Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Pai apele prin ele însăși sînt zone care atrag fauna. Orice apă trebuie sa fie natura 2000? (SPA sit de protectie avifaunistica))
Siturile astea s-au făcut doar după trăirile unora fără nici o logocă , fără nici o noimă.

Plus că fauna se adapteaza la orice situație, la case de locuit, la căi de comunicație.
Uite ieri am pozat o cucuvea la mine în grădină. E prima dată cînd am vazut-o stînd pe pamînt, cuibul îl are la casa unui vecin, o văd de ani de zile pe case.
Practic dacă mergem să ne uităm în grinzile metalice ale podurilor( unele au lasată o deschidere) o să vedem că acolo sînt cuiburi de păsări.Sub poduri la fel se aciuează o faună diversă. În jurul pilonilor podurilor se creează gropi în care stau somnii sau alti răpitori.
Nu sînt pescar dar în sat e bine cunoscut locul de pescuit de la ,,Podul de fier", sau de la pragul de fund de la podul rutier.

E absurd să pui atîtea piedici în calea dezvoltării pentru niste motive aproape absurde.



oc7avian

Nu comentez cum s-au definit zonele că nu cunosc.

Doar că tu descrii situația ulterioară construirii în acea arie protejată. Când viaductul e în exploatare. Acordul de mediu impune mari restricții în timpul construirii, din cauza gălăgiei de exemplu. Iar gălăgia de pe un șantier e mare, întradevăr.

De aici emoțiile cu execuția acestui viaduct: perioada de lucru e foarte limitată, iar viaductul imens. Apropo, acel sit Natura 2000 se întinde și pe o zonă semnificativă de cale ferată la sud de viaduct (spre Brașov). Inclusiv acolo există restricții de lucru

motorzbh


oc7avian

Trenul face niște gălăgie exclusiv când trece. Dacă nu mă înșel, acolo zgomotul va fi atenuat de panouri fonoabsorbante.

Șantierul face gălăgie mai puternică aproape pe tot parcursul zilei. Ciocane, bormașini, foreze etc.

E incomparabil. Inclusiv orice om ar prefera să locuiască lângă o cale ferată decât lângă un șantier.

motorzbh

Trenul este permanent pe când șantierul este temporar. Noua la Proiectul Pilot nu au vrut sa ne dea autorizație sa îngropăm fibra optica în pădure la Crivina ( lângă calea ferata) deși se sapa manual fără utilaje, bormașini, freze sau ciocane pneumatice.  In același timp când am fost la avenul Betfia erau fagasuri de ATV-uri sau 4X4 deși era interzisa intrarea cu asa ceva. Eu am mers 3 km pe jos cu 75 de metri de coarda in spate ca respect legea. Deci se cam exagerează pe banii noștri. Toate restricțiile înseamnă de fapt bani in plus, ca trebuie sa angajezi mai multi oameni, sa lucrezi in trei schimburi etc. Nu zic ca trebuie sa intri cu buldozerul și sa distrugi fără sa-ti pese. Dar nici sa oprești o autostrada pentru un gândac croitor.

Cetatean

Cateva imagini de la Simeria, Linia spre Hunedoara, din presa locala.


montaniardul

Ce sa mai intampla cu lucrarile de reabilitare din gara Deva? Se cam sta degeaba acolo.

cristi5

Cred ca la Deva se intampla exact ce se intampla si la Brasov, Sighisoara... unde indiferent cat o lalaie tot vor termina inaintea tunelurilor mari (2028 gen)

Nu sunt pe drumul critic lucrarile din statii...

- FCC sunt blocati inca la castrul Micia de exemplu. Cand vor primi acces vor trebui sa bage resurse acolo... Zona aia e neatinsa pe cativa km.
- urmeaza operatia complexa de mutat traficul pe cele 3 poduri din zona Branisca, si inchis podul vechi.
- chiar la est de Vetel au un sector intarziat (exproprieri cred), care intarzie operatia de mai sus.
- la Ilia trebuie sa mute traficul rutier pe pasajul nou, apoi sa demoleze pilele pasajului vechi ca sa puna in opera traseul CF definitiv (acum ocoleste pilele vechi)

Si asa mai departe, sunt convins ca mai au zone-problema care intarzie lotul. Asa ca de ce sa se grabeasca intr-o statie unde da, au front de lucru dar nu ai nimic urgent?

Rezultatul e mizerabil pt calator dar ca management de proiect are o logica.

Xenos

Păi asta e problema, că rezultatul e mizerabil pentru călător într-o lucrare care teoretic se face minim 50 % pentru călători (orice discuție despre procent e futilă, nu asta e ideea centrală).
De ce nu se accelerează stațiile, mai ales cele mari - Deva, Brașov etc. - tocmai pentru a minimiza disconfortul și a arăta călătorilor: iată, așa va fi totul la final?!

razvan96

Pentru ca nu se face nimic pentru călător. Se face pentru ca "asa trebuie" si "asa este proiectul". Iar proiectul există ca sa dea bine in cv-ul sefilor CFR, nu s-a gândit nimeni la beneficiarii reali când l-au pregătit.

Xenos

Exact, asa pare, de la executia lalaita si facuta in bataie de joc, de la lipsa trenurilor decente, de la neexploatarea vitezei reale posibile, de la lipsa mentenantei ulterioare cum se vede pe Bucuresti-Predeal etc.
Sugestie pentru astia de la Comisia Europeana de care le e frica alor nostri: targeturi de viteza si calitate trafic calatori, in max 2 ani de la terminarea lucrarilor, cu sanctiuni de pierdere a banilor. Sa vedem atunci grija pt calatori.

Cetatean

Din surse, gara din Deva face in acest moment obiectul unei minunate expertize. Da,da. EXPERTIZA. Dupa ce in sfarsit s-a dat ok sa se inceapa lucrarile la X ani de la inceperea lucrarilor, azi maine 5, in vreo 3-4 luni...comisiile de specialitate care ar trebui date afara toate impreuna cu toti membrii si stampilatorii care au semnat si luat banii pentru aceste proiecte...
S-a constatat ca sub tencuiala si in cladire si de fapt toata cladirea sta mai rau decat se asteptau cf studiilor exacte facute de cei de mai sus.
Si da, se face o experitza a carei concluzie o sa fie de a turna betoane la greu, intr-o cladire care are deja 35-40 de ani.
Nu era mai simplu sa se darme si sa se faca o cladire,noua adaptata zilelor si nevoilor noastre? Probabil ca nu...dar hey,ce stim noi.

CFR o sa aibe nevoie de 10-15 ani sa ajunga la un numar de calatori la nivelul anilor 2000...

c o r v i n

Ieșirea spre Hunedoara pare rezolvată, ...din ce am văzut, se mai fac ceva lucrări la fasonat terasamentul, în rest...





































(09.05.22)


montaniardul

#9088
@dojaalex Daca este nevoie de o noua exprtiza la Deva si alte cazuri similare nu prea suna bine pentru ca responsabilii cu proiectele isi fac treaba de mantuiala.  :(  Insa speram sa se gaseasca solutii de suplimentare de fonduri daca este nevoie pentru astfel de erori, sa nu se blocheze proiectul de modernizare.

GML