e foarte bine, dar partile esentiale (TBM) se misca. Plus ca zona e greu accesibila din pacate...

Aktor nu a actualizat niciun pret pe niciun santier CF, deci pe BraSig lucreaza la preturi din 2017 cand au facut oferta. Asa cum am spus, RailWorks nu sunt multumiti de metodologia de actualizare, care (zic ei) e gandita pentru rutier.

Dar se lucreaza la portalul TBM spre Ormenis, e clar ca tunelul ala se va termina ultimul, deci e important sa lucreze la el. Primul TBM (Alexa) e in santier in proportie de peste 70%. Sper sa ajunga colegii la Racos curand.

De fapt oricine daca cumva poate ajunge la Racos pe malul stang al Oltului (de partea cealalta fata de statie), locatia portalului unde intra primul TBM e aici:

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/46.021/25.444/0

Ar trebui sa se vada lucrari si la podul peste Olt care duce la noul tunel.

Din cate inteleg de la @Ovii Stîngaciu  Euroconstruct lucreaza la al doilea fir nou Brasov-Stupini. Asta desi financiar stau prost.

Arcada sunt si ei afectati de preturi inteleg. Poate vom vedea filmari din tren curand, sa vedem daca au progresat in partea dinspre Sighisoara.

Xenos

Eu asta aș vedea pe Sighișoara - Brașov, accelerate lucrările pe Sighișoara-Vânători și Apața-Brașov, adică unde, în mare, se păstrează actualul amplasament. Se mai pot recupera întârzierile din zonele celelalte. A, da, și făcut acel RK pe traseul vechi din defileul Oltului, care se va păstra paralel cu tunelurile.

District EA

Zam - Câmpuri Surduc (10 august 2022)

Câmpuri Surduc - Ilia (10 august 2022)

athosga

In legatura cu Campuri Sursuc - Ilia:
1. In prima parte vedem pt prima oara firul 2, nou folosit?
2. De se merge pe toata diatanta cu 50 la ora? :o

District EA


District EA

Simeria - Săvârșin filmare din 13 august 2022.