Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

motorzbh


cristi5

https://mobilitate.eu/cfr-sa-bucuresti-constanta/

QuoteCFR SA anunță finalizarea lucrărilor între Dorobanțu și Basarabi, astfel viteza de circulație a crescut de la 50 km/h la 120 km/h. Lucrările de reprații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu – Basarabi, inclusiv în zona podului CF de la km 201+400, au fost executate în perioada 4 aprilie 2022 – 20 mai 2022. Circulația feroviară a fost redeschisă pe data de 20.05.2022, cu viteza de 70 km/h, viteză necesară pentru atingerea tonajului după finalizarea lucrărilor, iar din 30.05.2022, viteza de circulație a crescut la 120 km/h, pe zona afectată de deraierea din iulie 2021.

Reamintim faptul că, infrastructura feroviară și componentele aferente au fost distruse pe o distanță de 4,7 km, între stațiile Dorobanțu – Basarabi, după deraierea în iulie 2021, pe firul I, a unui vagon din compunerea unui tren privat de marfă.

Demararea lucrărilor pe firul I, între stațiile Dorobanțu – Basarabi, a fost blocată timp de 7 luni, din cauza contestațiilor depuse, de o asociere de firme (clasată pe locul 2), atât la CNSC, cât și la Curtea de Apel.

6 luni de blocaj – 29 septembrie 2021 (când a fost comunicată oferta câștigătoare) și până în data de 8 martie 2022 (când CNSC admite ca nefondată contestația depusă de asocierea de firme clasată pe locul 2) -, deși societatea declarată câștigătoare, încă din luna septembrie, de comisia de evaluare a ofertelor, putea executa și finaliza lucrările de reparații până la finalul anului 2021!


cristi5

Progresul semnalizarii pe Sighisoara-Simeria... Sau: cand vom circula pe doua fire pe toata distanta?

In naivitatea mea, am crezut ca blocul de statii Sighisoara (Danes) - Blaj, unde s-a deschis centralizarea electronica (CE) este "jumatate" din Sighi-Sim, deci urmeaza un grup format din celelalte statii si gata. Nu e asa

Pentru iulie 2022 se promite grupul dintre statiile Simeria (exclusiv fireste) si Barabant (inclusiv).

Apoi, faza a treia, si ultima, grupul de statii Craciunel, Podu Mures si Coslariu, pentru decembrie 2022, cu mosu'. De inteles intr-un fel, ca Coslariu a fost ultimul gata la lucrari civile (mlastina + Pizzarotti = love). Plus ca acolo e o centralizare mai complicata, cu varianta noua "scurcircuitand" statiile Podu Mures si Coslariu.

Intre timp CFR s-a hotarat sa instaleze un CED provizoriu la Craciunel, sa se poata trece pe 2 fire pe Craciunel-Blaj (oare si spre Podu Mures? Asta ar elibera capacitate spre Teius...). Ma intreb de ce nu le-a venit ideea asta mai demult. Oricum, de aici retinem ca ii deranjeaza lipsa de capacitate, daca vor asa tare sa adauge o statie in plus.

Daca bine retin, pe Sim-614 vor fi CEDuri provizorii pt ambele fire, deci cosmarul "circulam pe un fir si ne uitam ca prostii la celalalt" ar trebui sa se termine "curand".

vancouver

Numai Gurasada-Ilteu-Barzava-Km614 vor fi CED provizorii complete. Simeria-Deva-Gurasada nu este prevazut, din cate am inteles de la @motorzbh.

Poate nu ar fi rau sa se faca totusi de catre CFR o CED (zic o pentru ca este o centralizare), macar pentru Deva - Mintia (multe linii in cele 2 gari, bucata dintre ele deja complet gata). Ar fi pacat sa nu se poata utiliza cu anii toate liniile din Mintia si Deva si sa nu se poata folosi ambele fire intre ele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

Simeria Gurasada se face CE provizoriu ca asta e tehnologia Siemens. Ei nu știu sa facă CED-uri. Sau nu vreau sa subcontracteze. Cum sunt aceleași cerințe va fi provizorat la doua fire. Avand in vedere ca lucrarile civile sunt la un loc cu semnalizarea nu se mai poate arunca vina de la unu la altul. Oricum merg destul de bine, adica va fi o intarziere de un an doi nu opt ca la Arad sau Sim Sig.

vancouver

Cum 2<8 nu putem decat sa ne bucuram  :D

Bun, daca este CE provizoriu, care e situatia pe Mintia-Deva? Lucrarile par a fi gata pe ambele fire, cand le da drumul?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marinul

Lucrări ce se vad din tren intre Brașov si Apața. Mai era ceva mișcare langa Feldioara care nu apare in video


cristi5

@vancouver firele intre statii poate sunt gata, poate si catenara...

