Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alexa_adrian2001

Frumos reportaj. Nu pot sa ma abtin prin a zice: 'Doamne bine ar fi sa mai avem un UMB romanesc la fel de bun si pe feroviar'. Nu neaparat sa fie tot actualul UMB dar o alta firma cu viteze asemanatoare. Mi se pare ca tot ce se construieste pe feroviar merge extrem de lent. Cu ritmul asta ne trebuie sute de ani sa reabilitam reteaua noastra feroviara.

Sorinus

Arcada s-au achitat bine de ce au avut pana acum. E adevarat ca nu se baga singuri la lucari mari.

District EA


District EA


District EA

Radna - Arad (6 mai 2022) cu viteza maximă de 120 km/h

AndreiB

Un numar enorm de treceri la nivel pentru o linie de facto noua. Nu inteleg de ce se pastreaza treceri pietonale la nivel la capatul peroanelor acolo unde exista pasarele? Nu vor face decat sa incurajeze lumea sa treaca la nivel.

cristi5

O prezentare PPTX Aktor despre forajul tunelurilor mari (Ormenis si Homorod) cu TBM
Are 79 MB (atentie la trafic mobil)

https://pum.project-online.se/doclic/apata-cata/Brasov_Lot-2-Project_Tunneling-Solution_24.07.21-ndc.pptx

Ionut

O filmare de la finalul săptămânii trecute. Cu scuzele de rigoare pentru întârzierea publicării, colegii au fost prinși. Mulțumim CFR și constructorilor pentru acces și detalii și colegilor din API pentru efort!


N-ar strica niște susținere financiară, filmările astea sunt teribil de nepopulare și greu de organizat. Mulțumim!

zone_rider

Progresul este surprinzator de bun. Pare ca aici avem alt Aktor. Iar Arcada face treaba buna ca de obicei, cred ca e echivalentul UMB pe zona feroviara.

cristi5

API pe facebook

https://www.facebook.com/411782165662463/posts/2198199390354056/?d=n

Calea ferată Sighișoara-Brașov în așteptarea "cârtițelor" TBM. Filmarea din dronă din 29.04.2022 arată un progres incremental de la ultima noastră vizită, justificat și de sezonul rece: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3MUvUtJ.

Cele două tuneluri mari, de 5 km (Homorod) și 7 km (Ormeniș), domină graficul de execuție, astfel încât ritmul în celelalte zone nu este atât de relevant pentru finalizarea întregii linii, putând afecta negativ călătorii timp de mulți ani.

Contractele au fost semnate în 5 martie și 22 septembrie 2020 cu asocierea RailWorks condusă de Alstom, cu lucrările civile realizate de Aktor, Arcada și Euroconstruct, cu 4 ani de execuție și 5 de garanție.

Constructorii au acces la portalurile tunelurilor mari, deci nu mai există restanțe birocratice din partea CFR pe "drumul critic". Primele două mașini de forat tunel (TBM) erau așteptate de anul trecut, dar termenul actual este iunie 2022, cu începerea forării în septembrie.

Momentul începerii forajelor la tunelul lung de 7 km (Ormeniș) și viteza de forare ne vor da o estimare destul de bună a finalizării proiectului. O estimare plauzibilă este 3 ani foraj și 2 ani suprastructură, ceea ce ne duce deja în 2028.

În plus, nu trebuie să neglijăm complexitatea tunelurilor mai mici (Mureni, Archița 2) sau viaductele de la Mureni, Archița și Ormeniș, toate vizibile pe filmarea noastră. Așteptăm să vedem și lucrări la tunelul Archița 1, precum și reconfigurarea traseului în ambele capete ale tunelului Beia. Suntem îngrijorați de viaductul Măieruș (lung de aproape 2 km, cu dublă traversare a Oltului).

Mai mult, reproiectarea cerută de acordul de mediu nu este încă gata, fiind vorba de un sit NATURA 2000, cu permisiunea de a lucra doar câteva luni pe an, moment în care mobilizarea trebuie să fie exemplară, ceea ce nu am văzut de foarte mult timp la compania Aktor.

cristi5

Quote from: zone_rider on May 07, 2022, 09:11:31 PMProgresul este surprinzator de bun. Pare ca aici avem alt Aktor. Iar Arcada face treaba buna ca de obicei, cred ca e echivalentul UMB pe zona feroviara.
Vezi comunicatul de mai sus. Sincer eu nu sunt incantat nici de Arcada. Au 3 tuneluri (Mureni, Archita 1 si 2) aproape neatinse dupa 2 ani.

Practic totul depinde de cand acest "alt Aktor" aduce TBMurile la Racos si cand le pune pe pozitie, trage curent la TBM (inteleg ca si asta e rezolvat in principiu dar pana la cabluri fizic mai este), cum merge sapatura, si apoi prin 2025-26, cum va merge suprastructura in tunele.

Toate loturile sunt Alstom/Aktor (cu Arcada si Euroconstruct) deci nu credem ca le pasa daca o lalaie la alte lucrari decat cei 12km de tunel TBM ca sa termine "la timp" lotul de capete (Bv-Apata, Cata-Sighi). Asa ca statiile de ex pot ramane desfundate multi ani. Macar pt Sighisoara ne putem ruga de Arcada si pt Brasov de... Euroconstruct.

Cred ca CFR ii preseaza sa faca fir nou pe capete (Eurocnstruct Bv-Stupini e gata un fir, asteptam Bod... apoi incolo spre Apata, apoi trecut la 2 fire etc etc, Arcada Sighi-Albesti ... apoi Vanatori). Asta poate fi o explicatie pt tunelurile Arcada lasate mai la urma...

oc7avian

Din ce țin minte, Architele sunt la Aktor. Tunelul Archita 2 se află lângă o zonă în care încearcă să rezolve o alunecare de teren lungă (unde au linia de coloane forate), deci în zona aia posibil să se adune întârzieri.

vancouver

La viaductul Maierus imbecilitatea este imensa, depaseste granitele acestei galaxii. Am aratat in trecut ca se putea renunta complet la viaductul de 2 km lungime, daca se devia albia Oltului. Si anume se devia pe un traseu pe care Oltul l-a mai avut in trecut. E vorba doar despre o meandra, dar meandrele se schimba in zonele line in decursul anilor (zeci, sute de ani). Deci albia actuala nu este nicidecum ceva sfant si batut in cuie si poate peste 100 de ani se va schimba chiar natural, astfel incat podul sa devina inutil.

Dar ce sa vezi. Absurdul ia noi dimensiuni. Pe durata lucrarilor, ca sa poata face fundatiile si pilonii, Oltul a fost deviat de constructori!

Wow. Deci provizoriu devierea unui rau nu mai e nici scumpa si nici imposibil de acceptat din considerente de mediu. Dar o modificare permanenta era prea scumpa  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

oc7avian


Xenos