Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andi


BPT

Quote from: GML on May 18, 2022, 10:44:52 PMO sa fie deschisa circulatia spre Hunedoara?

In 21.05.2022 s-a deschis linea Spre Hunedoara si partea reabilitata din Statia Simeria (linii 5-8)

cristi5

Au inceput lucrarile la portalul 2 (Racos) al tunelului Ormenis, unde va intra "curand" TBM. Se observa si firele LEA. Electricitatea e importanta pt TBM :)



Aceeasi zona pe Street View, DJ131C

https://goo.gl/maps/oMdBPCZdEezKfmaE8

Fabrica de boltari pt tunel



Sursa: Facebook Tudor Dobrin, un veteran al santierelor de infrastructura

cristi5

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6291-30-mai-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-din-statiile-fetesti-si-ciulnita

CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița

Bucureşti, 30 mai 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea SC ARCADA COMPANY SA - SC ISPCF S.A. au semnat contractul, în valoare totală de 309.208.853.42 RON (fără TVA), pentru pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA.

Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar - construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Valoarea contractului este de 309.208.853.42 RON fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din Fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) în procent de 85% și finanțare națională (15%+TVA), alocată de la Bugetul de Stat.
 
Durata contractului este de 84 de luni, dintre care 24 luni pentru proiectare (3 luni) și execuție lucrări (20 de luni), la care se adaugă 60 de luni, perioada de garanție.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh

"centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);"
Premiera mondiala: vom pune un RBC pentru o statie.

cristi5

@motorzbh chiar ma miram si eu. E ceva mai bine, sunt 2 statii :)

Probabil Arcada are un subcontractor pt instalatii. Si la o eventuala licitatie de ERTMS pe Buc- Cta, acel subcontractor va putea zice "pai noi avem deja RBCul la Fetesti" si sa dea pret mai bun...

Sau la o implementare Buc-Constanta se poate ajunge la aruncat acest RBC (care nu va face nimic) si pus altul, cum au facut cu CE de la Arad.

motorzbh

Nu poți sa pui un RBC la doua stații care nu sunt vecine. Adică poți , dar care este scopul? Plus ca nu ai FO intre cele doua stații sau spre București unde este centrala GSM-R. In realitate s-a dat clarificare ca va fi doar CE "ETCS Ready" adică va avea interfețe pentru RBC. Tot o premiera. Dar anunțul asa a fost ... cu ERTMS.

cristi5

Aha, deci e doar PR CFR. Ca televizoarele alea HD-ready

A mai avut CFR un comunicat cand au trecut pe CE intre Danes si Blaj, in care enumerau avantajele ERTMS, dar nu ziceau ca ... de fapt nu functioneaza nicaieri in tara :lol:

motorzbh

Pilotul este operațional. Daca vrei mâine sa mergi cu ETCS L2 poți.

tom_sawyer

Deci dacă mâine se iau locomotivele alea dorite de ARF (nici acum n-au încărcat raportul consultării de piață, deși termenul era sfărșitul lui aprilie) pot circula cu 200 km/h pe Buc.-C-ța cu semnalizare în cabină?

RBC = ?
FO = ?


AndreiB


motorzbh


cristi5

@tom_sawyer chiar daca locomotivele alea au ETCS, linia n-are. Au vrut sa puna ETCS nivel 1 la vremea respectiva dar nu s-a concretizat in teren. Intre timp CFR a trecut pe ETCS nivel 2, implementat acum cu Alstom pe 614-Curtici si Sighisoara-Simeria, dar nu operational. Zona pilot la care se refera @motorzbh este Buftea-Crivina, facuta cu Thales. E singurul loc unde functioneaza ETCS, dar nu are sens sa o foloseasca cineva in operare, doar teste...

Exista un topic de Centralizare si Semnalizare daca vrei sa aprofundezi notiunile astea, poate ajuta.

@AndreiB un sef CFR promitea anul trecut teste la 200 pe Buc-Constanta, in conditiile in care, citez, "linia permite".  Daca nu ma insel a fost pomenit un astfel de test la nivel politic

Dar
- sigur ca putea fi un yesman. A mai zis el si altele.
- nu exista semnalizare pt asa ceva (vezi mai sus)
- e plin de treceri la nivel, care pe langa ca sunt periculoase, ar sta inchise o vesnicie daca ridici viteza la 200 si vine marfarul cu 30
- trenurile trebuie sa poata opri pe distanta unui bloc si blocurile nu sunt proiectate pt 200... Conform lui @frunzaverde, trenurile actuale de 160 circula cu vagoane apte de 200 tocmai pt a asigura procentul de franare necesar.
- sigur mai sunt si alte probleme

AndreiB

Nici catenara nu cred ca e tensionata pentru 200km/h. Avand in vedere calitatea scazuta a declaratiilor politice, eu nu as pune prea multa baza pe ele.

In general, in loc de proiecte din astea "white elephants" cred ca ne trebuie chestii "boring dar utile" - vagoane noi, mentenanta multi-anuala, treceri la nivel desfiintate, mai multe abatute, triplari etc.