Dar directa si abatutele in statii, pe ambele sensuri? Eu nu stiu sa fie gata, nici la Simeria, nici la Deva, nici la Mintia.

In capatul celalalt cred ca sunt gata 2 fire Ghioroc-Paulis. Dar tot asa, de statii nu sunt sigur.

vancouver

In celalalt capat constructorul a mers dupa o schema logica, muncitoreste, de la vest spre est. A terminat prima data ambele fire km 614-Ghioroc. In acest moment a deschis circulatia pe aceste 2 fire pana la intrarea in Ghioroc, dar atentie, fara ca statia Ghioroc sa fie gata (deci intrare in Ghioroc pe un singur fir, via macazul din cap Y, devenit functional. Apoi in etapa a doua a terminat statia Ghioroc si a dat drumul la toate cele 4 fire. Astfel ca acum trenurile care merg pe firul fals schimba in cap X Ghioroc (adica la intrarea dinspre Deva in statie, pe sensul lor de mers).

In urmatoarea etapa lucreaza si sunt practic gata cu ambele fire Paulis - Ghioroc. Statia Paulis era deja complet gata de mai demult. Asa ca in urmatoarele zile / saptamani vor da drumul la ambele fire de la Paulis cap X.

Mai departe se vede din filmari cum se ocupa de Paulis - Radna firul I (II e deja gata). Probabil le mai ia 3-4 luni, timp in care termina si liniile din Radna. Apoi vor continua mai departe spre Milova, unde vor ajunge probabil la anul in primele luni.

In felul acesta au dat drumul la 2 fire treptat si logic. Intai 15km Glogovat-Ghioroc, apoi 17km inclus statia Ghioroc, apoi 22km in curand pe ecrane, apoi 29 km pana in toamna asta, apoi 37km la inceput de 2023. Pe toata distanta asta se merge de peste un an deja cu 120 pe primul fir gata. Din totalul lor de 42 km.

-----

In schimb cei care lucreaza pe Simeria-Gurasada au mers total anapoda. In loc sa inceapa cu Simeria, astfel incat tronsonul deja reabilitat Coslariu - Alba Iulia - Vintu - Simeria sa se termina intr-o gara complet functionala, ei au lasat fix Simeria la urma. Nu zic, din alte motive de bataie de joc se circula oricum numai pe un fir pe Coslariu - Simeria si abia pe la final de an o sa fie poate 2 fire, moment in care si Simeria se va apropia de finalizare, dar oricum tot aiurea e.

Apoi trebuia cat mai repede sa termine ambele fire Simeria-Deva. Si cu CE provizoriu sa dea drumul la ambele fire, ceea ce mai dadea o gura de aer pe partea de capacitate a liniei. Apoi Deva si Deva-Mintia. Apoi Mintia.

Daca ar fi lucrat logic, azi trebuia sa se circule pe 2 fire Simeria cap Y - Deva - Mintia cap Y.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

Mane, Siemens-ul e Siemens. Nu poți sa le zici ce sa facă ca ei au inventat becul si curentul electric. Oricum e o gaura de semnalizare intre proiecte asa ca ... nu ai nici macar un fir intre Simeria si Orăștie.


horatiu.cosma

Deci încă sunt în etapa "facem tunel de 15km sau de 25". O să mai dureze ceva SF-ul ăsta.

motorzbh

Nu ai cum sa faci tunel de 25 de km pentru ca nu-ți da comisia bani. Tunelul se face de la iesirea din Azuga unde s-a terminat reabilitarea, pentru care am primit deja bani, pana la Darste. Vom șunta Predealul.

AndreiB

Suna obscen de scump, dar macar nu afecteaza linia existenta in timpul constructiei.

motorzbh

Daca vrei se poate aranja. Trebuie făcută o diagonala în fiecare capăt sa deviem traficul la punerea în funcție. Cum se face la 2C pana e gata tunelul.